globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: změny ve způsobu závěrečné zkoušky
 
7.10.2015 v 11:47
Ahoj, instruktorem z autoškoly mi bylo oznámeno, že od 1.11 se mění způsob provedení závěrečné zkoušky. Ve stručnosti se má změna týkat, toho, že žák než bude připuštěn ke zkoušce na komunikacích musí nejprve uspět v dovednosti na cvičišti resp. projetí dráhy mezi kužely,.... Nikde jsem takovou změnu nenašel. Slyšel jste někdo o tom nebo máte nějaké informace k věci ?
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) změny ve způsobu závěrečné zkoušky

9.10.2015 v 16:00 | Nahoru | #31

peeet píše: jelikož jsem před Ačkem měl několik let B, ptal jsem se zda mohu přijít o noty na B. Bylo mi řečeno, že ne, protože by si musei vytisknout otázky a zkontrolovat jakou otázku jsem měl špatně jestli obecnou nebo přímo vázanou na A a na to každej peče :) Btw testy jsou easy

mám dojem že 3x za sebou neudělaný test- tak seš bez not nehledě na otázky....

2 reakcí na tento příspěvek změny ve způsobu závěrečné zkoušky

9.10.2015 v 16:58 | Nahoru | #32
Na tom ministerstvu se musel někdo regulérně zbláznit . Když posadí někoho, kdo na motorce nikdy neseděl, samotnýho třeba na 6 kovýho fazera kterej má 100 hp, tak už můžou zrovna volat havrany, protože ten človíček se rozstřelí dřív než dojede na první křižovatku... Sice instruktor něžně nalepený pupkem zavazí a trochu znervózňuje, ale na druhou stranu umí i pomoct.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změny ve způsobu závěrečné zkoušky

9.10.2015 v 19:58 | Nahoru | #33

Carcharot píše: Na tom ministerstvu se musel někdo regulérně zbláznit . Když posadí někoho, kdo na motorce nikdy neseděl, samotnýho třeba na 6 kovýho fazera kterej má 100 hp, tak už můžou zrovna volat havrany, protože ten človíček se rozstřelí dřív než dojede na první křižovatku... Sice instruktor něžně nalepený pupkem zavazí a trochu znervózňuje, ale na druhou stranu umí i pomoct.



Ježíši co bojíte, někdo tu zmiňoval Francii, Němci to snad mají taky tak a myslím,že to je ve většině Evropy, tak proč by to nešlo u nás. Tu komedii s dvojíma řídítkama snad jen my a Slováci.

1 reakcí na tento příspěvek změny ve způsobu závěrečné zkoušky

9.10.2015 v 22:52 | Nahoru | #34
Jsem instruktor a je to tak od 1.11.2015 vstupuje v platnost novelizace vyhlášky č. 167/2002 Sb., kterou se provádí zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění zákona č. 478/2000 Sb. V příloze č.7 této vyhlášky (vyhlášky č. 167/2002 Sb) najdeš přesně rozměry této opičí dráhy

(reakce na) změny ve způsobu závěrečné zkoušky

9.10.2015 v 23:03 | Nahoru | #35
MMCBR> Budou platit možnosti u zkoušky....... komisař + žadatel na moto, komisař auto - žadatel moto ?

(reakce na) změny ve způsobu závěrečné zkoušky

10.10.2015 v 10:41 | Nahoru | #36

BohusStejskal píše: Ježíši co bojíte, někdo tu zmiňoval Francii, Němci to snad mají taky tak a myslím,že to je ve většině Evropy, tak proč by to nešlo u nás. Tu komedii s dvojíma řídítkama snad jen my a Slováci.



Já se nebojím kolego, jen konstatuju.... Ale na druhou stranu to bude super síto a tak trochu záruka, že to neudělá každej lempl.
A že něco ,,má" zbytek evropy neznamená, že my to máme špatně...

