Je 10w30 v těchto vedrech problem u vodnika? Někdo tvrdí ze ne jiný ze ano..
1 reakcí na tento příspěvek olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
1 reakcí na tento příspěvek olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
1 reakcí na tento příspěvek olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
Carcharot píše: ja1> Japonští inženýři ale musí být hrozný vemena když tohle neví... Proč asi předepisují tenhle olej?
Jasně, japonští inženýři vědí všechno nejlépe Stejně tak vědí že bude jedna motorka jezdit v Africe, druhá v Norsku, prot předepisují oleje s nízkým rozpětím1 reakcí na tento příspěvek olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
mirek42 píše: Z manuálu staženého na tomto webu
A o tom to je... Já mám předepsanou 10W-40, ale jsem trochu paranoik takže leju Motul 7100 10W-50 a při těhle teplotách co jsou teď to bude OK, se hovno děje, když má olej teplotní rezervu
e: a hlavně co jsem četl tak je důležitý mít tam aspoň nějakej olej do motorky než žádnej nebo málo
Naposledy editováno 08.08.2015 21:24:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
Dave81 píše: Pokud ti funguje správně chlazení, tak ten motor má stejnou teplotu jako kdyby bylo chladněji. Problém bych v tom neviděl.
voda chladí válec . olejový chladič tam není
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
ja1 píše: voda chladí válec . olejový chladič tam není
A valcem olej neproteka?
2 reakcí na tento příspěvek olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
1 reakcí na tento příspěvek olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
DucS píše: oleje 5w-30 mi příjdou jako eko úchylka, při zahřátí tohoto oleje na provozní teplotu motoru je mazací tlak na volnoběh nula nula nic...tím jak moc olej zřídne. Motor má sice nízký odpor, ale na úkor životnosti. Tyto "eko" oleje jsou většinou mor pro motor.
A já myslel že kapalina je nestlačitelná ať je jakchce hustá nebo řídká, takže pokud je mazací tlak nula asi to nebude vlastností maziva ale spíš stavem čerpadla ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
kawa...pavel píše: A já myslel že kapalina je nestlačitelná ať je jakchce hustá nebo řídká, takže pokud je mazací tlak nula asi to nebude vlastností maziva ale spíš stavem čerpadla ne?
Jde o to, že olej musí z tlakem mazaných míst unikat omezenou rychlostí a čím je řidší, tím rychleji odtéká a tím víc klesá mazací tlak. Pak může docházet k trhání olejového filmu a následným škodám.
kawa...pavel píše: A já myslel že kapalina je nestlačitelná ať je jakchce hustá nebo řídká, takže pokud je mazací tlak nula asi to nebude vlastností maziva ale spíš stavem čerpadla ne?
Myslel jsem to pro srovnání dvou druhů olejů ve stejném motoru a to nula nula myšleno obrazně,ne že vůbec nemaže kvůli defektu olej. čerpadla
Vliv na tlak oleje v mazacím systému motoru má i čerpadlo a jeho stav, to je pravda. Ale i sebelepší čerpadlo bude mít s řídkým olejem nižší mazací tlak...navíc je tam X dalších věcí, které tlak mazání ovlivní... vůle v ložiscích kliky apod. Pak se na volnoběh nahoru do motoru dostane málo oleje a trpí vačky,zdvihátka.
3 reakcí na tento příspěvek olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
Carcharot píše: seikos> Ale oni to vědí a protože to nevadí, předepisují právě tento oil Nebo myslíš že neví co dělají?
často fakt ne. Jako mě někdo přesvědčoval o palivových mapách KTM, jak na nich "inženýři z Matighoffenu" dřou a jak jsou vyladěný. Pak tu mapu otevřeš v Tunerpro a koukáš že delta fuel vypadá jako by házeli šipkou do terčeDnes to není často žádný vývoj a inženýrská práce. Stroje dnes často navrhují stroje a člověk je tam v minoritní pozici
Naposledy editováno 09.08.2015 12:58:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
Slávek-TDM píše: Imho zbytecne utracenej litr. Vetsina novych aut ma predepsanej 0w20 nebo podobnou vodicku a i v tomto pocasi motory hromadne neumiraj.
Ale o to předepsání jde, ten motor má na to konstruované vůle. Nalij vodu 0W20 do motoru kam patří 10W40 a bude to mazat špatně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
Slávek-TDM píše: Imho zbytecne utracenej litr. Vetsina novych aut ma predepsanej 0w20 nebo podobnou vodicku a i v tomto pocasi motory hromadne neumiraj.
vetšina nových aut má motory dost pa píču a umíraj jak mouchy. Stačí se jen podívat na koncernové motory, jaká je to hrůza1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w30 v techto vedrech 35'C+
1100Virago píše: Ale o to předepsání jde, ten motor má na to konstruované vůle. Nalij vodu 0W20 do motoru kam patří 10W40 a bude to mazat špatně.
No právě, zakladatel má do tý hondy taky predepsanej 10w-30. Jasně že. 40tkou tomu neuškodí, ale výměna byla naprosto zbytečná.
Naposledy editováno 09.08.2015 13:08:02
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Po vycisteni ucpane hltrysky v karb... Honda CBF 600S | bandit.kenny | 6 | 8.4.2024 v 22:22 bandit.kenny |
Honda CBF 600 nesvítí přední světla... Honda CBF 600S | Eržebet | 8 | 8.4.2024 v 00:30 alik4321 |
Blinkry Hornet-relé Honda CBF 600N, Honda CBF 600S | salahadin | 8 | 15.3.2024 v 22:09 salahadin |
Spojková sada cbf600s 2005 ( PC38) Honda CBF 600S | Mišáneeek | 8 | 12.8.2023 v 09:03 Strider |