bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 10W/50 vs 10W/60
 
1.12.2015 v 21:00
Ahoj, KTM doporučuje jak pro motokros tak pro motory lc4 oba tyto oleje.chystám se na první výměnu u sx-f a zvažuji jaký zvolit. Máte někdo zkošenosti co je lepší? Může mít některý z těchto olejů nějaký vliv na spojku a možnou spotřebu oleje nebo jsou rozdíly zanedbatelné?cenově stojí uplně stejně.

Naposledy editováno 01.12.2015 21:00:45
Anketa: 10/60 vs 10/50
10/60
38%
3
10/50
63%
5

10W/50 vs 10W/60

1.12.2015 v 21:13 | Nahoru | #1
Rozdíl je ve viskozitě a ta má vliv na funkci spojky ale tady myslím nebude problém rozdíl bude zanedbatelny

1 reakcí na tento příspěvek 10W/50 vs 10W/60

1.12.2015 v 21:29 | Nahoru | #2
10w 60 se používá při vysokých teplotách - má vyšší vizkozitu než 10w 50 ,vliv na funkci spojky jsem

nepozoroval , spotřeba oleje se snížila na minimum, mechanic. hluk motoru nižší

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W/50 vs 10W/60

1.12.2015 v 22:58 | Nahoru | #3
cechradovan> chápu dobře,že ta spotřeba a hluk se snížil u toho 60?

10W/50 vs 10W/60

1.12.2015 v 23:05 | Nahoru | #4
celý léta jezdila KTM bez problému 10w50, ale na Dakar do pouštních teplot museli použít 10w60.
Myslíš, že v čr jsou teploty, jako na Atacamě?
Pokud dáš doporučovaný Motorex Cross power 10w50 tak rozhodně chybu neuděláš.

(reakce na) 10W/50 vs 10W/60

2.12.2015 v 00:01 | Nahoru | #5

JohnyLuka píše: cechradovan> chápu dobře,že ta spotřeba a hluk se snížil u toho 60?



..přesně tak.

10W/50 vs 10W/60

2.12.2015 v 09:07 | Nahoru | #6

(reakce na) 10W/50 vs 10W/60

2.12.2015 v 10:23 | Nahoru | #7

JohnyLuka píše: cechradovan> chápu dobře,že ta spotřeba a hluk se snížil u toho 60?


To ,že se sníží mechanický hluk a spotřeba oleje ,ale automaticky neznamená, že je motoru lépe. Může to být přesně naopak.

Naposledy editováno 02.12.2015 10:23:43

10W/50 vs 10W/60

2.12.2015 v 23:26 | Nahoru | #8
Zhruba od 50 tis tam dávám na LÉTO 10w60 ( Atakama je horká , ale léto u nás taky) , mám pocit , že motoru není húře ,

a patrně mu není húře ani s najetýmy 92tis ..

10W/50 vs 10W/60

4.3.2016 v 21:00 | Nahoru | #9
Píšete do KTM, ale jaký je to motor a jaký má objem? Jestli je vzduchem, nebo vodou chlazený? Musím to hledat a je to jednovál vodník 650ccm
Do vodnika by snad měl stačit 10W-50 pro použití v ČR a naše léto.
Do vzduchem chlazeného motoru v terénu, kde dostává motor zabrat, takže ta teplota tam může i hodně vyletět bych dal 10W-60
Na ten 10W-60 jsem léta jezdil na vzduchem chlazené 125ccm a moje zkušenost byla taková, že oproti 10W-40 se motor citelně zklidnil a ztišil hlavně ve vyšších otáčkách, tedy 6000 a vejš, tam ten rozdíl byl opravdu dost markantní. Na tu 10W-40 podstatně více rezonoval a kovově zvonil, než na 10W-60. Ono je to logické, protože olej hustší za tepla, tedy ta 60 má silnější olejový film a dostetečnou viskozní reservu i do velmi vysokých teplot a velké provozní zátěže. Na druhé straně zase u oleje 10W-50 a 10W-60 nebude zas až takový rozdíl. Volil bych spíše dle náročnosti provozu, tedy na běžné ježdění by měla stačit 10W-50 na závod spíš 10W-60.

10W/50 vs 10W/60

4.3.2016 v 21:12 | Nahoru | #10
10w60 rozhodně nic nepokazíš.

rozdíl v "hustotě" při 100°C je cca 10%,to je prd....

navíc,každý výrobce má tu viskozitu jinou a to celkem výrazně.............
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist