globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nafouklá baterie
 
31.7.2015 v 13:55
Čau, mám novou baterku VARTA 12V 12Ah YT12B-BS namísto mrtvé Yuasy. Po dolití jsem naměřil napětí 12,5V, tak jsem ji dal na nabíječku a po nabití jsem si všiml nafouklých boků. Je to normální stav?





Nabíječka z Lídlu.

Naposledy editováno 31.07.2015 13:57:01
Předchozí
1 2
Následující

Nafouklá baterie

31.7.2015 v 13:59 | Nahoru | #1
asi se snaží frajeřit
ale myslím že bude v řiti

Nafouklá baterie

31.7.2015 v 14:04 | Nahoru | #2
Takhle nafouklou měl kámoš když mu přebíjel regul… radši bych nepoužíval… ..aby nebouchla.

Nafouklá baterie

31.7.2015 v 14:28 | Nahoru | #3
Nafouklou a následně prasklou baterku v motorce jsem viděl, pak zrezivěly i nerezové šroubky.

Nafouklá baterie

31.7.2015 v 14:29 | Nahoru | #4
Doufám jen, že byla nabíjena s oddělanými zátkami. Ale lidlnabíječka, je-li v pořádku, nepřekročí takové napětí, aby baterka začala tolik vařit. Buď je v háji baterka, nebo nabíječka - ve druhém případě už bude v čudu obojí.

Nafouklá baterie

31.7.2015 v 16:15 | Nahoru | #5
Nabíjena s oddělanými zátkami? Jak? Když je tam jednou dám, už je ven nedostanu.

Je to reklamovatelné?

2 reakcí na tento příspěvek Nafouklá baterie

31.7.2015 v 17:08 | Nahoru | #6
Woe, dobíjet 12V baterku, když ukazuje 12,5 V, co sis myslel, že to došťoucháš na 20 V?

Nafouklá baterie

31.7.2015 v 17:10 | Nahoru | #7
Baterie je po smrti,kup novou, tak asi tak.
Ciao Píny

1 reakcí na tento příspěvek Nafouklá baterie

31.7.2015 v 17:11 | Nahoru | #8
To tvrdil návod od výrobce. 100% kapacitu má mít při 12,7V a to teď má. Oddělal jsem ty zátky, připojil 35W žárovku a tváří se funkční. Tak nevím :/

Nafouklá baterie

31.7.2015 v 17:16 | Nahoru | #9
Nevím, jestli ti to uznají na reklamaci, já jí nechával nabít na prodejně, při odběru měla 11.7V, schválně jsem si jí nechal před zaplacením proměřit, tahle vypadá, že byla evidentně přebita, nabíjí se 1/10inou, kolik dává ta tvoje nabíječka?

(reakce na) Nafouklá baterie

31.7.2015 v 18:09 | Nahoru | #10
Ond3x>

Čtyři poznámky/dotazy a třeba se dobereme kloudného konce...

Takže:

1)
Za jak dlouho po nalití elektrolytu jsi články zašpuntoval a připojil akumulátor na nabíječku?

2)
Nabíjel jsi v režimu MOTO (max. proudem 0.8 A), v režimu AUTO (max. proudem 3.8 A) nebo v režimu * (hvězdička)?
A jsi si opravdu jistý, v jakém modu jsi nabíjel?

3)
Jak dlouho se to nabíjelo?
Nešuměl akumulátor už docela hlasitě, nebublalo v něm?

4)
Nenapadlo Tě sáhnout občas na akec a přesvědčit se aspoň nahrubo, jestli moc nehřeje?
Nenapadlo Tě aspoň orientačně změřit svorkové napětí v průběhu nabíjení?

1 reakcí na tento příspěvek Nafouklá baterie

31.7.2015 v 18:10 | Nahoru | #11
Nabíječky z Lídlu jsou automaty a neměly by přebíjet. Tohle je pseudo gelovka a ty to občas dělají. mě se to stalo taky a ta baterka už tři roky slouží v motorce a bez problémů. Normálním dobíjením v motorce, pokud je dobrý regulátor, se nemůže nic stát, elektronika nepustí do baterky víc než je potřeba!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafouklá baterie

31.7.2015 v 18:49 | Nahoru | #12

rancher píše: Woe, dobíjet 12V baterku, když ukazuje 12,5 V, co sis myslel, že to došťoucháš na 20 V?


Woe, měřil jsi někdy dobíjení na motorce, asi ne co WOE, protože to tam ty WOE pere klidně i 14,4W teda V WOE

JMK-odborník se zase projevil, ty WOE ukaž mi, jak a proč u AGM baterie odděláváš zátky

Zajímala by mě odpověď na Doviho otázku 1)
Já bych to nicméně asi neriskoval i když by ta baterka mohla v klidu fungovat

Naposledy editováno 31.07.2015 18:49:23

Nafouklá baterie

31.7.2015 v 19:05 | Nahoru | #13
Kdyz se baterka nalije, je nabita a nesmi se nabijet. Nejlepe nechat nejakou hodinku odsat... jinak se stane toto

(reakce na) Nafouklá baterie

31.7.2015 v 20:07 | Nahoru | #14

udinar píše: Nabíječky z Lídlu jsou automaty a neměly by přebíjet...


To je sice pravda, ale viz Dovih dotaz č. 2 - na režim "hvězdička" pro zmrzlé aku je zvýšené nabíjecí napětí, aby se větším proudem rozehřál elektrolyt. A při použití s uzavřenou bezúdržbovou motobaterií může dojít k jejímu poškození.

Nafouklá baterie

31.7.2015 v 20:18 | Nahoru | #15
Kupujem AGM baterku každé 2- 3 roky. Naliať, zazátkovať, počkať hodinku, radšej dve a hotovo. Žiadne nabíjanie. KUA CHLAPI ČÍTAJTE TIE NÁVODY!

Nafouklá baterie

31.7.2015 v 21:24 | Nahoru | #16
Teď jsem nalejval baterku, v návodu píšou že se má nalejt a nechat 2 hodiny stát, žádný nabíjení. http://www.scootlan...ing-jaknato/baterie/

Nafouklá baterie

31.7.2015 v 22:28 | Nahoru | #17
Čerstvě naplněná baterka je de facto už nabitá. Naplněnou je třeba nechat několik hodin stát, občas s ní lehce zaštěrchat, pak změřit zátěžákem a ukáže se, v jakém je stavu. V žádném případě nenabíjet hned po nalití, natož zašpuntovanou. Špunty nasadit až potom, kdy mám jistotu, že je baterka v pořádku.

(reakce na) Nafouklá baterie

1.8.2015 v 09:56 | Nahoru | #18
fockewulf> I víc, když máš v kelu regulátor, chtěl jsem jen říct, že to dobíjení bylo zbytečné, od té doby, co mám namontovaný voltmetr, sleduji dobíjení průběžně během jízdy, ale rád se nechám poučit odborníkem...

Nafouklá baterie

1.8.2015 v 10:23 | Nahoru | #19
už nalití baterky potřebuje čas aby se nepřehřála, jak píší neměls spěchat. Jak tos tam nalil, měls počkat až se ten elektrolit vsákne uplně a né nabíjet suché desky.

Nafouklá baterie

1.8.2015 v 14:36 | Nahoru | #20
Dovi: Zašpuntoval jsem je asi po 4h. Nabíječka byla nastavená na moto-mód, tj nějakých 0,65A. Vypla se za pár hodin.

Návod jsem četl celý, bo s těmahle baterkama nemám moc zkušeností.

Nafouklá baterie

1.8.2015 v 16:13 | Nahoru | #21
Bohužel je docela běžnou věcí, že v překladech návodů do češtiny jsou neskutečně zavádějící nepřesnosti, až nesmysly. Je jistější přečíst si anglický originál, ale ani tam člověk nemůže mít stoprocentní jistotu (kor byl-li originál čínský).

1 reakcí na tento příspěvek Nafouklá baterie

1.8.2015 v 16:29 | Nahoru | #22
Tak baterka funguje.

(reakce na) Nafouklá baterie

1.8.2015 v 18:20 | Nahoru | #23
 
Ond3x>
 

Je to sice divný, ale možná je tedy u tohoto typu akumulátoru "vše jakžtakž v pořádku"...

Přesto, kdyby se to stalo někomu v mém blízkém okolí, prověřil bych pro klid duše jak tu baterku, tak nabíječku, a hlídal bych, jestli je ta deformace obalu akumulátoru (svědčící o velkém vnitřním přetlaku a/nebo o tenkých poddajných stěnách) pořád tak velká jako na fotce v úvodním příspěvku. Prasknout by to ale nemělo ani při větším přebíjení - je to doufám AGM VRLA (Valve Regulated Lead Acid) baterka a ty ventily jsou z výroby nové a ničim snad ještě nezanesené.

Zcela nabitý akumulátor bych cvičně vybil třeba tou již Tebou zmiňovanou 35 W žárovkou - ta 12 Ah baterka by ji měla dokázat krmit zhruba 4 hodiny a napětí by přitom nemělo klesnout pod 12 V (leda až na konci vybíjení).

Potom bych chvíli počkal, jestli se deformace obalu nezmenší (pokud se tak už nestalo v průběhu vybíjení) a akumulátor bych pak (např. po hodinové pauze apod.) připojil na nabíječku a paralelně připojeným Voltmetrem bych průběžně kontroloval její narůstající svorkové napětí - a častěji hlavně ke konci dobíjení. A opět bych přitom občas pro představu o narůstajícím vnitřním tlaku přiložil i ten úhelník k obalu akumulátoru, a taky bych si všímal rostoucí teploty obalu a šumění až případného syčení.

P.S.
Je možné až pravděpodobné, že po zformování (po pár cyklech) se to všechno usadí do přijatelného normálu... Zlom vaz!
 

Naposledy editováno 01.08.2015 18:33:14

1 reakcí na tento příspěvek Nafouklá baterie

1.8.2015 v 20:54 | Nahoru | #24
Tyto nové typy (gelové a AGM) baterií se musejí nabíjet vhodným režimem. Zejména mají nižší konečné napětí než klasiky olověné. Baterie koupená v LIdlu má myslím několik voleb co nabíjet. Pokud byla nabíjená v režimu klasického aku, jeto logický výsledek ... dostala do těla.
Konečné nabíjecí napětí má být:
běžné aku 16,2-16,8 k dosažení desulfatace
gelový 14,4V !!! ... nesmí být překročen ani krátkodobě
AGM 14,6V

V jakém režimu jsi to nabíjel a o jaký tyo AKU se jedná?

1 reakcí na tento příspěvek Nafouklá baterie

2.8.2015 v 00:25 | Nahoru | #25
Varta. S tou jsem skoncil. Koupil jsem novou na podzim, nalil, nechal hodinu otevrenou, jak stoji v navodu, zaspuntoval, nahodil do motorky a zkusil nastartovat. Vykazovala napeti 12,5 V. Moc se ji nechtelo, sotva tocila motorem. Dal jsem ji na nabijecku z Lidlu a druhy den jel na STK. To uz po nabiti tocila motorem svizne. Tyden jsem jeste jezdil, pak baterii vyndal z moto, dal do dilny a nabil. Behem zimy jsem ji jeste dvakrat nabijel. Na jare jsem ji den pred nahozenim do moto dal nabit. Nychystal moto, odpojil z nabijecky, nahodil do moto, nahodil podsedlak a chtel nastartovat. Ozvalo se jen cvrlikani civky, ktera je u baterie. Baterku jsem poslal na reklamaci. Baterku mi poslali zpet, reklamace neuznana. Pry byla hluboce vybita a takove ty kecy. Celou zimu byla v teple a jeji napeti nekleslo pod 12 V. Baterii pouze nabili Vydrzela tyden a kaput. Takze jsem ji vzdy po vyjizdce pripojil na nabijecku. Pred dvema tydny jsem odpojil nabijecku a za 2 dny chtel nastartovat. Napeti ukazovala 12,1 V, ale zase ozvalo jen cvrlikani civky.
Tak jsem koupil o 400 kc levnejsi Exide, ktera je uz 14 dni v moto bez nabijeni nabijeckou a moto stale startuje spickove.
Kamosovi se na Africe nafoukly u 2 Varty, druhemu kamosovi odesla nova varta za 5 mesicu. Ja uz Vartu nekoupim.

Nafouklá baterie

2.8.2015 v 09:41 | Nahoru | #26
Tak Varta je znama tim, ze ma nizsi startovaci proud. Kdyz olovenou tak Yuasa nebo jestli chces kvalktu, tak Motobatt

Nafouklá baterie

2.8.2015 v 11:43 | Nahoru | #27
Tak pokud sundam pul roku starou, temer nejetou a udrzovanou baterku z nabijecky a za 15 minut se misto otoceni motoru ozve jen cvrlikani civky, tak je neco spatne. Reklamace neuznama s obvyklou pohadkou o hlubokem vybiti atd. Zitra jim ju poslu znovu a budu ji jim posilat po celou dobu zaruky. Postovne neplatim, prodejnu kde jsem ji kupoval mam kousek.

(reakce na) Nafouklá baterie

2.8.2015 v 20:02 | Nahoru | #28
KLASEKml> To je docela smutný příběh! Mám také jeden a možná bude pro tebe šokující!! Jak známo, tak baterie Exide i Varta se vyrábějí v Polsku a to pro celý svět. Mám kamaráda, kolegu motorkáře, který v té fabrice dělá. Když jsem kupoval baterii Exide, tak jsem měl obavy z kvality, protože jsem před tím měl jen baterie Varta a s těma byla naprostá spokojenost. On mě řekl následující. Obě baterie se dělají na jednom pásu a nalepují se tam nálepky, dle přání zákazníka.
Ty baterky jsou naprosto stejné. Podle mě jsi měl prostě smůlu a narazil jsi na zmetek. Já mám malou baterku Varta v motorce už 6 let a stále funguje a starám se o ni stejně jak ty popisuješ.
Mimochodem!! Jak jsem psal výše, tak se mi také nafoukla nová pseudogelovka a světe div se, je to Exide

Naposledy editováno 02.08.2015 20:04:41

Nafouklá baterie

3.8.2015 v 00:21 | Nahoru | #29
Jó.... Vartu si už taky nekoupím. Kde se dělá je mi docela jedno.

(reakce na) Nafouklá baterie

3.8.2015 v 07:21 | Nahoru | #30
buchtik> Máš pravdu, jedná se o AGM a v mém případě to nafouknutí byla moje chyba, když jsem ji lehce přebil. Naštěstí to vydržela a slouží spolehlivě do dneska a já jsem si koupil nabíječku automat z Lídlu a dávám bacha co zrovna nabíjím. Domnívám se, že tohle byla také chyba Ond3x
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist