mám, jak prodejce tvrdil, "mikroprocesorovou plně automatickou nabíječku s IU chrakteristikou, která sama umí ukončit nabíjení".
Takže můj předpoklad je: nabíječka v první fázi nabíjí konstantním proudem, ve druhé fázi konstantním napětím.
- Je to tak správně?
- Jaká je konečná hodnota napětí na baterii při připojené nabíječce v okamžiku ukončení nabíjení? 13.8? 14.4?
-------
Nabíječka má zelenou kontrolku s nápisem "charge" a návod tvrdí "jakmile se rozsvítí, baterie je nabita".
Ale jaktože při této rozsvícené kontrolce je na svorkách 13.2 a teče tam 1.3A (viz foto 72Ah autoaku)? Podle mě by tam mělo být větší napětí a mnohem menší proud.
-------
Mám 1.3Ah hermetický aku, který je podle mě v kondici. Zelená se rozsvítí, ale po odpojení nabíječky nemá baterie ani zdaleka 12.8. Když to nechám na té zelené dostatečně dlouho, tak se aku dostane dostane do stavu, kdy má po odpojení 12.8. Nicméně při tomto delším ponechání do aku tečou stále řádově desítky mA a napětí roste až za 13.8. Po odpojení nabíječky přesahuje 12.8 (i po několika hodinách).
Mám to risknout a nechat aku na nabíječce a zkusit, až kam to dotáhne?
-------
Mám moto aku yuasa 12Ah, která už to má skoro za sebou. Nicméně motorka na ní ještě na podzim byla v provozu a pak byla aku schovaná doma.
Když jsem ji dal na motorku, tak jenom zacvakaly relátka. Takže voltmetr --> 11V. Vzal jsem moji nabíječku a po chvíli hlásí "nabito".
Odpojím to, nechám chvíli odstát a za chvíli naměřím 11.5V.
Nechal jsem motoaku na zeleném světýlku celou noc a druhý den po odpojení už hlásí 12.45
-------
A) Návod kecá a zelená kontrolka znamená nějakou poslední fázi nabíjení (třeba tím konstantním napětím, čí kýho čerta nějakou vesmírnou energií)
B) S nabíječkou je vše OK a všechny baterie, co mám, jsou v kaši a zcela nová baterka by se na nabíječce chovala, jak píše návod.
C) Všechny baterie sice mají něco za sebou, ale nabíječka je v kaši.
-------
Poprosil bych někoho, kdo tomu rozumí, jestli by se nezkusil vyjádřit k tučně vyznačenému textu.
Předem díky.
Naposledy editováno 26.02.2016 07:57:12
1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na elektrikáře (nabíječka)
Ten proud 1,3 A bych pochopil , pokud je to ta krabicka na fotce, tak to mozna ani vetsi proud neprotlaci.
Ja bych ji vzal a vratil ev. reklamoval stim ze nefunguje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na elektrikáře (nabíječka)
Jde mi o to, jestli ji mám zahodit, nebo prohlásit, že na zelené to nechám dostatečně dlouho a bude to ok.
Edit: je to ta krabička na fotce. Je tam proto, že toto info včetně ukázky, že svítí zelená, jsem poslal prodejci.
Naposledy editováno 26.02.2016 09:12:01
1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na elektrikáře (nabíječka)
http://www.sossoukyj..._32_INOVACE_6a04.pdf
Mas tam i napětí nabité a toje myslím 12.8V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na elektrikáře (nabíječka)
1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na elektrikáře (nabíječka)
1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na elektrikáře (nabíječka)
1) chci něco, co bude i na malé kapacity a na velkou baterku si jednou za čas počkám
2) nechce se mi vyhodit další peníze, pokud existuje nějaký workaround, jak nabíjení doplna řešit mojí nabíječkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na elektrikáře (nabíječka)
Pro gel je napeti tusim 14.2, jinak vetsina chytrych nabijecek se po dosazeni 13,8 prepina do udrzovaciho resimu.
Muj pristup je takovej ze mam modelarskou nabijecku se kterou nebiji vsechno od lipolu az po pb a jsem spokojenej. Dava sice jen 3A, ale na moto baterky to bohate staci. +Jednu starou obyc na auto kdyby nahodou.
1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na elektrikáře (nabíječka)
Naposledy editováno 26.02.2016 19:51:51
Jinak 72Ah nenabíjím prázdnou. Jenom jsem chtěl dotáhnout ten zbytek, co jí neustále chybí tím, že se teď jezdí jenom kratší vzdálenosti. A týden by to nebyl, protože úplně prázdnou bych ji nikdy nenabíjel. A já si klidně počkám
1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na elektrikáře (nabíječka)
Teď vážně. Baterka je f prdeli. Má vysoký samovybíjecí proud. Ta hračka jakmile dosáhne napětí 12,8 prohlásí, že je nabito ale i nadále nabíjí, aby baterku doklepala do konce. Jelikož tvá baterka má ten vysokej vybíjecí proud, tak cucá podstatně více, než nová baterka, která ale taky něco pořád cucá po nabití. Toť vše. Krám zahazovat nemusíš, kup novou baterku.
1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na elektrikáře (nabíječka)
Naposledy editováno 27.02.2016 20:10:44
Baterie pokud je olověná má nabíjecí napětí 14.4V a proud 1/10 její kapacity (44Ah = 4.4A dobíjecí proud)
Jestliže baterie má na prázdno napětí pod 12.5V není zcela nabitá. Při nabíjení by mělo napětí vystoupat až na hodnotu 14.4V kde ho nadále udržuje a snižuje už jen dobíjecí proud. Baterie je nabitá ve chvíli kdy je na svorkách (při nabíjení) 14.4V a proud nižší než 0,3A.
Po odpojení se napětí na nové baterii sníží cca na 12.6V. Pokud je baterie starší může napětí klesnout až na 12.4V. Pokud je na baterii druhý den pod 12.4V nemá už svojí jmenovitou kapacitu. Napětí pod 12.2V je baterie na 1/3 své kapacity. Tedy na výměnu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 | martucha | 11 | 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 | Balda125 | 7 | 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf |