bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oilmaster
5.12.2015 v 11:23
Dobrý den,
Mám cagivu w8, ted po G.O. motoru. Ještě jsem na ni nesed ale chtěl bych se zeptat jesli je dobré odpojit oilmaster? Mechanik mi řekl že u takhle staré motorky (ročník 1997) je to lepší a míchat olej do přímo do benzínu. Chtěl bych vědět váš názor.

Oilmaster

5.12.2015 v 11:51 | Nahoru | #1
Jednoznačně ANO, zvlášť jestli jsi nainvestoval do GO, tak teď zkoušet funkci oilmasteru systémem pokus-omyl se může ukázat jako předražené řešení. To by sis mohl GOčko za pár kilometrů zopakovat...

Oilmaster

5.12.2015 v 12:42 | Nahoru | #2
Tady bude veselo... jsou jednoznační zastánci i odpůrci oilmasteru, dnes jsou vesměs čerpadla spolehlivá, ale 100% spoléhat na to nejde. Většinou je průser tehdy, když se nechá nádržka na olej vycucnout natolik, že se zubovka zavzdušní a pak nějakou dobu nemusí olej dávkovat, než se znovu nasaje - a to kor ve vysoké rychlosti na zničení motoru stačí během několika vteřin. Osobně bych to u čerstvě zgenerálkovaného motoru neriskoval a čerpadlo vyřadil (je třeba jej naplnit olejem a vstup i výstup propojit kusem hadičky - dbát na celkové odvzdušnění), aby neběželo na sucho). Pozor ale na výběr oleje, některé dnešní jsou uzpůsobené čistě pro oilmaster a jsou-li delší dobu rozmíchané v benzinu, mohou degradovat. Olej je třeba vybrat už před začátkem zajíždění, jelikož, jednoduše řečeno, motor si na určitý olej "zvykne" a pak změna oleje nemusí vždy dobře dopadnout. Stejně tak je třeba přihlédnout i na konstrukci motoru - u některých je část oleje přiváděna i rovnou na ložiska kliky (některé závodní typy Suzuki např.) a tam pochopitelně též není dobré čerpadlo vyřazovat.
Závěrem klasická poučka - majitelé dvoutaktů s oilmasterem se dělí na dvě skupiny - na ty, kteří už zadřeli a na ty, které to teprve čeká.

Oilmaster

5.12.2015 v 14:30 | Nahoru | #3
Dobře, díky moc. Asi ho radši odpojím. A míchat v poměru 1:45?

Oilmaster

5.12.2015 v 17:35 | Nahoru | #4
Asi tak- nemáš manuál- tam by to mělo být uvedený a hlavně to moc nevytáčej , občas pauzu aby si oddechla. Já liju Motul 510 a super. Dávám do oleje- už jsem zadřel.

Oilmaster

5.12.2015 v 18:31 | Nahoru | #5
Hele mel sem ho na MITU i RS 125 a v obojm makalo super,chce to nove hadice,sponky a sestelovat dle manualu + hlidat hladinu,hlavne to setri i olej

1 reakcí na tento příspěvek Oilmaster

5.12.2015 v 23:33 | Nahoru | #6
Já souhlasím s názorem mechanika, tři roky zpátky jsem u Freccie (podobný motor jako W8) zadřel kvůli poruše čerpadla způsobené únavou materiálu. Člověk se nemůže moc divit po 25-ti letech...

Nemůžu říct, že bych po přechodu na přímé míchání do nádrže pozoroval vyšší zakarbonování motoru, spotřeba oleje je ale o dost vyšší, jak píše kokoška.

J.M.K.> "u některých je část oleje přiváděna i rovnou na ložiska kliky" - toho se u Cagivy není třeba bát

Naposledy editováno 05.12.2015 23:34:54

(reakce na) Oilmaster

6.12.2015 v 12:26 | Nahoru | #7
JohnnyS08> Taky bych to ausgerechnet u W8 nečekal, uvedl jsem to jen pro úplnost. Pokud se mně to po letech s něčím neplete, tak něco podobného měly snad i některé MZ. Ale ruku do ohně za to nedám.
Jinak jsem nedávno koukal, že už je u toho esíčka za Borkem probagrován les pro úsek k Voselnu - nedávno jsme nad tím s bráchou špekulovali, že až se D3 dokončí, tak I/3 se zřejmě v úseku ČB - Veselí zruší a kdo nebude mít známku, tak se z ČB k Veselí nedostane - druhá paralelní cesta tam není (II/603 vede jen k Ševětínu a šmytec, pokud se nechci plahočit všema prdelema) . Tím pádem já budu mít po svém oblíbeném okruhu - to zas sódruzi něco vyřešili.

1 reakcí na tento příspěvek Oilmaster

6.12.2015 v 21:52 | Nahoru | #8
J.M.K.> Bohužel to tak vypadá. V úseku Veselí - Borek je dnes silnice I/3 postavena jako dálnice v polovičním profilu (do provozu se to uvedlo někdy začátkem 90. let). A zatímco mezi Ševětínem a Borkem je dálnice trasována paralelně ke staré císařské silnici (a vyhýbá se tak Chotýčanům a Vitínu), tak mezi Ševětínem a Veselím byla už císařská silnice trasována tak vhodně, že dálnice vznikla prakticky přímo na ní (s výjimkou obchvatu Horusic) a stará silnice tak zanikla. Takže kdo nebude mít známku, bude muset objíždět přes Bukovsko, což je docela zajížďka.

Jinak pěkná alternativa pro motorkáře je Lhotice - Hrutov - Slověnice - Lomnice - Veselí (silnice 146, 148 a 24) - slušná silnice, hezká krajina...

(reakce na) Oilmaster

6.12.2015 v 22:37 | Nahoru | #9
JohnnyS08> Moc děkuji za vysvětlení. O tom vím, že ten úsek I/3 je vlastně jednou polovinou dálnice už od počátku. Přes Bukovsko je to štreka, kor, když (teď už je odříznut) zřejmě bude zrušeno i to napojení II/147 u Bošilce. Napojení od Svinů zřejmě též, ale to při cestě na Veselí nevadí. A díky za tip na cestu - I/24 mezi Třeboní a Veselím nejspíš projetou mám, ale ten úsek po 146 a 148 jistě ne. S motorkou je to samozřejmě něco jiného, ale s veteránem mám právě radši spíš širší a plynulejší cesty - kor letos, na 10 let starých Brilantisech to hvízdá hned, ale na jaře bude nové obutí. Nota bene, vůz má dost možná ještě původní tlumiče (skoro 45 let), takže až překvapuje, jak sedí vcelku jako na kolejích. Určitě ale nemám projetou 603 - koukám ,že je to zřejmě jen ten krátký úsek mezi Borkem a Ševětínem, nevidím, že by pokračovala někde dále, ne? Stejně tak 634 je zřejmě jen ta 3km spojka mezi Rudolfovskou a Pražskou - jak symbolické by bylo projet ji na konopnici, jen ji mít.

1 reakcí na tento příspěvek Oilmaster

7.12.2015 v 08:25 | Nahoru | #10
J.M.K.> Jako II/603 jsou označovány všechny zbytky staré silnice Praha - Budějovice, takže krom Ševětín - Borek ještě úseky Praha - Poříčí nad Sázavou (stará Benešovská) a Mezno - Veselí. Teď jsem ale koukal na stránky ŘSD a mám dobrou zprávu, součástí stavby dálnice mezi Veselím a Ševětínem je i stavba silnice II/603, která bude dálnici těsně kopírovat.
Takže objízdná trasa bude

Silnice II/634 je nejen ten krátký usek, co si zmínil, ale pokračuje po Rudolfovské nahoru na Klaudu (před Lišovem). V podstatě se zase jedná o starou trasu a zárověň objížďku čtyřproudové komunikace Budějovice - Lišov. Jezdim tudy dost často, ale bohužel taky nemam konopnici, jen 640-ku. A silnice 640 v Česku pokud vím není

Naposledy editováno 07.12.2015 09:53:41

(reakce na) Oilmaster

7.12.2015 v 13:13 | Nahoru | #11
JohnnyS08> Máš recht, vůbec jsem si těch dvou dalších úseků nevšiml a přitom tudy jezdím, když mám cestu do Práglu. A ta paralelní cesta je každopádně dobrý počin, ostatně bych se divil, kdyby jim to na ŘSD nedošlo, že zrušit jedinou kloudnou nezpoplatněnou cestu je pitomost. Jinak nad J350/634 uvažuju už delší dobu, je to ostatně poslední z řady, co se mně pohledově líbí (640 už je vyloženě japonec, ale každý má pochopitelně jiný vkus), ovšem ještě si nějakou dobu počkám. Jednak by to beztak byla až druhá motorka do chalupy, ale hlavně těžko říct, zda bych dokázal nasednout na a sesednout z motorky bez bočního stojanu (zhoršená stabilita v důsledku sníženého citu v chodidlech). Jen tak "z prdele" mě napadá, někdy u Rudolfova udělat sraz konopnic a jako perličku udělat "spanilku" po celém tom úseku od Nemanické až na Klaudu - 7.5km už je slušná dálka pro krátkou kochačku. I když samozřejmě by to byl jen krátký úsek celé vyjížďky (na otvírání a zavírání šoupátek dáváme vyjížďku zpravidla kolem 20km). Třeba se toho časem někdo chytne.
Mimochodem, když už řešíme ty silnice, je někde nějaká ucelená mapka s jejich kompletním seznamem a značením? Leckdy by se to člověku dost hodilo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poptávka po brzdovém pístku Cagiva W8 125 VASION 2 9.7.2021 v 10:01 Kohlstein
Cagiva w8 125 výběr oleje Cagiva W8 125 VASION 3 29.4.2021 v 08:57 Kohlstein
Jaká ložiska jsou do zadního kola c... Cagiva W8 125 VASION 2 29.4.2021 v 08:28 DRN.
Jak velký je simering v přední vidl... Cagiva W8 125 VASION 2 26.4.2021 v 07:56 DRN.
Které pneu na Cagiva W8 125 Cagiva W8 125 VASION 1 22.12.2020 v 12:08 Kohlstein


TOPlist