globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Autoškoly v Praze - nové ceníky
 
8.2.2016 v 15:22
Zdravím,

dnes jsem narazil při výběru autoškoly na vtipnou záležitost, a to že mnou vybrané (někdy kolem října) pražské autoškoly zdražily A na 14-15k, tj. více než dvojnásobek.

Měl bych proto na Vás, kdo toho více vidí, dotaz, myslíte, že se situace nějak uklidní, nebo to už tak bude napořád? Je mi jasné, že v celkových nákladech souvisejících s moto, není 7-8k až takový odvaz, ale nehezky mi to narušuje původní rozpočet, kdy bych raději vrazil výše zmíněnou částku do přilby apod.

Díky za odpovědi
KK
Předchozí
1 2 3 4
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Autoškoly v Praze - nové ceníky

11.2.2016 v 21:14 | Nahoru | #91
ok, díky, zkusím se jim ozvat. Pokud škola případně přestane dělat Ačka, dá se přejít do jiné a "přenést" nějaký počet odježděných hodin? Nebo se jede od nuly?

(reakce na) Autoškoly v Praze - nové ceníky

11.2.2016 v 21:54 | Nahoru | #92
Lowmick> tak horký to nebude Neřeš problém který není

1 reakcí na tento příspěvek Autoškoly v Praze - nové ceníky

12.2.2016 v 07:00 | Nahoru | #93
Zdražení souvisí s novelizací zákona 247/2000 Sb. která vstupuje v únoru tohoto roku v platnost.
Pokud se někde objeví cena jedenkrát vyšší než původní, tato cena není adekvátní tomu, co Vám autoškola dá. Nová cena nemůže být tímto způsobem navýšena. A to proto, že minimální počet vyučovacích hodin jízdy na motocyklu zůstal stejný. Takové navýšení by připadalo v úvahu pouze tehdy, kdyby byl navýšen počet hodin jízdy. V současné době lze cenu zvýšit pouze o náklady za hodiny , kdy bude žáka doprovázet učitel na doprovodném motocyklu nebo automobilem.
Takže naúčtovat pouze provoz tohoto doprovodného vozidla.
Je ale jasné, že některým prvožadatelům bude dělat problém zvládnutí některých prvků v první části zkoušky na cvičišti .Jestliže v minulosti stačilo na cvičišti strávit 1 - 2 hodiny a potom již jezdit v provozu, to dnes již u každého nepůjde. A pokud mám pustit do provozu žáka samostatně, musím vědět, že se umí rozjet aniž by vyrazil jako splašený a zastavil se o první překážku. Musím vědět, že zastaví a nespadne s motocyklem, protože ho prostě neudrží. Je toho ale víc.
Takže autoškola by měla stanovit základní ceník pro výcvik 13 hodin + cenu za hodiny s doprovodným vozidlem. Ten, kdo nebude schopen zvládnout stanovené úkony, tak ten si bude muset nějaké hodiny připlatit. Ve Francii je na skupinu A povinných 30 hodin jízdy. Je jasné, že cena je tím pádem vyšší. Ale to není případ našich autoškol.
Dále záleží v čem bude učitel žáka doprovázet. Pokud se mu nebude chtít na motocyklu a doprovodné hodiny budou osobním automobilem, cena bude asi vyšší.
V naší autoškole v Litoměřicích budeme žáky doprovázet zásadně na motocyklu.

Zde je znění Zákona č.247/2000Sb. ,tak jak bude platit.

Nový § 29a který zní : Při výcviku k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1,A2 nebo A prováděném v provozu na pozemních komunikacích lze jako výcvikové vozidlo použít motocykl, který není vybaven dvojím zařízením umožňujícím ovládání spojky a provozní brzdy. V takovém případě musí být žadatel o získání řidičského oprávnění doprovázen učitelem výcviku na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném osobním automobilu a komunikace mezi učitelem a žadatelem musí být zajištěna pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci učitele s žákem.

Nikde není zmínka o označení doprovodného vozidla a žáka zezadu. Označení L měl vpředu žák a vzadu učitel. Teď by měl mít žák označení vpředu i vzadu.

V § 30 se na konci textu odstavce 1 doplňují slova .... a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.

Jak zní celý § 30 odst.1. : Výuku a výcvik žadatele o řidičské oprávnění ukončí provozovatel autoškoly za předpokladu, že žadatel o řidičské oprávnění absolvoval minimální počet hodin výuky a výcviku stanovený učební osnovou pro příslušnou skupinu, nebo podskupinu řidičského oprávnění, popřípadě vyšší počet hodin dohodnutý mezi žadatelem o řidičské oprávnění a provozovatelem autoškoly a nově a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.

Ale pozor, řešíme sice motorkáře, ale toto platí pro všechny skupiny.
Takže po absolvování 13 vyučovacích hodin na skupiny A , 28 vyučovacích hodin na skupinu B, 18 vyučovacích hodin na C má žadatel právo jít na závěrečné zkoušky.
Nově ale musí splňovat tu podmínku potřebných znalostí a dovedností !!!!!
A když potřebné znalosti a dovednosti mít nebude ?
Zpracovatelé této novelizace počítají s tím, že pokud učitel vyhodnotí, že žadatel nemá potřebné znalosti a dovednosti , dokoupí si další hodiny , aby tyto splnil.
Což by bylo v pořádku. Ale ouha !!!

Na konec tohoto § 30 se doplňuje věta : Pokud žadatel trvá na ukončení výuky a výcviku a na přihlášení ke zkoušce, ačkoliv potřebné znalosti a dovednosti podle předchozí věty nemá, ukončí provozovatel autoškoly výuku a výcvik na základě jeho písemné žádosti. Jde-li o osobu mladší 18 let, ukončí výcvik pouze s písemným souhlasem jejího zákonného zástupce. !!!!!!!!!!!!!!

Přeložím. Mám žáka, který po absolvování 13 vyučovacích hodin ( budeme řešit motorkáře) není schopen absolvovat zkoušky. Je nebezpečný sobě i okolí. Sdělím mu, že motocykl nezvládá a že si musí ještě nějaké hodiny dokoupit. Pokud bude rozumný, hodiny si přikoupí, tak aby zkoušky zvládl. Pokud se bude řídit uvedeným dodatkem a podá si písemnou žádost , musím výcvik ukončit a přihlásit ho ke zkoušce a zkoušku absolvovat. Zde se pouze můžu modlit, že spadne už v první části zkoušky na cvičišti a nedostane se na druhou část a to samostatnou jízdu v provozu. Protože, pokud mu první část vyjde, v druhé části může ohrozit spoustu ostatních
a já se na to budu pouze dívat společně s komisařem.

Další změna se týká § 39, odstavec 3. Zkoušky z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel jsou zahájeny testem z předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zdravotnické přípravy . Doplňuje se věta :Je - li žadatel o řidičské oprávnění u této zkoušky hodnocen stupněm neprospěl , nesmí pokračovat v dalších zkouškách do doby, kdy bude při opakované zkoušce hodnocen stupněm prospěl.

Pozor !!! Toto bude platit opět pro všechny skupiny-

V § 43, odst. 5 zrušili odpovědnost komisaře za žadatele i za výcvikové vozidlo, protože komisař na motocyklu nepojede.

V § 43 se za odstavec 5 vkládá nový odstavec 6, který zní :U zkoušky k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1, A2 nebo A jede žadatel sám na výcvikovém motocyklu, který nemusí být vybaven dvojím řízením ani dvojím zařízením umožňující ovládání spojky a provozní brzdy a zkušební komisař jede za žadatelem na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu řízeném učitelem výcviku. Pokyny dává žadateli zkušební komisař pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci s žákem, při jízdě v doprovodném automobilu může dávat pokyny prostřednictvím učitele výcviku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškoly v Praze - nové ceníky

12.2.2016 v 07:13 | Nahoru | #94
motograf> Tak to jsi zvolil dobre. Pan Nekovar te nauci Jen se obrn trpelivosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškoly v Praze - nové ceníky

12.2.2016 v 08:01 | Nahoru | #95
Dněprák> Ono s tou kalkulací ceny to nebude zas tak černobílý. Vem si , že pokud autoškola opravdu přistoupí k tomu , že bude žák jezdit sám , a autoškolák za ním ve druhém vozidle , běhěm jedné výcvikové hodiny ti vylezou náklady za palivo a opotřebení vozidel na dvojnásobek - protože prostě vozidla pojedou dvě. S tím se samozřejmě pojí náklady na nákup interkomů / vysílaček a nakonec asi i dalších vozidel.
Ono , pokud má někdo jízdy na A , učitel si sedne do osobáku , jede za ním , už ti blokuje jedno auto , které doposud mohlo sloužit k výcviku dalšího žáka na sk.B . A mizí ti prachy.
Bohužel stát nic nedá a autoškola si ty peníze vezme od žáků. Samozřejmě ,dá se namítnout ,že se na to mohli připravit. Ano. Ale s tím ,jak se v téhle zemi schvalují zákony se nedivím , že spousta autoškol má na svých webovkách staré ceny , nebo " upřesníme v roce 2016" , protože čekají ,co z toho vlastně vyleze.
Nakonec , jestli potom do ceníku napíšou , že rozsah kurzu za 15 tyček je dejme tomu 25 hodin praktického výcviku , vcelku to odpovídá...

K druhému bodu o ukončení kurzu - zdá se mi to v pořádku. Ono když se na to podíváš z druhé strany , tak příjdeš na to , že majitel autoškoly může být tak trochu vyčůránek a přestože motocykl ovládáš dostatečně ,on není přesvědčen o tvém řidičském umění a platíš a platíš.....
Komisař je zproštěn odpovědnosti za vozidlo , autoškola auto zapůjčí ( odpovídat bude žadatel ) a je to

edit. neříkám ,že je to co se děje v pořádku ,ale ono asi ze současné situace jiný východisko než drasticky zdražit nebude. Bohužel to jako vždy odskáče ten , kdo to platí....

Naposledy editováno 12.02.2016 08:03:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškoly v Praze - nové ceníky

12.2.2016 v 08:35 | Nahoru | #96

vikik píše: Dněprák> Ono s tou kalkulací ceny to nebude zas tak černobílý. Vem si , že pokud autoškola opravdu přistoupí k tomu , že bude žák jezdit sám , a autoškolák za ním ve druhém vozidle , běhěm jedné výcvikové hodiny ti vylezou náklady za palivo a opotřebení vozidel na dvojnásobek - protože prostě vozidla pojedou dvě. S tím se samozřejmě pojí náklady na nákup interkomů / vysílaček a nakonec asi i dalších vozidel.
Ono , pokud má někdo jízdy na A , učitel si sedne do osobáku , jede za ním , už ti blokuje jedno auto , které doposud mohlo sloužit k výcviku dalšího žáka na sk.B . A mizí ti prachy.
Bohužel stát nic nedá a autoškola si ty peníze vezme od žáků. Samozřejmě ,dá se namítnout ,že se na to mohli připravit. Ano. Ale s tím ,jak se v téhle zemi schvalují zákony se nedivím , že spousta autoškol má na svých webovkách staré ceny , nebo " upřesníme v roce 2016" , protože čekají ,co z toho vlastně vyleze.
Nakonec , jestli potom do ceníku napíšou , že rozsah kurzu za 15 tyček je dejme tomu 25 hodin praktického výcviku , vcelku to odpovídá...

K druhému bodu o ukončení kurzu - zdá se mi to v pořádku. Ono když se na to podíváš z druhé strany , tak příjdeš na to , že majitel autoškoly může být tak trochu vyčůránek a přestože motocykl ovládáš dostatečně ,on není přesvědčen o tvém řidičském umění a platíš a platíš.....
Komisař je zproštěn odpovědnosti za vozidlo , autoškola auto zapůjčí ( odpovídat bude žadatel ) a je to

edit. neříkám ,že je to co se děje v pořádku ,ale ono asi ze současné situace jiný východisko než drasticky zdražit nebude. Bohužel to jako vždy odskáče ten , kdo to platí....



Ano, máš pravdu v tom, že za dvě motorky bude cena za provoz dvou motocyklů. Ale nezdvojnásobí se plat učitele. Ten bude stejný jako když jede na motocyklu společně se žákem. Takže nemůžeme počítat př. 1 vyučovací hodina( nebo kondiční jízda) s učitelem na jednom motocyklu stojí 400 Kč a pokud bude doprovod, potom bude stát tato hodina doprovodného motocyklu také 400 Kč. To by tam museli být dva učitelé.

Pokud dá autoškola do ceníku 15 000 Kč a potvrdí, že počet hodin bude třeba 25 a opravdu ty hodiny odjezdí, potom je to v pořádku.

A s tím ukončením bych to až tak v pořádku neviděl v případě, pokud autoškola nemá snahu zbytečně ze žáka tahat peníze.

(reakce na) Autoškoly v Praze - nové ceníky

12.2.2016 v 09:10 | Nahoru | #97
Dněprák> Připadá mi , že se na to díváme podobně , jenom každej z jiný strany. A vážně jsem přesvědčenej o tom , že cena stoupne především druhotnými výdaji. Ono už to tady několikrát zaznělo ,ale vem si třeba pojistku. Pokud ti motorku , na které bude jezdit student sám bez učitele vůbec někdo pojistí , bude to pořádná pálka. A pokud nepojistí...no , bude dobrý si šetřit bokem - a ty peníze vezmeš odkud? Je to sice hnus , ale pořád jde o peníze a majitelé autoškol jsou podnikatelé. Jestliže se rozhodneš podnikat v natolik rizikovém oboru , jako je "půjčování motorek mlaďochům bez papírů a bez zkušeností" , musíš počítat s vysokýma nákladama. Dál.
Vzhledem k rapidnímu nárůstu hodin strávených na cvičáku , se určitě objeví potřeba řešit nějaká další místa k výcviku. Já jsem dělal řidičák 3x , u tří různých autoškol a všechny mě kupodivu odvezly na stejnej cvičák...teď se tam ale najednou všichni nevejdou a volně přístupných ( a vhodných )ploch moc není...
Nejsem z oboru a nevidím do toho , ale bude v tom spousta " překvapení a výzev" , který normálního člověka nenapadnou.
Zase se vrátím k předchozí myšlence - normálně se autoškoly přebíjejí s cenou , snaží se nahnat lidi a takový...skokový...nárůst cen musí mít svůj důvod...
Akorát tady asi nevyřešíme nic. Zas z toho bude další hospodská debata

A ukončení se mi líbí. Mít možnost ukončit výcvik po splnění zákonem daného počtu hodin je podle mne v pořádku. Zda je ten limit správně nastavený je na další debatu...

1 reakcí na tento příspěvek Autoškoly v Praze - nové ceníky

12.2.2016 v 09:17 | Nahoru | #98
Záleží jaké vozidlo autoškola dokoupí, nevidím důvod proč by to neměl být 125 skútr který žere 3l / 100 a spotřebák se vejde do 3000 / rok (a to ještě nadsazuji kdyby náhodou najel 10k ročně ) Zároveň to pro spousty instruktorů může být požehnáním protože jezdit pořád jako batůžek musel být pěkný oser
když tedy uděláme malý výpočet že mašina žere 6 / 100 skútr 4 / 100 průměrně se za hodinu najede 50 km - 13*50=650 km na výcvik, takže na jeden výcvik potřebuje autoškola 65l paliva * 30kč/l = 1950kč...
pravda, další aspekty ale už dopočítat neumím = amortizace, cena lektora atd.

Naposledy editováno 12.02.2016 09:24:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškoly v Praze - nové ceníky

12.2.2016 v 18:19 | Nahoru | #99
.

Naposledy editováno 09.07.2018 18:53:53

Autoškoly v Praze - nové ceníky

14.2.2016 v 14:06 | Nahoru | #100
Jupi celkem realisticka diskuse. Nehlede na to ze tady padlo nekolikrat me jmeno mam i tak dost duvodu se k tomu vyjadrit a uz jsem tak ucinil. Kdo ma facebook tak kouknete na muj osobni ci firemni profil Matous Landa / Motoskola Kolin a me obsahle a vycerpavajici vyjadreni k problematice tam najdete. Kdo fb nema at prosim chvilku vydrzi.

Naposledy editováno 16.02.2016 12:02:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškoly v Praze - nové ceníky

14.2.2016 v 17:54 | Nahoru | #101

Lowmick píše: ok, díky, zkusím se jim ozvat. Pokud škola případně přestane dělat Ačka, dá se přejít do jiné a "přenést" nějaký počet odježděných hodin? Nebo se jede od nuly?


Jo to jde a mas na to ze zakona pravo. Odjezdene hodiny ti pri zmene autoskoly nepropadnou.

Naposledy editováno 14.02.2016 17:55:59

(reakce na) Autoškoly v Praze - nové ceníky

14.2.2016 v 19:08 | Nahoru | #102
Maty_Kolin> Maty, díky. V tuto chvíli pro mne cenné info. Uvidím, co se bude dít, až se začne opět jezdit. Zatím komunikace se školou trochu vázne, tak to prozatím vzdávám.

(reakce na) Autoškoly v Praze - nové ceníky

15.2.2016 v 07:04 | Nahoru | #103

motograf píše: T0m4s> ok, obrnim se trpelivosti vuci uciteli. Nemelo by to byt naopak?


Depak, v tehle autoskole se predpoklada, ze uz jezdit umis a papiry jsou jen formalita :) Nicmene kdyz neumis tak se podle me dobre zaklady naucis. Neni to jedna z motoskol odkud odchazis s tim ze nevis k cemu je chcipak ( ). Po nejake te chybe dostanes sodu vetsinou velmi nevybiravym zpusobem, ale na druhou stranu si to aspon budes pamatovat - lepsi nez zapomenout blinkr a proskocit do plechovky. Jestli jsi nikdy nejezdil dej si pred prvni hodinou aspon par jizd na kole

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškoly v Praze - nové ceníky

15.2.2016 v 08:45 | Nahoru | #104

petrprochazka píše: Záleží jaké vozidlo autoškola dokoupí, nevidím důvod proč by to neměl být 125 skútr který žere 3l / 100 a spotřebák se vejde do 3000 / rok (a to ještě nadsazuji kdyby náhodou najel 10k ročně ) Zároveň to pro spousty instruktorů může být požehnáním protože jezdit pořád jako batůžek musel být pěkný oser
když tedy uděláme malý výpočet že mašina žere 6 / 100 skútr 4 / 100 průměrně se za hodinu najede 50 km - 13*50=650 km na výcvik, takže na jeden výcvik potřebuje autoškola 65l paliva * 30kč/l = 1950kč...
pravda, další aspekty ale už dopočítat neumím = amortizace, cena lektora atd.


Jen technicka poznamka. Uvaha zajimava, ale dovedes si predstavit ze zak dela vycik na sk A tzn. moto min 600ccm a 50kw, je rekneme trochu sikovnejsi a neboji se tahat a ucitel za nim vlaje na 125 skutru?

Naposledy editováno 15.02.2016 08:51:43

Autoškoly v Praze - nové ceníky

16.2.2016 v 11:56 | Nahoru | #105
Problematika nejenom cen v autoškolách aktuálně na http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/z-motorek-v-autoskolach-zmizi-druha-riditka-33428.html? Případné dotazy můžete vkládat do online rozhovoru pod článkem, odpovídat budu večer.

Autoškoly v Praze - nové ceníky

19.2.2016 v 12:46 | Nahoru | #106
Ahoj,

tak jsem se kouknul pro zajímavost na autoškolu, kde jsem dělal papíry Autoškola Dejvice a pořád mají Áčko za 8.500 (za tuhle cenu jsem dělal před necelýma 2. roky.

Jinak tuhle autoškolu fakt vřele doporučuju.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškoly v Praze - nové ceníky

19.2.2016 v 13:14 | Nahoru | #107

Maty_Kolin píše: Jen technicka poznamka. Uvaha zajimava, ale dovedes si predstavit ze zak dela vycik na sk A tzn. moto min 600ccm a 50kw, je rekneme trochu sikovnejsi a neboji se tahat a ucitel za nim vlaje na 125 skutru?


nějak nevidím problém v tom, když 600ccm motorka jede v obci 50km/h a 125ccm skůtr taky, mimo obec se skoro nejezdí, v Práglu tím tuplem, ne?

(reakce na) Autoškoly v Praze - nové ceníky

19.2.2016 v 15:49 | Nahoru | #108
fockewulf> ale jezdí, Třeba břežanské údolí, případně jižní spojka (ano, na obou by učiteli na dváce neměl ujet, ale nějaký divočák by mohl).

(reakce na) Autoškoly v Praze - nové ceníky

19.2.2016 v 17:57 | Nahoru | #109

fockewulf píše: nějak nevidím problém v tom, když 600ccm motorka jede v obci 50km/h a 125ccm skůtr taky, mimo obec se skoro nejezdí, v Práglu tím tuplem, ne?


Njn kdyz myslis Ja jezdim velky acka hlavne mimo obec - zatacky horizonty, vetsinou i 1x dalnice atd.atd. CR neni jen Praha

Naposledy editováno 19.02.2016 17:59:29
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist