globalmoto_kveten





Téma: motorka na slalom
 
31.8.2015 v 20:26
Zdravím všechny motorkáře a motorkářky, chtěl bych poradit s výběrem motorky na slalom.
Teď jezdím na hondě cb500x kterou sem si koupil na cestování ale netušil sem ze mě začne bavit motoslalom a tak ted přemýšlím nad koupi nějakého naháče (popřípadě jiné obratné motorky) okolo 50 000 přímo na tento učel.
Všem dekuji za přispěvky a rady jakou motorku a jak ji popřípadě upravit.

motorka na slalom

31.8.2015 v 21:43 | Nahoru | #1
Ahoj Pepo, nejlépe tohle nadhodit na závodech, tam co člověk to názor
Ad 1) je to správně Moto Gymkhana
K tématu) Ono obecně jsou dva přístupy -
Malou lehkou motorku, nebo neco silného. Na závodech je k vidění skoro všechno. Soudě podle toho co jezdí špička, tak to není až takový rozdíl, na čem to jedeš.
Pokud tedy naháče, tak se nabízí : CB 500, ER-5, Hornet, Fazer, nebo nějaká lehce potlučená ER-6. Záleží jestli tě víc osloví 4v, nebo 2v.
Osobně toto dilema řeším taky a nejspíš budu hledat dvě vaianty - buď CB 500, nebo ER-5 s tím, že se do ní osadí vačky z GPZ (motor je skoro stejný, ale GPZ je silnější).
Jinak nejsou špatný motardy (třeba DRZ), nebo třeba 390 Duke by mohl být zajímavý, ale v těhle penězích nejšpíše nebudou. Dlouho jsem uvažoval i o CBF250 co jezdí Evča Homolková, na gymkhanu to je podle mne pohodový stroj, ale kolidovalo to s případným plánem, občas na tom vyrazit ve dvou. Krásná motorka na toto je VTR250, ale ty jsou stále ještě za celkem velké peníze. Jinak lehká anketka je na začátku letošního vlákna Moto Gymkhany.

Edit: hlavně nekupuj něco, na čem se zvedá volnoběh jen přes diagnostiku

Naposledy editováno 31.08.2015 21:48:55

1 reakcí na tento příspěvek motorka na slalom

31.8.2015 v 23:25 | Nahoru | #2
obecně - lehká motorka s nízkým těžištěm na úzkých gumách...

1 reakcí na tento příspěvek motorka na slalom

1.9.2015 v 04:39 | Nahoru | #3
No momentálně hodně přemýšlíme o dukovy ale mám problém s papírama jestli to budu moct ritit protože mám sice papíry do 35 kW s poměr výkon/hmotnost sice duke má jen 32kw ale je moc lehkej a nevichzi mi poměr výkon váha.
Jinak ještě premyslim na začátek o vzduchaci Suzuki GS 500 kterému bych dodelal malý vetracek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorka na slalom

1.9.2015 v 07:43 | Nahoru | #4
verbes96> u toho GS těžko říct. Já taky jezdím vzducháč, ale myslím si, že ta motorka bude trpět, jakmile se tomu budeš věnovat víc. Tam by to asi sneslo jak větrák, tak i přídavný chladič oleje.
Ti co mají vodníky, tak jim skoro furt jede větrák, někdy i tak jim jde teplota na doraz. GS zvažoval a asi i zvažuje Jarda Bozděch, tak můžeš na finále hodit řeč..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorka na slalom

1.9.2015 v 07:59 | Nahoru | #5

mariano píše: obecně - lehká motorka s nízkým těžištěm na úzkých gumách...


obecně to zrovna neplatí - Japonský mistr jezdil CBR 600RR, Nejlepší od nás jezdí ER-6, v polsku jezdí špička GSX-R či CBR 600, Mistr evropy jezdí CBR1000RR.
Ono to o té motorce až tolik není. Lehká motorka na úzkých gumách je obratnější, ale ztrácí jinde. Spíš bych řekl, že větší roli hraje rozvor než hmotnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorka na slalom

1.9.2015 v 09:23 | Nahoru | #6
maspe> dobrá, tak rozvor. a přihazuji geometrii - strmější úhel přední vidlice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorka na slalom

1.9.2015 v 09:58 | Nahoru | #7
maspe> na er5 jsem to zkousel jezdit a nic moc. ma to malej rejd a kdyz jsi nadorazu tak se ti nevejdou ruce mezi riditko a nadrz.
verbes96 >a malym dukem nevim, jezdim to na 640, pocitj stim ze to budes muset zprevodovat hodne do pomala, ja mam vpredu +2 vzadu +1. Jinak se to v pomalejch posazich kouse a ten jednovalec jak se kousne tak letis...o tom i neco vim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorka na slalom

1.9.2015 v 12:14 | Nahoru | #8

gugo píše: maspe> na er5 jsem to zkousel jezdit a nic moc. ma to malej rejd a kdyz jsi nadorazu tak se ti nevejdou ruce mezi riditko a nadrz.
verbes96 >a malym dukem nevim, jezdim to na 640, pocitj stim ze to budes muset zprevodovat hodne do pomala, ja mam vpredu +2 vzadu +1. Jinak se to v pomalejch posazich kouse a ten jednovalec jak se kousne tak letis...o tom i neco vim


ale vpředu +2 a vzadu +1 je převod do rychla. Být to -2/+1 tak je to do pomala Obecně se sekundár s řídítka často upravovat musí, zrovna na těch sportech to jinak nejde, nebo jde, ale je to dost nepohodlné. Na závodech je vidět 690 SM a s originálním převodem to je očividné utrpení.

(reakce na) motorka na slalom

1.9.2015 v 12:16 | Nahoru | #9
mariano> na druhou stranu na čem jezdím já, má ve srovnání s otatními tak o 8° možná více koplou vidli dopředu, je to zase pohodlnější při brždění v náklonu. Nemá snahu se to žvejkat jako ty s kolmou vidlí.

(reakce na) motorka na slalom

1.9.2015 v 12:20 | Nahoru | #10
maspe> no jasne oprava -2 +1

1 reakcí na tento příspěvek motorka na slalom

1.9.2015 v 12:32 | Nahoru | #11
Myslíš něco takového?

(reakce na) motorka na slalom

1.9.2015 v 14:54 | Nahoru | #12
ZombiRider> a to je právě rozdíl mezi slalomem a Moto Gymkhanou.

1 reakcí na tento příspěvek motorka na slalom

1.9.2015 v 14:55 | Nahoru | #13
ještě k tématu - uvažoval jsem i o SV 650, jen je otázka, jestli na to jdou nějak rozumně chytit padáky, aby se nechytaly za motor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorka na slalom

1.9.2015 v 15:47 | Nahoru | #14
maspe> no s téma Padalka nevím ale viděl si přichycení padaků na krupičově motorce?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorka na slalom

2.9.2015 v 07:41 | Nahoru | #15
verbes96> viděl, akorát to SV má jen horní přední úchyt motoru a dolů už nic nevede. Takže je tam místo leda tak na jeden špunt Ta spodní rámová trubka tam chybí. Z toho důvodu jsem taky odmítl kamarádovo XS400, stejný problém jen ještě o fous komplikovanější.

(reakce na) motorka na slalom

2.9.2015 v 19:12 | Nahoru | #16
maspe> aha tak to je špatný ale já si myslím ze na slalom to jsou dlouhý motorky chtělo by to nějakou lehkou s krátkým rozvorem a Duke 390 s rozvorem 1360mm a váhou 140kg by mohl být zajímavý ale nevím jak to ma volnoběhem jak jste se zmiňovaly v starších příspěvcích

tedˇ trochu mimo, je lepší čekat na nějakého v českým bazaru nebo ho dotáhnout z německa??

motorka na slalom

2.9.2015 v 23:21 | Nahoru | #17
při nejhorším to jde řešit jako to má JABA na té KTM 690 SM - má tam přes pružinku přídavný doraz na plynu, takže nastartuje na volnoběh, ale po přidání se mu tam nastaví zvýšený doraz - má to přímo na heftu. Ten Duke by rozhodně mohl být zajímavý. Osobně bych hledal spíš v říši, pokud nemáš problém s němčinou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist