globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h
17.3.2016 v 09:05
Zdravím všechny. Potřeboval bych prosím trochu poradit. Po víkendové opravdu lehoučké projížďce po polní cestě se můj Transalp začal z minuty na minutu celkem hodně vlnit. Vyjel jsem z polní cesty na asfalt a při jízdě rychlostí cca 10 km/h se hodně vlnil předek motorky. Při vyšší rychlosti nic. Šel jsem nejdříve po předku a hledal chybu tam, ale zdá se, že předek je ok. Nikde žádné vůle. Mrknul jsem na zadní tlumič a zjistil jsem malý únik oleje. Při zahoupání zadkem motorky se zdá být tlumič ještě celkem v pohodě (tlumí). Sednul jsem na mašinu (zhaslý motor) a zakmital řídítky rychle doprava a doleva a motorka se mi celá pod zadkem rozvlnila. Kolegové v mém okolí se shodli, že chyba bude v tom prosáklém zadním tlumiči. Budu rád za vaše názory a rady.
Díky vám všem.

1 reakcí na tento příspěvek Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 09:15 | Nahoru | #1
tlumič tlumí nahoru a dolů.. do stran netlumí...od toho je tam uložení kyvky v jehlovým ložisku stačí vzít za zadní kolo a pořádně zabrat do stran a sledovat uložení kyvky

Naposledy editováno 17.03.2016 09:18:54

(reakce na) Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 09:24 | Nahoru | #2
Děkuji, zkusím. Moc zkušeností se servisem nemám, proto ty hloupé dotazy. Takže na centrální stojan, zadní kolo do vzduchu a řádně zabrat do stran. Chápu to správně? Nesmí tam být žádná vůle?

Naposledy editováno 17.03.2016 09:25:07

1 reakcí na tento příspěvek Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 09:27 | Nahoru | #3
jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 09:34 | Nahoru | #4
Díky vám pánové. Večer zkusím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 10:59 | Nahoru | #5
pseja> taky se podívej na dráty v zadním kole

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 14:45 | Nahoru | #6
ja1> Mrknu na to. Máš na mysli jestli nejsou uvolněné? Ale nevím nevím, fakt to začalo dělat z minuty na minutu, bez předchozího varování a bylo to opravdu po lehoučkém offroadu. Vím, že se ptám jako trouba, ale co se servisu motorky týče nejsem žádný profík. Ale jakožto letitý strojař bych se to snad postupně naučit mohl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 14:47 | Nahoru | #7
Ještě jednou vám děkuji za rady. Je fajn, když si lidi navzájem dokážou pomoci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 15:01 | Nahoru | #8
pseja> Koukni ještě na ložiska v zadním kole a v rozete.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 15:10 | Nahoru | #9
Čau, jestli ti teče tlumič, nechal bych ho zrepasovat - ještě to před sezónou skoro stihneš. Podobná věc se mi děla právě kvůli tlumiči - kvůli troše vyteklýho oleje už netlumil v celým rozsahu a zadek (sedlo) díky tomu jakoby poskakoval a vrtil se. Samozřejmě zkontroluj celej zadek i předek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 15:12 | Nahoru | #10
TomElefant750>
Diky. Budu schopen to nějak opticky nebo jinak vyhodnotit? Jestli jsou ložiska ok? Nedělám si iluze, že budou jako nové, ale poznám, že už je čas je vyměnit?

(reakce na) Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 15:43 | Nahoru | #11
Torquis>
Diky moc. Tlumič budu měnit. Vrátili mi daně tak jsem pořídil hyperpro i s progreskami na předek. Snad to zvládnu. Na Transalpovi to neni zrovna nejjednodušší. Ale sbírám info, kdyby to nepomohlo. Přijde mi divné, že to přišlo tak najednou. Jediné čeho jsem si všimnul byl právě ten odstříknutý olej z tlumiče. Díky ti za radu. Každopádně zkouknu vše co mi poradili kluci výše.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 15:55 | Nahoru | #12
pseja> No zacloumej tím zadním kolem (nejlíp na hlavním stojanu) a uvidíš jestli tam bude větší vůle - pokud bude ložisko natolik v háji že by se ti kvůli němu vlnila motorka tak to poznáš. Ještě líp to poznáš při sundaným zadním kolu, když si do ložiska sáhneš a zatočíš s ním.
Čau, Tom

(reakce na) Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 16:00 | Nahoru | #13
TomElefant750>
Díky zkusím.

Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 18:59 | Nahoru | #14
Ostatní mě možná opraví ale tlumič a jeho uložení bych vynechal - může být špatnej ale vlnění v už 10km/h podle mě neudělá. Hledal bych bouchnutej ráfek, prasklý dráty nebo třeba volnou osu.

Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

17.3.2016 v 19:08 | Nahoru | #15
Měl jsem podobný problém při nasazení kufrů,v malých rychlostech tendence na rozkmitání celé motorky a bylo to ložiskem v krku řízení. Zdálo se být ok ,ale při lehkém dotažení už krokovalo a po rozebrání spodní ložisko mrtvé.

Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

19.3.2016 v 10:26 | Nahoru | #16
Stalo se mi neco podobneho a bylo to mekyma gumama, ale to byl asi ten nejlepsi pripad. Myslim ze to bude neco jak tu psali kluci. Predni nebo zadni loziska v kolech, ale to bys poznal hned kdybys zacloumal kolama do stran.

Naposledy editováno 19.03.2016 10:28:25

Chvění motorky v rychlosti do 10 km/h

22.3.2016 v 08:41 | Nahoru | #17
Zdravím vás pánové. Tak o víkendu proběhla výměna tlumiče a předních pružin. Předek byl naprostá pohoda, zadní tlumič trošku ježek v kleci, ale nakonec jsem to dal i bez větší demontáže motorky. Zkontroloval jsem vše co jste mi radili a nenašel jsem jediný problém. Teda než jsem se podíval na výplet zadního kola. Připadám si jako blbec. 5 drátů prasklých a asi 5 povolených. K povolení asi došlo právě díky těm pěti prasklým. Nasadil jsem kolo a šel to projet bez utažení špic. Situace se zlepšila cca o 50% výměnou tlumiče. Tak jsem pomocí hodinek dotáhl dráty ve výpletu a kolo docentroval i s těmi prasklými dráty cca do 0.5 mm a bylo po problému. Takže o můj problém se podělily dva faktory. Odstříknutý tlumič + prasklé a uvolněné dráty výpletu. V jakém poměru se mohu jen domnívat. řekl bych, že 50 na 50, ale z logiky věci na to měly pravděpodobně větší vliv ty dráty. Ale proč praskly po takové lehoučké vyjížďce nemám zdání.
Moc vám všem děkuji za cenné rady, bez nichž bych na to čuměl ještě teď. Moc díky vám všem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 Včera v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist