Na podzim jsem koupil Kawu KLE500 a super motorka. Bohužel jsem relativně rychle zjistil, že víc než cestování a lehký off mě baví off trochu víc a spíš se jít vyblbnout. Hledám něco lehkého, s čím se bude dát jezdit skoro celoročně (jak je bahno, tak jsou velky cendura prostě v hajzlu - kdo umí, smekám) s relativně dlouhými servisními intervaly. Cenově bych rád kolem 85tis, max řekněme 100t. Za tuhle cenu se dá sehnat (oooobčas) jetý AJP PR5 - tady hrozně chválený a mě sympatický. na offmoto.cz pomlouvaný. Pro mě otázka, jak je to trvanlivý a odolný. Vypadá to pěkně, ale budou po 3 letech všechny KO a nebo budou jezdit 15let jak starý XRka? Lehký, supr naladěněj motor (asi). Líbí se mi to. Dostupnost ND trochu otazník. WR250 (F - to už je ostrá?) a KLX250 taková ověřená klasika. Co jsem načetl naladění motoru horší, podvozek horší, váha vyšší, ale ověřená spolehlivost.
Chci jezdit lehkej a střední off, časem snad nějaké lesní výjezdy (vše co se tak jezdí ve videích s těmahle motorkama), ale hlavně se jít jen tak proletět po nezpevněných cestách. A mít možnost jezdit co největší část roku. Silnice tak 20%-30% max. Tedy samozřejmě homologovaná pro silnici.
Mám 178cm a 100kg.
Pokud je u těhle motorek o tolik lepší koupit novou, pak rozpočet někam ke 125tis dostanu.
Díky za pomoc.
Naposledy editováno 10.02.2016 07:43:14
Na AJPu jsem nejel, ale chválí ho. VVMX 450 jsem testnul a kdybych si nezlomil páteř, mám ji v garáži. Je to v podstatě starší model Hondy CRF (komponenty pasují) a přeci jen je o třetinu levnější než AJP. Chce to vyzkoušet. Prodejce tě nechá s klidem pár hodin na trati povozit. Jo a díly v pohodě a za pár korun.
DRZko ne, protoze doted jsi vybiral mladsi, lehci motorky. S DRZkou se dostavas na hmotnost treba KTM LC4 640, ktera ma (nevim presne jestli 144 nebo 154kg) a hodne zivych 57koni, zel bohu s patricnou servisni narocnosti. LC4ku (ani DRZ ani DR, XT, TT,...) jsem nechtel od zacatku doprucovat, protze uz se dostavas vykonem a hmotnosti k KLE (ale ne projevem motoru)
někdy ty hodnoty v motokatalogu dosrt kecaj. WR250R tam má suchou 126, což je stějně, jako tam má to DRZko. Ale jo v poho, beru to jako názor zkušenějšího. Pro mě se to nejspíš zužuje na WR250R a AJP PR5. Zajímavá je ta nabídka VVMX 450, ale to už se tváří hodně moc čínsky.
wr250r je nejvýkonnější z tupých. kvalitní komponenty a ceny ojetých nejsou zase tak strašné. Spotřeba malá, údržba levná, s terénním převodem v terénu slušný hraboš, ale o to pak ztrácích na silnici - ale pokdu nechceš ničit drapáky velkým kilometrovým nájezdem na silnicic tak tě to trápit nemusí
2 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro
Honza - našel jsem krásný 2R250R na Bazosi, ale je pryc. Dalsi jsem moc nenasel. Ale ano, je to vhodná varianta.
2 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro
Edit: možná ma crf lip rozlozenou hmotnost
Naposledy editováno 10.02.2016 17:23:59
Čau, Tom
Pokud chces co nejnovejsi, tak bych se te VVMX 450 s SPZ vudec nebal...za ty prachy.Rozhodne lepsi porizeni nez nejaka ostrejsi,znamejsi s 500Mth...
Zeptejse napr Bruča, VVMX 450 ma..sam servisuje atd...rozumi tomu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké tupé enduro
Kome píše: Crf250l ma 144kg a dz-r ma mit s náplněmi snad 145kg, mam v planu se projet kamosem co dzr ,tak si to od nej chvili pujcim. Ale on jaksi zajede se vsim, ma pomerne dost odzavodeno jak v enduru tak v mx.
Edit: možná ma crf lip rozlozenou hmotnost
To srovnani by me zajimalo...pak ppreferuj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké tupé enduro
ono se staci podivat na ostre ...treba KTM.... jsou vsechny skoro stejne tezke, rozdil max jednotek kg a pritom po presednuti z 450 na 2t (papirove stejne tezkej) je to pocit jako jizda na kole.... me prisla pocitove vyrazne lehci moje TE300 i po presednuti z SX450 ktera je o hezkejch par kg lehci...
kubaLC8: ono podle cisel by treba letite TLS smazlo litrovyho duka nebo SM ve vsem.... hmotnost, vykon....kdyz uz se ti tak libi triumf ktm nad suzuki :)
1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro
1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro
1 reakcí na tento příspěvek Lehké tupé enduro
Abych byl upřímnej, začínám v tom výběru bejt opět celkem bezradnej Včera jsem přečetl 65 stránek o AJP na offmoto.com a získal jsem pocit, že krátký servisní intervaly u ostrých jsou víceméně jen častý olej, což nepovažuju za problém. Spíš si myslím, že jsem to nepochopil správně Zas ale ojetá ostrá bude nejspíš dost vylítaná = pokladnička.
Zkusil bych se vrátit na začátek. Mělo by to bejt schopný dojet kousek po silnici do terénu. Dal bych přednost nižší váze. Postupně bych se chtěl učit výjezdy lesem jako jsou tu na videích, bohužel ale podobně postižený lidi tu neznám, takže zatím žádnej brutal. Mám metrák a asi ještě něco cvičením naberu. Rád bych byl kolem 85tis. Zúžil jsem to na WR250R a PR5, ale padl tu komentář, že tupou s mojí váhou uženu. Takže mi prostě napište, co tomu odpovídá, jjá to nebudu rozporovat a koupím to
Já s tím jezdím po lesích, právě ty výjezdy, s vostrejma, nedá se říct že bych nestíhal. Jasný,nemáš ten výkon se v půli kopce rozhlídnout při zavření plynu- musíš držet a doufat PR5 je spíš na takový to kadlání si.Ono ten rozsah otáček 1100-cca 8000 není moc s tím že to nahoře zas tak nejede. Má to sílu na spodku, takže nějaký rokle, kličkování,blbinky,přes stromy, potoky, spíš trialový pasáže. Třeba vyjetý drážky na kořeny a kameny nemusí- tam ten výkon není, jen tak si odskakuje a rozmotává.
Ale mě ten výkon stačí,na to že vyjedu jednou za týden dva na pár hodin.Jel sem s ní párkrát +-60km po silnici a utrpení