Naposledy editováno 10.10.2015 10:43:58

změny ve způsobu závěrečné zkoušky

10.10.2015 v 14:45 | Nahoru | #37
To se dělalo už začátkem letošního roku před jízdou. Prostě jen sedneš na motorku a pomalu si obklíčkuješ pár kuželů, to je vše, jestli motorku aspoň trochu ovládáš tak s tím nemůžeš mít problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změny ve způsobu závěrečné zkoušky

10.10.2015 v 14:52 | Nahoru | #38
Carcharot> Tak s tím nesouhlasím a už aby to tu tak u nás bylo. A že jsi zrovna uvedl Fazera, což je hodná motorka i pro začátečníka. A jestli někdo neumí jezdit ani na kole (už jsem slyšel o takových), tak prostšě nejprve bude dělat jízdy na babetě, co je na tom? Vždyť od toho ta autoškola je. Instruktor akorát zaclání, do všeho kecá a je nasranej (protože má strach), a co je horší, pere se o řidítka. V Anglii to teda mají líp vyřešené s tou samostatnou jízdou.

(reakce na) změny ve způsobu závěrečné zkoušky

10.10.2015 v 15:49 | Nahoru | #39

Mufiozo píše: Carcharot> Tak s tím nesouhlasím a už aby to tu tak u nás bylo. A že jsi zrovna uvedl Fazera, což je hodná motorka i pro začátečníka. A jestli někdo neumí jezdit ani na kole (už jsem slyšel o takových), tak prostšě nejprve bude dělat jízdy na babetě, co je na tom? Vždyť od toho ta autoškola je. Instruktor akorát zaclání, do všeho kecá a je nasranej (protože má strach), a co je horší, pere se o řidítka. V Anglii to teda mají líp vyřešené s tou samostatnou jízdou.



Nechci ti brát iluze o tom co je a není ,,hodná" motorka, ale viděl jsi někdy rozjíždět se nějakýho začátečníka? Typicky dívku? Plnej co to dá...Hééééén... chcíp a plác... Udělá to na 100 Hp mašině a na úrazovce nebudou stačit vyndavat krevní konzervy z chlaďáku

K tomu instruktorovi - pokud za tebou vyloženě nesedí blbec kterej se bojí, tak o něm ani nevíš... Dělal jsem kdysi v učení Am, na simálovi za mě gepl 130 kg instruktor a krom rozjezdů do kopce jsem o něm prakticky nevěděl. To stejný když jsem si dělal An, jezdil jsem na CB 500 a instruktor opět 100kg + a zase jsem o něm věděl akorát když mi říkal kam mám jet. Dokonce i komisař při závěrečkách nebyl ani poznat a to na tom sedí jednou za čas.
Pokud někdo tahá zbytečně nebo ze strachu žákovi za řidítka, nemá na tom co dělat.

1 reakcí na tento příspěvek změny ve způsobu závěrečné zkoušky

10.10.2015 v 17:30 | Nahoru | #40
Když jsem dělal neomezené A, před jízdami řekl komisař před všemi žadateli "nemám rád motorkáře" - nelžu ! Dělal jsem s ním jízdu 2x a neuspěl, jeho řvaní do ucha v jednom kuse - blbec na entú . Napotřetí jsem dostal komisaře s velkým "K", chlap přišel a říká- na které rameno klepnu tam pojedeš, nic víc, po úspěšném ukončení jízdy mluví - proč si 2x propad to si měl za komisaře toho "jméno"- já jo, on úsměv a šel po svým.

změny ve způsobu závěrečné zkoušky

10.10.2015 v 20:52 | Nahoru | #41
Naštěstí si dělam A2 tohle utery tkže sem se tomu jakš takš vyhl i když dneska na jízdách sme vytáhly pár cihel a taky jen tak pro zabavu si to zkusili :DDD

Ale neviděl by sem to jako problem je to spíš ku prospěchá protože rovně to umí každej :)

(reakce na) změny ve způsobu závěrečné zkoušky

10.10.2015 v 20:54 | Nahoru | #42
bill56> jak mohl jezdit na motorce když nesnášel motorkáře????? ježši hned je mi že takovýhle lidi můžou existovat :DDD

1 reakcí na tento příspěvek změny ve způsobu závěrečné zkoušky

12.10.2015 v 11:17 | Nahoru | #43
Když to tak vezmu, tak pro každýho musí být lepší dělat zkoušky na mašinu takový, aby to bylo co nejbližší skutečnosti. Ať se nenastane prů..er rovnou po nákupu první motky. Autoškola typu dělám rovnou velkou za těch 7 jízd se opravdu nedá naučit ovládání motky. Stejně pak jedeš do provozu sám a musíš se to všechno naučit od nuly. Já poprvý seděl na motorce sám až po autoškole, první ostrá jízda sólo proto byla taky sranda - svodidla se ke mě přibližovala nebezpečně blízko a byl jsem z toho mrtě vyklepanej...moc jízd mimo město nebyl. Navíc ani ten komisař to nemá lehký bere za žáka na motce zodpovědnost a když to položí tak opravu motky cáluje autoškole ze svýho. Proto celkem chápu ty kužely.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změny ve způsobu závěrečné zkoušky

12.10.2015 v 12:49 | Nahoru | #44
Lof87> komisař je pojištěn na nehodu u zkoušek....

(reakce na) změny ve způsobu závěrečné zkoušky

12.10.2015 v 13:22 | Nahoru | #45
bill56> no nevím, ale predpokladam, že autoškola vetšinou zkouší úhradu za opravy přímo po komisaři. Nevím, třeba to kryje pojistka zodpovědnosti pro výkon povolání, ale to by byla šílená částka za pojistný. Asi zalezi na autoskole a na domluve...

Naposledy editováno 28.11.2015 15:57:15

(reakce na) změny ve způsobu závěrečné zkoušky

12.10.2015 v 13:54 | Nahoru | #46

BohusStejskal píše: Ježíši co bojíte, někdo tu zmiňoval Francii, Němci to snad mají taky tak a myslím,že to je ve většině Evropy, tak proč by to nešlo u nás. Tu komedii s dvojíma řídítkama snad jen my a Slováci.



Presne, ted zrovna delal A ve FR.

Zkouska z pravidel: Pokud mate ridicak mene nez 5 let, testy z pravidel nemusite opakovat. Pokud vice nez 5 let, musite. Nejsou to jako u nas teoreticke otazky u laboratornich situaci, ale naprosto nahodne fotky z mista ridice a u nich nekolik moznosti. Obcas je dulezitejsi pochopit co asi tak chtel autor vedet nez co je spravne podle pravidel. 50 otazek, 45 musi byt spravne.

Zkouska mimo provoz: Kuzelova draha. Je to docela peklo, meri vam cas a musite ji projet za VIC nez 20 vterin (coz fakt neni easy). K tomu jeste uhybny manevr v 50km/h, a nahle brzdeni taktez v 50km. Uspesnost je 60%. (osobne jsem ji dal napoprve :)) . Vetsina hodin v autoskole se soustredi na tuhle zkousku. Vyhoda je ze hned po skole umite motorku docela dobre ovladat pri hodne pomale jizde, coz spousta lidi v CR neumi (vlastni zkusenost ;))

Druha zkouska je v provozu, 30minut, nic zasadniho. (90% uspesnost). Pokud mate zkusenosti z auta tak by to melo byt v pohode. Hlavne respektovat prednosti zprava, svetla, ostatni ucastniky provozu, ale zustat "dynamicky" = neplouzit se na dalnici 80 za kamionem kdyz kolem daleko siroko nikdo neni.

Na motorce sedite celou dobu sam (pouze pri prvni zkousce svezete kousek batuzek). 2h jsem jezdil na 125 abych se otrkal (prakticky zadna zkusenost na moto) a pak jsem dostal do ruky Hornet (102k) a nebyl s tim naprosto zadny problem, at uz na cvicisti nebo v provozu.

Dvojita riditka jsou opravdu jenom u nas a mozna jeste jinde na vychode, a kdyz to tady nekomu reknu tak si jenom tuka na celo. Hlavni je naucit se jezdit poradne v jednom.

Jinak cena je hodne jinde nez v CR, dohromady jsem za ni dal priblizne 2000€ (54 000,-)

Naposledy editováno 12.10.2015 14:04:21

1 reakcí na tento příspěvek změny ve způsobu závěrečné zkoušky

13.10.2015 v 14:26 | Nahoru | #47
Zatím je k dispozici pouze novela Zákona 167/2002 Sb., která provádí Zákon 247/2000 Sb. o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel. Platnost je od 1.11.2015. To znamená, že zkoušky na skupiny moto se budou provádět již podle této novely.
Provádění výcviku bez učitele je zatím ve fázi přípravy, není jisté zda to bude již na jaře, nebo až později. Zatím není k dispozici ani návrh.
Pokud máte zájem, na stránkách centrum služeb pro silniční dopravu je znění této novely, včetně nákresů jednotlivých úkonu při zkoušce na cvičišti .
-http://www.cspsd.cz/394-novela-vyhlasky-c-167-2002-sb

Naposledy editováno 13.10.2015 14:29:03

změny ve způsobu závěrečné zkoušky

13.10.2015 v 14:57 | Nahoru | #48
Jeste jsem zapomnel, ve FR je jeste teoreticka cast, behem ktere si vylosujete cislo otazky/tematu tykajici se bezpecnosti provozu na moto a musite o ni 5 minut mluvit. Neni to nic strasneho, jen je potreba nasprtat 12 A4.

Jinak ta nova zkouska v CR vypada zajimave, a rozhodne to neni neco na cem by mela pulka lidi vyletet. Pokud tyto ukony motorkar naovlada, nema na silnici co delat...

Naposledy editováno 13.10.2015 14:58:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změny ve způsobu závěrečné zkoušky

16.10.2015 v 17:19 | Nahoru | #49
Dněprák> pozmenovaci navrh z. 247/2000sb. Kde je psano ze zak pojede u zkousky sam uz "na papire" je, ale pekne schovanej...

změny ve způsobu závěrečné zkoušky

16.10.2015 v 18:21 | Nahoru | #50
Takže dneska uspesne složená zkouška takže je po problemu :P

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změny ve způsobu závěrečné zkoušky

17.10.2015 v 07:19 | Nahoru | #51

Maty_Kolin píše: Dněprák> pozmenovaci navrh z. 247/2000sb. Kde je psano ze zak pojede u zkousky sam uz "na papire" je, ale pekne schovanej...



To by mě právě zajímalo, co tam vlastně je a jak to tedy bude vše ošetřené.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) změny ve způsobu závěrečné zkoušky

19.10.2015 v 11:44 | Nahoru | #52

Dněprák píše: To by mě právě zajímalo, co tam vlastně je a jak to tedy bude vše ošetřené.



Tak jsem našel změny ve výcviku - je tam i něco navíc, například : pokud žadatel u zkoušky neprospěje z testů PPV , nepokračuje v další zkoušce dokud testy neudělá.
http://www.psp.cz/sq...71&ct1=3#prilohy

zatím nevím od kdy bude platit, ale počítám, že v návaznosti na novelizace platné od 1.11.2015 to bude asi v průběhu příštího roku.

(reakce na) změny ve způsobu závěrečné zkoušky

3.11.2015 v 12:47 | Nahoru | #53
Dněprák> jj to je ono

změny ve způsobu závěrečné zkoušky

4.11.2015 v 18:36 | Nahoru | #54

změny ve způsobu závěrečné zkoušky

4.11.2015 v 21:02 | Nahoru | #55
tak měl pravdu. No já jsem stihl udělat ještě než to změnily, takže v klidu. S věcí jako takovou souhlasím a plně schvaluju. jediný co se mi nelíbí je to, že to zas bude všechno o dost dražší a celkově komplikovaný.

změny ve způsobu závěrečné zkoušky

5.11.2015 v 10:54 | Nahoru | #56
Kromě změn v provádění zkoušek je již připravena další změna, která se týká samotného výcviku. Už jsem to sem dával kde to najdete v senátním tisku. Pro ty, kteří to nechtějí hledat tak to vypíšu. Platnost by měla být od ledna 2016, takže již příští rok se jede podle toho.
Jedná s o novelizaci Zákona č.247/2000 Sb.

Nový § 29a který zní : Při výcviku k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1,A2 nebo A prováděném v provozu na pozemních komunikacích lze jako výcvikové vozidlo použít motocykl, který není vybaven dvojím zařízením umožňujícím ovládání spojky a provozní brzdy. V takovém případě musí být žadatel o získání řidičského oprávnění doprovázen učitelem výcviku na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném osobním automobilu a komunikace mezi učitelem a žadatelem musí být zajištěna pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci učitele s žákem.

Nikde není zmínka o označení doprovodného vozidla a žáka zezadu. Označení L měl vpředu žák a vzadu učitel. Teď by měl mít žák označení vpředu i vzadu.

V § 30 se na konci textu odstavce 1 doplňují slova .... a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.

Jak zní celý § 30 odst.1. : Výuku a výcvik žadatele o řidičské oprávnění ukončí provozovatel autoškoly za předpokladu, že žadatel o řidičské oprávnění absolvoval minimální počet hodin výuky a výcviku stanovený učební osnovou pro příslušnou skupinu, nebo podskupinu řidičského oprávnění, popřípadě vyšší počet hodin dohodnutý mezi žadatelem o řidičské oprávnění a provozovatelem autoškoly a nově a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.

Ale pozor, řešíme sice motorkáře, ale toto platí pro všechny skupiny.
Takže po absolvování 13 vyučovacích hodin na skupiny A , 28 vyučovacích hodin na skupinu B, 18 vyučovacích hodin na C má žadatel právo jít na závěrečné zkoušky.
Nově ale musí splňovat tu podmínku potřebných znalostí a dovedností !!!!!
A když potřebné znalosti a dovednosti mít nebude ?
Zpracovatelé této novelizace počítají s tím, že pokud učitel vyhodnotí, že žadatel nemá potřebné znalosti a dovednosti , dokoupí si další hodiny , aby tyto splnil.
Což by bylo v pořádku. Ale ouha !!!

Na konec tohoto § 30 se doplňuje věta : Pokud žadatel trvá na ukončení výuky a výcviku a na přihlášení ke zkoušce, ačkoliv potřebné znalosti a dovednosti podle předchozí věty nemá, ukončí provozovatel autoškoly výuku a výcvik na základě jeho písemné žádosti. Jde-li o osobu mladší 18 let, ukončí výcvik pouze s písemným souhlasem jejího zákonného zástupce. !!!!!!!!!!!!!!

Přeložím. Mám žáka, který po absolvování 13 vyučovacích hodin ( budeme řešit motorkáře) není schopen absolvovat zkoušky. Je nebezpečný sobě i okolí. Sdělím mu, že motocykl nezvládá a že si musí ještě nějaké hodiny dokoupit. Pokud bude rozumný, hodiny si přikoupí, tak aby zkoušky zvládl. Pokud se bude řídit uvedeným dodatkem a podá si písemnou žádost , musím výcvik ukončit a přihlásit ho ke zkoušce a zkoušku absolvovat. Zde se pouze můžu modlit, že spadne už v první části zkoušky na cvičišti a nedostane se na druhou část a to samostatnou jízdu v provozu. Protože, pokud mu první část vyjde, v druhé části může ohrozit spoustu ostatních
a já se na to budu pouze dívat společně s komisařem.

Další změna se týká § 39, odstavec 3. Zkoušky z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel jsou zahájeny testem z předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zdravotnické přípravy . Doplňuje se věta :Je - li žadatel o řidičské oprávnění u této zkoušky hodnocen stupněm neprospěl , nesmí pokračovat v dalších zkouškách do doby, kdy bude při opakované zkoušce hodnocen stupněm prospěl.

Pozor !!! Toto bude platit opět pro všechny skupiny-

V § 43, odst. 5 zrušili odpovědnost komisaře za žadatele i za výcvikové vozidlo, protože komisař na motocyklu nepojede.

V § 43 se za odstavec 5 vkládá nový odstavec 6, který zní :U zkoušky k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1, A2 nebo A jede žadatel sám na výcvikovém motocyklu, který nemusí být vybaven dvojím řízením ani dvojím zařízením umožňující ovládání spojky a provozní brzdy a zkušební komisař jede za žadatelem na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu řízeném učitelem výcviku. Pokyny dává žadateli zkušební komisař pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci s žákem, při jízdě v doprovodném automobilu může dávat pokyny prostřednictvím učitele výcviku.

změny ve způsobu závěrečné zkoušky

27.11.2015 v 16:35 | Nahoru | #57
Video , jak by měla vypadat zkouška z jízdy na motocyklu. První část - cvičiště
http://www.cspsd.cz/...prakticke-jizdy-moto
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist