bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem
17.8.2015 v 12:00
Zdravím všechny,na 954 rr rok 02 mě částečně shořela bílá zásuvka se třemi žlutými kabely co jé pod sedadlem řidiče vedle baterie. Nemáte s tím někdo zkušenost ?

2 reakcí na tento příspěvek elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

17.8.2015 v 13:40 | Nahoru | #1
Tři žluté dráty jsou výstupy z alternátoru (přesněji třífázového magneta) a vedou na vstup regulátoru (žebrovaná hliníková pikslička, bude někde kolem baterky). Doporučuju proměřit jak magneto, tak i regler - reglery na Hondách odcházejí docela dost a jestliže bude v jedné fázi zkrat, mohlo to k vypálení konektoru přispět. Když bude obojí v pořádku, rozlámat kleštěmi natavené torzo tělesa konektoru, očistit a napružit kontakty fastonů, jsou-li vyhřáté, uštípat a nakrimpovat nové, pro sichr místa spoje drátu a fastonu procínovat. Fastony pak zaizolovat smršťovací bužírkou a pospojovat, na pořadí vzájemného pospojování žlutých drátů nezáleží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

17.8.2015 v 15:16 | Nahoru | #2
J.M.K.> děkuji za odpověď.Koukal jsem v manuálu kam to vede a regulátor pokud je špatný stojí docela raketu v origo honda. To mě čekaj pěkný věci.... Na altík jsem radši ani nekoukal. V každým případě to nežhaví jen tak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

17.8.2015 v 15:28 | Nahoru | #3
banditos.666> Není zač. Vadný altec štekr jen tak nevypálí, naopak vadný regler může někdy altec zničit. A kupovat origo regler Honda je nesmysl, to by člověk draze koupil opět ten samý nespolehlivý vergl (jsou poddimenzované a neuchladí se), jako tam byl předtím. Náhrada od VAPE Kroměříž je odladěná a léta prověřená, navíc za daleko lepší cenu. Z hlavy nevím výkon altecu u CBR954 (přípustný "výkon" zkratového regulátoru se musí dimenzovat dle výkonu magneta (!!!), ne dle příkonu spotřebičů na vozidle), ale většinou stačí R90 do 350W, nebo pro sichr použít R106-1, rozdíl v ceně pár stovek a přitom daleko větší výkonová rezerva (zvládá až 500W).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

17.8.2015 v 19:58 | Nahoru | #4
J.M.K.> radis dobre, ale krimpovaci konektory se fakt neletuji. Proto jsou krimpovaci, aby si spoj udrzel pruznost a tedy odolnost vibracim.

(reakce na) elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

17.8.2015 v 22:25 | Nahoru | #5
J.M.K.> asi se v těchto věcech dost vyznáš,já jsem na elektro blbec. A na moto se v těchto věcech už vůbec nehrabu. Rozebrat plasty,vyndat motor,kola,atd klidně ale toto...... cvičně jsem volal do Hondy...... strašný ceny,regulátor 8000,-,altik 20 000,- zase rovnou řekly,že jsou i nějaký druhovyroby,nebo věci z jiných moto. Ale máš naprosto pravdu,že si koupím ten samý sráč. Regulátor od VAPE by mě tedy nenapadl. Moto má cca 60 000km,já to dlouho nemám,jede jak raketa,ale toto mě sere. Zlatá Suzuki,tam se nic nerozbilo!!! A od Vape to tam normálně připojím a v pohodě to bude makat?? Ještě prosím jak proměřím ten altik,jestli je v pořádku ? Děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

17.8.2015 v 22:45 | Nahoru | #6
J.M.K.> asi se v těchto věcech dost vyznáš,já jsem na elektro blbec. A na moto se v těchto věcech už vůbec nehrabu. Rozebrat plasty,vyndat motor,kola,atd klidně ale toto...... cvičně jsem volal do Hondy...... strašný ceny,regulátor 8000,-,altik 20 000,- zase rovnou řekly,že jsou i nějaký druhovyroby,nebo věci z jiných moto. Ale máš naprosto pravdu,že si koupím ten samý sráč. Regulátor od VAPE by mě tedy nenapadl. Moto má cca 60 000km,já to dlouho nemám,jede jak raketa,ale toto mě sere. Zlatá Suzuki,tam se nic nerozbilo!!! A od Vape to tam normálně připojím a v pohodě to bude makat?? Ještě prosím jak proměřím ten altik,jestli je v pořádku ? Děkuji.




Snad se to nahralo. Nemám i sebe comp a jedu přes mobil.

(reakce na) elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

18.8.2015 v 00:29 | Nahoru | #7
banditos.666> Návod na měření alternátoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

20.8.2015 v 12:13 | Nahoru | #8
Dawe02> Máš recht ohledně té pružnosti, ale tady nejde o pevnost spoje, ale o eliminaci možnosti oxidace v místě namáčknutí. U větších proudů stačí i malý přechoďák, aby to vyhořelo a nemusí se jednat jen o fastony - dělal jsem nedávno stator z DL650, kde doslova "uhořela" výstupní lanka v místě napojení na dráty vinutí - poněvadž byly spoje jen scvaknuté. Dráty očištěny, nandána nová PVC lanka, spojeno lisovačkami (paralelní jsem nesehnal) a pro sichr procínováno, zabužírkováno. To už vydrží věčně.
Blbost je cínovat lanko, které pak bude pod šroubem - má to pak stejné nectnosti, jako hliníkový drát.

banditos.666> Tady se jedná o jasně vyhřátý jeden ze tří spojů. Je to vidět i na ztmavlé izolaci drátu (přesněji lanka) napravo od konektoru. Natavené místo opatrně odloupat šraubcíglem, nebo silnou jehlou, když se pak povede konektor rozpojit, tak z něj vycvaknout opálené fastony, očistit je, samici kleštěmi trochu (zmáčknout), aby samce silněji sevřela (a nehrozil tak opět vznik přechodového odporu), cáknout kontaktol, několikrát spojit-rozpojit (kvůli očištění), nějak narychtovat do konektoru - možná i pak půjde ještě normálně spojit. Pozor ale na to, aby v něm nebyly takové vůle a chybějící místa, že by se spoje jednotlivých fází mohly dotknout.
Jistější je oba protikusy ohořelého fastonu uštípnout, drát odizolovat, pořádně oškrábat (aby na něm nebyly oxidy) a nakrimpovat nové fastony. Průser může být v tom, že lanka mohou být vyhřátá, měď potom křehne a láme se. Takže možná bude třeba uštípnout několik cm lanka z každé strany a nastavit novým.
A jak proměřit alternátor - viz první odkaz v prvním příspěvku, nebo ten od kolegy nade mnou (a že pan Mareš dobře ví, o čem v odkazu píše, když alternátory léta opravuje).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

20.8.2015 v 20:14 | Nahoru | #9
J.M.K.> pokud spravne zakrimpujes standartni faston (pokoveny zinkem nebo E.L. niklem) na 0.5mm2-0.75mm2 medenou licnu tak ma cela sestava kontaktni odpor mensi nez 2 mOhm jako nova a stale pod 15 mOhm jako saturovana oxidacni vrstvou bezne atmosfery.
Cili (pocitam a prehanim RMS proud 10A na fazi) bude ubytek na spoji max. ~0.15V a bude topit 1.5W coz ho v prostredi tohoto typu konektoru otepli cca o 40 stupnu Celsia (pocitam otepleni celeho konektoru) na rekneme 70-80degC. Zadny problem.
Neni potreba zadne pajeni, jen slusne krimpovani. Chyba vyhrateho konektoru je skoro vzdy neodborna manipulace (rozpojeni a nasledni neocisteni a chybejici konzervace spoje).

(reakce na) elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

20.8.2015 v 22:15 | Nahoru | #10
D

Naposledy editováno 23.10.2015 01:08:46

elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

1.9.2015 v 14:34 | Nahoru | #11
Všem děkuji za rady,zatím stále řeší,nemám hold jenom moto. Pán ve VAPE se mnou měl trpělivost a řešili jsme,jaký regler by byl vhodný. Nakonec by to byl model R-106-2,protože má zdvojené výstupy na plus a mínus. Černý a tedy devátý kabel to nemá,protože na CBR to má nějaký spínač od motoru,kterým se to aktivuje.Dnes se to už nepoužívá,já z toho mám tedy trochu obavy,protože bych nerad dojebal elektriku . Takže uvidíme,ješte sem dám vědět jak sem dopadl.

elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

27.9.2015 v 22:15 | Nahoru | #12
Takže moto zatím bez problémů.Regler original z EBAY.DE ,páč v Čechách za něj chtěli stejně,ale nikdo za nic neručil.Němci aspoň prodají,co říkají,faston lehce procínován,vše zatím chodí a nic se nepálí. Všem DĚKUJI za rady.

1 reakcí na tento příspěvek elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

15.2.2017 v 19:04 | Nahoru | #13
Ahoj ja to same spalena zasuvka baterka nafoukla jak balonek, regulator zdechl pri mereni daval 16V.Tak jsem to odštipl ty draty kousek za tou skartkou a čokoladkou spojil novej regulator a ted to dava13,6V Baterka vypada ze bude ok.

(reakce na) elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

15.2.2017 v 22:05 | Nahoru | #14
Lahvík> 13,6V ani neni moc, me origo dava 14-14.3V , kdyz trochu pridam otacky (3000ot - 5000ot). Neoirigo z ciny daval do tech 14V.

Naposledy editováno 15.02.2017 22:05:34

1 reakcí na tento příspěvek elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

16.2.2017 v 18:33 | Nahoru | #15
Kupoval jsem regulátor tady v ČR stál 1700,-kč naštvalo mně to fest že my to bouchlo málem pod zadkem.Už mně ta motorka docela sere první Honda a takový křáp to nemluvím o tom že v létě odešlo palivové čerpadlo za nové chtěli 15000,- tak z bouračky jsem sehnal za 2000,-.Zlatá Suza asi znova do ní půjdu.

(reakce na) elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

16.2.2017 v 20:36 | Nahoru | #16
Lahvík> Klid, ja uz jsem ji 2x rozebral celou a slozil (regulator mam taky meneny) a to jsem jen IT a mechanik jen z nutnosti

Naposledy editováno 16.02.2017 21:33:32

elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

17.2.2017 v 20:45 | Nahoru | #17
To je on ten dacan když sem to koupil tak to byl šrot na dvou kolech.Ale dal jsem ho dohromady kluka.

elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

17.2.2017 v 20:48 | Nahoru | #18




elektroinstalace-vyhořelá zásuvka pod sedlem

26.2.2017 v 17:38 | Nahoru | #19
Tak jsem koupil nový regloň i stator od firmy Ricks sice šest klacků fuč ale snad bude na dlouho klid.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade Rob7802 24 16.8.2023 v 10:15 Rob7802
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... PůlPlyn 2 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn
Naco si dat pozor Honda CBR 954RR Fireblade KaBrnak88 8 8.5.2022 v 19:57 lecomondo


TOPlist