plánujem niekoľkomesačný výlet po Afrike - Etiópia, Uganda, Rwanda, Tanzánia atď. Aby som sa vyhol papeirovačkám rozhodol som sa to absolvovať na babette. Čo to znamená? Kopcovitý terén, nespevnená vozovka a pravdepodobne niekoľko tisíc kilometrov... Skúsennosti s babettami nemám a tak sa vás pýtam, akú babettu by ste mi poradili? Čo som načítal, tak 207 je spoľahlivejšia a to je jedna z vecí, ktorá sa môže veľmi hodiť v Afrike. Mechanik nie som a nemám s tým veľké skúsennosti. Na druhej strane je možnosť kúpiť 210 a spraviť poriadny servis. Má to zmysel? Je šanca, že sa za cca 3 mesiace cesty nič nestane s prevodom? S opravami počítam, avšak zložitejšie veci asi nezvládnem, preto mi zatiaľ vychádza 207čka. Takisto by som však chcel zvládnuť aj nejaké tie kopce a nabral aspoň akú takú rýchlosť. To, že je to bláznivý nápad si uvedomujem a tak nepotrebujem odradiť, ale poradiť :) Ďakujem vám veľmi za odpovede.
Řekni mi co tam s tím jako budeš dělat ,když se ti to posere to budeš volat servis ,nebo volat domu a škemrat o rady co máš dělat ?Proč tam taháš ženskou co ona ti tam pomůže ?Do takových zemí kde ty jedeš musí jet lidi co si umí poradit v každé situaci a ne si tam vézt batůžek na okrasu
Aneb :mám prachy ,mám sen ,mám velké ego a levé ruce ,ale jediné co nemám je zodpovědnost vůči kamarádce a všem lidem u kterých budu prosit o radu jak mám opravit pokažený stroj
Když už nemám ten mechanický um ,tak si tam vezmu po kvalitním servisu ten blbovzdorný stroj zn.Geeso a vím ,že mě tam spolehlivě doveze
Je to asi 10 let, co naši v létě jezdil do Chorvatska. Jednou jsem jel s nimi dělat babičce pěčovatelské garde. Protože mě polehávání na pláži nebaví a starost o babičku na pláži přebírali naši, přibalil jsem pro tuto příležitost do Transita i dvourychlostní Babetu (v perfektním stavu, žádný střep). Kvůli byrokracii, jsme ji raději registrovali v ČR, přestože to nebylo povinné. Celníc na na hranicích samozřejmě nakukovali do auta a chtěli vidět doklady i pojištění. To jen k tomu nározu, že byrokracie na letišti nebude.
Přestože jsem s Babetou jezdil sám nalehko jen v letním oblečení bez jakékoliv bagáže (cca 95 kg), tak jsem s ní nemohl vyjet žádnou z kamenitých cest vedoucích z pobřežní asfaltky do okolních kopců. Prostě to motor nedal a zkusit odlehčit prokluzující spojku šlapáním víc než pár metrů nemělo smysl. Dolu to také nebyla žádná slast. Brzdy po chvíli smlrděly a podvozek byl neustále na dorazech. Překvapilo mě to o to víc, že mám představu, co jiné staré 2T padesátky (Fichtl, Simson) vyjedou/sjedou/odpruží. Z Babety jsem byl fakt v šoku, protože jsem měl zkušenost s jízdními výkonu čmoudů v severní Africe, kdy z těch jejich prskoletů vytáhli klidně i šedesát, ve dvou to dokázalo vyjet oslí stezky v Atlasu i přejíždět menší duny Sahary.
Nevím, čím to je, ale zřejmě tam mají ty mopedy lépe zpřevodované či výkonově otevřené, takže jim jezdí fakt dost dobře, což se o Babetě říct nedá.
Naposledy editováno 25.01.2016 12:27:33
www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/peugeot/peugeot-vogue-25073.html
mgalik píše: Ahojte, ďakujem vám všetkým za rady. Rozhodnutie pre babettu padlo z niekoľkých dôvodov - hlavný dôvod je ten, že babettu nie je potreba registrovať. Som si vedomý, že v Afrike všetko funguje inak, ale zároveň viem, že nie je problém uplatiť žiadneho úradníka, či ozbrojenca pri silnici... Po druhé - babettu je možné previezť lietadlom ako veľkú batožinu... rozobrať na diely a naložiť do krabíc. Ostatné mopedy už majú vyššiu hmotnosť, takže tento plán by nebol možný. Do Afriky sa chystám s kamarátkou, takže by sme brali dve babetty. Skúsennosti z cestovanie po rozvojových krajinách mám, cestoval som s motorkou po Mongolsku, Indii, Nepále, Indonézii... ale je pravda, že vždy to boli veľké stroje. Papiere na veľkú motorku samozrejme mám. Každopádne, čo sa týka počasia, ciest, ľudí atď, tak viem do čoho idem. Aj v Afrike som už pár mesiacov strávil.
Z toho všetkého mi teda vychádza kúpiť 2 poriadne servisované 210ky, nakúpiť náhradné diely alebo rovno celé náhradné motory. Afrika je drahá a investícia niekoľkých tisíc korún do babetty je zanedbateľné v porovnaní s ostatnými výdajmi ako sú napríklad vstupy do národných parkov a pod. Chápem, že nápad znie šialene, ale mňa práve tie šialené nápady na cestovaní bavia :) Ak sa babetty poserú po pár dňoch, tak nič sa nedeje a ďalej pokračujeme po svojich. Aspoň si tých pár dní vychutnáme naplno. Točím reprotáže do ČT, takže ak sa plán podarí, určite z toho zostrihám nejakú reportáž do TV ;) Pôvodne som premýšľal nad 207čkami, ale je pravda, že do tých kopcov by to nemalo zmysel.
Čo sa týka nákupu motorky/mopedu v Afrike, nie je to také jednoduché ako sa zdá. Vozidlo je hlavne potreba registrovať, čo v afrických podmienkach znamená obrovskú časovú investíciu a hlavne pevné nervy a trpezlivosť. Africké krajiny nechcú, aby boli ich vozidlá vyvážané za hranice, a tak si určite budú na hraniciach účtovať obrovské CLO. Ak ma nebudú chcieť pustiť s babettou, odmontujem motor, dám si ho do batožiny a prejdem ako na kole :)
Tak teď už to chápu, máš to promyšlené
Tím ale neříkám, že je to šílený nápad Je, ale o tom to je takže držím palce
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bordel na hřídeli Babetta 207 | DanielHendrych | 3 | Dnes v 11:53 KaBl58 |
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 | Babetta-Sam | 12 | Včera v 23:07 Drakl |
zadřená Babetta 210 ,vybrus vs nový... Babetta 210 | pitbikeros | 11 | Včera v 08:21 dasto |
Lakování Babetty 210 Babetta 210 | Mira- | 19 | 23.4.2024 v 21:04 Krautkopf |
nefunkční tachometr babetta 210 Babetta 210, Babetta 225, Babetta 215 | pitbikeros | 4 | 12.4.2024 v 21:25 pitbikeros |