přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
Jinak pro zábavu a blbnutí určitě zdvihy min.160 a kola 27,5+ nebo mulet = kombinace 27,5+ a př.29... pak už to je jen o ochotě utrácet (popř. platit značku) a dělání kompromisů... já toužil po KTM ... ale po studování konkurence a detailů, tam opravdu padne, třeba 30t za oranžovou barvu
A další problém je, že zájem je obrovský, dík poptávce a covidu dodávky komponentů = výroba totálně vázne a e-kola zoufale nejsou... speciálně s BOSCHem se shání jak banány za komančů...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
TomElefant750 píše: PetrXX...... BoschCX Performance, má trochu nevýhodu pokud dojde baterka, má větší odpor kvůli planetové....
To se týká BOSCH 3.generace do 2019 u CX4 je to přesně naopak, pokud jedeš "za svý" odpor je nulový
Naposledy editováno 22.11.2020 11:40:08
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Jinak moje predstava idealniho ebiku by byla hmotnost do 20 kil, 27.5 vzadu a 29 vepredu (mullet), uhel hlavy do 65 stupnu, zdvih zadni stavby 160-180. Motor nevim, ale uz tou nizkou celkovou hmotnosti se to solidne probere.
Petardak ma asi dobry kolo :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Stev píše: 27.5+ a 29 neni opravdickej mullet, vnejsi prumer kol je stejnej.
Jinak moje predstava idealniho ebiku by byla hmotnost do 20 kil, 27.5 vzadu a 29 vepredu (mullet), uhel hlavy do 65 stupnu, zdvih zadni stavby 160-180. Motor nevim, ale uz tou nizkou celkovou hmotnosti se to solidne probere.
Petardak ma asi dobry kolo :)
27,5x2,8 a 29x2.5-6 je pořád ještě (změřený) rozdíl tak 30-35mm na průměru.... právě že dobrý... a "dobrý" je ve školo za 3 a proto ho, jako vše co mám doma, tuním aktuálně sedlovka 180mm, MT7 a šetřím na vidli 180mm....
Jnak po měsíci ježdění, jsem zvažoval lehoučké kolo s motorem FAZUA+ aku 250... dnes i bat 625 dokážu vytřískat za 2-3hoďky blbnutí a k té váze, když biker zvyklý na 15kg sedne na 25kg tak "brblá" ale po chvíli si zvykne a nic nevnímá ten nárůst váhy je stejně hluboko pod těžištěm.... a pokud na e-bike sedneš jako moto-endurář, připadáš si jako na peříčku...
Naposledy editováno 22.11.2020 11:56:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
e: mimochodem podle toho co pises mas asi vepredu gumu 29+ v uzsi variante
Naposledy editováno 22.11.2020 11:59:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Stev píše: PETARDAK> tak to bude hadam RS Zeb nebo Fox 38 :)
yes jen se mi zdá, že kole už je přefoxováno... cenový rozdíl ZEB a FOX38 znám, za jakýkoliv postřeh k funkčním rozdílům, budu vděčný...Ale varim z vody a myslim ze rozdil je minimalni. Takze bych vzal tu s lepsim pomerem cena/vykon.
PETARDAK píše: 27,5x2,8 a 29x2.5-6 je pořád ještě (změřený) rozdíl tak 30-35mm na průměru.... právě že dobrý... a "dobrý" je ve školo za 3 a proto ho, jako vše co mám doma, tuním aktuálně sedlovka 180mm, MT7 a šetřím na vidli 180mm....
Jnak po měsíci ježdění, jsem zvažoval lehoučké kolo s motorem FAZUA+ aku 250... dnes i bat 625 dokážu vytřískat za 2-3hoďky blbnutí a k té váze, když biker zvyklý na 15kg sedne na 25kg tak "brblá" ale po chvíli si zvykne a nic nevnímá ten nárůst váhy je stejně hluboko pod těžištěm.... a pokud na e-bike sedneš jako moto-endurář, připadáš si jako na peříčku...
nepochybuju o tom ze si na vyssi hmotnost zvyknes, ostatne zvyknout se da na vsechno. Ale lehci je lepsi a to se neokeca
3 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Petardak: co máš za kolo?
Jinak je to jak píšeš, jde mi jako ex-enduráři hlavně o balanc a hravost, vyjet si kopec a pak ho technicky sjet je prostě to pravé ořechové pro mě.
Co byste si na mém místě pořídili kolem 70-80 tyček? Mám 186 výšku, 100 kilo, kola 27.5 nejspíše, řekněme rok starý?
Ptám se takhle debilně, protože ebiky a jejich vývoj mě fakt míjely, jen jsem kolem nich slintal a těch variant je fakt tolik, že jsem z toho jalovej.
To xduro od Toma je boží, ale sto tyček+ se mi už nechce dát.
Naposledy editováno 22.11.2020 12:14:55
Čau, Tom
U novejch s tim rozpoctem taky nic moc vyber, s primhourenim obou oci treba merida
Ono bohuzel za 80 je dobry mtb, ale ebike tak 120+. Asi se v tom budes muset pohrabat.
2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
PetrXX: u tech ebiku jsou ted takova dva pristuoy - bud silnej motor a velka baterka - tzn jak to dela haibike, je to vic motorkovej pocit.
Pak jsou vyrobci co davaji slabsi motor a malou baterku a cili na lehkej bike do 20ti kg - tak to ma treba SC a spesl... to je spis pro lidi co jsou zvykli ja klasickej bike a potrebuji jen trochu pomoci.
Z myho pohledu je kazdy kilo znat i smerem z kopce a ve sjezdu se chova jinak 25kg ebike a 14kg bez elektriky... ale myslim, ze minimalne na zacatek ti bide sedet spis kolo z prvni kategorie. Ja zatim kolo uslapu, az budu uplne marnej tak asi budu chtit ebike z te druhe kategorie...
Ono dík nedostatku a poptávce, se ceny smlouvaj fakt blbě ... ale pro zábavu, bych dnes nic jiného, než BOSCH CX4 do baráku netahal ..... až přišetříš, tak brzdy nebo vidli vytuníš, ale motor+větší bat ne...
Naposledy editováno 22.11.2020 13:36:12
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
assassin píše: Petardak: ja jsem taky spis RSkovej, mel jsem chvili doma mondrakera s36 factory vidli a krupalo to - lisovani krku do brejli dela pazvuky, u foxu prej
Já bych tam nejraděj nastřelil BOXXERa mě každá vidle, co nemá dvoje brejle, připadá uchylná
Naposledy editováno 22.11.2020 13:48:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: Ten mondraker se mi libi
má "bídnou" vidlic a slabé brzdy (v popisu maj chybu) ale to vyřeší GUDE co zbydou po mě...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
PETARDAK píše: má "bídnou" vidlic a slabé brzdy (v popisu maj chybu) ale to vyřeší GUDE co zbydou po mě...
eagle sx tak taky nebude nafurt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Stev píše: eagle sx tak taky nebude nafurt
to určitě, ale pro decentní dámské ježdění, chvíli vydrží a to už je relativně levně, měnitelná věc...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Kdybyste někde našli typ na dobrý lehký Haibike, full xduro nebo sduro, dejte mi prosím echo. Klidně do toho vletím třeba zítra, stejně počítám že bych začal jezdit i v zimě.
Každopádně jakékoli další rady a poznatky fakt uvítám, díky moc.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Vidlice pro lidi s jednoduchým vkusem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Stev píše: assassin> já bych to neviděl tak jednoznačně, zaprvý je to 37 mm proti 38mm a RS bude pravděpodobně tužší (Fox nevím), a taky Manitou jsem zachytil že mívaj občas nějakej problém, ale nikdy jsem po tom víc nepátral.
Prumer trubek je spis marketing, nejvetsi moment je jinde a pochybuju ze ohyb trubek je nejslabsi misto - ostatne RS uz v minulosti meli 40 a ted je velka sláva 38 u foxe - Btw toho 40mm totema jsem mel driv na reignovi, dobra vidle, ale zazrak vyplývající z 40mm jsem nepozoroval.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: PETARDAK> Manitou mezzer pro - sterling edition
Vidlice pro lidi s jednoduchým vkusem
Dík za radu, parametry vypadají ok, ale neni to ňáko moc levný??? Máš (má bratr) nějakou zkušenost? Já to klidně prubnu a objednám...
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
zkoušel jsme v podstatě všechny motory a jde o to, že se to hodně vyvíjí a mění i s updaty firmwaru, novější storje se dají ladit aplikací v telefonu což taky hodně pomůže - o starších modelech než 2018 pokud nejdeš fakt po ceně neuvažuj - ten vývoj je znatelný a rozdíl velký
bosch g3 s planetovkou a malým předním kolečkem má bez přípomoci fakt znatelný odpor, jinak ve výkonu tak velký rozdíl nebyl spíš v průběhu a jemnosti chování a dávkování a taky hlučnosti
za mě jedna věc - nebral bych kolo s plně integrovanou baterkou co nejde jednoduše vyndat - je to hodně trendy neb to kolo pak vypadá designově lépe, ale baterky zatím na celodenní ježdění nejsou takže když chceš přes oběd někdo dobít tak vezmeš baterku do hospody a domluvíš se na nabití, ale řešit jak dovést elektriku ke kolu je mnohem složitější - Tom jednou zapomněl klíček od baterky a docela se zapotil než přesvědčil v kuchyni aby mu hodili prodlužovák z okna