jetta18 píše: A jak se ta motorka chovala v terénu na těch gumách?já tam zase nechci dávat extra špunty, spíše něco, co mně podrží za mokra na kamenivo-travnaté cestě...na ty Mitasky jsem taky koukal, ale dělají je v rozměru 130/80....v papírech mám 130/70. je to malý rozdíl, ale kdyby náhodou se něco stalo, půjde pojišťovna a poliši po gumách...jak vysoký vzorek mají ty Tvé mitasky? u těchle psal, ze kolem 9mm
Ja bych o tom neco vedel
Mas v podstate tyhle varianty:
- ciste silnicni gumy = na silnici bez omezeni, mimo asfalt se sevrenyma pulkama a jak je mokro, tlacis nebo tam nechas motorku a jdes pesky
- sofftroad gumy (Tourance, Anakee, K66 atd) = na silnici prakticky bez omezeni, mimo asfalt to pomuze na suchu. Jak je mokro, jedes se sevrenyma pulkama, obcas i tak zustanes viset. Tuhle kategorii sezenes na svou motorku legalne a bez problemu.
- enduro gumy (TKC80, Mitas E09 atd) = na silnici na suchu s lehkym omezenim (motorka se vlni), na mokru vyraznejsi omezeni (klouze to). Mimo asfalt na suchu bez vyraznejsiho omezeni, na mokru se sevrenyma pulkama, pokud se toho nebojis, viset nezustanes. Tuhle kategorii uz uplne legalne na tvou motorku bude problem sehnat (na zadek sezenes, na predek ne).
- krosovy gumy = na silnici dost napikacu i na suchu, na mokru je to vo hubu. Mimo asfalt na suchu brnkacka, na mokru i bez sevrenych pulek, ale nesmis se toho bat (silnicni guma funguje dobre kdyz drzi, krosova kdyz je ve skluzu). Na silnici to legalne nesmi, na tvou motorku to s urcitym sebezaprenim a omezenim dostanes (= na predek z detsky krosky s omezenim na 100km/h atd).
Z vlastni zkusenosti muzu doporucit prvni nebo druhou kategorii, gumy ve stylu "silnicni enduro" jsou sice o neco drazsi, nez bezne silnicni, ale zase maji vetsi hloubku vzorku a tak na nich najedes vic (treba silnicni pirelli MT75 vydrzi cca 6 az 8 tisic km, kdezto Metzeler Tourance pri stejnem stylu jizdy 18 az 24 tisic).
I s enduro gumama se da na nahaci jezdit, ale pruser je, ze se nedelaji predni pneu v 17" ... a davat tu gumu jen na zadek znamena, ze se obcas vydrapes nekam, odkud nedokazes bez drzkopadu sjet zpatky dolu. Navic, pokud nejsi strelec, i ten enduro drapak se dokaze zabalit bahnem a stojis - muzes za to poradne vzit, na dvojku ti se zadni kolo pri deseti tisicich otackach toci rychlosti odpovidajici cirka 100km/h, takze se vzorek odstredivou silou vycisti. Ale ne kazdej ma na takovyhle bahenni hratky s nahacem koule
P.S. zkousel jsem i ciste silnicni pneu, do ktere jsem si dodelal par drazek navic. Takze udelas ze silnicni pneu sofftroad gumu, ale drapak z toho neudelas => vyznam to ma jen v pripade, ze sezenes treba Anakee na zadek, ale nemas co dat na predek. Coz neni tva situace, bo Heidenau dela sofftrad primo ve tvem rozmeru.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |