globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Garanční prohlídka / pravidelný servis
 
1.12.2015 v 17:03
Ahoj,
týká se to sice auta, ale předstírejme, že jde o moto, tam to bude stejné.

Řeším, jestli s autem jet na druhou garanční prohlídku. Jde o to, že s ním skoro nejezdím.
První garančka měla být 30 000km nebo 1rok. Druhá tuším 60 000km nebo další rok... a tak do zblbnutí.

Auto mám 2 roky, zrovna padla záruka, ale najeto mám jen 17 000 km. Za dva roky jsem nenajel ani to, co by bylo na první garančku.

Olej se nekazí, není to marmeláda, jak tu někdo podotknul. Veškeré mechanické věci jsou závislé na nájezdu.

Má smysl jet letos do servisu, nebo je to blbost a mám se řídit ujetými kilometry?

Garanční prohlídka / pravidelný servis

1.12.2015 v 17:26 | Nahoru | #1
No olej se sice nekazí,ale má se měnit po ujetí stanovených km,nebo jednou za rok,rozvody se mění podle ujetých kilometrů nebo jednou za tři roky,brzdová kapalina jednou za dva roky atd... Jde spíš o dobrý pocit.Pokud máš po záruce,můžeš si dát auto zkontrolovat kamkoliv,kde ti na to dají do servisky štempl.U toho nejde o ten dobrý pocit,ale jsou části,jako je třeba u některých aut karoserie,kde je záruka třeba 8 let na prorezivění.Zajel bych alespoň na tu první prohlídku.Ono se na novém autě občas něco povolí a je potřeba to prohlédnou okem odborníka,ale nehrotil bych to servisem u prodejce.

1 reakcí na tento příspěvek Garanční prohlídka / pravidelný servis

1.12.2015 v 17:29 | Nahoru | #2
8,5 tkm/rok není moc. u 15 let starý "plečky" bych olej měnil jednou za dca roky. Oleji spíš vadí studené starty a krátké trasy. Pak je vec druhá co je to za auto a jestli na něj není nějaká prodloužená záruka - 3/4 roky apod. Nevím co je to za značku.

Každopádně pokud vynecháš servis bude to znamenta následující:

1) Ztrátu záruky na korozi
2) Ztrátu záruky na lak - obvykle 3 roky
I když s těmito zárukami je to specifické.

3) Ztratíš možnost kulance na poruchu po záruční době - část nákladů nebo všechny náklady nese automobilka/importér, ale podmínka pravidelný servis. Uznává se to obvykle dle značky do 4-5 let stáří a max. 100 000 km. Třeba TSi motory s rozvody apod.

S fakturou za sevis bys mohl při prodeji auta doložit nízké km, ale zas nevím jak dlouho si to chceš nechat. Jestli 10 let tak je to nesmysl. Teď bych to ještě udělal dle servis plánu plánu.

Garanční prohlídka / pravidelný servis

1.12.2015 v 17:56 | Nahoru | #3
mně taky u auta končí záruka a ještě na tu druhou pojedu. U citroena je to skoro zadarmo a oni třeba něco najdou na záruku a svolávačka se může aji stát třetím rokem.

Garanční prohlídka / pravidelný servis

1.12.2015 v 18:06 | Nahoru | #4
Si zjisti co se na tech garanckach ma delat. Treba u sluzebnich fabek co jsem meli, rozhodne po 1. i 2. servisu delali cosi s nastavenim vykonu, protoze to po prohlidkach jezdilo lepe. Podle me to odskrcovali.

1 reakcí na tento příspěvek Garanční prohlídka / pravidelný servis

1.12.2015 v 19:15 | Nahoru | #5
Nevím co máš za auto, ale u škodovky dávají longlife olej a mění se buď po ujetých km nebo po 2 letech, teď jsem byl na 1. garančce a technik říkal, že ta 2. je jen kontrola auta, výměna pylového filtru a vyčištění brzd... Ale pokud tam člověk nepřijede, tak přichází o záruku mobility...

Naposledy editováno 01.12.2015 19:15:38

(reakce na) Garanční prohlídka / pravidelný servis

1.12.2015 v 21:19 | Nahoru | #6

Poggy píše: 8,5 tkm/rok není moc. u 15 let starý "plečky" bych olej měnil jednou za dca roky. Oleji spíš vadí studené starty a krátké trasy. Pak je vec druhá co je to za auto a jestli na něj není nějaká prodloužená záruka - 3/4 roky apod. Nevím co je to za značku.

Každopádně pokud vynecháš servis bude to znamenta následující:

1) Ztrátu záruky na korozi
2) Ztrátu záruky na lak - obvykle 3 roky
I když s těmito zárukami je to specifické.

3) Ztratíš možnost kulance na poruchu po záruční době - část nákladů nebo všechny náklady nese automobilka/importér, ale podmínka pravidelný servis. Uznává se to obvykle dle značky do 4-5 let stáří a max. 100 000 km. Třeba TSi motory s rozvody apod.

S fakturou za sevis bys mohl při prodeji auta doložit nízké km, ale zas nevím jak dlouho si to chceš nechat. Jestli 10 let tak je to nesmysl. Teď bych to ještě udělal dle servis plánu plánu.


Má pravdu předsedo , navíc s orazítkovanou serviskou se auto lépe prodává

1 reakcí na tento příspěvek Garanční prohlídka / pravidelný servis

2.12.2015 v 07:19 | Nahoru | #7
Díky za odpovědi. Je to Citroen C4. Na první garančce mě přesvědčovali, že velkou část ceny dělá olej... 3,75l za 2500Kč, jistě... nemám tyhle ojebávače rád.

Záruka byla jen standardní - 2 roky, rez 5 let tuším, mobilita a nic podobného není.

Vzhledem k tak malému nájezdu ho asi prodávat nebudu... byl by strašně pod cenou, zůstane u někoho v rodině.

Garanční prohlídka / pravidelný servis

2.12.2015 v 12:42 | Nahoru | #8
když se ti něco vysype, a nebudeš mít pravidelný roční servis, přijdeš o případné kulance

(reakce na) Garanční prohlídka / pravidelný servis

2.12.2015 v 18:00 | Nahoru | #9

Elementary píše: Díky za odpovědi. Je to Citroen C4. Na první garančce mě přesvědčovali, že velkou část ceny dělá olej... 3,75l za 2500Kč, jistě... nemám tyhle ojebávače rád.

Záruka byla jen standardní - 2 roky, rez 5 let tuším, mobilita a nic podobného není.

Vzhledem k tak malému nájezdu ho asi prodávat nebudu... byl by strašně pod cenou, zůstane u někoho v rodině.

Já jezdím do malenovic, ten olej je drahý, protože je ekologický Na záruku vyměnili thermostat, svolávačka byla na šrouby přední nápravy. Já jsem měl první garančku za 2850kč, kde jsem si nechal i udělat sbíhavost. Ted jim řeknu, at mně naplní klimu a budu mět pokoj. Potom přejdu na normální olej, ale nevím, jestli nestoupne spotřeba. Kolega má renaulta a platil 7000kč a on už na druhou nejde k nim. Když si spočítáš, tak tu záruku a mobilitu pěkně zaplatíš.

Garanční prohlídka / pravidelný servis

3.12.2015 v 08:07 | Nahoru | #10
Ten olej není ekologický, ale TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30 - úplně stejný jsem koupil za třetinové peníze.

Termostat mi měnili až v okamžiku, když se rozbil. Chvíli měřil, chvíli ne. Až v druhém servisu věděli o svolávačce.

Garanční prohlídka / pravidelný servis

3.12.2015 v 08:23 | Nahoru | #11
Za posledních 18 roků jsem měl tři nová auta a dvě nové motorky. Servis si dělám a dělal téměř vždy sám.
A tak si myslím,že jsem za tu dobu ušetřil dost peněz na předražených garancích a servisu. Troufnu si říct,že se to blíží ke 100 000 Kč.

Naposledy editováno 03.12.2015 08:24:25

Garanční prohlídka / pravidelný servis

3.12.2015 v 19:43 | Nahoru | #12
Já mám zatím druhý nový auto, motorku vždy ojetou a u škodovky jsem byl jednou a závady co jdou do záruky, tak jsem si dělal taky, než jezdit do servisu, ale citroen je dražší, složitější v elektronice a tak tu druhou nechám jim.. Potom přejdu na normální olej 5W40. Nesmíš si plést INEO LONG LIFE s normální INEO eko

(reakce na) Garanční prohlídka / pravidelný servis

3.12.2015 v 19:58 | Nahoru | #13

Lyžař píše: Nevím co máš za auto, ale u škodovky dávají longlife olej a mění se buď po ujetých km nebo po 2 letech, teď jsem byl na 1. garančce a technik říkal, že ta 2. je jen kontrola auta, výměna pylového filtru a vyčištění brzd... Ale pokud tam člověk nepřijede, tak přichází o záruku mobility...

Nedávají long life oleje tomu, kdo má nastavený roční výměnu a co je ta mobilita, tohle jsem taky nechtěl u první garančky, to razítko stojí 500kč.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist