Téma: Na některých kruháčích se změní přednosti
 
19.3.2016 v 22:57
1. 1. 2016 začala platit vyhláška 294/2015 Sb., která nahradila vyhlášku 30/2001 Sb..

Jednu z důležitých změn je obsažena v příloze č. 4, týkající se dopravní značky C1 (dopravní značky, o kterých mluvím, i s názvy, kódy a obrázky jsou níže):

„Značka přikazuje jízdu po křižovatce s kruhovým objezdem ve směru šipek na značce zobrazených. Je-li značka doplněna značkou Dej přednost v jízdě! nebo Stůj, dej přednost v jízdě!, musí řidič vjíždějící na kruhový objezd dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím po kruhovém objezdu“.



Zatímco ve vyhlášce 30/2001 Sb. se uvádělo, že značka C1 musí být doplněna P4 nebo P6, nově je rozhodnutí na správci veřejné komunikace.

Co to znamená: Tato úprava ovšem nezajišťuje konzistentní značení na celém k. objezdu a je tak možné, aby se měnila přednost pro každý sjezd.* Zákon přistupuje ke každému sjezdu k. objezdu jako ke křižovatce ve tvaru T a značka C1 tak pouze určuje směr jízdy.

Dobře označený kruhový objezd: Pokud se uvnitř k. objezdu použije před sjezdem značka P2, znamená to velké množství značek, ale situace je jasná a řidič ví, že má přednost.

Málo označený kruhový objezd: Například řidič jedoucí z Prahy ve směru Hradec Králové/Jaroměř na tomto k. objezdu při vjezdu na k. objezd podle značky C1 doplněné značkou P4 ví, že má dávat přednost vozidlům na k. objezdu. To, že má přednost i když míjí první sjezd, ale zjistí až pohledem do protisměru, kde vidí zadní stranu značek C1 a P4.







Tímto problémem se také zabývají články na tn.cz a iDnes.

* Pokud najdete vyhlášku nebo zákon, který říká, že musí být na celém k. objezdu jednotná přednost, pošlete mi ho prosím a doplním to sem. Úvodní příspěvek pravidelně aktualizuji.

Aktualizace 11.4.
Ministerstvo dopravy vydalo metodický pokyn díky kterému se kruhové objezdy s pravidlem pravé ruky budou vyskytovat jen velmi zřídka. No, na těch dvou kruháčích, kde bude u každého nájezdu jiná přednost bude asi celkem sranda, když to nikdo nebude čekat .

Naposledy editováno 11.04.2016 19:39:39
Anketa: Kdo vás na kruháči sejme dříve.
Řidič na kruháči, který neví, že máte přednost.
77%
62
Řidič, který nečeká, že dáváte přednost zprava.
6%
5
Seru na to, budu chodit pěšky.
17%
14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti

30.3.2016 v 20:45 | Nahoru | #1

Mr.Dreamer píše: Uživatel "Nikoloki" tam ale uvedl jednu hodně zajímavou věc, a to jak je to s předností, pokud jsem v některém z vnitřních pruhů k. objezdu. Pokud má příjezd na kruhový objezd pouze jeden pruh a u značky C1 není P4 ani P6, tak se může řidič vjíždějící na k. objezd zařadit do kteréhokoli pruhu a i řidiči ve vnitřních pruzích mu tak musí dávat přednost.

V tomhle případě by to asi neplatilo,to už je přejíždění z pruhu do pruhu přes přerušovanou čáru.Nedavno to tam taky řešili,až to najdu,tak to sem hodim.Pokud je to v křižovatce a vjedeš rovnou do jiného pruhu,tak máš přednost,ale pokud jedeš až přes přerušovanou,tak je to přejetí do jiného pruhu.

Edit:www.autoweb.cz/beran-dopravni-situace-krizovatka-a-odbocovani-vs-prejizdeni-z-pruhu-do-pruhu/

Naposledy editováno 30.03.2016 20:58:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti

31.3.2016 v 11:53 | Nahoru | #2

Jirka.46 píše: V tomhle případě by to asi neplatilo,to už je přejíždění z pruhu do pruhu přes přerušovanou čáru.Nedavno to tam taky řešili,až to najdu,tak to sem hodim.Pokud je to v křižovatce a vjedeš rovnou do jiného pruhu,tak máš přednost,ale pokud jedeš až přes přerušovanou,tak je to přejetí do jiného pruhu.

Edit:www.autoweb.cz/beran-dopravni-situace-krizovatka-a-odbocovani-vs-prejizdeni-z-pruhu-do-pruhu/



Typický příklad, kdy se jedna, a shodneme se na tom, že ideální varianta (kruháče do roku 2015), rozdělí na dvě možnosti (kruháče od 2016), což je taky ještě přijatelné, postupným mícháním hrušek s jabkama (viz. přejíždění z pruhu do pruhu a podobně) ve výsledku tak zazmatkuje, že se budeš bát vjet na kruháč... Nejhorší smrt je z vyděšení...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist