globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Afrika - babetta 207 alebo 210?
22.1.2016 v 17:16
Zdravím vás,
plánujem niekoľkomesačný výlet po Afrike - Etiópia, Uganda, Rwanda, Tanzánia atď. Aby som sa vyhol papeirovačkám rozhodol som sa to absolvovať na babette. Čo to znamená? Kopcovitý terén, nespevnená vozovka a pravdepodobne niekoľko tisíc kilometrov... Skúsennosti s babettami nemám a tak sa vás pýtam, akú babettu by ste mi poradili? Čo som načítal, tak 207 je spoľahlivejšia a to je jedna z vecí, ktorá sa môže veľmi hodiť v Afrike. Mechanik nie som a nemám s tým veľké skúsennosti. Na druhej strane je možnosť kúpiť 210 a spraviť poriadny servis. Má to zmysel? Je šanca, že sa za cca 3 mesiace cesty nič nestane s prevodom? S opravami počítam, avšak zložitejšie veci asi nezvládnem, preto mi zatiaľ vychádza 207čka. Takisto by som však chcel zvládnuť aj nejaké tie kopce a nabral aspoň akú takú rýchlosť. To, že je to bláznivý nápad si uvedomujem a tak nepotrebujem odradiť, ale poradiť :) Ďakujem vám veľmi za odpovede.
Předchozí
1 2
Následující

Afrika - babetta 207 alebo 210?

25.1.2016 v 06:08 | Nahoru | #31
Ahoj, rozhodně 210 a i když nejsi mechanik, najdi si někoho, kdo je umí rozdělat a dívej se mu pod ruce, není na tom zas tak nic složitého, aby jsi to nepochopil, pokud nejsi vyloženě antitalent, což nepředpodkládám. Hlavně jí dávej správnou směs oleje s benzínem, odmašťuj spojky a nenech se odradit. Všechno se dá. Přeju hodně štěstí!

Afrika - babetta 207 alebo 210?

25.1.2016 v 07:57 | Nahoru | #32
Taky jsem znal jednoho takového jako ty který měl sen jet na bajkal s ruským strojem a jak to dopadlo ? Najel celkem 400 km , motorka se mu rosypala a protože měl ruce levé jako ty a nic si neuměl opravit sám ,tak to vzdal a jel vlakem zpátky domů
Řekni mi co tam s tím jako budeš dělat ,když se ti to posere to budeš volat servis ,nebo volat domu a škemrat o rady co máš dělat ?Proč tam taháš ženskou co ona ti tam pomůže ?Do takových zemí kde ty jedeš musí jet lidi co si umí poradit v každé situaci a ne si tam vézt batůžek na okrasu
Aneb :mám prachy ,mám sen ,mám velké ego a levé ruce ,ale jediné co nemám je zodpovědnost vůči kamarádce a všem lidem u kterých budu prosit o radu jak mám opravit pokažený stroj
Když už nemám ten mechanický um ,tak si tam vezmu po kvalitním servisu ten blbovzdorný stroj zn.Geeso a vím ,že mě tam spolehlivě doveze

Afrika - babetta 207 alebo 210?

25.1.2016 v 08:43 | Nahoru | #33
Ohledné šílenosti nápadu nic. Ohledné výběru - 210, jel jsem na 210 dvakrát, jednou Itálii, přes Rakousko a Švajc. Na sponzorovaných strojích, nově vyrobených. Podruhé jsem jel po repuiblice až do Michalovec, po cestě jsem upravil 210 tak, že jsem koupil rozetu z 207, zkrátil řetěz. Pak to byla palba, jelo to 70 a i když na jedničku jentaktak vyjela Tatry, tak to byl opravdu mazec. Zadřely se všechny stroje (4 kusy) už při zajíždění před IT. Oprava žádná, vychladnutí a jelo se dál. Co se týče převodu, nic jsem neměnil ani neopravoval, bylo to vše nový. Takže o spolehlivosti nevím nic. Ale co tady čtu, tak bych vzal motor do parády, rozebral do šroubku a složil z nových dílů, které bych také vzal sebou. Spotřebák dvakrát minimálně. na takové cestě vše dostane nahubu a to pořádně. Chlazení - dodělat náporové sběrače, brzdy vytunit prodloužením páky na bubnu. Jestli neumíš rozebrat motor do šroubku - nejeď, jinak doprovodné vozidlo.

Afrika - babetta 207 alebo 210?

25.1.2016 v 08:46 | Nahoru | #34
Nechceš si vzít raději manet korado? Je to taky slovenský stroj, nevím jestli je o tolik těžší než babetta, ale rozhodně je spolehlivější...

Afrika - babetta 207 alebo 210?

25.1.2016 v 12:14 | Nahoru | #35
Vzhledem k tomu, že (severo)Africké obyvatelstvo vyniká leností, takže než šlapat raději točí plynem, je tam jízda na mopedech naprostou samozřejmostí. A to i u větších dětí či v počtu často převyšujícím počet sedadel Mopedy tam nejspíš nějaké registraci podléhají (některé mívají torza malých značek), ale v praxi se jezdí na čemkoliv alespoň polopojízdném. Proto nevidím v pořízení nějakých dvou tamních paštik nic nemožného. Nákup v hotovosti někde z garážového servisu, samozřejmě bez nějakých převodů na úřadech. Maximálně ručně psaný papír, jako žejste to neukradli.

Je to asi 10 let, co naši v létě jezdil do Chorvatska. Jednou jsem jel s nimi dělat babičce pěčovatelské garde. Protože mě polehávání na pláži nebaví a starost o babičku na pláži přebírali naši, přibalil jsem pro tuto příležitost do Transita i dvourychlostní Babetu (v perfektním stavu, žádný střep). Kvůli byrokracii, jsme ji raději registrovali v ČR, přestože to nebylo povinné. Celníc na na hranicích samozřejmě nakukovali do auta a chtěli vidět doklady i pojištění. To jen k tomu nározu, že byrokracie na letišti nebude.

Přestože jsem s Babetou jezdil sám nalehko jen v letním oblečení bez jakékoliv bagáže (cca 95 kg), tak jsem s ní nemohl vyjet žádnou z kamenitých cest vedoucích z pobřežní asfaltky do okolních kopců. Prostě to motor nedal a zkusit odlehčit prokluzující spojku šlapáním víc než pár metrů nemělo smysl. Dolu to také nebyla žádná slast. Brzdy po chvíli smlrděly a podvozek byl neustále na dorazech. Překvapilo mě to o to víc, že mám představu, co jiné staré 2T padesátky (Fichtl, Simson) vyjedou/sjedou/odpruží. Z Babety jsem byl fakt v šoku, protože jsem měl zkušenost s jízdními výkonu čmoudů v severní Africe, kdy z těch jejich prskoletů vytáhli klidně i šedesát, ve dvou to dokázalo vyjet oslí stezky v Atlasu i přejíždět menší duny Sahary.

Nevím, čím to je, ale zřejmě tam mají ty mopedy lépe zpřevodované či výkonově otevřené, takže jim jezdí fakt dost dobře, což se o Babetě říct nedá.

Naposledy editováno 25.01.2016 12:27:33

(reakce na) Afrika - babetta 207 alebo 210?

25.1.2016 v 13:12 | Nahoru | #36
mgalik> Nemyslel jsem přímo nákup v Africe, ale něco co jezdí tam i tady. Např těchto kousků (+ starších provedení s označením 101 a 103) je severní Afrika plná.
www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/peugeot/peugeot-vogue-25073.html

Afrika - babetta 207 alebo 210?

25.1.2016 v 17:18 | Nahoru | #37
šak on tam chce letět letadlem a mět to tam na popojíždku.

Afrika - babetta 207 alebo 210?

25.1.2016 v 18:04 | Nahoru | #38
To radsi na kole,mozna i rychleji,pohodlneji a s mensi namahou

(reakce na) Afrika - babetta 207 alebo 210?

25.1.2016 v 19:22 | Nahoru | #39

mgalik píše: Ahojte, ďakujem vám všetkým za rady. Rozhodnutie pre babettu padlo z niekoľkých dôvodov - hlavný dôvod je ten, že babettu nie je potreba registrovať. Som si vedomý, že v Afrike všetko funguje inak, ale zároveň viem, že nie je problém uplatiť žiadneho úradníka, či ozbrojenca pri silnici... Po druhé - babettu je možné previezť lietadlom ako veľkú batožinu... rozobrať na diely a naložiť do krabíc. Ostatné mopedy už majú vyššiu hmotnosť, takže tento plán by nebol možný. Do Afriky sa chystám s kamarátkou, takže by sme brali dve babetty. Skúsennosti z cestovanie po rozvojových krajinách mám, cestoval som s motorkou po Mongolsku, Indii, Nepále, Indonézii... ale je pravda, že vždy to boli veľké stroje. Papiere na veľkú motorku samozrejme mám. Každopádne, čo sa týka počasia, ciest, ľudí atď, tak viem do čoho idem. Aj v Afrike som už pár mesiacov strávil.

Z toho všetkého mi teda vychádza kúpiť 2 poriadne servisované 210ky, nakúpiť náhradné diely alebo rovno celé náhradné motory. Afrika je drahá a investícia niekoľkých tisíc korún do babetty je zanedbateľné v porovnaní s ostatnými výdajmi ako sú napríklad vstupy do národných parkov a pod. Chápem, že nápad znie šialene, ale mňa práve tie šialené nápady na cestovaní bavia :) Ak sa babetty poserú po pár dňoch, tak nič sa nedeje a ďalej pokračujeme po svojich. Aspoň si tých pár dní vychutnáme naplno. Točím reprotáže do ČT, takže ak sa plán podarí, určite z toho zostrihám nejakú reportáž do TV ;) Pôvodne som premýšľal nad 207čkami, ale je pravda, že do tých kopcov by to nemalo zmysel.

Čo sa týka nákupu motorky/mopedu v Afrike, nie je to také jednoduché ako sa zdá. Vozidlo je hlavne potreba registrovať, čo v afrických podmienkach znamená obrovskú časovú investíciu a hlavne pevné nervy a trpezlivosť. Africké krajiny nechcú, aby boli ich vozidlá vyvážané za hranice, a tak si určite budú na hraniciach účtovať obrovské CLO. Ak ma nebudú chcieť pustiť s babettou, odmontujem motor, dám si ho do batožiny a prejdem ako na kole :)



Tak teď už to chápu, máš to promyšlené

Tím ale neříkám, že je to šílený nápad Je, ale o tom to je takže držím palce

Afrika - babetta 207 alebo 210?

26.1.2016 v 10:16 | Nahoru | #40
Já teda cestovatel nejsem,ale na babettě jsem něco málo odjezdil. Nedokážu si to dost dobře představit. Já měl problém vyjet menší kopec po asfaltě, ne tak někde v terénu. Navíc opravdu ty tlumiče jdou pořád nadoraz. A spolehlivost??? Taky rád takové nápady čtu a pak i cestopisy, ale tohohle bych se opravdu bál. Navíc kamarádku do takových zemí.... nevím , nevím. Ale každopádně držím palce ať se to povede na babettě nebo na jiném kozím dechovi

Afrika - babetta 207 alebo 210?

27.1.2016 v 13:19 | Nahoru | #41
Pořád tlumiče na dorazech... Nikdo si nekoupil olejové tlumiče nebo co? Spíše bych viděl problém v těch spojkách 210. Nakoupit nové díly zpravidla znamená nákup dílů made in Turecko, Čína či Taiwan a podobné srágory. Originál díly už dnes sehnat není vůbec jednoduché. Když už tak bych bral s sebou několik pastorků, rozet a řetěz ať to odsejpá z kopce a vyjede do kopce.

Afrika - babetta 207 alebo 210?

27.1.2016 v 18:34 | Nahoru | #42
čím menší výkon tím hodně záleží na minimalizaci jízdních odporu, ložiska v kolech, zatuhlý řetězy,perfektní seřízení motoru a na babetě obrousit obě pakny na spojce tak aby při rozevření šly současně do záberu stačí nasadit na vrták vedle sebe a opatrně líznout na brusce jenom pakny
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bordel na hřídeli Babetta 207 DanielHendrych 3 Dnes v 11:53 KaBl58
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 Babetta-Sam 12 Včera v 23:07 Drakl
zadřená Babetta 210 ,vybrus vs nový... Babetta 210 pitbikeros 11 Včera v 08:21 dasto
Lakování Babetty 210 Babetta 210 Mira- 19 23.4.2024 v 21:04 Krautkopf
nefunkční tachometr babetta 210 Babetta 210, Babetta 225, Babetta 215 pitbikeros 4 12.4.2024 v 21:25 pitbikeros


TOPlist