bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jizda na motocyklu - jak se naucit
 
17.1.2016 v 18:07
Jak se naucit jezdit na motorce - na internetu postradam web venujici se vyuce jizdy na motorce, chci vytvorit projekt webu s timto tematem, zpusob vyuky, technika, moznosti treninku, idelane okolo BRNA

Duvod: pred lety jsme koupil Yamahu XTZ660 a nejezdil na ni, dnes uz mam strach a jsem si vedom ze jizdu ve svych 40 letech nezvladam.
Rozhodl jsem se koupit 125cm3 endurko nebo motard a zacit od zacatku. Vse budu uvadet na webu motochool.cz, ktery zalozim,domena je porizena. Pokud by mel nekdo energii a chut byt spoluatorem - vitam.
CMS system bud Joomla nebo Wordpress.
Jura


Naposledy editováno 17.01.2016 18:18:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit

20.1.2016 v 16:00 | Nahoru | #91

bluzka píše: Já osobně jsem názoru, že nejlepší je prostě jezdit. Opravdu přestávám rozumnět tomu, jak všichni potřebují kurzy, kníhy, videa apod. Já osobně mám nějakých 10 let řidičák a předtím jsem po vesnici lítat s fichtly a simsony. Nikdo neřešil kurzy, nikdo neřešil knížky. Jen jsme si na začátku nechaly vysvětlit jak se řadí a jak to mám nastartovat pokud to chcípne a pak už se jen jezdilo.
Copak po té co vyjdete z autoškoly s řidičákem na auto, tak hned řešíte nějakou nástavbu autoškoly? Nebo sednete do auta a jezdíte.
Pokud člověk jezdí trochu hlavou, tak motoškola je jen bonus a ne nutnost aby přežil. Pak ještě chápu motoškoly se zaměřením enduro/okruh apod. kde jsou návyky trochu jiné.



No a to je právě ono - Ti kdo začínali na prskoletech v nácti neřešily nějaké odhození prskoletu a nebo rozbitou hubu, pak postupně šli po kubaturách a rúzných stáří mašin nahoru a ano, nepotřebovali jsme žádné kurzy, videa, texty ap, neb jsme si to vše osahali.

Ale máš lidi, co se na moto během svého života nedostali a ve vyšším věku si splnily svůj sen. Koupily vysněný stroj, dodělali papíry a z mnoha důvodů sebou nechtějí plácat na Mustangu v polích. Tito lidi, tudíž začínají a potřebují pomoct a na to jsou dvě možnosti - vyježděnej kámoš (kterého ne každý má) a nebo pak alternativa v podobě motoškoly obě zakončené "jezdit, jezdit a zase jezdit - ale s rozumem".

Pokud pak přijde takový, který si myslí, že si přečte pár řádků "fundovaného" textu na netu, stahne si na večer nějaké to video a bude z něj ostřílenej jezdec, tak skončí ještě rychleji než začal.

To jsme byli takhle v BMW, já stál venku se svým vosmistovkovým Tigerem a přišel ku mě čípek - odhadem 40-50let, shnědá pleť po solárku, vyhlazené vrásky a dal bych ruku do ohně za botox v čele a že prý co je to za mašinu. Říkám, že 800 Triumph, ač se mu vzhledově líbil, tak že 800 je málo, že chce něco výkonného a že se rozhoduje mezi K1300R a nebo 1200GS neb jsou výkonné. Tak mu říkám, že si má zvolit dle toho co od mašiny čeká a jeho odpověď, že výkon mě od další debaty odrazovalo. Vzhledem k dalším dotazům, jako zda to brzdí stejně jako auto a zda je to rychlejší jak auto mě evokovalo k myšlence, že brzo dopadne jako rajče na dálnici.

(reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit

20.1.2016 v 18:28 | Nahoru | #92
2lizard> ...tak jiste.co ma podlitr nema vubec cenu sedlat

Jizda na motocyklu - jak se naucit

20.1.2016 v 23:12 | Nahoru | #93
Musím se přiznat, že mě taky na motorce nejvíc přitahoval ten výkon a akcelerace. Proto jsem šel hned do litru (i když jsem si to dost nechal projít hlavou). Pravda ale je, že se mi zatáčky začaly také líbit a beru fakt, že pro jejich naučení takový výkon nyní nepotřebuji. Na druhou stranu, ten výkon pro naučení těch zatáček není ani výraznější zátěží (při mých proporcích) a proto jsem rád za svůj výběr.
Fakt nevím, čím bych si pomohl kdybych začal na 500ce. jen bych ji vypiplal a do půl roku prodal pod cenou.

Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 00:38 | Nahoru | #94
Tak ne vždy je to největší tím nejlepším :)
Zas pro mě je cokoli nad litr zbytečné....

Holt každému dle jeho chuti...ale s rozumem

Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 08:43 | Nahoru | #95
"výkon pro naučení těch zatáček není ani výraznější zátěží (při mých proporcích)" - to je dost originální tvrzení. Nechi autora nijak urážet, protože nevím nic o tom, jaký to je jezdec. Přesto si ale troufnu říct, že pokud má dojem, že výkonná motorka není v zatáčkách přítěží, tak pořádně zatáčet ještě neumí (a nebo je to opravdový talent od přírody) - a s propocema to nemá co dočinění...

1 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 12:50 | Nahoru | #96
Rozhodně se neurážím, zajímají mě názory ostatních a nemám problém přiznat svůj omyl, pokud bude mít protistrana rozumné argumenty.
Mě tedy jen zajímá, v čem přesně výkon pro naučení zatáček vadí a jestli není zaměnován s hmotností, protože tam bych chápal, že má na zatáčení velký vliv.
Zatáčky se samozřejmě teprve učím, jak jsem psal, takže zatáčet skutečně ještě pořádně neumím Ovšem, talent od přírody jsem taky... ovšem jen do určitého stádia, od jisté úrovně už talent nestačí nikomu.

(reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 13:28 | Nahoru | #97
psenap> Vyšší výkon znamená citlivější plyn, takže větší prostor pro chyby a méně ti to odpustí. Samotná váha není problém, ale její rozložení a těžiště jsou důležité faktory.

Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 13:35 | Nahoru | #98
A taky nižší rychlost=> víc času na přemejšlení o stopě a čistotě jízdy. Každej závodník začínal na slabým stroji, protože to učení jde prostě rychlejc. Kolikrát přechod na silnější znamená zpomalení.

Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 13:56 | Nahoru | #99
Projíždění zatáček na výkonném stroji je podle mě náročnější z následujících důvodů:
a) výkon poprvé - mezi zatáčkami dosáhne výkonný stroj vyšší rychlosti. Tím pádem je před zatáčkami nutné provádět důraznější brzdné manévry, které jsou náročnější z hlediska hledání správných brzdných bodů a stopy v zatáčce.
b) šířka pneumatiky - výkonné stroje mají obvykle široké pneumatiky s větším radiusem, aby byla zajištěna dostatešná styčná plocha pro přenos síly. Tyto pneumatiky jsou těžší, stejně jako jejich ráfek, čímž rostou stabilizující gyroskopické momenty. V součtu to znamená, že výkonný stroj vyžaduje silnější impuls od řidiče k tomu, aby se dostal do náklonu, stejně jako vyžaduje intenzvnější impulsy pro případnou korekci náklonu v zatáčce.
c) hmotnost - silnější stroj bude těžší, což zvyšuje odstředivou sílu v zatáčce. Pro průjezd stejnou rychlostí je tedy třeba stroj více sklonit. Vyšší hmotnost stroje dále zvyšuje impuls nutný ke sklonění stroje
d) brzdy - výkonné motocykly dosahují vysokých rychlosí, mají proto patřičně dimenzovanou brzdy. Čím je ovšem brdová soustava výkonější, tím citlivější musí být dávkování brzdného výkonu. To jednak znesnaďnuje provádění brzdných manévrů, také to vyžaduje velice jemné používání brzd pro korekci stopy v zatáčce.
e) výkon podruhé - platí to samé co u brzd - u výkoného stroje je nutné v zatáčce citlivě manipulovat s plynem, aby nedošlo k přilišnému nárustu síly na zadním kole a ztrátě adheze.

