globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
8.8.2015 v 17:41
Mozna me ukamenujete, ale nenasel jsem jasnou odpověď.
Je 10w30 v těchto vedrech problem u vodnika? Někdo tvrdí ze ne jiný ze ano..
Předchozí
1 2 3
Následující

olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 17:53 | Nahoru | #1
Co máš za motorku? Jakej olej předepisuje výrobce?

1 reakcí na tento příspěvek olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 18:05 | Nahoru | #2
Ahoj mam Hondu cbf600 vodnika a výrobce predepisuje prave 10W30.

1 reakcí na tento příspěvek olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 18:07 | Nahoru | #3
Pokud ti funguje správně chlazení, tak ten motor má stejnou teplotu jako kdyby bylo chladněji. Problém bych v tom neviděl.

(reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 19:03 | Nahoru | #4
levrto> Tak pokud Honda doporučuje tento olej (asi ví co dělají) a jak psal kolega Dave81 správně funguje chladicí soustava není čeho se bát.

1 reakcí na tento příspěvek olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 20:06 | Nahoru | #5
většinou se olej dává podle teplot ve kterých moto jezdí.. ten 10w30 je teplota 0-30 stC vhodnější by byl 10w 40 nebo 15w50. bere se teplota venkovní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 20:09 | Nahoru | #6
ja1> Japonští inženýři ale musí být hrozný vemena když tohle neví... Proč asi předepisují tenhle olej?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 20:32 | Nahoru | #7

Carcharot píše: ja1> Japonští inženýři ale musí být hrozný vemena když tohle neví... Proč asi předepisují tenhle olej?

Jasně, japonští inženýři vědí všechno nejlépe Stejně tak vědí že bude jedna motorka jezdit v Africe, druhá v Norsku, prot předepisují oleje s nízkým rozpětím

1 reakcí na tento příspěvek olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 21:02 | Nahoru | #8
Z manuálu staženého na tomto webu





(reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 21:22 | Nahoru | #9

mirek42 píše: Z manuálu staženého na tomto webu







A o tom to je... Já mám předepsanou 10W-40, ale jsem trochu paranoik takže leju Motul 7100 10W-50 a při těhle teplotách co jsou teď to bude OK, se hovno děje, když má olej teplotní rezervu

e: a hlavně co jsem četl tak je důležitý mít tam aspoň nějakej olej do motorky než žádnej nebo málo

Naposledy editováno 08.08.2015 21:24:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 21:56 | Nahoru | #10

Dave81 píše: Pokud ti funguje správně chlazení, tak ten motor má stejnou teplotu jako kdyby bylo chladněji. Problém bych v tom neviděl.


voda chladí válec . olejový chladič tam není

olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 22:01 | Nahoru | #11
Me by to co píše dave81 a Carcharot davalo logiku, ze vodnika je to jedno, ale jestli je to tak. Na jihu Itálie je taky teplo a jezdi urcite na 10W30 podle doporučení. Třeba to tu nějaký olejar rozjede vedecky a podlozi..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 22:02 | Nahoru | #12

ja1 píše: voda chladí válec . olejový chladič tam není



A valcem olej neproteka?

olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 22:41 | Nahoru | #13
Spousta "vodníků" má chladič oleje, namátkou RSV1000R, Factory, Mille, VFR 750, možná i 800, TL1000S, Triumph Speed Triple 955i, Daytona a spousta dalších... A třeba zrovna do RSV se má lejt 15W-50, takže to není o tom, že je to oil jen do vzducháčů... Je to o tom jak byl motor zkonstruován, a v jakém podnebí jezdíme, až budu lítat v Norsku tak tam s klidem naleju ten 5W-30, 40 pokud to bude v rozmezí tabulky použitelných olejů v manuálu výrobce... Třeba TL1000R má chlazení oilu vodou před filtrem oleje (výměník), je v něm spirála co vede vodu kolem dutého šroubení na přívod oilu do filtru, má rovnou svou větev z vodní pumpy...

2 reakcí na tento příspěvek olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 22:49 | Nahoru | #14
oleje 5w-30 mi příjdou jako eko úchylka, při zahřátí tohoto oleje na provozní teplotu motoru je mazací tlak na volnoběh nula nula nic...tím jak moc olej zřídne. Motor má sice nízký odpor, ale na úkor životnosti. Tyto "eko" oleje jsou většinou mor pro motor.

(reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 22:55 | Nahoru | #15
To jo, nejvíc se mi líběj zákazníci co lejou do aut 0W-30 a jsou schopni na to najet 30tkm, no stačí jim ukázat co z toho pak teče za mazut a už měněj po 15tkm, jinak pokud je v tabulce moto uvedenej i ten 5W-30 tak bych se nebál ho tam nalejt, určitě bude uzpůsoben k tomuto leji i mazací okruh a pokud vyhovuje i podnebí....

1 reakcí na tento příspěvek olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 23:05 | Nahoru | #16
Tak ja tam radši naleju motul 5100 10w40, kde ho zítra koupim v Praze?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 23:12 | Nahoru | #17
levrto> V Bikers Crown

(reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

8.8.2015 v 23:46 | Nahoru | #18
levrto> ne válcem jen voda.. olej jde na vačku rozvodama nebo trubičkou od čerpadla.

(reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

9.8.2015 v 07:18 | Nahoru | #19

dewwil píše: levrto> V Bikers Crown



Dojedu tam, snad tam 3L budou mit..

olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

9.8.2015 v 08:07 | Nahoru | #20
Jestli motor drzi stejnou teplotu (da se poznat aspon podle toho jestli se nespina casteji sahara), tak je to jedno. Ja bych v tehle vedrech radsi jezdil na kvalitni 10w40. Ale je to celkem fuk, kdybys pohledal used oil analysis, zjistil bys ze spousta 10w40 ma po zajeti parametry 10w30. 10w30 z vyroby obvykle tolik nedegradujou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

9.8.2015 v 09:12 | Nahoru | #21

DucS píše: oleje 5w-30 mi příjdou jako eko úchylka, při zahřátí tohoto oleje na provozní teplotu motoru je mazací tlak na volnoběh nula nula nic...tím jak moc olej zřídne. Motor má sice nízký odpor, ale na úkor životnosti. Tyto "eko" oleje jsou většinou mor pro motor.



A já myslel že kapalina je nestlačitelná ať je jakchce hustá nebo řídká, takže pokud je mazací tlak nula asi to nebude vlastností maziva ale spíš stavem čerpadla ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

9.8.2015 v 09:58 | Nahoru | #22
seikos> Ale oni to vědí a protože to nevadí, předepisují právě tento oil Nebo myslíš že neví co dělají?

(reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

9.8.2015 v 10:56 | Nahoru | #23

kawa...pavel píše: A já myslel že kapalina je nestlačitelná ať je jakchce hustá nebo řídká, takže pokud je mazací tlak nula asi to nebude vlastností maziva ale spíš stavem čerpadla ne?


Jde o to, že olej musí z tlakem mazaných míst unikat omezenou rychlostí a čím je řidší, tím rychleji odtéká a tím víc klesá mazací tlak. Pak může docházet k trhání olejového filmu a následným škodám.

(reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

9.8.2015 v 11:11 | Nahoru | #24

kawa...pavel píše: A já myslel že kapalina je nestlačitelná ať je jakchce hustá nebo řídká, takže pokud je mazací tlak nula asi to nebude vlastností maziva ale spíš stavem čerpadla ne?


Myslel jsem to pro srovnání dvou druhů olejů ve stejném motoru a to nula nula myšleno obrazně,ne že vůbec nemaže kvůli defektu olej. čerpadla

Vliv na tlak oleje v mazacím systému motoru má i čerpadlo a jeho stav, to je pravda. Ale i sebelepší čerpadlo bude mít s řídkým olejem nižší mazací tlak...navíc je tam X dalších věcí, které tlak mazání ovlivní... vůle v ložiscích kliky apod. Pak se na volnoběh nahoru do motoru dostane málo oleje a trpí vačky,zdvihátka.

olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

9.8.2015 v 12:02 | Nahoru | #25
Uz je tam 10W40.. Diky

3 reakcí na tento příspěvek olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

9.8.2015 v 12:46 | Nahoru | #26
Imho zbytecne utracenej litr. Vetsina novych aut ma predepsanej 0w20 nebo podobnou vodicku a i v tomto pocasi motory hromadne neumiraj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

9.8.2015 v 12:57 | Nahoru | #27

Carcharot píše: seikos> Ale oni to vědí a protože to nevadí, předepisují právě tento oil Nebo myslíš že neví co dělají?

často fakt ne. Jako mě někdo přesvědčoval o palivových mapách KTM, jak na nich "inženýři z Matighoffenu" dřou a jak jsou vyladěný. Pak tu mapu otevřeš v Tunerpro a koukáš že delta fuel vypadá jako by házeli šipkou do terče

Dnes to není často žádný vývoj a inženýrská práce. Stroje dnes často navrhují stroje a člověk je tam v minoritní pozici

Naposledy editováno 09.08.2015 12:58:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

9.8.2015 v 12:59 | Nahoru | #28

Slávek-TDM píše: Imho zbytecne utracenej litr. Vetsina novych aut ma predepsanej 0w20 nebo podobnou vodicku a i v tomto pocasi motory hromadne neumiraj.


Ale o to předepsání jde, ten motor má na to konstruované vůle. Nalij vodu 0W20 do motoru kam patří 10W40 a bude to mazat špatně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

9.8.2015 v 13:04 | Nahoru | #29

Slávek-TDM píše: Imho zbytecne utracenej litr. Vetsina novych aut ma predepsanej 0w20 nebo podobnou vodicku a i v tomto pocasi motory hromadne neumiraj.

vetšina nových aut má motory dost pa píču a umíraj jak mouchy. Stačí se jen podívat na koncernové motory, jaká je to hrůza

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+

9.8.2015 v 13:07 | Nahoru | #30

1100Virago píše: Ale o to předepsání jde, ten motor má na to konstruované vůle. Nalij vodu 0W20 do motoru kam patří 10W40 a bude to mazat špatně.



No právě, zakladatel má do tý hondy taky predepsanej 10w-30. Jasně že. 40tkou tomu neuškodí, ale výměna byla naprosto zbytečná.

Naposledy editováno 09.08.2015 13:08:02
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Po vycisteni ucpane hltrysky v karb... Honda CBF 600S bandit.kenny 6 8.4.2024 v 22:22 bandit.kenny
Honda CBF 600 nesvítí přední světla... Honda CBF 600S Eržebet 8 8.4.2024 v 00:30 alik4321
Blinkry Hornet-relé Honda CBF 600N, Honda CBF 600S salahadin 8 15.3.2024 v 22:09 salahadin
Spojková sada cbf600s 2005 ( PC38) Honda CBF 600S Mišáneeek 8 12.8.2023 v 09:03 Strider


TOPlist