Je mi jedno jestli to bude naháč enduro nebo Sportovní sháním nějakou okolo 45 tis jsem docela veliký mám 190 cm a okolo 100 kg. Motorku užívám na cestu do školy cca 40 km na cestu na tréninky a na víkendové ježdění s kamarády tudíž v běžný den najezdím cca 65 km. Díky za odpovědi. Komentáře typu nech si ji a pak kup silnější nebo kup si radši hadry a zbytek dej do benzínu mi sem prosím nepiště jen seriozní komentáře děkuji.
1 reakcí na tento příspěvek Potřebuju poradit
1 reakcí na tento příspěvek Potřebuju poradit
pokud nepočítám zanedbanou údržbu (vyměnit filtr a namazat řetěz...ale to by ti asi nejela 120), 2 koně výkonu navíc tě budou stát desítku (výfuk, svod, filtr či jiná úprava sání, přetryskování, odladění) a abys to využil, změníš řetězovku (další 2-3 tisíc) - takže v tom budeš za dvanáct a pojedeš 125-130.
pokud půjdeš do vačky a kliky, neřeknu ti odhad ceny, každopádně vačka je na úkor něčeho (vyšší výkon za použitelnost motoru v nízkých a středních otáčkách). klika ti to pomůže akorát rychleji rozmotat...z hlediska maximálního výkonu a rychlosti zanedbatelné.
na některé motorky (nevím, jestli na xt) a skůtry existují kity (obvykle 150, 180, 200 kubíků) - větší válec a píst...kde nestačí přetryskovat karbec, musíš vyměnit. zase v tom budeš za desítku, navíc snížíš životnost zbytku...obvykle se motory konstruují s rezervou 15-20%. čili bys tam neměl dát větší válec než 150 kubíků...jenže stojí prakticky stejně, co dvoustovka a kdo by odolal
takže s 200 kitem a doladěním jsi v tom za 20, vydupeš navíc 6-8 pony (plus výrazně lepší krouťák), vyměníš řetězovku a pojedeš 140. s poloviční životností motoru
těch 65 km, které dnes objedeš za 3/4 hodiny, pak stihneš za 42 minut...a to je kůůůl
mně by to za to nestálo. člověku, kterého zajímá konstrukce motoru a něco by doma kutil tak jako tak, asi ano
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřebuju poradit
určitě si váží tvé rady...dle profilu je mu 16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřebuju poradit
1 reakcí na tento příspěvek Potřebuju poradit
eddie037 píše: Díky za rady ale nakonec jsem se rozhodl že si ji nechám a v 18 si koupím nějaký to silnější enduro.. :) A řekněte mi co tím myslíte nabrat zkušenosti.. Jako abych nedělal chyby atd? Co si tak vzpomínám tak těch chyb jsem moc neudělal jen to že mi to 1-2 uklouzlo v zatáčce na rozteklým asfaltu nebo jsem popletl křižovatku ale to si myslím že se může stát i zkušeným řidičům. Přece když mám teď to enduro které jede cca 100 km/h a chtěl bych něco co jede těch 130 tak na to nepotřebuju být nějaký profesionální řidič ne? Dá se říct že je to úplně to samý akorát na rovince nepojedu 100 ale 130 .. Jen můj názor, budu rád když mi ten pojem ´´Nabrat zkušenosti´´ někdo vysvětlí. :)
1) nedostávat sám sebe, ani jiné kolem, do krizovek
2) správně zareagovat, když se do krizovky dostaneš
se silnější motorkou se snadněji dostaneš do krizové situace kvůli třem faktorům - vyšší rychlost, vyšší hmotnost, vyšší výkon
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zapojení karburátoru Yamaha XT 125 | Motofox1 | 4 | 3.4.2023 v 14:02 Slávek-TDM |
kola Yamaha XT 125 | funaky | 1 | 15.1.2023 v 11:33 jardad |
Levné enduro 125 Yuki SM 125, Yamaha XT 125, Honda XR 125 L | Mozkyt | 8 | 9.5.2021 v 19:26 Mozkyt |
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... | Snasy_222 | 15 | 30.4.2021 v 09:17 mito7 |
výběr 125 Yamaha YZ 125, Yamaha XT 125, Yamaha YFM 125 | alealigator | 10 | 31.10.2019 v 12:10 malyvenaCZ |