globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký lejete olej do benálu (veteráni)
1.4.2016 v 01:14
Zdravím motobando, mám na Vás dotaz. A prosím slušně, hovada.

Akorát jsem zrenovoval Čz 125c z roku 1953. Fotky milerád doplním avšak mám menší problém...po kompletní restauraci, složení dílů, nové elektroinstalace, složení motoru mi nastal menší zádrhel... nalil jsem 5litru benálu 95okt. a 110ml. oleje M2t.. po ujetí cca 10km se mi stále dělá pecka na kladívkách/ hlavně svíčce. Motorka má seřízenou karburaci, předstih, odtrh tak jak má být, kondikem a ani ničím to být nemůže... svíčka je krásně cihlově zabarvená. Avšak jsem vedl dlouhou diskusi s mým dědou který hodně pamatuje, když tyhle stroje v mládí proháněl..řekl mi toto ,, dřív byl benál s okt. číslem okolo 60 ..čím menší stupeň oktanu, tím kratší doba zážehu.. postupem času začli zvyšovat číslo oktanu aby zvýšili kompresní poměr a zvýšili dobu zážehu ..tudíž novodobý natural 95´´ ...dědy rada zněla.. motor je nízkootáčkovej starej poctivej dělník, co jezdil na nízkooktanovej benál a lil se do něj ,,ropák´´..olej m2t který je pro tyhle agregáty jak stvořený.. tudíž mi řekl ať vezmu 1litr technického benzínu a 4litry naturalu 95 ..smíchám jej a tím docílím snížení oktanovýho stupně.. poté do toho nalít jedině M2t a mělo by to být to nejlepší pro tento motor.
Já četl mnoho diskusí a co jsem tak postřehl..každý má svou pravdu .. někdo by ani do techto motoru natural 95nenalil..někdo razí pravidlo jedině m2t (fichty na to přece jezděj i přes 40let bez zadření) a někdo tvrdí pravý opak. Dám na rady zkušených a mile rád se poučím :).. hlavně abych svému mazlíkovi ušetřil trápení avšak let tam nějakou syntetiku do vysokotáčkovejch agregátů mi přijde za vlasy přitažený.. na druhou stranu M2t mám za pěknou sračku.

Ikdyby to nemělo nic společného s mým problémem se svíčkou, tak mi prosím napiště vaše rady a tipy..co lejete do svejch babiček vy jaké typy olejů/aditiv atp? Předem díííííky a kolama dolůůůůů!




Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 09:55 | Nahoru | #31
fidlimydli>
taky se tomu divím.
Podívej se prosím dobře, o jaký stroj se tady jedná. Přijde ti to jako stroj na denní ježdění? Pokud bych s tím jezdil denně do práce, tak asi budu uvažovat stejně jako ty. Ale to s touhle krásnou motorkou asi nikdo dělat nebude. Viz mé komenty výše.

1 reakcí na tento příspěvek Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 10:35 | Nahoru | #32
Neviem, prečo by sa nemohla používať denne, ja na kývačke jazdievam najviac z mojich strojov.

(reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 14:07 | Nahoru | #33
jean192> úplně klidně si měj poslední slovo, keď to nevieš. bodka.

Naposledy editováno 02.04.2016 14:51:36

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

2.4.2016 v 21:14 | Nahoru | #34

prackarr píše: pokud máš kvalitní olej, můžeš 1:50 dávat v pohodě. Já do Bety dávám MOTUL M800 a dávám 1:70.


Ty tomu asi moc nerozumíš, co? Nic ve zlým, ale neměl bys radit takový nesmysly.

(reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

3.4.2016 v 08:57 | Nahoru | #35

vencac píše: Ty tomu asi moc nerozumíš, co? Nic ve zlým, ale neměl bys radit takový nesmysly.

nic ve zlým,ale víš ovno, čemu já rozumím a čemu ne. Nesmysl je, mít zapečenou babettu či péráka jen proto, že zapečený býval před 50ti lety. Lej si do svých zgarbů co chceš a já budu do svých lít taky co chci. Tím bych tuto debatu uzavřel. Hezkou neděli všem.

(reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

3.4.2016 v 11:45 | Nahoru | #36

vencac píše: Ty tomu asi moc nerozumíš, co? Nic ve zlým, ale neměl bys radit takový nesmysly.

Čus koukam na tu tvou ČZ 175 Speciál, to si to sehnal stěma ůpravama co tam na to nepatří a zachoval si dobové úpravy nebo si tom napáchal sám?

Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

5.4.2016 v 14:31 | Nahoru | #37
Pecka na kontaktech - nevím no. Zkus to malilinko ochudit. Já jezdím a mažu hodně. Kupoval jsem TSF a nově kupuju jen M2T.
Je to dvoutakt a tím olejem se to jednak maže a jednak i chladí. V návodech je psáno 1:12 až 1:33. A jak psal Jean dříve se mazalo motorovým olejem, M2T ani neexistoval.
Mažu podle toho (1:30) a nikdy sem nikde nic neslyšel přidřít a ani skřípat. Ale klidně si mažte i 1:500 husím sádlems Ramou.
Vloni jsem zajížděl péráka. Mazáno M2T 1:20 prvních 500km, potom 1:25 do 1000km a pak 1:30. Zajížděl jsem to sólo, pak po 500km normál ve dvou i v letních horkách 35C. Dával jsem v pohodě Pálavu a okolí. Celkem najeto 1300km vloni po nedělích.
Já se vždy jen směju dotazům že mazal superzárzačným olejem 1:50 a povýbrusu 350/638 má najeto 3000 a už to zase klepe.....a že sem takových doazů již viděl!

Peace - kolema dole! (pokud neděláte show kde se skáče....)
Přeju aby Zetina jezdila, mě tento typ zatím ještě čeká!

1 reakcí na tento příspěvek Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

11.4.2016 v 01:23 | Nahoru | #38
Moc se omlouvám, že jsem neodepsal dříve, ale byl jsem mimo ČR..hold jsem si užil zaslouženou dovču.

Děkuji všem za vaše příspěvky, rady, zkušenosti, názory i buzeraci- rád bych uvedl věci na pravou míru a v něčem se poupravil a omluvil. Jelikož jsem mladej Ko*ot, co práhěl doposud samý japončíky a italy a v dětství jen pár fekálů. Tákže ,,válec jako zrcadlo´´ ..tím jsem mínil, že je po výbrusu, ne že jsem ho vyleštil jak svuj kolík než jdu spát.
A to, že pecka na kladívkách nemá co dočinění s benálem vím také.

Tak největší problém mi nastal v tom, že se neustále střihal klínek co drží magneto (v magnetu je už po letech kužel vyběhaný, tudíž by potřeboval vyvložkovat, nebo koupit nový).. No ..dal jsem tam kousek smirkového papíru, udělal novej klínek, dotáhl magneto..nastavil předstih a s tímto již problém nebyl. Objednal jsem novou cívku, kondík, kladívka (nastal mi další průser.. když proměřuji kladívka tak pořád vedou proud.. jako by ,,neizolovali´´ (nevím jak přesně/odborně popsat..snad mě chápete)..tak pořád brouzdám po netu, čtu chytrý knihy z 50tých let a hledám co a jak... podle mě je zakopaný pes v tom, protože i po vyměnění všech dílů zápalka to pořád dělá neplechu (musím znovu zdůraznit, že karburace, směs i předstih, gufera..vše je tak jak má být).. na volnoběh drží krásně, člověk se i sveze 5km, ale pak začne koktat, netáhne a chcípne, jsem vystudovanej Zdravoťák.. ne mechanik ani cokoliv jiného a toto mám pouze jen jako svoje ,,hobby´´ takže jsem mezi Vámi prachobyčejnej smrtelník..

Jinak motorku jsem si chtěl původně dát nad gauč jako dekoraci, ale byla by ji škoda neukázat silnici .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

11.4.2016 v 05:30 | Nahoru | #39

Loggy píše: (nastal mi další průser.. když proměřuji kladívka tak pořád vedou proud.. jako by ,,neizolovali´´ (nevím jak přesně/odborně popsat..snad mě chápete).



Moc teda nechápu, ale tady zjevně si nejspíš pleteš proud s napětím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

25.4.2016 v 23:39 | Nahoru | #40
splasenytrubky> Ano, ano...pletu, už jsem na to přišel..byl tam nepatrné odizolovaný drátek, který se ukostřoval..navíc, když jsem ze statoru sundal magneto, tak jsem ho nechal cca 3dny samostatně - nebylo v kontaktu s kovem, tudíž se znehodnotila magnetická síla.. v chytrých knížkách jsem se dočetl, že pokud samo sebe magneto neudží např. na plechových dveří, tak potřebuje znovu namagnetizovat (motor už mi šlapal jako hodinky avšak při zapnutí světel zetka chcípala a svítila velmi slabě..celý se to tlouklo).. poslal jsem jej na znovu-magnetizování a doufám, že se tímto problém vyřeší, jinak už mám sto chutí se na to vykašlat a přišetřit nějakej ten peníz na bezkontakt vape a celý to překopat.

Jináč mám ještě jeden dotaz, koupil jsem kejvačku na renovaci - nemám kupní smlouvu, nemám ani dědické řízení, dostal jsem k tomu spztku, velký TP (čísla motoru, spztky sedí).. avšak poslední zápis ve velkým TP je z roku 1965, majitel už nežije. (napsat si vlastní kupní smlouvu by nebyl problém.. Ale, jaká je šance, že mi na tom udělají evidenčku?

...chtěl bych to provést tak, že bych zařídil evidenčku a doufal, že mi to jen s velkým TP přiklepnou (velký je snad nadřazený malýmu).
Pak bych s tím zašel už jen na pojišťovnu, (mám kooperativu) a tam od nich požadoval, pojistit moto na moje jméno, ikdyž by kejvačka byla psaná stále na jméno bývalého nežijícího majitele..protože pochybuju, že by mi na dopraváku udělali s tím co mám přepis na moje jméno..a na veterány to dávat zatím nechci.

Máte s tím prosím někdo zkušenost??

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

5.9.2016 v 14:54 | Nahoru | #41
Loggy> můžu se zeptat kde se dá magneto znovu namagnetizovat?? Díky

(reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

5.9.2016 v 15:17 | Nahoru | #42
Petr_001> Všichni ti tu budou doporučovat Libora Urbánka z Velimi.
Já ti ho doporučím taky, ale rovnou říkám že je dost problematický ho dohnat, neb je dost zaneprázdněnej

(reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)

17.9.2016 v 09:24 | Nahoru | #43
Petr_001> Heleď, já už si teď fakt nepamatuju u koho jsem to měl.. kontakt v mobilu už nemám ale našel jsem toho pána na netu.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
čz 125 t číslo rámu a motoru ČZ 125 JirkaPařez 11 17.12.2023 v 16:55 FiZzeR
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork
Čz 125 T seřízení karburátoru 2920... ČZ 125 Jany1985 2 6.9.2022 v 20:50 jawarmaniak
ČZ 125 T/B nejde do otáček ČZ 125 krystofvelecky 2 22.8.2022 v 12:29 jawarmaniak


TOPlist