globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia SL 750 Shiver INFO
9.11.2015 v 19:36
Zdravím, chtěl bych slyšet co nejvíc informací o Aprilii SL 750 Shiver. Dřív, než se na ni sám neprojedu, si ji nekoupím, ale chci vědět, co nejvíc papírových a subjektivních informací. Vím, že podobných vláken už je tu víc, ale nikde jsem nenašel vhodné odpovědi pro všechny moje otázky. Rád bych na začátku zmínil, že se zajímám o model 2010+. Jsem relativní začátečník, chtěl bych si ji uškrtit (sezónu a něco málo zkušenost s Varaderem 125 odjeto +- 12 000 km). Rady, že je lepší koupit něco slabšího a především lehčího, případně levnějšího na lehnutí si k srdci beru, ale zároveň jsem tvrdohlavý a mám rád výzvy ještě když na mě sama křičí, abych si vybral ji.

Chci se zeptat, jakou máte zkušenost s touhle motorkou, celkově přístupem Aprilie - dostupnost a cena náhradních dílů - popřípadě mají druhovýrobu?-lehnout může kdykoli kdokoli, chci mít přehled o všem, servisní intervaly-uživím tuhle motorku jako student? Je tahle motorka vhodná pro denní ježdění, celodenní výlety, ale občas i na tahání?
Nejbližší konkurent z mého pohledu je Honda CB 650F (ale trošku mě děsí preciznost Hondy, více méně se rozhoduji mezi těmahle dvěma jen vzhledově. Jízdně budu moct, až se na nich projedu.)

Naposledy editováno 24.02.2016 15:34:26

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia SL 750 Shiver INFO

9.11.2015 v 20:47 | Nahoru | #1
Zkušenost mám jedině skvělou!! A myslím, že není žádný problém na ni sednout s obavami z velkého výkonu, na režim RAIN např. je to slabé, jak čaj a vůbec bych se toho nebál. Postupně můžeš režimy měnit až na SPORT, kde už to chce být na motorku zvyklý, navíc na dvouválec a vědět, jak na ní S dostupností náhradních dílů nemám zkušenosti. Nikdy nebyl žádný problém ani žádná závada. Takže jen postupně vylepšuji k obrazu svému a dokupuji věci navíc. Servisní intervaly jsou dost dlouhé, např. výměna oleje po 20.000 km, ale tomu nevěřím takže max po 5.000-10.000 výměna. Motorka byla v servise jen jednou po zajetí a teď po 5.000 km na výměnu motorového oleje, filtru a provozních kapalin + kontrola, ale né, že by musela, ale jen jsem chtěl pro lepší pocit. Jinak občasné výlety taky není problém a potahat umí moc hezky. Je to zábavná motorka pro všechno možné. Zas to ale není žádný cesťák. Spíš blbnutí, okresky a občasné delší celodenní výlety.
S Hondou to podle mě nemůžeš srovnávat. Ta mezi konkurenty Shivera vůbec nepatří. To už spíše Kawasaki Z800, Suzuki GSR750, Yamaha FZ8N nebo Street Triple od Triumphu. Chce to fakt se na tom projet no.
Jinak žere myslím cca 6l/100 km. Chce to brát benzín vždycky tak co cca 220 km. A jinak tu motorku prostě MILUJU

Naposledy editováno 09.11.2015 21:00:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO

9.11.2015 v 20:59 | Nahoru | #2
Stryko> Díky moc :) hlavně jsem rád, že neslyším o žádný poruše :). Cesťák od toho ani nečekám, ale aby se na ní dalo ujet za den třeba 400km ale hlavně, abych si to užil. Spotřeba je jedna věc, ale taky se bude lišit podle stylu jízdy, obecně tahle motorka co jsem vyčetl nepatří mezi žrouty, takže toho bych se zas tak nebal. Ještě jednou díky a přeji hodně šťastných km! :)

Naposledy editováno 09.11.2015 21:01:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO

9.11.2015 v 21:18 | Nahoru | #3
Mr_Rastik> Taky může záležet na kusu, na modelu, stylu zacházení, atd., ale já naštěstí žádný problém, ani nejmenší zatím neměl a snad ani nebude Uvidíš co napíšou ostatní majitelé Shiverů, pokud napíše ještě někdo.
A 400 km v kuse určitě ne Ale s přestávkami by se to i dalo celkem v pohodě si myslím Ale jízdu na tom si určitě užiješ, to každopádně A ta zvuková kulisa!!
Jinak díky a tobě tak samo a štastnou ruku při výběru

Naposledy editováno 09.11.2015 21:19:10

(reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO

9.11.2015 v 22:47 | Nahoru | #4
Stryko> Jasný :). Těch 400 jsem myslel s přestávkama :D . Co se týče toho zvuku. to je jedno z nejpříjemnějších +, na živo jsem slyšel "jen" origo laufy a už ty jsou masakr a jakožto zastánce toho, že motorka musí být jak vidět tak i slyšet bych určitě časem přemýšlel o nějakých laďácích. (ikdyž chápu lidi co nepotřebují uřvanou motorku :D ) Díky za info :)

Aprilia SL 750 Shiver INFO

10.11.2015 v 00:21 | Nahoru | #5
Ahoj chlape,
"asi takhle". Kupoval jsem v roce 2013, model 2010 již novější verze, měla najeto něco málo nad 6tis. Leštěnka, jako by sjela z výrobního pásu. Prodal jsem před rokem, přibližně najeto 10 a půl tis. Důvod prodeje zcela prozaický. .... nedostatek času, podzimní deprééze a má naivní představa že se už na to ježdění můžu vys**t.
Óóó...jak bláhová představa.....
Ale k věci, pokud tedy můžu za sebe hodnotit, vzhledem k najeté kilometráži a jedné sezóně.
Pocitově, když na to sedneš, je to kus parádní motorky.
Výkonově, režim Sport - perfekt, řekl bych. Dá se s tím jet docela kudla. Když lehneš na nádrž, jede to bez problému dvěstě a i trochu víc. Ale mnohokrát to zde na podobných fórech už bylo řečeno. Tahle motorka není o rychlosti. Je zábavná, hbitá. Motor tahá od spodu jako hovado a nevadne. Spousta zábavy.
Režim "turíst" - jel, jsem několikrát cca 160 - 200 kilometrové trasy téměř na jeden zátah,a je pravda
, že T režim je pohodovější. Výkonově je to stejně, řejkl bych , jako S ,ale je to líp "naservírovaný". R režim - na hovno - Nesmysl.
Co se týká názorů na elektronický plyn, asi jsem makovec, ale já tam žádnou cukaturu, prodlevu, nezaznamenal. Přijde mi to stejný jako u kterýkoliv jiný motky. Ale, nejsem odborník. Před tím jsem najezdil asi 9tis, na "jednobuchu" xt 660, takže mám asi snížený práh vnímání vůči nějakým cukaturám a podobně. Za mě v poho.
Posez perfektní, pouze ze sedla bolí docela brzy prdel. Ale stačí se protáhnout po 120km, dát kafe a je to ok.
Design - nemá cenu snad ani řešit. Špageti prostě umí!
Co se týká spolehlivosti, Za mě závady 0, první majitel 0.
Před dvaceti lety bych se možná spolehlivosti "italů" bál, ale dnes , za mě Shiver jednoznačně OK.

Aprilia SL 750 Shiver INFO

10.11.2015 v 08:54 | Nahoru | #6
Já mám na Shiverovi najeto asi jen 500km, tak neber můj názor za relevantní.
Co se týče palivové mapy Sport, tak to je mapa na opravdovou palbu. Ze zaklapnutého plynu do záběru tam je strašně ostrej náběh. Ještědský zatáčky na dvojku s tím jdou s plným sebezapřením. Musel jsem je jezdit na turistickou mapu. Ale na rychlých okterkách kde nepotřebuješ jemně modulovat úroveň plnu se s tím jede dobře i na S. Co se R mapy týče, ta má taky své opodstatnění. Pro někoho kdo chce jet na jistotu a na pohodu za daných podmínek. Je zbytečné říkat že R mapa je na hovno, když si ji testuješ za sucha a tepla.
Shiver je stylovka. Co se týče zpracování, tak se to s nějakou Hondou nedá moc srovnávat. Honda je konstruovaná čistě účelově. Aprilka je místy zcela irelevantně jak broušenej diamant. Zejména ta prdelka - to přitahuje pozornost. Pořád se kolem ní na parkovišti někdo točil. To se ti s Hujdou nestane.
Spolehlivost nevím, mě se samozřejmě za těch 500km nic nestalo. Ale mělo to najeto něco přes 12 tis a majitel ji měl také bez závady.
Ten servisní interval 20 tis na olej bych dobrovolně zkrátil tak na 15

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia SL 750 Shiver INFO

10.11.2015 v 09:44 | Nahoru | #7
Zdar. Já mám na shiveru ca 25000km, kupován nový ca 2010. V Aprilii v Praze mě nechali před koupí projet, prakticky zadarmo, na celý odpoledne, kupováno u dealera v ČB. Mám za sebou 2 nebo 3 garančky, ventily, oleje atd. Jako studentskou motorku bych to nevyhodnotil, přeci jen gumy co 6tis, atd. Já měl jako student CB500 a to bylo ideál. Ale doba už je dnes asi dál... Poruch jsem pár měl, většinou vyřešeny v záruce. Po pár tis. km netěsnost oleje pod zadním válcem, pak vyměněny kotouče - cukalo to při dobržďování a jednou se mi vyklepalo nějaké těsnění na výfuku, takže to přisávalo vzduch, oblbovalo lambdu a pak to žralo, chcípalo na volnoběh atd. Ale mám spíš podezření že ho tam nějak blbě skřípli při garančce před tím. Žere to tak 7-8, palubní počítač kecá. Dal jsem laďáky Roadsitalia a spotřeba šla trochu dolu, stejně tak nějaké cukatury v nízkých otáčkách. Vřele doporučuju. Pak jsem tam dal nějaký padáky, vyšší štítek a vyhřejvaný hefty. Na dovolenou ještě nasazuju podpěry brašen. Doplňkové díly se shánějí poměrně dobře, často je možnost to poslat přímo z itošky, kde neni problém. Při jízdě delší než 200 km dost trpím, ale to může být individuální. Mám druhou řetězovku, měnil jsem někdy kolem 22tis. Zvažuju ještě změnu převodů. Nevyhovuje mi nutnost řazení trojky při předjíždění někde kolem 80-90ti. Dám to do pomala a budu předjíždět na trojku rovnou. Přes 200 jsem s tim stejně jel jen párkrát, jen abych to zkusil, žádnej zážitek. Musím ještě domyslet ukazatel rychlosti a řazení, ten odečítá otáčky a rychlost z motoru, tak to pak bude kecat. Bacha jestli dosáhneš na zem, sedlo je poměrně vysoko. Až se to začne jednou sypat, tak to raději střelím, celý je to takový nějaký plastový, mám rád spíš plechovou nádrž a karburátory bez pičačinek okolo... Ale to už je dnes spíš retro.

Naposledy editováno 10.11.2015 09:47:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO

10.11.2015 v 10:40 | Nahoru | #8
Filipvele> Čau, chci se jen zeptat prosimtě. Od víkendu mám na Shiverovi namontované nove plexi od Puigu viz profil, ale ještě jsem s tím nejel a asi pojedu až novou sezónu, už zazimovávám. A četl jsem, že máš taky od Puiga plexi tak ke zajímá, jak moc to pomohlo, jestli je jízda s tím lepší a jde poznat rozdíl oproti původnímu? Jaky vůbec máš? Kouřové, nebo kterou variantu?
Díky

(reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO

10.11.2015 v 10:53 | Nahoru | #9
Stryko> Je to dost individuální. Mě to přijde lepší, bo na mě kolem stovky tolik netáhne. Kolega plexi odmontoval že ho to akorát sra.o. Musíš sám vyzkoušet, mě vyhovuje. Jedno upozornění. Podívej se, kolik máš místa mezi hranou plexi a nádobkama na kapalinu na řídítkách. Já tam měl jen asi 3cm a při jízdě mi to máčklo plexi na nádobky a odřel jsem na nich lak. Dal jsem tam pak jednoduše odřezek takový gumový lemovky na hranu skla, takže se to sice opře, ale nepoškodí.

Aprilia SL 750 Shiver INFO

10.11.2015 v 14:00 | Nahoru | #10
mel jsem 2 roky,r.v. 2011 s abs, kupovana jako jeta s cca 12000km (dle vseho km odpovidaly)
1. vyletelo tesneni na svodu vyfuku - strasnej randal ale muselo se to dost odstrojit, aby se dalo dostat az k mistu, kde melo byt to tesneni (sundani zadni koncovky vyfuku + vetsi cast svodu)
2. tesne pred dovolenou moto za jizdy chcipla, pote sla nastartovat, ale nepravidelny chod, moto si sama drzela cca 2500 otacek a nereagovala na plyn
vymenilo se nejake cidlo na valci (cidlo bylo skladem)
3. dalsi rok to same, akorat, ze se to stalo jiz cestou na dovolenou, zase to same cidlo, tentokrat na tom druhem valci
po oprave sla do sveta
uz jsem ji neveril a pak taky, ze moc nebyl cas (najel jsem tak 1500km za rok)

cestovat se na ni dalo, blbnout taky, na okresky ideal, daval jsem tam vetsi plexi od puig a bylo to o dost lepsi, nez s origo

Aprilia SL 750 Shiver INFO

10.11.2015 v 15:03 | Nahoru | #11
Díky moc všem za info do jara je ještě čas a kdo ví do čeho se za tu dobu ještě zakoukám. Každopádně až na těch pár poruch co jste tu napsali docela splňuje moje očekávání a to, co bych od ní chtěl.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia SL 750 Shiver INFO

10.11.2015 v 18:01 | Nahoru | #12
ked to kupis, tak s tym nejazdi v dazdi pripadne v listopadovych dnoch, ktore naoko vyzeraju ze su slnecne

http://www.motorkari.cz/tema/?t=181461

(reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO

10.11.2015 v 18:45 | Nahoru | #13
Komorerth> No jak vidím, tak asi trpí na vodu na zimu a na nálady, jak u opačného pohlaví Té elektriky se bojím asi ze všeho nejvíc no, ale dneska už je to stejně skoro ve všech. Díky moc za info :))

Aprilia SL 750 Shiver INFO

10.11.2015 v 18:59 | Nahoru | #14
Komorerth moc se netlem není, to tak špatná motorka. Vždycky jsem nějak dojel. Jinak dorsoduro za mě doporucuju👍

Aprilia SL 750 Shiver INFO

10.11.2015 v 19:13 | Nahoru | #15
Mr Rastik no jak bylo chladno tak při startovani to šlo trosku na kostru a nemělo to asi ten švih. Po vyčištění a priletovani + startuje jak divá. A dobra sranda bylo když se prepinali mapy za jízdy samo od sebe😀 Ficis jak raketa otocis heftem a jede to jak simal a podruhé jedes na turing otocis zase a masina chce zdrhnout pod zadkem.😄

Aprilia SL 750 Shiver INFO

10.11.2015 v 19:36 | Nahoru | #16
Zdar, celkový dojem z Shivera zde vypisovat nebudu, to si když tak přečti v mém profilu. Jen doplním, že lépe vybavený stroj téhle kategorie v téhle cenové skupině asi neseženeš
K tvým otázkám.....:
Denní ježdění i vícedenní výlety v pohodě. Ptáš se jestli občas i na tahání.... řekl bych že budeš z 90% hlavně tahat . Mluvím ze zkušenosti, motorka je dost zábavná a chraplavý řev tohoto dvouválce silně návykový, budeš ho chtít slyšet řvát
O nějakých závažných poruchách nevím, ale dost často se stává, že prosakuje těsnění na zadním válci. I mě už se to stalo, ale vyřešeno v záruce.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia SL 750 Shiver INFO

10.11.2015 v 21:42 | Nahoru | #17
Já jsem ho bral po B6S a pro mě až neuvěřitelný rozdíl k lepšímu za čtyři roky jsem dal 17tis. a po roce a půl měl problém se startovánim. Čas od času se mi seklo startovací relé a nenastartoval jsem.Měsíc klid a když jsem potřeboval někde jed tak to nešlo nastartovat, jen v tom cvaklo a nic.Byl jsem s tím v servisu a cestou tam po vlastní ose i na vozíku se to pohlo a tam to startovalo a startovalo.Tak se nic nezjistilo.Letos na jaře jsem se už naštval a nechal natvrdo vyměnit startovací relé a letos už všechno v pohodě.Jinak jsem žádný jiný problém neměl.Spotřebu, když jezdí umírněně, do 5litrů a když jezdim svižněji, tak přes 6 jsem se nikdy nedostal.Jak psal výše, vybíral jsem mezi Z750,F8N a GSR750.Design,posez,ovladatelnost a to zrychlení dvouvalce rozhodlo.Dovybavil jsem ho hned padáky,vyšším puigem, rozšířením zrcátek a kufrem s nosičem.V nejbližších měsících měnit určité nebudu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO

10.11.2015 v 23:29 | Nahoru | #18
lan> Moc díky za názor a info, mohl by jsi prosím tě poslat jaký kufr máš připadně cenu? Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia SL 750 Shiver INFO

11.11.2015 v 10:07 | Nahoru | #19
u tabulkových němců moc dobře nedopadla:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO

11.11.2015 v 11:35 | Nahoru | #20

bledemon píše: u tabulkových němců moc dobře nedopadla:

tabulkoví němci dělají divy. Postavit hned vedle sebe Street Triple a BMW F800R? To je jako jíst jahodu a shnilou švestku.
Ono se stačí jen podívat co se u "nakedů" číselně hodnotilo. Pohodlí spolujezdce, umístění zavazadel, světlá výška, ochrana před větrem, výhled. Zcela irelevantní hodnoty.
Nevím proč dávají v hodnotě "Možnosti nastavení podvozku" Aprilii 2 body a BMW 4 bodů, když obě motorky mají zcela nenastavitelný podvozek. Neměla by tam být nula? A neměla by mít Agusta 10 bodů, když má plně nastavitelný podvozek? Má jen 6.
A v nákladech na servis a údržbu vyhodnotili BMW jako nejlevnější? No tak to mě u těch němců poser To je tabulka za všechny prachy. A rozdíl 671 versus 672 bodů vypovídá zcela jasně o všem. Když už BMW není nejlepší, dáme ho jen o 0,2% horší než je vítěz. Fraška celého testu.

edit: mimochodem vítězný podvozek Triumph Street Triple? Tak to se taky posrali na hřišti

Naposledy editováno 11.11.2015 11:47:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO

11.11.2015 v 12:20 | Nahoru | #21
seikos> tak jasně je třeba nebrat celkové součty, ale jen řádky co koho zajímají a to s rezervou. Nula bude za nejlacinější tlumiče, aprilka má stavitelné předpětí klíčema vzadu, bmw předpětí vzadu ručnim kolečkem + útlum. 10b bude asi jen za semiaktivní
Do nákládů asi počítají i cenu prohlídek a delší servisní intervaly. Mě překvapuje, že dvoupístky tokica gsr hodnotí před monobloky 4píst yamahy. Ale němci dokážou divy, když opotřebí motor sv650 po 50tkm. Celý test už bohužel nemam, tady v němčině i graf (zajímavé, že aprilka měla na klice míň kw než udává, bmw opačně):
http://www.motorrado...sung/452559?seite=10

(reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO

11.11.2015 v 13:20 | Nahoru | #22
Mr_Rastik> GIVI 46l. 4 roky starý

(reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO

11.11.2015 v 15:06 | Nahoru | #23

bledemon píše: seikos> tak jasně je třeba nebrat celkové součty, ale jen řádky co koho zajímají a to s rezervou. Nula bude za nejlacinější tlumiče, aprilka má stavitelné předpětí klíčema vzadu, bmw předpětí vzadu ručnim kolečkem + útlum. 10b bude asi jen za semiaktivní
Do nákládů asi počítají i cenu prohlídek a delší servisní intervaly. Mě překvapuje, že dvoupístky tokica gsr hodnotí před monobloky 4píst yamahy. Ale němci dokážou divy, když opotřebí motor sv650 po 50tkm. Celý test už bohužel nemam, tady v němčině i graf (zajímavé, že aprilka měla na klice míň kw než udává, bmw opačně):
http://www.motorrado...559?seite=10 [/quote]

Tak BMW má např olej po 10k, Shiver po 20k. Takže 2x delší servisní intervaly. Podle mě je to z větší části vymyšlené a celý test je nevěrohodný

Aprilia SL 750 Shiver INFO

14.11.2015 v 20:52 | Nahoru | #24
V Itálii vyhraji italové, v Japonsku japonci, v Anglii angličané a v Německu němci a tak je správně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO

15.11.2015 v 15:05 | Nahoru | #25

Stryko píše: . Servisní intervaly jsou dost dlouhé, např. výměna oleje po 20.000 km, ale tomu nevěřím takže max po 5.000-10.000 výměna.



No už jsem se lekl že těch 20tis km na výměnu oleje myslíš vážně :D Olej bych měnil fakt tak do 4tis km, a jak bylo správně řečeno tak zrovna CB 650F mezi konkurenci nepatří, shiver stíhá i silnější mašiny, takže výčet konkurence byl skrávný, teda až na toho street tripla to je 1100 ccm potvora....spíš si asi myslel speed tripla ne? 675ku

Aprilia SL 750 Shiver INFO

15.11.2015 v 15:08 | Nahoru | #26
Zrovna měsíc z5 kdy jsem byl na garančce ze svým GSRkem tam měli mechoši rozděleného Shivera 013´......válec se potkal s triskou paliva, no cenu opravy raděj ani psát nebudu :D

(reakce na) Aprilia SL 750 Shiver INFO

15.11.2015 v 15:30 | Nahoru | #27
Bandicoot> No v manuálu se udává výměna oleje po 20.000 km, ale taky jsem měnil po necelých 5.000 km. Do 20t. bych nečekal Max tak 8.000 km, to ještě jde. A myslel jsem Street Tripla 675/675R, jak jsem psal To Speed Triple je právě 1050 ccm.

Naposledy editováno 15.11.2015 15:46:22

Aprilia SL 750 Shiver INFO

15.11.2015 v 18:18 | Nahoru | #28
Tak to se omlouvám já :D mě se to prohodilo :D
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 5 22.4.2024 v 17:24 Gahan37
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver V2OTZ 7 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 10.3.2024 v 18:57 Gahan37
Aprilia Shiver 750 x BMW F800R Aprilia SL 750 Shiver, BMW F 800 R QuincyMax 29 20.1.2024 v 16:06 dracek117
Zadní brzdič demontáž Aprilia SL 750 Shiver, Aprilia SL 750 Shiver GT fanda.hudek 0 24.7.2023 v 19:46 fanda.hudek


TOPlist