petrumr píše: Ale jako mechanik pochybuji, že 15 litrů benzínu zacpalo palivový filtr.
Kamarádi si také vybrali smůlu a u věhlasné značky se škeblí natankovali do dvou motorek benzín s obrovkým podílem boisložky. Jedna - ER6 zdechla po pár kilometrech, druhá - Afrika jakžtakž jela. Radeji mi obě přivezli na vozejku, abych se na to podíval. Z obou motorek jsem vypustil asi 3 litry separované biosložky a asi tak panáka vody.
U Afriky stačilo vypustit benzín a karburátory, přes otevřené výpušťáky nechat chvíli protékat čistý benzín a bylo opraveno.
Kawa na tom byla hůř. Tam muselo z nádrže ven čerpadlo kvůli filtru, který byl úplně ucpaný biosložkou. A to díky její velké viskozitě - neprotekla skrz jemňoučký filtr pro vstřikování. Stejně ucpané byly i vstřiky. Nakonec se všechno podařilo propláchnout čistým bezínem.
Výsledkem bylo, že obě motorky to přežily bez zničení jakéhokoliv dílu. Hrubým filtrem pro karburátory biosložka tak nějak prolezla, stejně tak klasickými karburátorový tryskami 40 a 118. Zato jemný filtr u vstřikování pro ni byl nepřekonatelný, stejně tak i pidiotvory ve vstřikovačích.