globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nastavení enduro přední USD vidlice
5.1.2016 v 15:52
Zdravím,

chtěl bych poprosit zkušenější "laboranty" s přední vidlicí o rady. Jedná se mi o fakt, že jsem vidle z YZ 450 r.2004 (jednokomory) naskládal na BMW F 650 dakar, takže z motorky o cca 110kg na 190kg (bmw má nádrž pod sedlem tak je váky možná více na zadním kole...)

Projev vidlice jako tuhost taková je snesitelná, co mě však trápí, je sednutí motorky o 7cm jen když ji shodím z centrálního stojanu (komprese na vidli na max). Když na to sednu tak to jde o pár další cm dolů. Ve finále je pak vidlice "nižší" resp. přední kolo blíže k blatníku než u originálních dakar vidlic. Při jízdě je pak pérování tvrdé tak akorát. neříkám že by maličko tvrdší být nemohlo, ale s touto motorkou brázdím spíš rozbité cesty/necesty než skoky do dorazů vidlic.

Jakou cestou jít pro "přizvednutí" předku, ale v zásadě +/- zachování tvrdosti?
Varianta podložek pod stávající pružiny (nevím jaké tvrdosti jsou... orig. jsou 4,4N/mm?)= tím zvýšit předpětí??
... nebo šáhnout po max. tvrdosti pružin - našel jsem pružiny 5,2N/mm , tedy pro jezdce 115-125kg na yz 450?? Mám strach, aby vidlice nebyla moc tvrdá (já mám 90kg) resp filtrovala dobře např. jízdu po kamenité cestě atd...

Jak se projeví změna viskozity oleje případně výška hladiny apod? jít do tvrdých pružin + např. olej 2,5W a méně oleje nebo podložky pod stávající měkké pružiny a olej 5-7,5W ?

Díky za moudré rady



Předchozí
1 2
Následující

Nastavení enduro přední USD vidlice

11.1.2016 v 13:22 | Nahoru | #31
Přesně jak píše assassin s rostoucí dynamikou jízdy (MX, SX...) se "rider sag" zmenšuje a naopak, u technického ježdění (extrémní enduro, trial..) roste...

Jinak nastavení podvozku je věc nesmírně individuální a je ovlivněno hromadou "proměnných" že veškeré tabulky a rady, je nutné brát jako "doporučení" a ne předpis - dogma...

Nastavení enduro přední USD vidlice

18.1.2016 v 19:43 | Nahoru | #32
Tvrdost pružin - graf

Tak jsem dočetl 284 stránkový férum o přestavbě bmw GS... našel jsem tam pěknej graf viz odkaz. Asi se nedá moc porovnávat klasický vidle a USD... dakar má pružiny někde kolem 0.75, ktm 950 která je ještě o chlup těžší pak pružiny po 0.5..

Měřil jsem stávající (ještě nemám rozhozenou vidlici) 46mm z YZ na dakarovi.... zdvih 300mm, motorka na kolech 230mm, se mnou 210mm.
Pružina má být dlouhá 485mm... jsem zvědav kolik bude mít ta stávající.

Dle zkušeností z fóra to vypadá, že bych šel do 0.5 pružin a radejí centimetr podložil na větší předpětí.

(reakce na) Nastavení enduro přední USD vidlice

8.2.2016 v 20:33 | Nahoru | #33

Barney píše: Na jednu věc jsem nenašel odpověď... Mám unavenou pružinu na centrálu promítnout do nastavení "rider sag"? Teď to mám nastavené na cca 30% zdvihu (R1 - R3). Problém je, že "static sag" - klesnutí vlastní vahou motorku je o cosi větší, než je zdrávo.



Tak dodám, že jsem měl tlumič venku a na začátku zdvihu byla vzduchová bublina a ten kousek to netlumilo. Po repasi tlumiče je vše v pořádku a motorka po shození ze stojanu, vlastní vahou klesne podstatně míň než předtím.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kroska 450 Kawasaki KX 450, Honda CRF 450R, Yamaha YZ 450F, Kaw... Pangamin213 10 11.8.2022 v 22:28 Pabol
Oprava motoru Yamaha YZ450f Yamaha YZ 450F Atmos 2 6.5.2022 v 09:24 Atmos
Alpinestars Yamaha YZ 450F habrman 0 30.4.2022 v 06:46 habrman
450 jaký převodový poměr Yamaha YZ 450F hugo12 3 19.2.2022 v 19:23 assassin
Motokros hobby Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250, KTM 250 SX, Honda CRF ... vojtano91 19 19.1.2022 v 19:13 assassin


TOPlist