Téma: Balkán - srpen 2016

21.1.2016 v 14:25
Zdravím,

loni jsem se známým vyrazil na Balkán - cílem cesty bylo moře v Černé Hoře. Projeli jsme Bosnu a Herzegovinu (údolí Vrbasu, Sarajevo, Mostar), Černou Horu (hřebenovka přes Durmitor, Žabljak, pobřeží), zajeli jsme se podívat na jeden den i do Albánie.

Cestopis zde:

Spaní na střídačku, po cestě pod stanem, jinak třeba jednou za dva dny motel (v Bosně jsou poměrně levné) či kemp (chatka), u moře na apartmánu (v Černé Hoře je problém s kempy). Stravování tak jednou za den do hospody, jinak co obchody po cestě dají.
Já jedu na Jawě 350/640 + PAV - viz profil. Cestovní rychlost na pohodu (80 - 90 km/hod - vzhledem k PAVovi), dálnicím jsme se spíše vyhýbali (jen okolo velkých měst jsme to objeli - Blava, Vídeň, Záhřeb, ...) Denní porce jak kdy - pokud přesun tak okolo 600 - 700 km, jinak třeba okolo 300 - 400, když jsme se někde zastavovali.

Letos bych se rád na Balkán vrátil, třeba to projel jinou cestou, opět s cílem dojet k moři v Černé Hoře. Rád bych cestu tam nebo zpět protáhl přes Srbsko, myslím, že i tam je co k vidění.

Pokud někdo plánujete něco podobného nebo jezdíte pravidelně a přibrali byste mě s sebou, tak budu rád - můžeme si vzájemně vyměnit poznatky - nebo pojďme něco naplánovat spolu

Naposledy editováno 21.06.2016 20:16:58
1 2

21.1.2016 v 14:51 | Nahoru | #1
Kluci já vás s těma jawičkama obdivuji a ještě za to páva

I když vysrat se může i sebelepší motorka ,spíš o to pohodlí na cestách ,jednou bych to ale chtěl taky zkusit .

21.1.2016 v 17:29 | Nahoru | #2
V Černý Hoře jsou kempy!!!!!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Balkán - srpen 2016

21.1.2016 v 17:31 | Nahoru | #3
Jaryn626> Myslel jsem na pobřeží. Nebo jestli o nějakém víš? Budva, Sutomore, Bar, Kotor je bez kempů

21.1.2016 v 17:40 | Nahoru | #4
LukasKoudelik> toto jako info by mohlo stačit
je tam vše co potřebuješ

Naposledy editováno 21.01.2016 17:42:02

21.1.2016 v 18:28 | Nahoru | #5
Koudelíku, Koudelíku fak tam nejsou kempy

21.1.2016 v 19:01 | Nahoru | #6
Nebyli jste v loni v Baru tak kolem 9,7.??? Projížděly jsme s dcerunkou na stříbrné bandasce na kruháči kolem dvou jawek s českou vlajkou . Pokud bys chtěl kontakt na ubytko přímo v Baru, pošli PM.

21.1.2016 v 19:57 | Nahoru | #7
Lenica> Ano, to jsme byli my. Byli jsme tam od 7. do 11. 7.
titus> svádíš téma někam jinam, než jsem chtěl - pření se o využitelnosti kempů v MNE není skutečně na místě. Asi jsem se nešťastně vyjádřil, kempy tam sice jsou, ale alespoň ty, které znám, nejsou jako klasické např. v Chorvatsku podél pobřeží. Třeba kemp v Budvě je asi kilometr od pobřeží uprostřed panelákové zástavby u někoho na zahradě. Pokud máte někdo tip na klasický kemp u pobřeží za rozumný peníz, budu velmi rád. Ale předně nebylo téma založeno kvůli hledání kempu či pření se o tom, jestli tam jsou nebo ne, ale z jiného důvodu, který je popsán výše

22.1.2016 v 08:25 | Nahoru | #8
LukasKoudelik> Koukám, že jsme loni jeli hodně podobnou trasu jako vy, jen o dva týdny později a taky jsme sebou měli Jawu. V Durmitoru jsme narazili na nějaký dva starší němce, co na 640-ku vypouštějící oblaka mastnýho kouře koukali jak na UFO (nechtěli věřit, že se ještě v roce '91 vyráběla motorka, co má jen 4 kvalty) - a přitom tam sami byli takovym tim hipísáckým Transporterem

Jinak zírám na ty vaše nájezdy, my se nejradši držíme jen kolem 300-350km na den, aby byl čas na kochání, focení, cigárko, obídek a večení pivko. První a poslední den jsme najeli kolem 600, ale že by mě to bavilo, to opravdu ne...

Balkán je super, ale změna je život, takže letos se vydáme poznávat krásy Karpat

Naposledy editováno 22.01.2016 08:28:14

22.1.2016 v 09:47 | Nahoru | #9
JohnnyS08> jj, tak ty přejezdy první a druhý den a pak poslední dva dny jsme asi nabrali hodně. Ale na druhou stranu zase když to jelo ... Navíc, co chceš prohlížet přes Maďarsko a severní vnitrozemí Chorvatska - vpravo kukuřice, vlevo kukuřice. Celkem jsme také byli limitováni časem - kolega měl dovolenou a musel se v daném termínu vrátit.
Co se týče Němců v Durmitoru, tak těch je tam víc než dost, ale i na Čechy jsme měli štěstí. Jinak by mě zajímalo, jak by se ten Němec tvářil, když by jsi mu sdělil, že se motorka se 4 kvaltama vyrábí ještě teď

22.1.2016 v 10:09 | Nahoru | #10
K tomu Maďarsku a severnímu Chorvatsku – záleží na tom, kudy se jede. Vyložená hitparáda to nebude nikdy, ale třeba letos se nám povedlo sestavit celkem zábavnou trasu. Hranice Slovensko/Maďarsko jsme přejeli až V Medvedovu, potom přes Györ okouknout Pannonhalmu a Csesznek. Z Cseszneku na Bakonykoppány, bohužel, kde měla být podle mapy okreska, byl jen hluboký písek, ale zas sem si připadal skoro jak na Dakaru No a potom cesta přes Bakoňský les a severně kolem Balatonu tou sopečnou krajinou, ta je vyloženě hezká. Na jih od Balatonu až do Barcse to byla těžká nuda, přiznávám. A v Chorvatsku jsme přejížděli od Virovitice na Slavonski Brod přes pohoří Papuk, to je taky moc hezká cesta, i když místy jen štěrkovka.

22.1.2016 v 10:29 | Nahoru | #11
JohnnyS08> Tak to jsme jeli obdobně, SK - H hranice jsme přejížděli u Rajky, do Györu, po 82 do Veszprému a tím skončila pěkná krajina. Pak okolo Balatonu celé odpoledne v kolonách, protože byla sobota a následně už jen nuda mezi kukuřičnými klasy. Do Chorvatska jsme přejížděli v Gole (na západ první hranice od Barcse)

22.1.2016 v 11:11 | Nahoru | #12
Souhlas, objezd Balatonu kolem jezera je hrůza. Právě proto se mi letos líbila ta kombinace silnic 83 - 77

22.1.2016 v 15:47 | Nahoru | #13
LukasKoudelik::Já loni do BiH ...atd jel též do Gyoru a k balatonu podél pobřeží severním a dost děsný,takže letos pojedu Tihány a loďkou na druhou stranu a následně projedu Tvoji trasu co jsi jel v loni,až do Albošky.Pravděpodobně též v červnu

2 reakcí na tento příspěvek Balkán - srpen 2016

26.1.2016 v 05:05 | Nahoru | #14
Parádní, nejsme jediní co to chtějí absolvovat na Jawách (2x 638) Termín máme předběžně 13.6.-26.6.2016, chceme to pojmout trošku velkoryseji, nejen jako dovolenou, nějaký to delší video/filmeček, zápisky z cesty a podobně, proto by se jelo asi dost volné tempo, kolem 250 km/den. Zatím sice jen těžce plánujeme, ale jak koukám po fóru, tak je možný, že se nakonec Čechů na Jawách v těhle končinách sejde víc. Kdyžtak můžem probrat trasu, nápady, rady
My jsme zatím plánovali za den z Brna k Balatonu, pak přes Golu do Chorvatska, co nejdřív se u Senje dostat na magistrálu a podle chuti ji sjet až ke Kotoru, pak na skok do Albošky (Theth), zpátky přes ČH - Podgorica, Nikšič ... no a pak velká neznámá a risknout to přes Srbsko zpátky do Maďarska a pak už nějak zpět domů.

26.1.2016 v 15:27 | Nahoru | #15
MourisonCZ> tak se tam všichni potkáme
zhruba návrh cesty,ale pravděpodobně to zpět vezmu na Dubrovník a Mostar a především si zajedu v Albošce silnici SH20

14.2.2016 v 09:39 | Nahoru | #16

14.2.2016 v 10:24 | Nahoru | #17

cmelda222 píše: zdarec všem poutníků. Berete i motku jen v barvě Jawy ? Taky bych rád někam v pohodovém tempu...

já mám černou

15.2.2016 v 16:11 | Nahoru | #18
Ahoj Lukáši mám balkán letos v plánu chtěl bych dát kraj srbska pak kousek kosovo projet černou horu a zpátky je to cca 2500km a chtel bych jet 6 dní mám ktm 690sm zatím jsu sám možná ještě kámoš na transalpu tak se můžem domluvit a jet spolu.

15.2.2016 v 17:21 | Nahoru | #19
Petraszx9r> Ahoj,

nejsem proti, ale šest dní je dost málo. Jestli chceš jet až do MNE, tak musíš počítat s nájezdem cca 3 000 - 3 500 km. Loni jsme to jeli osm dní, přesunový dny nájezd 600 - 800 km, ale když potom chceš něco vidět, tak musíš počítat s menšími nájezdy. Takže za šest dní se to sice stihnout dá, ale jsi pořád v sedle a neodpočineš si.

15.2.2016 v 19:21 | Nahoru | #20
MNE není v plánu jenom první den balaton druhej den do parku tara v srbsku třetí den park prokletie v kosovu čtvrtej den projet černou horu někam k sarajevu pátej den k balatonu a šestej domů a to mě vychází 400km na den,vloni jsme jeli Rumunsko 3000km za 5 dní a dalo se to vpoho tak myslím že to za 6 dní půjde kvůli financím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Balkán - srpen 2016

15.2.2016 v 19:40 | Nahoru | #21
Petraszx9r> MNE = Černá Hora (je to její MPZ)

Pokud jedeš na Taru, tak je velice dobré si projet i horskou magistrálu přes Durmitor, ale tomu dáš min. půl dne. Ono se to dobře plánuje nad mapou a člověk si řekne, že 400 km na den není moc, ale v praxi je to nakonec úplně jinak. Když už někde jsi, tak si zastavíš a podíváš se, uděláš fotku, když už 100 km od moře tak tam chvíli pobýt, ...
Co se týče financí, tak ty jsou velice odvislé od toho, jaký člověk potřebuje komfort. My jsme loni jeli s vlastním stanem a spali jsme na střídačku pod ním a po motelech ve vnitrozemí. Při závěrečném sčítání nás stál cca 5000,- kč benzin a ostatní útraty byly 3 000,- Kč. A to jsme se každý den najedli v hospodě. Nejvíc člověk ušetří na ubytování.

15.2.2016 v 19:55 | Nahoru | #22

LukasKoudelik píše: Petraszx9r> MNE = Černá Hora (je to její MPZ)

plný souhlas 2dny u moře je povinnost, a jak píše LukasKoudelik,jak se dostaneš do hor a zatáček,tak tam ty km.moc nepřibývají je potřeba se kochat,fotit.

15.2.2016 v 19:57 | Nahoru | #23

MourisonCZ píše: no a pak velká neznámá a risknout to přes Srbsko zpátky do Maďarska a pak už nějak zpět domů.

Na tom není nic riskantního, přes Srbsko pohodová a většinou hezká cesta, přes Maďarsko pak jen roviny a nuda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Balkán - srpen 2016

16.2.2016 v 13:05 | Nahoru | #24
LukasKoudelik> Aha tak to jsem nevěděl ja myslel že je to Makedonie,to moře je na domluvě ale mám rád hory a lesy a max jezera ale ležet u moře je nuda a myslím že i velkej provoz tak napiš tvou představu a tu Taru jsem myslel park v Srbsku,durmitor určitě chci vidět

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Balkán - srpen 2016

16.2.2016 v 15:20 | Nahoru | #25
Petraszx9r> Podél pobřeží se jet nedá - souhlas s tím, že je velký provoz, ale když už tam člověk je, tak pobýt ze dva - tři dny u moře je asi nejlepší. Neříkám se válet celé dny na pláži, ale třeba jen na půl dne vyrazit někam po okolí a půl dne si jít zaplavat. Také si budeš muset trochu odpočinout, sedět celou tu dobu za řidítkama se nedá. Proto jsem také psal, že šest dní je málo - tři dny jedeš napřímo tam a při představě, že když jsme loni dojeli k moři to otočíme a jedeme nazpátek - to bych fakt nedal.

moje představa vychází hodně z loňských zkušeností a poznatků (pod příspěvkem je odkaz na cestopis)
- cesta tam i zpět převážně přes SRB, BiH a H - vyhnout se HR, SLO a A (dost draho i na přejezdy)
- dálnice používat jen v odůvodněných případech (objezd velkého města, ...) jinak po normálních cestách
- v MNE Durmitor, Žabljak, Tara, Skadarské jezero, moře
- v SRB by nemuselo být špatné se podívat do Bělehradu
- do Kosova nejedu - není to moc bezpečné, nehledě na to, že nás tam nemusí pustit, jelikož tam neplatí evropská "zelená karta" - při kontrole nebo nehodě je to o dost velký průšvih
- při cestě po BiH a SRB by také nebylo špatné se podívat na některý z těchto památníků:
u toho, který je na první fotce jsem již byl v loňském roce - je to spíš taková zajímavost, některé jsou nezajímavé, ale některé stojí za vidění

jinak odkaz na loňský cestopis:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Balkán - srpen 2016

16.2.2016 v 16:36 | Nahoru | #26
LukasKoudelik> Tak jenom malá poznámka ke Kosovu, nevím proč by vás tam neměli pustit a proč tam není bezpečno nechápu, pojistku si musíš koupit přímo na čáře loni mě to stálo 10€. Lidi jsou tam úplně normální jak v BiH nebo Č.Hoře, Makedonii a všude jinde.
Obavy máš úplně zbytečný.

16.2.2016 v 16:37 | Nahoru | #27
LukasKoudelik> Bělehrad ano a kousek od něj je Avalská televizní věž (Avalski toranj), ze které je nádherný výhled a vstupné je pár šušňů, určitě doporučuju.
Loni jsem v těch končinách brouzdal, tady kdyžtak pár fotek pro inspiraci.

16.2.2016 v 16:38 | Nahoru | #28
titus>

16.2.2016 v 17:20 | Nahoru | #29
LukasKoudelik> k tvému cestopisu ..moc pěkné počtení a o zážitky jste opravdu neměli nouzi

2 reakcí na tento příspěvek Balkán - srpen 2016

17.2.2016 v 19:55 | Nahoru | #30
Kluci, také se chystám v létě na Balkán a při čerpání informací jsem narazil na výskyt vodních hadů ve Skadarské jezeru. I když to byly informace staršího data, tak se mi to moc nelíbí. Mám v plánu tam 2 dny na pláží Muriči pobýt. Je to tam nějak dramatické? Jaké jsou Vaše zkušenosti?