globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyšší spotřeba
7.3.2016 v 15:35
Zdravím, mám pro většinu asi nepodstatný problém, ale pro mě dost.
Koupil jsem na konci léta mašinu a šla do servisu na kompletní servis, čištění a seřízení karburátorů, nový filtr, náplně a kdesi cosi. Tak jak si všichni libují že se nikdy nedostanou přes 4 litry na sto, tak já se zase s těží dostanu pod pět.
Tipoval bych to na větší trysku nebo něco, nebo bohatší směs, protože rozdíl zase není tak veliký.
Teď jsem celou nádrž jezdil 80kou, pokud možno na půl - 3/4 plynu a stejně jsem dnes tankoval a spotřeba 5.3l (Očekával bych tak o dva litry míň).
No o co mi jde, asi někdo kdo to už řešil, nebo nějaký servis? Zase nechci motorku odstavit na X týdnů do servisu než se k tomu někdo dostane a ještě nějak moc platit (na kolik by to asi vyšlo?)

Naposledy editováno 07.03.2016 15:39:54

Vyšší spotřeba

7.3.2016 v 16:08 | Nahoru | #1
Vzduchovej filtr, napnutej a namazanej retez, loziska v kolech, nafoukane gumy, pribrzdujici brzdy, kvalita paliva, kontrola ventilu, nove svicky
A samozrejme I rozstelovanej karbec nebo chyba ve vstrikovani podle toho co mas.

Mas na tom nejakej ladenej vejfuk?

Vyšší spotřeba

7.3.2016 v 16:13 | Nahoru | #2
Výfuk původní, vzduchovej novej, řetěz napnutej a namazanej, ložiska teoreticky ale asi by se to projevovalo i nějak jinak (?), nafoukaný mám 2.2 podle manuálu, brzdy bych asi taky nějak poznal, benzín z různých benzínek 95, ventily byly v servisu jako ostatní věci, o svíčkách bych teď kecal, ale možná jsou taky na faktuře.
Mám karbec, rok 2002.
Jezdím se spolužákem, tankujeme na stejných benzinkach, často jezdíme i spolu stejným stylem, stejný gumy a tlaky, ale on jezdí něco málo přes 3l.

Naposledy editováno 07.03.2016 16:14:17

Vyšší spotřeba

7.3.2016 v 16:16 | Nahoru | #3
Hod to na stojan a zkus predni, zadni kolo jestli se toci volne a nepribrzduje, nebo po jizde sahni na kotouc jestli neni nejak moc rozpalenej.
Pak uz teoreticky zbyva nastavenej karbec a podelany CDI
nebo jednoduse, maximalku mas jakou?

Naposledy editováno 07.03.2016 16:16:30

Vyšší spotřeba

7.3.2016 v 16:21 | Nahoru | #4
Ty kotouče jsem ze zajímavostí zkoušel dneska po příjezdu do školy, nějak rozpálený se mi nezdály.
Maximalku 120, takže bych řekl normální. Myslím taky že to jsou karburátory, směs nebo tryska, i když to bylo na vyčištění a seřízení.
Sám s tím asi nic nenadělám, takže nějaký doporučení na servis a kolik by to tak mohlo vyjít? Seřízení plus případně trysky.

Vyšší spotřeba

7.3.2016 v 16:24 | Nahoru | #5
Pridej se na FB (predpokladam ze mas) do skupiny Motorkari z vysociny a jeden tam nabizi servis nekde kousek od Trebice nebo snad primo z Trebice.

1 reakcí na tento příspěvek Vyšší spotřeba

7.3.2016 v 17:15 | Nahoru | #6
Pokud máš všecko po servisu a svíčky nebyly dělaný, sázím na ně. Nejsi první, komu by za velkou spotřebu na Varaderu 125 mohly právě mrtvý svíčky (už to tu někdy bylo).

Vyšší spotřeba

7.3.2016 v 17:51 | Nahoru | #7
Čus, hele jestli hledáš nějákej servis v okolí Třebíče. Tak jezdím do Mototrade v Číhalíně. A nebo borec cca 5km od Třebíče. U něj by to bylo asi levnější :). Tady je odkaz na jeho stránku na fcb. ROD Custom Motorcycles

(reakce na) Vyšší spotřeba

7.3.2016 v 18:24 | Nahoru | #8
Skalda82> ještě jsem pro jistotu mrkl na fakturu a svíčky se taky měnily.

Takže ve finále to jsou asi karburátory a nezbývá než najít nějaký servis, nebo někoho kdo se tím baví a nedostane to ještě do horšího stavu.

Díky za rady

Naposledy editováno 07.03.2016 18:25:14

1 reakcí na tento příspěvek Vyšší spotřeba

7.3.2016 v 18:46 | Nahoru | #9
Čus, hele mě Varana papal i skoro 7l když jsem ho koupil lítal taky do servisů, dělalo se snad vše čím by to mohlo být potom sem dal motorku do Hondy a tam přišli na to že jsou tam větší trysky, tak je vyměnily a od té doby jezdím za 3,8 - 4,3 jednou jsem se dostal i na 3,5 .. bejt tebou skouknu ty trysky, hlavně to nedávej do Hondy, za výměnu trysek co uděláš doma za 2H a trysky stojej tak cca 300-400kč max, si vzaly skoro 5tis.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyšší spotřeba

7.3.2016 v 18:50 | Nahoru | #10
TOMMYFUFY> Díky, to si myslím skoro od začátku, že to třeba někdo "tunil" nebo to protáhl nějakým drátem při čištění. Zkoušel jsem je hledat, ale asi to neumím a prostě nevím jaký trysky tam koupit a kde... Výměnu asi sám nedám, ale tak na to už bych si někoho pozval

(reakce na) Vyšší spotřeba

7.3.2016 v 19:53 | Nahoru | #11
zdenda204> hele trysky určitě najdeš na partsdepot.cz tam je i každej šroubek na varadero nebo na Wemoto.cz http://www.wemoto.c...burettor_-_main_jet/ - zde odkaz přímo na trysku na wemoto.cz, je tam kolonka velikost, kterou si můžeš zadat, v servisních datech se vyčetl že hlavní tryska má bejt 82/88 takže tipuju že je to 0,82-0,88mm tak si tam vyber možnost 0,85mm ... a jen taková drobnost jsou dvě tak aby si neobjednal jen jednu

(reakce na) Vyšší spotřeba

7.3.2016 v 20:05 | Nahoru | #12
zdenda204> hele tady jsem to našel na tom partsdepot.cz ... http://partsdepot.c...25V+Varadero/369531/ .... sleď si dolů pod obrázek a jsou to položky 30 a 31 pod názven "jet main" (vidíš podle obrázku) vypadá že každej karbec má jinej rozměr trysky, jeden má 82 a druhej 88 proto je v tom manuálu teda to 82/88 .. doporučuju objednat tady a budeš to mít přesně, zde objednává díly i autorizovanej servis Honda .. potom koukej jak je to na obrázku na přední karbec příjde 31 což je ta větší (88) a na zadní příjde 30 což je menší (82) ... sežeň někoho kdo se v tom vyzná a máte to za chvilku hotový, nebo to dej nějakýmu osvědčenýmu servisákovi kde za to nedáš ranec, hlavně né do Hondy

Naposledy editováno 07.03.2016 20:06:44

1 reakcí na tento příspěvek Vyšší spotřeba

8.3.2016 v 06:50 | Nahoru | #13
Špatně, zadní válec má trysku větší

Vyšší spotřeba

8.3.2016 v 08:15 | Nahoru | #14
...řešíte trysky a zapomněli jste na jehly. Zkontroluj také nastavení nebo osazení jehlami. Samosebou přední je zase jiná než zadní.

(reakce na) Vyšší spotřeba

8.3.2016 v 09:50 | Nahoru | #15

..Roko.. píše: Špatně, zadní válec má trysku větší

Vyšší spotřeba

17.3.2016 v 11:18 | Nahoru | #16
Jen otázka, proč má každý válec jinou trysku a jehlu? To je tak ovlivněno výfukem, nebo čím?

Vyšší spotřeba

17.3.2016 v 13:35 | Nahoru | #17
Pro zadní válec jsou jehly a trysky pro bohatší směs - důvodem je chlazení.

1 reakcí na tento příspěvek Vyšší spotřeba

18.3.2016 v 11:38 | Nahoru | #18
Já myslel, že je chlazené vodou, tam by neměl být rozdíl. U vzduchem chlazeného bych to pochopil. V autě u podélně uloženého motoru se zadní válce taky asi neprovozují na bohatší směs.

(reakce na) Vyšší spotřeba

18.3.2016 v 13:59 | Nahoru | #19
mito7> Motorky nejsou auta, rozdíly v poměru výkon x zdvihový objem, otáčky motoru jsou zásadní. U motorek se dlouho neřešili emise, ale prioritou byl výkon a životnost. Pro odpaření "většího" množství paliva je potřeba víc tepla a to se odebere z válce. Stejným způsobem se dochlazují vnitřní válce (2 a 3) u 4-válců a to i přesto, že mají kapalinové chlazení (např. Hornet). Určitě to převzali ze vzducháčů, fungovalo to a použili to i u vodníků. Nehledal bych zatím další složitosti.

Vyšší spotřeba

18.3.2016 v 14:27 | Nahoru | #20
Asi máš pravdu. Díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero Topriders 5 7.5.2024 v 01:33 Topriders
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha


TOPlist