Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

15.1.2024 v 21:09 | Nahoru | #7261

Wenca24 píše: Potřebuju během toho pohybu i něco spalovat, pořád to má být i nějaký sport...opravdový terén uz na tom kole ani neplánuju...
Šlo mi spíš, jestli nemá někdo zkušenosti, jakou hledat geometrii a pozici těla na tom kole, která je k těm kloubum šetrnější...
Souhlasím s váma, že se ten ebike nabízí...ale vzhledem, k tomu, že moc těch sportu nepřipadá v úvahu, aspon to kolo bych chtěl mít jen na pohon jednoho vola...

Jako že na e-bílku se nemaká a nespaluje myslíš, jo
Jde hlavně o to, že když to je fakt těžký a bolí to, dáš si silnější přípomoc a šetříš se. A kolik si necháš pomoct je čistě o tom, jak hodně se budeš chtít potrápit.
Jinak jedině full kolo, ve dvaceti mi to bylo u prdele, teď už si šetřím záda.

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

16.1.2024 v 08:39 | Nahoru | #7262
já mám pořád pocit, že jsem na ebike ještě příliš mladej Ale možná je to jen sebeklam a ,přes krizi středního věku, neochota si přiznat reálný možnosti...
Tím celopérem jste mě ale docela nahlodali...
V dekáči jedno mají jedno laickým pohledem zajímavý - je relativně lehký (na celopéro) mohlo by to být jezdivý... Neříkám, že si to půjdu zítra koupit, spíš, jestli je to směr, kterým bych se mohl/měl dívat...?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2024 v 09:37 | Nahoru | #7263

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2024 v 09:52 | Nahoru | #7264
PetrXX> slušnej ebike celopéro je, předpokldádám, tak kilo+, co?

16.1.2024 v 10:06 | Nahoru | #7265
Wenca24> nový slušně osazený tak 100-150 a dle vkusu každého soudruha i výše (ale to už mě osobně moc smysl nedává)

z druhé ruky pak slušná kola klidně 60-80 a vůbec bych se těch z druhé ruky nebál, mám 3 ebiky z druhé ruky a všechny bez problémů fungují - stačí údržba a spotřebák, baterku si projedeš diagnostikou

jinak to mám stejně jako PetrXX - enduro v lese v létě když je všude mraky lidí je čím dál větší problém, ale na ebiku se dá pěkně pojezdit bez nežádoucí pozornosti okolí

16.1.2024 v 12:49 | Nahoru | #7266
Wenca24> jdi do toho fulla ebike. Na kolena a celkově nastavení si zátěže není lepší řešení. Neresis trasu a terén a můžeš si regulovat zátěž.
Za mne klidne lehce jetý, ale dobře vybavený. Pokud máš možnost odpočtu, tak i s novym by jsi se po slevách (což by třeba na modely 2023 neměl být problem) a bez DPH mohl okolo 100tis. motat.

16.1.2024 v 13:01 | Nahoru | #7267
Wenca24> na to v dekaci jsem nedavno koukal, na pohled dobry :)

e: tak ja okukoval tohle

Myslim ze bude lepsi nez cos dal ty. Mam podezreni ze bude celkem ok.

Naposledy editováno 16.01.2024 13:06:47

16.1.2024 v 13:46 | Nahoru | #7268
No, jako nahlodanej sem...
Kdybych v prsinci nekupoval novou moto, tak by to nahlodání možná i k něčemu bylo... Takhle asi zkusím ještě sezonu na stávajícím kole a nejspíš budu šětřit na ten ebike...

16.1.2024 v 21:07 | Nahoru | #7269
Já u ebike lituju jedinou věc a to, že jsem si ho nekoupil už dávno jedna z nejlepších investic co jsem kdy udělal, kam se hrabou motorky. Blbnu na tom rok a půl na baví mě to furt stejně (hodně).
Každopádně nekupovat podle katalogu, chce si to projet a zkoušet. Já měl jasno že to bude mullet Haibike, mullet mi nesedl, ve finále ani Haibike
Jo a HODNĚ velkou roli hraje odezva dopomoci na pedálech. Chce to zkoušet.

20.1.2024 v 19:45 | Nahoru | #7270
Dnes na své 17-leté vykopávce místo horské kola, protože tam mám hroty. Na polních cestách kde byla hromada listí to bylo kupodivu pohodlné, ale jakmile přišly větší hrboly, tak to poskakovalo jak koza. Ale zase na asfaltu to frčelo.

20.1.2024 v 19:50 | Nahoru | #7271
Pedl> tak to me na snehu dnes prijemne překvapily maxxis DHRII, drzelo to jak přibité

20.1.2024 v 20:55 | Nahoru | #7272
Fotka pěkná, ale nezdá se, že ty pneu by byly na ledě lepší než co tam teď mám (WTB Trail Boss). U nás nemáme sníh, ale ledovka všude.
Chtěl jsem si koupit něco s hroty, aspoň dopředu, ale nechce se mi přehazovat pneu jen kvůli pár vyjížďkám.
Na staré jsem kdysi koupil hroty, protože ty tenké pneu na to jsou dvakrát levnější a zrovna byla i nějaká akce.

20.1.2024 v 21:02 | Nahoru | #7273
Myslim, ze miniony za mokra drzi lip nez ty wtb… zvlast v 3c maxxgrip smesi… ale na ledu je nejspis i tohle celkem fuk a pokud te netahne nejaky akcnejsi jezdeni tak asi rozdil moc nepoznas…

30.1.2024 v 22:37 | Nahoru | #7274
Wenca>teď má propain výprodej na ebiky

10.2.2024 v 10:04 | Nahoru | #7275

Naposledy editováno 15.02.2024 13:02:37

10.2.2024 v 10:16 | Nahoru | #7276

PetrXX píše: Wenca24> ebike je super, protože ti umožní jet tam, kde bys to s normálním kolem nedal. Já jsem si to pořídil jako náhradu za enduro, protože mě štval motor v lese, a nelituju. Samozřejmě to není enduro, ale je tam velký fun factor v tom, že to kolo umí být zábavné třeba i po cestě nahoru. Šlapeš stejně jak na normálním kole, ale jsi rychlejší. Co je mínus je váha, těžší kolo logicky neodpustí levné komponenty. Při sjezdech se to chová víc jako enduro, klasické kolo je víc uskákané a je mrštnější, ebike je trošku traktorovitý, ale kravit se na tom dá solidně.

10.2.2024 v 13:53 | Nahoru | #7277
YT industries maji ted asi 35% slevy… ja nasypal do starého kola, tak musim jeste aspon rok vydrzet

Naposledy editováno 10.02.2024 13:54:03

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

10.2.2024 v 14:24 | Nahoru | #7278
Horský kolo, nebo jakékoliv kolo, to je pro mě sprosté slovo.

10.2.2024 v 14:28 | Nahoru | #7279
FJRPEPA> to nevadi, me zase nic nerika cestovani na motorce … kolo bych ti za FJR nevymenil

10.2.2024 v 15:06 | Nahoru | #7280

10.2.2024 v 19:29 | Nahoru | #7281

FJRPEPA píše: Horský kolo, nebo jakékoliv kolo, to je pro mě sprosté slovo.

To ja bych se motorky hned zbavil, ale bez koła neni zivot.
Letos najeto pres 500km.

10.2.2024 v 19:50 | Nahoru | #7282

FJRPEPA píše: assassin> No napsal bych to jinak, kola mi až tak nevadí, ala ty cyklobuzny na nich, to je za trest,

me v provozu skoro vic "prekazi" motorkari

Naposledy editováno 10.02.2024 19:50:26

10.2.2024 v 20:39 | Nahoru | #7283

yeuop píše: To ja bych se motorky hned zbavil, ale bez koła neni zivot.
Letos najeto pres 500km.

7.3.2024 v 13:37 | Nahoru | #7284
ahoj, zkusím se sem nacpat s inzerátem na elektro MTB (jaká by to byla úleva, kdyby se ozval skutečnej člověk a ne podvodný automaty jako na Bazoši ).

Žena upgradovala na středovej motor a nízkej nástup, tak máme na prodej Apache Yamka z 7/2020, koupenej v Akumo Mělník, zadní motor, celkem ujeto 1600km, velikost rámu 18 palců (paní má 165cm a jezdila se sedlovkou až dole), kola 27,5, hydraulický kotoučovky, vidlice pružinovka. Stav jako novej, baterka uměla jako nová tak 55-60km smíšenýho terénu, dneska dá tak 40-45. Nový to stálo 37, dneska jsem na to pověsil cenovku 21, ale nějaká dohoda je samozřejmě možná.

inzerát tu

jestli je to hodně OT, tak to někdo s právama smažte, pls

10.3.2024 v 17:56 | Nahoru | #7285
Vy horštští cyklisti, prosím, poraďte mi, co koupit za řetěz. Dneska jsme po zimě vyrazili s celou rodinou a jak se s trpaslíkama už posledních 10 let najede prd, tak jsem údržbu kol moc neřešil. Já jsem hned po vyjetí svůj řetěz přetrh a opravoval. Po příjezdu jsem všem řetěz kontroloval a zjistil, že na mém kole je těsně na konci životnosti, u ženina těsně před a u dětských daleko za. Já měl řetězů velkou spotřebu když jsem tahal přívěs, za vejlet jsem i 3x opravoval a řetěz šel do háje po pár set km. Dávla jsem tehdy ten nejvíc hard od Shimana a imho o tolik dýl nevydržel. Naopak žena nejspíš jezdí na spotřebu řetězů, nebo je prostě jen líná, páč ta ho tam má věčnost a je furt o desetinu před maximem. A děti je maj silně za. To je nejspíš tím, že ta kola asi něměla kdovíjakou kvalitu a taky, že to nechávají v bordelu venku na dešti.

10.3.2024 v 17:59 | Nahoru | #7286
Borntobewild> dodal jai malo informaci..musis rict co tam mas v mtb hantyrce za "pohon" - prelozeno kolik kolecek vzadu… jsou ruzne siroke retezy..

10.3.2024 v 18:36 | Nahoru | #7287
assassin> To vím, že řetěz se kupuje podle počtu koleček. Jde mi o značku- typ- kvalitu výkon/cena, zkušenost.

10.3.2024 v 18:44 | Nahoru | #7288

10.3.2024 v 18:52 | Nahoru | #7289

Borntobewild píše: No a ještě jiná otázka. Dá se na dětském kole vyměnit 6ti kolečko za 8mi když vyměním kazetu, přehazovačku, páčku a řetěz?

nejspis ne, 6 kazeta bude sroubovaci volnobezka a ty se myslim 8s nedelaj. Ale mozna jo. Retez kup nerezovej, je to myslim jedno. Ja pouzivam sram nebo shimano, a osobne mam u 10s dobrou zkusenost se sram 1091. Ale je to jedno, stoji par korun a je to spotrebak.

e: tak 8s sroubovaci vicekolecko (freewheel) se dela

Naposledy editováno 10.03.2024 18:57:54

10.3.2024 v 19:08 | Nahoru | #7290
Stev>Dík. Takže ta dětská kola mají volnoběžku v té kazetě? Takže se musí vybírat v z tohodle ?
A jinak, pokud seženu, vejde se tam šířkově a dá to ten řetěz na té krátké vzdálenosti?