Mám dotaz. Uvažuju co všechno by bylo dobrý před nadcházející sezonou doladit.
Řešíte někdo rozvody? Výměna ? V manuálu neni ani ň o proměření opotřebení řetězu.
Vzhledem k tomu, že historie moto je neznámá tak jestli se rozvody řeší jako u aut ?
Jedná se o SV1000S 2003 a najeto má dle tach 24.000 a netuším jestli je ten nájezd reálný nebo spíš si někdo upravil km podle sebe.
Rád bych se podíval na ventilové vůle a při tom právě kouknul i na stav rozvodů ale nikde neni jasně psáno jak se dá opotřebení řetězu diagnostikovat, zda-li vůbec a podle poslechu je to dost nepřesný podle mého.
Díky předem za názory Kuba
Tady i s použitým materiálem a sundáním vačky 2800,- a dodám, že jsem mašinu odevzdal ve čtvrtek a vyzvednul v pondělí po práci.
Loňskou sezonu se z motorky začal ozývat ,, šicí stroj,, Pouze po ohřátí a reagoval na otáčky. NO prostě mi to nedalo a musel jsem se přesvědčit sám o stavu vůlí. To, že se kvůli tomu musí rozebrat půlka motorky pominu. Akce samotná je na chvilku ale dost mě zarazily 2 věci.
1) ventilové vůle sice všechny v normě ale každá jinak - jako, že jedna miska 0,15 a druhá 0,20 podle měrek - objednal jsem si přesnější sadu měrek ale myslel jsem že by se měly pohybovat přibližně stejně dle opotřebení. resp na jedné vačce budou vůle podobnější.
2) a o dost horší věc je dost velký průvěs rozvodového řetězu na předním válci. Horní větev řetězu - pouze vodítko bez napínáku je dost volná což by dle mého určitě nemělo být. Zadní válec bez problému. Tak jsem vyndal napínák řetezu předního válce a překontroloval ho. Pohyb osy bez problému ráčna na tom funguje zajistění a uvolnění ve válci taky OK jen mi přijde, že neni schopen napnout řetěz více. Když jsem ho vyndaval z povoleného stavu tak měl ještě min 5 kliknutí ráčny mechanismu takže na konci není.
Dotaz zní jestli jste někdo něco podobného řešil? Počítám, že kdyby byly řetězy rozvodů KO tak asi oba najednou a ne jen jeden? Případně zkušenost s vadným napínákem?
Každá rada dobrá a Díky