1 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 13:59 | Nahoru | #100
Tak s dávkováním plynu nemám žádný větší problém, nakonec v zatáčce nejsem zdaleka ve výkonnostní špičce a nižších a středních otáčkách je i R4 litr docela slabej.
Vidím spíš výhodu, že se za pomoci plynu pěkně můžu nechávat vytáhnout ze zatáčky, pokud to třeba přeženu s náklonem.
edit: asi myslíte toto riziko výkonnýho motoru , stát se může..

Naposledy editováno 29.01.2016 08:48:05

Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 14:16 | Nahoru | #101
Já sem se pokusit to zformulovat tutaj jenže někteří lidi to nikdy nepojmou

(reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 14:18 | Nahoru | #102

psenap píše: Tak s dávkováním plynu nemám žádný větší problém, nakonec v zatáčce nejsem zdaleka ve výkonnostní špičce a nižších a středních otáčkách je i R4 litr docela slabej.
Vidím spíš výhodu, že se za pomoci plynu pěkně můžu nechávat vytáhnout ze zatáčky, pokud to třeba přeženu s náklonem.
edit: asi myslíte toto riziko výkonnýho motoru , stát se může..



tech, co nemeli problem s davkovanim plynu, jsou pak plne skarpy ..

1 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 14:20 | Nahoru | #103
No tak pokud při průjezdu zatáčkou držíš motor jen v nižších a středních otáčkách, tak neděláš nic jiného, než že si dobrovolně snižuješ výkon, který můžeš mít k dispozici. Jinými slovy, pohybuješ se daleko od limitů (schopností) stroje. A problém je v tom, že na silném stroji bude težký učit se těm limitům přiblížit. Ve výsledku tak budeš pomalejší než schopný jezdec na šestistovce.

To je podle mě obecnej problém začátků rovnou na silný motorce. Spoustu lidí říká, litra si do začátku nekupuj, zabiješ se. Já říkám, litra si nekupuj, nezabiješ se (pokud nejsi magor), ale těžko se naučíš dobře jezdit.

EDIT: nechci působit dojmem, že jsem nějakej mistr světa. Loni v zimě jsem výkonově upgradoval svojí motorku z 55 na 75 koní a celá letošní sezona byla o postupném sžívání, o nějakém zrychlení zatím nemůže být řeči...

Naposledy editováno 21.01.2016 14:44:10

(reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 14:28 | Nahoru | #104

titus píše: No jenže Ty jsi stará škola , dnešní hustokrutí mládenci od 20ti nahoru pomalu nedají 200km v kuse a to fakt nekecám

nekteri ani sto...diky bohu ze me vzdycky tyhle typy jen kousek vyprovazely..

(reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 14:40 | Nahoru | #105

JohnnyS08 píše: No tak pokud při průjezdu zatáčkou držíš motor jen v nižších a středních otáčkách, tak se pohybuješ daleko od limitů (schopností) stroje. A problém je v tom, že na silném stroji bude težký učit se těm limitům přiblížit. Ve výsledku tak budeš pomalejší než schopný jezdec na šestistovce.

To je podle mě obecnej problém začátků rovnou na silný motorce. Spoustu lidí říká, litra si do začátku nekupuj, zabiješ se. Já říkám, litra si nekupuj, nezabiješ se (pokud nejsi magor), ale těžko se naučíš dobře jezdit.



aneb koupím si R1 a budu jezdit kolem 4000 otáček ale budu borec

Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 14:44 | Nahoru | #106
Che- pěkně napsaný, škoda těch balastů s politickým podtextem, kvůli tomu jsem měl chuť přestat číst dál, jinak docela souhlas. Tedy v obecné rovině, jak jsem psal, nejsme jeden jako druhej, takže to platí pro jakýsi průměr, s tím že u nadaného stejně jako úplné kopyto to co jsi napsal nebude platit.

Veverčák: Nevím, pokud si zvyknu na výkon 80koní, mohu tahat téměř co se mi zlíbí, tak v čem mě tato zkušenost pomůže až za rok dva půjdu do 150ti koní?
Nebude to spíš naopak s tím, že najednou nová motorka a ejhle, co se to děje? Jsem zvylej na slušnej výkon na zadní nápravě z aut a z motokár, proto dávkování plynu mám fakt zažité... to samozřejmě neznamená, že ve škarpě nemusím někdy skončit. Rád chodím na limity (svoje, samo ne stroje), takže připouštím že se to může stát.

Johny: Mluvil jsem tedy spíš o utažených zatáčkách a vracečkách, kde fakt asi málokdo jezdí jiné než střední a nižší otáčky, ale celkově beru tvoje argumenty, protože nyní jsem zcela jistě pomalejší než zkušení na 600ce. Jen bych připoměl, že nejezdím na motorce abych byl nejrychlejší, ale protože mě to baví..a baví mě právě akcelerace a mojí snahou je jezdit po technické stránce kvalitně (a časem věřím že to bude i rychle) a v tomto duchu směřují moje projížďky. Semtam nějaká akcelerace na bazepečném úseku a potom zatáčky a pilování brždění, nájezdů do zatáček, náklonů, přesunů težiště, uvolňování zatuhlých rukou atd...
Fakt nevidím jedinej důvod proč by mě 155 koní v něčem limitovalo co se týče učení.
EDIT: jo a abych vás pobavil, tak po jízdě před týdnem jsem přišel domů s tím, že už mě neuspokojuje ani točit max výkon a že zřejmě půjdu na jaře do něčeho silnějšího. Výběr R1 nebo GSX-R (prej je na SS rozměrově největší) a nebo Haybusa.

Naposledy editováno 21.01.2016 14:49:19

Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 14:56 | Nahoru | #107
kde je verybusy ??

2 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 15:03 | Nahoru | #108
... ja nevim kluci proc se porad snazite. Nektere veci jsou proste nesdelitelne. At si kazdy dela co se mu libi. A klidne at o tom napise web.

Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 15:10 | Nahoru | #109
Johny, prehledl jsem tvuj prispevek 13:56. To je bezvadne a prehledne napsany a tyto vlastnosti silne motorky citim a jasne si je uvedomuji. Jeste bych doplnil, ze si davam pozor na vyjezdy ze zatacek pod plnou akceleraci, protoze motorka ma tendenci se rovnat je tak potreba to jeste vice prilehnout a nechat si prostor na silnici.Tohle zrejme na slabsich neni tak citelne...ale nevim, nikdy jsem slabsi motorku krom autoskoly neridil.

(reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 15:11 | Nahoru | #110

Ozzy_ píše: ... ja nevim kluci proc se porad snazite. Nektere veci jsou proste nesdelitelne. At si kazdy dela co se mu libi. A klidne at o tom napise web.



pravda pravda ...

(reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 15:49 | Nahoru | #111

Ozzy_ píše: ... ja nevim kluci proc se porad snazite. Nektere veci jsou proste nesdelitelne. At si kazdy dela co se mu libi. A klidne at o tom napise web.



jj hlavně nelze nic sdělit těm, co maj v hlavě krátký spojení

www.motorkari.cz/tema/

Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 16:16 | Nahoru | #112
psenap> moje zkušenost je taková, že dokud jsem mohl na výjezdech ze zatáčky akcelerovat tak intenzivně, aby se motorka výrazně rovnala, naznamenalo to nic jiného, než že jsem měl příliš nízkou rychlost v samotné zatáčce. Pokud projíždím zatáčku tak rychle, že už jsem blízko gripu pneumatik, musím akcelerovat opatrně, aby zadní kolo nedostalo akcelerační smyk (dobří jezdci jezdí kontrolovaným smykem záměrně, ale to není můj případ).

A ještě k tomu ježdení rychle vs. pro zábavu. Všichni jezdíme pro zábavu a jen někteří z nás považují za zábavnou jen takovou jízdu, která je rychlá - ti většinou krouží po dromech. Ale má smysl snažit se posouvat svoje schopnosti, protože se to přetaví ve vyšší bezpečnost a/nebo zábavu při běžných vyjížďkách. Schopnosti můžeme pilovat různým způsobem, jeden z nich je právě rychlá jízda, ideálně buď mimo silniční provoz, nebo aspoň na přehledných bezpečných úsecích.

Každopádně, já nemám rád jakékoliv zákazy a omezení (mj. jsem tady na fóru několikrát vyjádřil svůj názor o nesmyslnosti skupiny A2), takže ať si každý jezdí (a začíná) na čem uzná za vhodné.

1 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 17:18 | Nahoru | #113
JJ, v zatáčkách jsem zatím docela dost pomalý, hlavně nyní v zimě, kdy fakt netuším a zatím ani prakticky necítím hranici přilnavosti. V sezoně už bych se rád posunul. Ale mě se motorka rovná (respektive dráha výjezdu) i při plném plynu pokud se jedná o rychlejší zatáčku s mírnějším zakřivením (tedy tam se fakt akceleračním smykem jet nedá). Možná je to vlastnost mé spíš cestovní motorky nebo mám zatím fakt levý ruce.

Veverčák, Ozzy atd.. to co píšete je fakt nepřenositelné aneb každý si v životě musí dojít k určitým zkušenostem sám. Stejně jsem se pral v jiných oborech s nováčky... ale je to marný je to marný Bohužel každej si (stejně jako já) myslí, že má dáno víc než ostatní. Ale díky za snahu, jsem zvědavej jak se na to budu dívat za pár sezón, pokud je ve zdraví přežiju...

(reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 18:33 | Nahoru | #114
psenap> jestli udrzis vasne na uzde a neprepalis rychlost tak ze se dostanes do situace kterou neumis zvladnout, tak je myslim celkem jedno ze zacinas na silny motorce. Ale nikomu bych to s cistym svedomim nedoporucil.

1 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 20:02 | Nahoru | #115
No a jakej je třeba rozdíl zatáčet na širších gumách oproti užším.

2 reakcí na tento příspěvek Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 20:24 | Nahoru | #116
ty brďo to je diskuze jak na idnesu ..aneb ideální počet koní je nula a proto začni jezdit na kole ať si to trochu osaháš, pomalu to zvedej, vystuduj na to školu a možná tak za 20 až 30 let si kup toho vysněnýho hektolitra :D ..neschopa se nenaučí na ničem, šikula klidně na litru a bezmozek zakončí rychlokurz ve stromě na čemkoli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 20:53 | Nahoru | #117

m_g píše: ty brďo to je diskuze jak na idnesu ..aneb ideální počet koní je nula a proto začni jezdit na kole ať si to trochu osaháš, pomalu to zvedej, vystuduj na to školu a možná tak za 20 až 30 let si kup toho vysněnýho hektolitra :D ..neschopa se nenaučí na ničem, šikula klidně na litru a bezmozek zakončí rychlokurz ve stromě na čemkoli



se divim, ze existuji vubec na zavodech nizsi kubatury, tak jsou prece vsichni sikovni, tak proc nejezdi rovnou na litrech?

(reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 21:10 | Nahoru | #118

Veverčák píše: se divim, ze existuji vubec na zavodech nizsi kubatury, tak jsou prece vsichni sikovni, tak proc nejezdi rovnou na litrech?



Jsou taci, kteri zacali jezdit okruhy na litru, i s vedomim ze se slabsi kubaturou by to slo lip ...

(reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit

21.1.2016 v 22:33 | Nahoru | #119

Vendous píše: No a jakej je třeba rozdíl zatáčet na širších gumách oproti užším.


Motorka na širších gumách je v zatáčce víc naklopená.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jizda na motocyklu - jak se naucit

22.1.2016 v 07:57 | Nahoru | #120
m_g> teda pokud mohu za sebe říct, tak malé objemy mají výhodu v tom, že jsou prostě hodné. Když necitlivě zatáhneš za plyn z jakéhokoli důvodu, tak tě tak neztrestají. Osobně jsem po několika letech na několika 350 koupil 110hp osmikilo a k tomu 10hp dvácu. A ač to zní neuvěřitelně, motorku lépe ovládat jsem se naučil mnohem více na té dváce, než na cesťáku. Toť moje zkušenost.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist