Naposledy editováno 04.09.2015 13:11:34
1 reakcí na tento příspěvek Pájení uhlíků ve startéru
Tady kopie popisu mé opravy - je to na v-stroma, ale třeba se bude hodit:
Původní stav:
http://oldanov.rajce...50_V-strom_K5#03.jpg
- uhlíky z autodílů do startéru (blíže neidentifikováno) - 1ks = 10,-. Cena opravy komplet 20,-
1) po rozborce bude pravděpodobně u každého už zlikvidovaná izolační příruba na průchozí kontaktní šroub. Tu jsem nahradil kuprextitovou destičkou nevodivou a z příruby odstranil zbytky tak, aby mi zbyl pouze plastový vymezující kroužek na průchod šroubu přes startér
2) uhlík pláště - zabroušení 5min na stole v kuchyni. Do výstupku na kroužku, na který by uchycen původní uhlík, jsem vyvrtal díru na prostrčení kabelu. Kabel zkrátil na požadovanou délku, prostrčil dírou a zaletoval 100W pájkou. Kontrola chodu uhlíku v celé délce.
3) uhlík + - do šroubu jsem vyvrtal v místě původního naletování díru a menším vrtákem podvrtal zešikma další ďolík, aby tam cín lépe držel. Tady jsem kabel nezkracoval a využil jeho sletovaný konec, který jsem z poloviny zkrátil. Do díry ve šroubu aplikoval cín, na konec kabelu taky a vše poctivě propájel.
Pozor ! - u tohoto uhlíku je problém, že je tam s kabelem na fest a kabel musí být napájený tak, aby umožňoval pohyb uhlíku v celé jeho délce a současně se nikde nedotkl jakékoli části pláště, která je zem a to v žádné fázi pohybu.
Pozor !!! - pájet musíte tak, aby minimum cínu zateklo do kabelu k uhlíku, jinak vlivem zatuhnutí cínu nebude umožněn dostatečný pohyb uhlíku. Právě kvůli tomu jsem u + uhlíku musel využít jeho sletovaný konec, protože klasický zkrácený kabel byl vždy prosycen tak, že pohyb při zpětném namontování kroužku do těla startéru neumožňoval. Ještě, že jsem koupil celkem 4ks uhlíků
Rozměry uhlíku - dle původních 10x6x12. Délka 12mm je maximum, protože při zasunutí rotoru se musí cca 11mm uhlíku zasunout zpět do domečku.
Před kompletací startéru jsem proměřil, jestli při maximálním zasunutí + uhlíku nikde nic neprobíjí.
Všecho jsem nakonec prolil lihem, aby se případná pájecí vazelina z kabelů vyplavila.
Final foto:
http://oldanov.rajce...50_V-strom_K5#02.jpg
Tato fotka je zrovna ta špatná varianta s pájením samotného kabelu uhlíku B. Toto nefungovalo, kabel byl příliš tuhý. Fotku se správným napájením jsem nestihl udělat.
ve startéru:
http://oldanov.rajce...50_V-strom_K5#01.jpg
Naposledy editováno 04.09.2015 16:00:35
3 reakcí na tento příspěvek Pájení uhlíků ve startéru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pájení uhlíků ve startéru
DucS píše: pájení není vhodné...může se stát že při dlouhém startování ty uhlíky zase odpájíš. Ideální je bodování
...a proto je v některých manuálech napsáno, že se ma točit startérem maximálně 10 sekund a pak dalších 30 pauza před dalším pokusem. Právě proto, aby přehřátím nedošlo k oddělení vodiče od přívodu nebo od uhlíku.