Jednu z důležitých změn je obsažena v příloze č. 4, týkající se dopravní značky C1 (dopravní značky, o kterých mluvím, i s názvy, kódy a obrázky jsou níže):
„Značka přikazuje jízdu po křižovatce s kruhovým objezdem ve směru šipek na značce zobrazených. Je-li značka doplněna značkou Dej přednost v jízdě! nebo Stůj, dej přednost v jízdě!, musí řidič vjíždějící na kruhový objezd dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím po kruhovém objezdu“.
Zatímco ve vyhlášce 30/2001 Sb. se uvádělo, že značka C1 musí být doplněna P4 nebo P6, nově je rozhodnutí na správci veřejné komunikace.
Co to znamená: Tato úprava ovšem nezajišťuje konzistentní značení na celém k. objezdu a je tak možné, aby se měnila přednost pro každý sjezd.* Zákon přistupuje ke každému sjezdu k. objezdu jako ke křižovatce ve tvaru T a značka C1 tak pouze určuje směr jízdy.
Dobře označený kruhový objezd: Pokud se uvnitř k. objezdu použije před sjezdem značka P2, znamená to velké množství značek, ale situace je jasná a řidič ví, že má přednost.
Málo označený kruhový objezd: Například řidič jedoucí z Prahy ve směru Hradec Králové/Jaroměř na tomto k. objezdu při vjezdu na k. objezd podle značky C1 doplněné značkou P4 ví, že má dávat přednost vozidlům na k. objezdu. To, že má přednost i když míjí první sjezd, ale zjistí až pohledem do protisměru, kde vidí zadní stranu značek C1 a P4.
![značky používané na kruhových objezdech](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2016/13/343743_2001cz543.znacky.kruhovy.objezd.png)
Tímto problémem se také zabývají články na tn.cz a iDnes.
* Pokud najdete vyhlášku nebo zákon, který říká, že musí být na celém k. objezdu jednotná přednost, pošlete mi ho prosím a doplním to sem. Úvodní příspěvek pravidelně aktualizuji.
Aktualizace 11.4.
Ministerstvo dopravy vydalo metodický pokyn díky kterému se kruhové objezdy s pravidlem pravé ruky budou vyskytovat jen velmi zřídka. No, na těch dvou kruháčích, kde bude u každého nájezdu jiná přednost bude asi celkem sranda, když to nikdo nebude čekat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Naposledy editováno 11.04.2016 19:39:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
Petr_Ajs píše: Můj názor je takový, že tahle tvá představa je mylná. Kruhový objezd jako křižovatka je jeden. Tudíž situace, že by úmyslně byl jeden vjezd na kruhový objezd byl osazen značkou s daním přednosti v jízdě a jiný vjezd na stejný kruhový objezd nebyl osazen dle mého nenastane. To by jsi mohl tvrdit, že mohou osadit křižovatku značkou s tvarem křižovatky a označení hlavní na každé straně křižovatky jinak. Nebavme se o situaci, že ji někdo ukradne a podobně.
e: Pokud se pletu já a bude to tak, tak je to na pytel...
"Nebavme se o situaci, že ji někdo ukradne a podobně."
Ale,to je ta situace,která "může" nastat a hned bude tvarování plechů za studena.Vozidlo přijíždějící ke kruháči bude mít jen značku C1,značku P4 nebo P6 někdo ukrad,upadla větrem,urazil náklaďák prostě nebude,tak vjede na kruháč v domnění že má přednost.Vozidlo jedoucí po kruháči to nebude očekávat,protože v jeho směru příjezdu ke kruháči bylo vše C1+P4(P6).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na některých kruháčích se změní přednosti
CBRlitrRR píše: "Nebavme se o situaci, že ji někdo ukradne a podobně."
Ale,to je ta situace,která "může" nastat a hned bude tvarování plechů za studena.Vozidlo přijíždějící ke kruháči bude mít jen značku C1,značku P4 nebo P6 někdo ukrad,upadla větrem,urazil náklaďák prostě nebude,tak vjede na kruháč v domnění že má přednost.Vozidlo jedoucí po kruháči to nebude očekávat,protože v jeho směru příjezdu ke kruháči bylo vše C1+P4(P6).
Pokud řešíš možnost ukradené DZ, tak potom nemluv jen o kruháčích, ale o všech křižovatkách a značkách. Tam ke zcizení či "upadnutí" může dojít taky a tvaruješ úplně stejně. Tyhle hypotetické a hlavně nepravděpodobné situace nelze brát za argument.
Naposledy editováno 26.03.2016 23:56:30