globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dotaz na elektrikáře (nabíječka)
26.2.2016 v 07:52
Ahoj,
mám, jak prodejce tvrdil, "mikroprocesorovou plně automatickou nabíječku s IU chrakteristikou, která sama umí ukončit nabíjení".

Takže můj předpoklad je: nabíječka v první fázi nabíjí konstantním proudem, ve druhé fázi konstantním napětím.

- Je to tak správně?
- Jaká je konečná hodnota napětí na baterii při připojené nabíječce v okamžiku ukončení nabíjení? 13.8? 14.4?

-------

Nabíječka má zelenou kontrolku s nápisem "charge" a návod tvrdí "jakmile se rozsvítí, baterie je nabita".

Ale jaktože při této rozsvícené kontrolce je na svorkách 13.2 a teče tam 1.3A (viz foto 72Ah autoaku)? Podle mě by tam mělo být větší napětí a mnohem menší proud.







-------

Mám 1.3Ah hermetický aku, který je podle mě v kondici. Zelená se rozsvítí, ale po odpojení nabíječky nemá baterie ani zdaleka 12.8. Když to nechám na té zelené dostatečně dlouho, tak se aku dostane dostane do stavu, kdy má po odpojení 12.8. Nicméně při tomto delším ponechání do aku tečou stále řádově desítky mA a napětí roste až za 13.8. Po odpojení nabíječky přesahuje 12.8 (i po několika hodinách).

Mám to risknout a nechat aku na nabíječce a zkusit, až kam to dotáhne?

-------

Mám moto aku yuasa 12Ah, která už to má skoro za sebou. Nicméně motorka na ní ještě na podzim byla v provozu a pak byla aku schovaná doma.

Když jsem ji dal na motorku, tak jenom zacvakaly relátka. Takže voltmetr --> 11V. Vzal jsem moji nabíječku a po chvíli hlásí "nabito".

Odpojím to, nechám chvíli odstát a za chvíli naměřím 11.5V.

Nechal jsem motoaku na zeleném světýlku celou noc a druhý den po odpojení už hlásí 12.45

-------

A) Návod kecá a zelená kontrolka znamená nějakou poslední fázi nabíjení (třeba tím konstantním napětím, čí kýho čerta nějakou vesmírnou energií)

B) S nabíječkou je vše OK a všechny baterie, co mám, jsou v kaši a zcela nová baterka by se na nabíječce chovala, jak píše návod.

C) Všechny baterie sice mají něco za sebou, ale nabíječka je v kaši.

-------

Poprosil bych někoho, kdo tomu rozumí, jestli by se nezkusil vyjádřit k tučně vyznačenému textu.

Předem díky.

Naposledy editováno 26.02.2016 07:57:12

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

26.2.2016 v 08:56 | Nahoru | #1
Mno nevim co to mas za nabijecku, ale evidentne nedela to co je psany v navodu.
Ten proud 1,3 A bych pochopil , pokud je to ta krabicka na fotce, tak to mozna ani vetsi proud neprotlaci.
Ja bych ji vzal a vratil ev. reklamoval stim ze nefunguje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

26.2.2016 v 09:09 | Nahoru | #2
gugo> Těch 1.3 je už snížená hodnota proudu. Max zvládá 1.6 (dle specifikace 1500mA). Záruka je dávno pryč, používala se jen na tu 1.3Ah aku, kde tento nabíjecí problém nebyl na první pohled vidět.

Jde mi o to, jestli ji mám zahodit, nebo prohlásit, že na zelené to nechám dostatečně dlouho a bude to ok.

Edit: je to ta krabička na fotce. Je tam proto, že toto info včetně ukázky, že svítí zelená, jsem poslal prodejci.

Naposledy editováno 26.02.2016 09:12:01

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

26.2.2016 v 09:30 | Nahoru | #3
Nepitvej se v tom a nebo si kup v lidlu novou za 500. Třeba ma dva stupně. Viz charakteristiky nabíjení zcela dole v dokumentu

http://www.sossoukyj..._32_INOVACE_6a04.pdf

Mas tam i napětí nabité a toje myslím 12.8V

(reakce na) Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

26.2.2016 v 09:32 | Nahoru | #4
digitl> Ano, má dva stupně. Ano, napětí nabité je 12.8. To všechno vím. Ale to neřeší odpovědi na otázky co jsem položil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

26.2.2016 v 09:46 | Nahoru | #5
kz233> tak to nech bezet na zelenou a mer napeti na akumulatoru a v pripade ze to preleze unosnou mez tak to odpoj.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

26.2.2016 v 09:52 | Nahoru | #6
Ted jsem si ji prohledl. Nabijecka od MW je dětská hracka, mam s ni své zkušenosti. Stojí 2stovky, co cekat. Nakonec ale nejak nabije. Kluci ti tu něco treba poradi. Já bych si koupil nabíječku.

(reakce na) Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

26.2.2016 v 10:10 | Nahoru | #7
digitl> Ok, „nabíječka je dle mé zkušenosti hračka” už je hodnotná informace a zvážím ji

(reakce na) Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

26.2.2016 v 10:12 | Nahoru | #8
gugo> super, a teď už jenom vymysleme, co je únosná mez a vše bude vyřešeno

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

26.2.2016 v 10:16 | Nahoru | #9
All> nákup slušné moto-nabiječky je samozřejmě řešení, ale já

1) chci něco, co bude i na malé kapacity a na velkou baterku si jednou za čas počkám

2) nechce se mi vyhodit další peníze, pokud existuje nějaký workaround, jak nabíjení doplna řešit mojí nabíječkou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

26.2.2016 v 11:07 | Nahoru | #10
kz233> Ta krabicka je blackbox, takze postup exituje budes si hlidat jestli ti neprebiji akumulato, ale tak to muzes nabijet trafickem a jednou didodou uplne stejne.
Pro gel je napeti tusim 14.2, jinak vetsina chytrych nabijecek se po dosazeni 13,8 prepina do udrzovaciho resimu.

Muj pristup je takovej ze mam modelarskou nabijecku se kterou nebiji vsechno od lipolu az po pb a jsem spokojenej. Dava sice jen 3A, ale na moto baterky to bohate staci. +Jednu starou obyc na auto kdyby nahodou.

(reakce na) Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

26.2.2016 v 11:26 | Nahoru | #11
gugo> Degradaci na trafo vidím stejně i já. Jenom jsem malinko doufal, že někdo napíše „je to ok, počkej až na 14.4 a ona se vypne”.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

26.2.2016 v 19:43 | Nahoru | #12
Klidne ji nech pripojenou a zkontroluj ze napeti nepresahne 14.5V. Pozor jen na to ze se mozna po dosazeni maximalniho napeti prepne do nejako udrzovaciho rezimu takze nemusis obcasnym merenim tu maximalni hodnotu zaznamenat. Zmeril bych kolik kje maximalni napeti pred rozsvicenim zelene kontrolky a kolik je napeti po par hodinach od rozsviceni zelene kontrolky... neni dobre to testovat na KO akumulatoru. Ten muze situaci zkreslovat. Nepocitej ze s touto krabickou nabijes 72ah akumulator :) leda bys ho tam nechal tyden :) pokud nameris po odpojeni nabijecky napeti min 12.7v tak je baterie nabita. Jen to nemer hned ale az po par hodinach kdy se napeti stabilizuje.

Naposledy editováno 26.02.2016 19:51:51

(reakce na) Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

27.2.2016 v 07:24 | Nahoru | #13
prodamCBR> Dík, tento postup jsem už včera zvolil. A vypadá to, že nabíječka se to snaží dotáhnout na 14V, které na ní naměřím naprázdno. Takže asi nic moc špatného nehrozí. Takže to nakonec vypadá, že nabíječka je jenom konstantní zdroj napětí, který umí tlačit maximálně 1.5A a žádná inteligence se nekoná.

Jinak 72Ah nenabíjím prázdnou. Jenom jsem chtěl dotáhnout ten zbytek, co jí neustále chybí tím, že se teď jezdí jenom kratší vzdálenosti. A týden by to nebyl, protože úplně prázdnou bych ji nikdy nenabíjel. A já si klidně počkám

Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

27.2.2016 v 07:26 | Nahoru | #14
Každopádně díky všem za rady.

Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

27.2.2016 v 07:49 | Nahoru | #15
ne nadarmo s říká že nejdražší tekutina je elektrikářskej pot

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

27.2.2016 v 09:42 | Nahoru | #16
Zahoď tu hračku a kup nabíječku, hrozí přebití a následně výbuch jak atomovka.
Teď vážně. Baterka je f prdeli. Má vysoký samovybíjecí proud. Ta hračka jakmile dosáhne napětí 12,8 prohlásí, že je nabito ale i nadále nabíjí, aby baterku doklepala do konce. Jelikož tvá baterka má ten vysokej vybíjecí proud, tak cucá podstatně více, než nová baterka, která ale taky něco pořád cucá po nabití. Toť vše. Krám zahazovat nemusíš, kup novou baterku.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

27.2.2016 v 20:09 | Nahoru | #17
nabiječka s konstatnim napetim 14V je pro tve potřeby intelingenčně naprosto dostačující sám sem si postavil něco podobného a nabíjím s tím léta všechno ideální by u tebe ještě bylo omezit proud na desetinu kapacity baterie cehož dosáhnež zapojením žárovky do série. prostě ji vložíš mezi nabiječku a akumulátor a whodná watáž určí nabíjecí proud.

Naposledy editováno 27.02.2016 20:10:44

(reakce na) Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

29.2.2016 v 07:02 | Nahoru | #18
prodamCBR> Díky, toto rozhodnutí jsem už taky učinil.

Ale taky jsi to mohl myslet tak, že na moji inteligenci je tato nabíječka až moc dobrá.

(reakce na) Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

29.2.2016 v 07:03 | Nahoru | #19
Plazivec> jj, motoaku je v prdeli, ty další dvě jsou ok

Dotaz na elektrikáře (nabíječka)

17.3.2016 v 11:08 | Nahoru | #20
Jsem elektronik a dle mého názoru, nabíječka nefunguje jak uvádí výrobce.
Baterie pokud je olověná má nabíjecí napětí 14.4V a proud 1/10 její kapacity (44Ah = 4.4A dobíjecí proud)
Jestliže baterie má na prázdno napětí pod 12.5V není zcela nabitá. Při nabíjení by mělo napětí vystoupat až na hodnotu 14.4V kde ho nadále udržuje a snižuje už jen dobíjecí proud. Baterie je nabitá ve chvíli kdy je na svorkách (při nabíjení) 14.4V a proud nižší než 0,3A.
Po odpojení se napětí na nové baterii sníží cca na 12.6V. Pokud je baterie starší může napětí klesnout až na 12.4V. Pokud je na baterii druhý den pod 12.4V nemá už svojí jmenovitou kapacitu. Napětí pod 12.2V je baterie na 1/3 své kapacity. Tedy na výměnu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 3 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 32 21.5.2024 v 16:52 krokoš
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf


TOPlist