1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.
3 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.
Naposledy editováno 31.08.2015 21:09:42
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.
2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.
2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.
VITEK_M píše: Ježíši to je příklad.... Jak to funguje... Já osobně sem testoval regulátor dobíjení pro velký Evo od hd. Tam byl startovací proud cca 120A a regulátor tam je 32A. Po nastartování skutečně dobíjecí proud byl kolem 30A a klesal až k hodnotě 0 spolu se zvyšujícím se napětím. Jinak nejde obecně říct kolik km. Potřebujete na to aby se to dobilo na počáteční hodnotu.... To si musí kazdej spočítat, ale nejprve pořádně změřit nějakým zaznamovym zařízením.... Pokud to je nutné vědět. Ze záznamu spočítat integrál a pak máš energii odebranou. A tu musíš do baterie dodat... Sranda je ze při volnoběhu je dobíjení blízko nule u obyc strojů... Musíte motor točit a začne avyrabet proud až od určitých otáček, od kterých je proudová charakteristika téměř neměnná.
Když do baterky pustíš 30A tak ti na ní vyletí napětí, že ti nafackuje. V motorce je většinou CV (CC je omezeno tím co dá altík). CC a CV je defakto charakteristika co je baterka schopná pojmout-její vnitř odpor. Prostě do motobaterky je blbost 30A. maximálně pár vtěřin a to ani ne, a už ti zabouchá na vrata CC a fertig.
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.
Podobně na věku a aktuálním stavu (nabití) bude záviset i vnitřní odpor, takže stejnej startovací proud vybije baterku víc.
Takže vlastně správná odpověď je, že podle aktuálního stavu akumulátoru to bude trvat od Vítkových 5 minut až po nikdy.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení kolik km.
hrochino píše: Tak at si švagr koupí novou baterku a neotravuje tě.
Téma může být uzavřeno první odpovědí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení kolik km.
VITEK_M píše: Ať si vezme klestovej ampermetr a změří si proud z baterky a napětí na baterii. To je nejjednodušší až bude proud do baterky blízké nule je baterie nabitá...
Čistě teoreticky je to správně, čistě prakticky je to úplně jinak. Jen pro úplnost - klešťák neměří stejnosměrnej proud.
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.
U motorky by to mělo byt podobné.
Když jezdí každý den tři kiláky...
- za prvé, ten "maximální" startovací proud tam jde první zlomek sekundy kdy je startér skoro ve zkratu, pak už jen někde mezi půlkou až třetinou
- pokud něco točí 10 sekund než chytne tak ten vrak patří zapálit na nejbližším poli
za mě bych řekl u normálně seřízenýho biku tak 2-3 min., a pokud ta baterka bude vybitější a ochotná brát víc tak možná i rychlejc.
A ještě pár postřehů:
- běžně používaná baterka na GSX-F 750 vydrží točit 2x2 min (měřeno - a pak ne že by zdechla, ale konečně to chytlo :d )
- na GSX-R 750 K3, baterka (stáří cca 10 let), volnoběh s ní držel jen cca 700rpm (místo 1100) - přesto zvládla při cca 0°C 4x po sobě natlakovat stříkačku a nastartovat motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení kolik km.
YvesEr píše: Čistě teoreticky je to správně, čistě prakticky je to úplně jinak. Jen pro úplnost - klešťák neměří stejnosměrnej proud.
a to ze nemeri DC proud jsi zjistil kde?
DC klestaky jsou a meri proud, tak priste nez budes lidi privadet v omyl. Zjisti si vice informaci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení kolik km.
xtas> Je jasný, že ty proudy při záběru budou velký a bude to tam dost lítat, ale kolik? To někdy zkusim ze zvědavosti změřit..
VITEK_M píše: Ježíši to je příklad.... Jak to funguje... Po nastartování skutečně dobíjecí proud byl kolem 30A a klesal....
No prave, prece do toho tveho vypoctu prece nemuzes uvazovat spickovou hodnotu proudu kterou tam uvidis par desitek ms, ale RMS po dobu nabijeni ( a to jeste lepe filtrovanou v radu desetin Hz kvuli pomale chemii Pb aku) . A nemusis se cilit, zbytek smysl daval, krom toho proudu spocteneho z jmenoviteho vykonu zdroje.
Ještě mě napadá, že dvouválec asi potřebuje menší proud než čtyřválec.
Naposledy editováno 02.09.2015 12:05:59
dakarista píše: a to ze nemeri DC proud jsi zjistil kde?
DC klestaky jsou a meri proud, tak priste nez budes lidi privadet v omyl. Zjisti si vice informaci
Tak jsem si doplnil vědomosti - nevěděl jsem, že dnešní elektronické klešťáky fungují na principu Hallova generátoru. Tímto se omlouvám za mystifikaci.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 | ferokulda | 67 | 26.3.2024 v 06:45 bazin. |
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... | Slezy28 | 37 | 20.3.2024 v 17:19 Demonient |
Žárovka Aprilia Pegaso 650 | Hondapcx125 | 6 | 3.3.2024 v 15:37 kokoška. |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 | arky | 4 | 3.11.2023 v 00:41 arky |