globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje stará
 
20.9.2015 v 02:09
Nerad jezdím s lidmi, které neznám. Důvodem je to, že nevím jak jezdí, a oni zase neví jak jezdím já. A když už s někým jedu, raději mám všechny před sebou, nebo dostatečně daleko za sebou. Důvodem je minimalizace zbytečných krizových situací, které při jízdě s neznámými závodníky nastávají

Dnes jsem byl na špici neznámé skupiny střelců, z nichž jeden byl nalepený za mým zadním kolem jako na okruhu během moto GP. Byl dokonce tak blízko, že jsem jej neviděl ani ve zpětném zrcátku, i když jsem se do něj opakovaně díval asi 2 minuty, během kterých jsem nabyl dojmu, že jej za sebou nemám. Náhle bylo potřeba snížit rychlost. Maximálně 0.5s poté, co jsem přibrzdil se prohnal kolem mne, přičemž mne sejmul ramenem. Oba jsme to naštěstí ustáli, nicméně moc nechybělo a mohli jsme se oba válet

A proto, když jedete ve skupině, dodržujte bezpečný odstup. Nikdy nevíte co ten před vámi udělá. Silnice nejsou závodní dráha, kde máte všechny přečtené

Podobné pravidla platí i pro předjíždění. Jestliže nemáte jistotu, že ten před vámi o vás ví, tak počítejte s tím, že se toreticky může stát, že vám tam vjede právě ve chvíli kdy to budete nejméně čekat.

Teď píšu zejména těm, kteří jezdit umí (rozuměj "ovládat motorku"), ale zapomněli základy.

I když obvykle nemám ve zvyku někoho poučovat takovouto formou, snad přečtení tohoto příspěvku zachrání někomu zdraví

2 reakcí na tento příspěvek Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 17:25 | Nahoru | #1
Jízda v koloně je vždycky o hubu - tak malý rozestupy (jako jsou při těhle skupinovejch blbinách standartní) si v běžným provozu nikdo nelajzne - všichni se spolejhaj na to, že se nic nestane, ale vidět skrz kolonu dopředu není a těch průserů už jsem taky pár viděl. Cikcak formace je dobrá leda na široký rovný silnice. Najezdil jsem v chopperspanilejch jízdách přes 10tisíc km, jízdní požitek nulovej, jen je tam ta počáteční euforie z toho, že je nás hodně - chvíli to baví, pak se to okouká. Z pozice diváka je to vzrušující zábava, z pozice řidiče je to útrpná jízda ucpanou silnicí. Pokud je člověk dostatečně soběstačnej, aby dokázal vymyslet, kam chce jet a nezabloudil při tom - tak si chce podle sebe a ne nepřetržitě čučet do zrcátek, hlídat rozestupy a vymetat povinně v rámci zachování formace díry při krajnici. Snesitelná skupinka je do tří motorek a nelepit se na sebe jak buzeranti. Teď když už jedu v partě, tak jsme vždycky domluvený na trase a záchytným bodě a jezdíme "na dohled" - každej svým stylem a svojí ideální stopou, žádná cik cak formace, rozestupy mimo obec 40 - 200m. Nikdy jsme se sobě neztratli, každej si jedeme svý, při zastávce dáme klábos a hlavně nikdo nikomu nenutí jak má jezdit. Motorku si každej kupuje pro radost ze svobody, tak proč se svazovat dalšíma omezujícíma pravidlama, už takhle je jich dost. V koloně si člověk nesjede - je tam jen součást divadýlka pro okolí.

(reakce na) Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 19:36 | Nahoru | #2

kldr píše: Najezdil jsem v chopperspanilejch jízdách přes 10tisíc km, jízdní požitek nulovej



(reakce na) Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 21:20 | Nahoru | #3
kldr> souhlas
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist