bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení kolik km.
31.8.2015 v 19:49
Zdravím. Mám dotaz , na který jsem nenašel odpověd. Kolik kilometru musím ujet na motorce, aby se dobila energie spotřebovaná startem. Pořád řeším mého švagra, který volá že motorku zase nenastartovat. Přez kabely vždy bez problému nastartuje. Jezdí často jen kolem komína. Děkuji za odpověd.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.

31.8.2015 v 19:52 | Nahoru | #1
Tak at si švagr koupí novou baterku a neotravuje tě.

Dobíjení kolik km.

31.8.2015 v 19:55 | Nahoru | #2
Otázkou je, kolik km musíte ujet, aby se doplnila energie spotřebovaná startováním. Bohužel dnešní bezúdržbové akumulátory neumožňují měření hustoty, takže to poznáte, až nenastartujete. Pořiďte si konzervační dobíjení buď ze zásuvky nebo solární.

Dobíjení kolik km.

31.8.2015 v 20:31 | Nahoru | #3
tak tři km.

3 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.

31.8.2015 v 21:08 | Nahoru | #4
Si tospocitej altrnator dá cca 200w. Na nastartování spotrebujes 100A proudu, pokud moto nastartuje do 10 vteřin což je nejhorší možná varianta, tak spotrebujes 1000 As což je 1000/60 =16,6 Amin což je 16,6/60 =0,277 Ah. Pokud má baterie 10Ah teoreticky vydrží cca 36 startu do úplného vybití. A teď malinko dobíjení. Budeme pro jednoduchost počítat 240w dobíjení, což je 20A. Za jednu sekundu běžícího motoru dobijes 20 As. Což je přesně 20/60 =0,333Amin což je 0,333/60=0,055Ah. Takže na nabití baterie do původního stavu po prvním startu potřebuješ čas který je roven 0,277/0,055=5min pokud sem počítal dobře... Samozřejmě napětí na baterce se mění vprubehu nabíjení a takesemeni i nabíjecí proud... Veselé čtení všem.

Naposledy editováno 31.08.2015 21:09:42

(reakce na) Dobíjení kolik km.

31.8.2015 v 21:19 | Nahoru | #5
VITEK_M> to je sice hezkej pocetni priklad, ALE on ten altik dava sice 240W, jenze svetla, zapalovani, cerpadlo, CDI... Z vlastni zkusenosti a mereni [synek byvalpodobnej sexpert] to chce aspon 10 minut po jednom NORMALNIM startu aby se baterka dobil doplna . Jooo a nesmi to byt Honda!

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.

31.8.2015 v 21:29 | Nahoru | #6
Ať si vezme klestovej ampermetr a změří si proud z baterky a napětí na baterii. To je nejjednodušší až bude proud do baterky blízké nule je baterie nabitá...

(reakce na) Dobíjení kolik km.

31.8.2015 v 21:42 | Nahoru | #7
VITEK_M> Krásný počty... Podle týhle teorie by mi měla baterka stačit na asi 600 startů - průměrně startuju tak cca půl sekundy, prostě na cvrknutí . Ovšem prakticky to znamená, že už umim Reverku docela dobře roztláčet..

2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.

31.8.2015 v 22:03 | Nahoru | #8
Jj ale startér vezme při rozmotani motorunejvetsi proud třeba 100a a více, záleží... Jinak pokud je start skutečně na otočení, nemůže se baterie vybt a pak bych hledal problém v kapacitě baterie.. Může být opotrebovana nebo zasulfatovana a již nemá kapacitu. Napětí třeba ano ale ctvrtinovou kapacitu a tudíž i klesá aktivní plocha desek v baterií a tím i max startovací proud udělej test měření kapacity baterie, nabij baterku a vybijej baterku 55w žárovkou, měř napětí a proud a zajistí si v Excelu tabulku. Řekněme ze baterku budeš vybijet až do hodntory napětí 10,5v a schválně sem napiš kolik amperhodin jsi nameril... Možná budeš překvapen..

(reakce na) Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 00:14 | Nahoru | #9
VITEK_M> 20A dobijeni je uplne mimo realitu. Pocitej cca 2-4A pri stredne nabite aku

2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 07:09 | Nahoru | #10
Ježíši to je příklad.... Jak to funguje... Já osobně sem testoval regulátor dobíjení pro velký Evo od hd. Tam byl startovací proud cca 120A a regulátor tam je 32A. Po nastartování skutečně dobíjecí proud byl kolem 30A a klesal až k hodnotě 0 spolu se zvyšujícím se napětím. Jinak nejde obecně říct kolik km. Potřebujete na to aby se to dobilo na počáteční hodnotu.... To si musí kazdej spočítat, ale nejprve pořádně změřit nějakým zaznamovym zařízením.... Pokud to je nutné vědět. Ze záznamu spočítat integrál a pak máš energii odebranou. A tu musíš do baterie dodat... Sranda je ze při volnoběhu je dobíjení blízko nule u obyc strojů... Musíte motor točit a začne avyrabet proud až od určitých otáček, od kterých je proudová charakteristika téměř neměnná.

Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 08:09 | Nahoru | #11
tak je vidět, že školní rok už začal

Vitek_M> úplně jsem si vzpomněl na mou středoškolskou matiku a fyziku a polilo mě horko

(reakce na) Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 08:27 | Nahoru | #12

VITEK_M píše: Ježíši to je příklad.... Jak to funguje... Já osobně sem testoval regulátor dobíjení pro velký Evo od hd. Tam byl startovací proud cca 120A a regulátor tam je 32A. Po nastartování skutečně dobíjecí proud byl kolem 30A a klesal až k hodnotě 0 spolu se zvyšujícím se napětím. Jinak nejde obecně říct kolik km. Potřebujete na to aby se to dobilo na počáteční hodnotu.... To si musí kazdej spočítat, ale nejprve pořádně změřit nějakým zaznamovym zařízením.... Pokud to je nutné vědět. Ze záznamu spočítat integrál a pak máš energii odebranou. A tu musíš do baterie dodat... Sranda je ze při volnoběhu je dobíjení blízko nule u obyc strojů... Musíte motor točit a začne avyrabet proud až od určitých otáček, od kterých je proudová charakteristika téměř neměnná.


Když do baterky pustíš 30A tak ti na ní vyletí napětí, že ti nafackuje. V motorce je většinou CV (CC je omezeno tím co dá altík). CC a CV je defakto charakteristika co je baterka schopná pojmout-její vnitř odpor. Prostě do motobaterky je blbost 30A. maximálně pár vtěřin a to ani ne, a už ti zabouchá na vrata CC a fertig.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 09:14 | Nahoru | #13
Jako já o tom vim uplný pikaču, ale jedinej VÍTEK_M odpověděl na otázku i pro naprostý laiky, že to má hlavu a patu a na mě to působí, že kapánek tuší, o čem mluví... Myslim si, že by bylo přínosnější, aby se ostatní vyjadřovali k tématu, než se tady navzájem mezi sebou fackovat ampérama...Dík a čau

(reakce na) Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 10:31 | Nahoru | #14
matesxf> VÍTEK_M se k odpovědi přiblížil, když kolem sebe začal házet integrály. Tak by ses výsledku dobral, změřit (a zaznamenat) napětí, proudy a dopočítat přijatý a vydaný energie. Což stejně běžným multimetrem neuděláš a musel bys spíš někam do elektro laborky. A nesmí se zapomenout, že dobíjení má řekněme 80% účinnost u nový baterky a postupně klesá.
Podobně na věku a aktuálním stavu (nabití) bude záviset i vnitřní odpor, takže stejnej startovací proud vybije baterku víc.

Takže vlastně správná odpověď je, že podle aktuálního stavu akumulátoru to bude trvat od Vítkových 5 minut až po nikdy.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 10:33 | Nahoru | #15

hrochino píše: Tak at si švagr koupí novou baterku a neotravuje tě.



Téma může být uzavřeno první odpovědí

(reakce na) Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 11:09 | Nahoru | #16

panTerek píše: Téma může být uzavřeno první odpovědí


ale to by bylo moc jednoduché, na m.cz to prostě chodí jinak!

Naposledy editováno 01.09.2015 11:09:50

(reakce na) Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 15:46 | Nahoru | #17

panTerek píše: Téma může být uzavřeno první odpovědí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 17:09 | Nahoru | #18

VITEK_M píše: Ať si vezme klestovej ampermetr a změří si proud z baterky a napětí na baterii. To je nejjednodušší až bude proud do baterky blízké nule je baterie nabitá...


Čistě teoreticky je to správně, čistě prakticky je to úplně jinak. Jen pro úplnost - klešťák neměří stejnosměrnej proud.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 17:59 | Nahoru | #19
U auta je to v praxi tak 12 minut jízdy.
U motorky by to mělo byt podobné.
Když jezdí každý den tři kiláky...

Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 18:45 | Nahoru | #20
já bych to neviděl tak černě;

- za prvé, ten "maximální" startovací proud tam jde první zlomek sekundy kdy je startér skoro ve zkratu, pak už jen někde mezi půlkou až třetinou
- pokud něco točí 10 sekund než chytne tak ten vrak patří zapálit na nejbližším poli

za mě bych řekl u normálně seřízenýho biku tak 2-3 min., a pokud ta baterka bude vybitější a ochotná brát víc tak možná i rychlejc.

A ještě pár postřehů:
- běžně používaná baterka na GSX-F 750 vydrží točit 2x2 min (měřeno - a pak ne že by zdechla, ale konečně to chytlo :d )
- na GSX-R 750 K3, baterka (stáří cca 10 let), volnoběh s ní držel jen cca 700rpm (místo 1100) - přesto zvládla při cca 0°C 4x po sobě natlakovat stříkačku a nastartovat motor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 20:19 | Nahoru | #21

YvesEr píše: Čistě teoreticky je to správně, čistě prakticky je to úplně jinak. Jen pro úplnost - klešťák neměří stejnosměrnej proud.



a to ze nemeri DC proud jsi zjistil kde?

DC klestaky jsou a meri proud, tak priste nez budes lidi privadet v omyl. Zjisti si vice informaci

(reakce na) Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 20:23 | Nahoru | #22

Zdenalbenal píše: U auta je to v praxi tak 12 minut jízdy.
U motorky by to mělo byt podobné.
Když jezdí každý den tři kiláky...

U tvojeho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 21:52 | Nahoru | #23
YvesEr> Vot ta těchnika.. No jo, je v tom bordel a klešťáky umí měřit i stejnosměrný...

xtas> Je jasný, že ty proudy při záběru budou velký a bude to tam dost lítat, ale kolik? To někdy zkusim ze zvědavosti změřit..

(reakce na) Dobíjení kolik km.

1.9.2015 v 23:08 | Nahoru | #24

VITEK_M píše: Ježíši to je příklad.... Jak to funguje... Po nastartování skutečně dobíjecí proud byl kolem 30A a klesal....



No prave, prece do toho tveho vypoctu prece nemuzes uvazovat spickovou hodnotu proudu kterou tam uvidis par desitek ms, ale RMS po dobu nabijeni ( a to jeste lepe filtrovanou v radu desetin Hz kvuli pomale chemii Pb aku) . A nemusis se cilit, zbytek smysl daval, krom toho proudu spocteneho z jmenoviteho vykonu zdroje.

Dobíjení kolik km.

2.9.2015 v 00:25 | Nahoru | #25
Pusťte sem atomový vědce a už proti sobě stojí rozcuchaný v pláštích se vztyčeným ukazovakem…

(reakce na) Dobíjení kolik km.

2.9.2015 v 00:47 | Nahoru | #26

FousaCZ píše: xtas> Je jasný, že ty proudy při záběru budou velký a bude to tam dost lítat, ale kolik? To někdy zkusim ze zvědavosti změřit..



to už udělal georgeB za tebe tady např. focus 1.8TDDi - tj. ještě k tomu daleko horší nafťák...

Dobíjení kolik km.

2.9.2015 v 11:51 | Nahoru | #27
+/- obecně cca 10km

Dobíjení kolik km.

2.9.2015 v 11:58 | Nahoru | #28
Myslím, že nabíjecí proud závisí na otáčkách motoru. Takže to může být různě dlouho podle stylu jízdy. Taky někdo čekává dlouho na křižovatce furt se zaplou potkávačkou, takže...
Ještě mě napadá, že dvouválec asi potřebuje menší proud než čtyřválec.

Naposledy editováno 02.09.2015 12:05:59

Dobíjení kolik km.

2.9.2015 v 12:58 | Nahoru | #29
To je sranda koukat na toto tema. Jak sem napsal zmerit odebranou energii behem startu a pak zmerit za jakou dobu bude energie zpet v baterii. Amen

(reakce na) Dobíjení kolik km.

2.9.2015 v 19:01 | Nahoru | #30

dakarista píše: a to ze nemeri DC proud jsi zjistil kde?

DC klestaky jsou a meri proud, tak priste nez budes lidi privadet v omyl. Zjisti si vice informaci



Tak jsem si doplnil vědomosti - nevěděl jsem, že dnešní elektronické klešťáky fungují na principu Hallova generátoru. Tímto se omlouvám za mystifikaci.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 ferokulda 67 26.3.2024 v 06:45 bazin.
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky


TOPlist