Je to jediný vlákno se zmínkou o Gripone, tak to trochu exhumuji. Mám Gripone S3 s dvouosým snímačem náklonu IMU. Rovnou podotýkám, že jsem motorkářský zelenáč, takže se mě neptejte, co mě to přináší. Asi nic, jsem hračička a tak to spíše jen studuji co to dělá(ano vím je to drahý a neúčelný hraní a "děsně tím kurvím motorku"
ale mě se to líbí). A teď k věci: nedávno jsem si namontoval dost drahý snímač náklonu Turc aby mě spínal v zatáčkách pravou nebo levou mlhovku. Když stojí tak perfektní, za jizdy nic. Předpokládal jsem, že takto drahý snímač je gyroskopický ale není - obyčejné závažíčko a elektronika kolem. To fakt fungovat nemůže protože součet vektoru odstředivé síly a hmotnosti musí stále ležet v ose motorky, jinak motorkář padá - jedině při vyklánění nebo "kolínku" se to mění (když to udělám tak můj Turc poslušně zapne mlhovku). Pak jsem googlil a zjistil jsem že gyroskopické snímače jsou dost nová záležitost (tedy vyjma letectví ale to je o jiné ceně) a jsou jen pro telefony nejnovějších generací (nelze jako samostatný snímač ale koupit) a něco se levnýho dělá pro Arduino (tím se asi začnu zabývat kvůli těm mlhovkám). A jsme u toho - hned mě napadlo jakpak to má asi ten drahý IMU snímač k superdrahé Gripone kontrole trakce protože to je nemlich ten samej problém. Myslím, že žádný gyroskop nemá protože kdyby tam byl tak by muselo být v návodu že se má zapnout ve svislé poloze a počkat nebo něco podobného. Navíc je musí nastavovat, což by gyroskop prostě nepotřeboval. Napsal jsem tedy výrobci (asi mě musej mít rádi protože jsem jim toho už napsal celkem dost a mám od nich S3ku na míru pro mou motorku po děsnejch několikaměsíčních tahanicích a posílání S3 do Itálie a zpět a stejně jsem si to musel upravit sám). Pokud tam fakt gyroskop nemaj tak je to dost ošklivej podvod za ještě ošklivější prachy, amatérismus a vůbec děsnej fejk. Jsem zvědavý co mě odpoví. Bodu rád když se tu ozve někdo kdo Gripone má.
Naposledy editováno 04.06.2016 08:29:14