paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Začátek a dál
 
28.10.2015 v 20:08
Zdravím Vás, kolegové.
Chci si koupit první velkou motorku, možná i takovou, kterou budu jezdit dlouho. Svou první sezónu (vlastně necelou) jsem jezdil na CBF 250. Příjemný strojek, který ale rozhodně nebyl pro dva a v partě jsem prostě nemohl stíhat...
Jezdím na pohodu kolem komína, žádná střelba, mám po čtyřicítce měřím něco přes 180 cm / 87 kg a plánuji jezdit možná i nějakou kratší dovolenou. Uvažuji o cestovní, případně naked motorce, která se bude snadno ovládat a bude pohodlná v rámci možností. Výkon není můj hlavní požadavek.
Láká mne nejvíce ze všeho MG Breva - 750. Méně obvyklý, lehký stroj, s ekonomickým provozem. Abych nezapomněl strašně žeru zvuk dvouválců, tak to je taky veledůležitý požadavek. V cenovém hledáčku se vejde i zajímavá ER6 (n/f) případně mi byl doporučován i DL650 V Strom.
Breva má v této společnosti nejmenší výkon, ale maximální krouťák má příjemně nízko. Kardan je prý velká výhoda, ale celkově stroj už asi technicky trochu zaostává za uvedenými. Uživatelé MG jistě řeknou, že ten stroj má "duši", ale budu to já, nováček, schopný ocenit a neprat se s jejími nedostatky? Co byste volili vy?

Naposledy editováno 28.10.2015 20:10:05

4 reakcí na tento příspěvek Začátek a dál

29.10.2015 v 08:55 | Nahoru | #1
Tyvole, typek presedlava z 250ky a frajeri mu hned radej 1100. Bejt to 24letej mladoch, ta ho nepustej ani na 600, ale 40tiletej fotrik to ma urcite v hlave srovnany
Nebylo by rozumnejsi/ zajimavejsi se k tem vetsim masinam dopracova nak postupne? Ani nejde o to, ze se na tom nekde rozstrelis, ale naucit se na tom poradne jezdit..

(reakce na) Začátek a dál

29.10.2015 v 09:16 | Nahoru | #2

Alexanderovic píše: Tyvole, typek presedlava z 250ky a frajeri mu hned radej 1100. Bejt to 24letej mladoch, ta ho nepustej ani na 600, ale 40tiletej fotrik to ma urcite v hlave srovnany
Nebylo by rozumnejsi/ zajimavejsi se k tem vetsim masinam dopracova nak postupne? Ani nejde o to, ze se na tom nekde rozstrelis, ale naucit se na tom poradne jezdit..


Rozumím tomu co píšeš a také mi to připadá logické. V podstatě začínat na 1100 znamená nemít se pak posunout kam. Ale z druhé strany bych byl rád kdyby mne ta motorka bavila déle (pak mi bude stát za to na ní koupit laďáky, kufry, štítek atd). Proto se tu vlastně ptám. Vím že bud jezdit v podstatě kochačky jako jezděj čopráci, ale chci snadnou ovladalenost a lepší jízdní vlastnosti než mají čopry / cruisery. Ono v podstatě když se podíváš na výkony toho Bulldoga či Brevy tak je nějaká běžná 600 typu FZ6 zadupe do země. Jak jsem řekl výkon není pro mne podstatným parametrem.

(reakce na) Začátek a dál

29.10.2015 v 12:10 | Nahoru | #3

Alexanderovic píše: Tyvole, typek presedlava z 250ky a frajeri mu hned radej 1100. Bejt to 24letej mladoch, ta ho nepustej ani na 600, ale 40tiletej fotrik to ma urcite v hlave srovnany
Nebylo by rozumnejsi/ zajimavejsi se k tem vetsim masinam dopracova nak postupne? Ani nejde o to, ze se na tom nekde rozstrelis, ale naucit se na tom poradne jezdit..

tak ono taky záleží co to za motorku je. Nelze obecně říct že každý litr či nadlitr je nebezpečný. Jsou motorky co jsou v kategorii 1000+ velmi uživatelsky přátelské. A Breva 1100 do ní zrovna patří.

Kulasec: tak ona je Breva 750 taky extra jednoduchá a spolehlivá mašinka. Ono jak se říká - kde nic není, tam se nemá co rozbít. Technický základ má v motorkách z roku 1980. Jednoduché bytelné motorky s naprostým minimem čehokoliv.
Breva 1100 je ve všech ohledech oproti 750 moderní motorka. Jak jsem psal - o dimenzi úplně jinde. A co se týče Brevy 850, tak na to bych se vykvajznul. Rám stejný, hmotnost skoro stejná, všechno stejné, v podstatě i stejný motor - jen nižší obsah a výkon. Neže by to nejelo - jede skvěle, ale 1100 ccm je prostě 1100 ccm

(reakce na) Začátek a dál

29.10.2015 v 12:56 | Nahoru | #4

Alexanderovic píše: Tyvole, typek presedlava z 250ky a frajeri mu hned radej 1100. Bejt to 24letej mladoch, ta ho nepustej ani na 600, ale 40tiletej fotrik to ma urcite v hlave srovnany
Nebylo by rozumnejsi/ zajimavejsi se k tem vetsim masinam dopracova nak postupne? Ani nejde o to, ze se na tom nekde rozstrelis, ale naucit se na tom poradne jezdit..



Už sem si ráno říkal, téma staré 12hodin a žádný moralista. Zklamu tě, nás co začali ihned na dospělé motorce je stejně mrtvých/živých jako vás, co jste šli od padesátek. Dobře se káže, když řídíš od malička a nic jiného si neměl papíry. A upřímně, 250ccm je ve 130km/h nebezpečnější než litr s patřičně dimenzovanou brzdou a gumou. Někteří si užívají, že na velkých mašinách otočí kohoutkem a předjedou, nemusí podřazovat do otáček,... Ale to je pořád dokola.

Kulasec, vybral sis pěkné mašiny, jenom se zbytečně omezuješ. Jestli motorku netlačíš na zimu do schodů nebo nejezdíš malé okruhy, tak ty litry se vedou pěkně. Oproti aktuálnímu prskoletu bude všechno těžké, ale jenom první den. Nikdy jsem neměl kardan, ale když jezdíš kolem komína(jako já), tak s mazáním řetězu jednou za čas by neměl být problém ne? Soudě podle sebe, alespoň navleču modráky, vlezu pod to, zkouknu světla, blinkry, vzorek, brzdy... Jinak o motorce Breva 1100 jsem neměl moc povědomí a díky tématu a následnému hledání zjišťuji, že bych taky jednu potřeboval

(reakce na) Začátek a dál

29.10.2015 v 15:07 | Nahoru | #5
KubaNěco>

Alexanderovic píše: Ani nejde o to, ze se na tom nekde rozstrelis, ale naucit se na tom poradne jezdit..


jezdi u nas hafo lidi, co to sice po rovince umej kalit 200, ale do zatacek jezdej jako posrany. Co je z vetsi casti (podle me) zpusobeno tim ze se to nenaucili na mensi motorce, ze ktery by si to prenesli na na vesti. Treba to z 250ky pujde dobre, co ja vim, ale rekl bych ze rozumnejsi cesta je krok po krucku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist