paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Enduro obutí na naháče
31.8.2015 v 09:05
Ahoj, mám takový dotaz...opustil jsem ruch města a přestěhoval se na vesnici. Je zde kus příjezdové cesty, která je spíše enduro. Nyní mám obutý čistě silniční gumy a jak zaprší, je problém projet po cestě, guma dost klouže. Přemýšlel jsem o výměně za enduro. Ale moto je spíše mazel, nechce se mi jí zbavovat. Napadlo mne obout zatím na zkoušku na zadek enduro gumu, v mém rozměru(130/70-17) jsem našel pouze tuto gumu - Mitas MC32 130/70 R17 62R. Zajímalo by mne, jak se pak bude tato guma chovat na silnici.....vím, že na naháče dávat enduro gumu není obvyklé, ale přijde mi to zatím jako jedna z možností, jak si ponechat moto a v klidu si vyjet domů i za deště...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro obutí na naháče

31.8.2015 v 10:38 | Nahoru | #1

TomElefant750 píše: Tuhle gumu neznám, znám ale člověka kterej měl (nebo možná ještě má) enduro gumy tuším na CB500 a jezdil s tím i v terénu.
Obecně se enduro gum na asfaltu neboj, sám jezdím na Transalpu různý gumy od Mitac E07 až po ostrý krosový drapáky a na asfaltu, zejména na suchu problémy nemám.
A ty gumy jsou lepší i na rozbitým asfaltu se zbytkama prachu a štěrku.
Čau, Tom



A jak se ta motorka chovala v terénu na těch gumách?já tam zase nechci dávat extra špunty, spíše něco, co mně podrží za mokra na kamenivo-travnaté cestě...na ty Mitasky jsem taky koukal, ale dělají je v rozměru 130/80....v papírech mám 130/70. je to malý rozdíl, ale kdyby náhodou se něco stalo, půjde pojišťovna a poliši po gumách...jak vysoký vzorek mají ty Tvé mitasky? u těchle psal, ze kolem 9mm

(reakce na) Enduro obutí na naháče

20.1.2016 v 11:04 | Nahoru | #2

jetta18 píše: A jak se ta motorka chovala v terénu na těch gumách?já tam zase nechci dávat extra špunty, spíše něco, co mně podrží za mokra na kamenivo-travnaté cestě...na ty Mitasky jsem taky koukal, ale dělají je v rozměru 130/80....v papírech mám 130/70. je to malý rozdíl, ale kdyby náhodou se něco stalo, půjde pojišťovna a poliši po gumách...jak vysoký vzorek mají ty Tvé mitasky? u těchle psal, ze kolem 9mm



Ja bych o tom neco vedel

Mas v podstate tyhle varianty:
- ciste silnicni gumy = na silnici bez omezeni, mimo asfalt se sevrenyma pulkama a jak je mokro, tlacis nebo tam nechas motorku a jdes pesky
- sofftroad gumy (Tourance, Anakee, K66 atd) = na silnici prakticky bez omezeni, mimo asfalt to pomuze na suchu. Jak je mokro, jedes se sevrenyma pulkama, obcas i tak zustanes viset. Tuhle kategorii sezenes na svou motorku legalne a bez problemu.
- enduro gumy (TKC80, Mitas E09 atd) = na silnici na suchu s lehkym omezenim (motorka se vlni), na mokru vyraznejsi omezeni (klouze to). Mimo asfalt na suchu bez vyraznejsiho omezeni, na mokru se sevrenyma pulkama, pokud se toho nebojis, viset nezustanes. Tuhle kategorii uz uplne legalne na tvou motorku bude problem sehnat (na zadek sezenes, na predek ne).
- krosovy gumy = na silnici dost napikacu i na suchu, na mokru je to vo hubu. Mimo asfalt na suchu brnkacka, na mokru i bez sevrenych pulek, ale nesmis se toho bat (silnicni guma funguje dobre kdyz drzi, krosova kdyz je ve skluzu). Na silnici to legalne nesmi, na tvou motorku to s urcitym sebezaprenim a omezenim dostanes (= na predek z detsky krosky s omezenim na 100km/h atd).

Z vlastni zkusenosti muzu doporucit prvni nebo druhou kategorii, gumy ve stylu "silnicni enduro" jsou sice o neco drazsi, nez bezne silnicni, ale zase maji vetsi hloubku vzorku a tak na nich najedes vic (treba silnicni pirelli MT75 vydrzi cca 6 az 8 tisic km, kdezto Metzeler Tourance pri stejnem stylu jizdy 18 az 24 tisic).

I s enduro gumama se da na nahaci jezdit, ale pruser je, ze se nedelaji predni pneu v 17" ... a davat tu gumu jen na zadek znamena, ze se obcas vydrapes nekam, odkud nedokazes bez drzkopadu sjet zpatky dolu. Navic, pokud nejsi strelec, i ten enduro drapak se dokaze zabalit bahnem a stojis - muzes za to poradne vzit, na dvojku ti se zadni kolo pri deseti tisicich otackach toci rychlosti odpovidajici cirka 100km/h, takze se vzorek odstredivou silou vycisti. Ale ne kazdej ma na takovyhle bahenni hratky s nahacem koule

P.S. zkousel jsem i ciste silnicni pneu, do ktere jsem si dodelal par drazek navic. Takze udelas ze silnicni pneu sofftroad gumu, ale drapak z toho neudelas => vyznam to ma jen v pripade, ze sezenes treba Anakee na zadek, ale nemas co dat na predek. Coz neni tva situace, bo Heidenau dela sofftrad primo ve tvem rozmeru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist