globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Test brzdné dráhy motocyklu vs ostatní vozidla...
 
12.11.2015 v 08:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test brzdné dráhy motocyklu vs ostatní vozidla...

18.11.2015 v 15:34 | Nahoru | #1

mikro píše: Ještě by mě zajímala reakční doba, noha vs. ruka. co je rychlejší. Může to ve výsledku dělat vcelku slušné rozdíly.



větší rozdíl bude dělat doba kdy začne brzda zabírat. Nožní páka má o dost delší chod.

Jinak ty úvahy že brždění záleží na ploše pneumatiky jsou podle mě mimo, už tu o tom kdysi diskuze šla. Určující parametr je koeficient tření pneumatika-asfalt, čím vyšší, tím líp to může brzdit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test brzdné dráhy motocyklu vs ostatní vozidla...

18.11.2015 v 17:03 | Nahoru | #2
Stev> Jasně ,že je to o tření. Ale logicky vzato čím větší třecí plocha tím větší tření. Motocyklová guma má podle mě v poměru k velikosti plochy lepší přilnavost než automobilová , kdyby automobilový gumy lepily jak motocyklový , tak auto zabrzdí ještě rychleji. Může se stát, že s širokýma gumama zabrzdí na podélný spáře nebo díře a rázem brzdí třeba jen půlkou gumy, ovšem nutno podotknout , že v této situaci na motorce si klidně usteleš a vyzkoušíš jaké tření má kůže s asfaltem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist