Předem děkuji za rady
Naposledy editováno 14.04.2016 16:38:41
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčky
SVSkritek píše: psenap> Tak zacatecnik vyuzije zadni brzdu o to vic, protoze vestinou neumi vyuzit naplno predek. Ale ano uznavam, muze byt problems koordinaci a citlivostí. Ale to už zalezi na motorce, destickach, nastaveni pedalu a cviku.
Pokud chce brzdit panicky, tak ten predek je jistota, ten kouzne v naklnu jen jednou a jdes. Nicmene me to ucili uz i jako zacatecnika v motoskole stopnehodam.cz, ze se brzdi obouma. A ze si to sedne v tlumicich a o to vice se pak i da brzdit predkem a je to tak. Vzdyt ja byl sam zacatecnnik jeste pred 5 lety, tak si to snad jeste pamatuju...
Ono něco jiného je brzdit při krizovce, kde ti akorát zadní brzda uškodí - 1. sama o sobě neubrzdí nic, 2. kvůli tomu, že šlapeš na zadek se pořádně nevěnuješ přední brzdě a to nemluvim o tom, že pokud zadní necitlivě zašlápneš, akorát docílíš toho, že pudeš bokem a potom neubrzdíš nic ( na netu i plno videí s touto chybu)
V zatáčce při krizovce - jsem dlouhej, zavřít plyn, co to jde to sklopit a hlavně koukat ven ze zatáčky a ne metr před sebe do příkopu. Na nějaký šlapání zadní brzdy se vykašlat, začátečníkovi jen pohorší..
Bavíme se tady o SS, ne o čoprech, který maj rozložení váhy jinak a kde je zadní brzda více potřeba.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčky
Thoms píše:
V zatáčce při krizovce - jsem dlouhej, zavřít plyn, co to jde to sklopit a hlavně koukat ven ze zatáčky a ne metr před sebe do příkopu. Na nějaký šlapání zadní brzdy se vykašlat, začátečníkovi jen pohorší..
Při zavření plynu má motocykl tendenci se rovnat... lepší nechat plyn konstantní...
Edit: jako v lehkém záběru
Naposledy editováno 13.04.2016 08:19:25
Jezdil jsem celou zimu i za navlhlých silnic kolem 4-7°C a přední jsem normálně i v zatáčkách používal. Když tuším/vidím bordel na silnici, tak samozřejmě měnim náklon a brzdnej účinek 0.
No a tedy jedna perlička...jedou se při jízdě mýma oblíbenýma zatičkama už setmělo, nějak jsem získal rytmus a pěkně jsem si to uvolněně projel (neviděl jsem, jak se ta silnice leskne), náklony i rychlost vyšší než za většího tepla a menší přilnavosti odpoledne
Jak píší někteří výš, ty pneumatiky většinou zvládnou mnohem víc, než si my zezačátku myslíme.
Naposledy editováno 13.04.2016 08:41:23