bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Amatér prosí o pomoc
 
26.7.2015 v 22:42
Ahoj,
jsem tady na motorkářích už delší dobu, ale založil jsem si tento anonymní účet, abych neměl "ostudu"
Mám problém s jízdou, pudem sebezáchovy, strachem, technikou ....
Jezdil jsem 4 léta 125 ccm enduro, převážně po lese a teď jsem si koupil GSR 750. I když jsem 125 zvládal naprosto s přehledem teď mám problém...
1.) Vítr (když jedu a začne hodně foukat, znervózním a lítám po silnici jak postřelený). Už se to zlepšuje, ale stejně nevím jak se zachovat proti nárazovému vítru...
2.) Hrboly. Na rovinkách se celkem držím ostatních motorkářů či aut, ale jakmile začne škaredá silnice pud sebezáchovy mi nedovolí jet rychle jako ostatní, skáču na sedle jak postřelený a do zatáčky jedu jak pos*****.
3.) Zatáčky. Když jedu sám, svým tempem (pomalu) tak si zatáčky projedu většinou v klidu a pomalu. Ovšem někdy se mi stane, že nestíhám zatáčku vybrat a i když vím že se to nemá přibrzdím přední brzdou a motorka se mi začne rovnat, což je problém. Vlastně ani nevím jak zatáčku dotočím. O trochu se to zlepšilo, ale ne o moc. Měl jsem tu čest projet se ve skupině cca 15 -20 lidí, od supersportů velké kubatůry po 125 a stejně mi všichni v zatáčkách ujeli. Já prostě neprojedu ostrou zatáčku kilem jako oni a když ano, tak mě další zatáčka úplně zničí (nejsem na ni připraven, když první zvládnu tak tak).
4.) Otáčení. Zatímco všichni při vyjížďkách v klidu ženou, hrb nehrb, zatáčka nezatáčka, nedělá jim ani problém na místě (ať je povrchem štěrk, asfalt neb písek) se otočit. Já mám s motorkou problém na místě ji otočit popřípadě couvat dozadu do kopce. Nevím jak to ostatní dělají, že ji otočí téměř na noze...

Jezdit mě baví, nechci se toho vzdát. Lepším se, ale zdá se mi že pomalu. Mám na "velké moto" najeto už něco málo přes 1000 Km, myslím, že bych mohl být už lepší. Když jedu sám není problém (když není hnusné počasí). Ale když jedu ve skupině vícero lidí nebo při velkém větru, promění se mi jízda v horor. Jsem pak křečovitý, utahaný a zklamaný - je to pro mě stres a ne zábava.

Budu rád za jakékoliv rady, jak být lepší, jak odolávat povětrnostním vlivům či jak projíždět ostré zatáčky a serpentiny tak rychle jako ostatní.

Děkuji

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 13:54 | Nahoru | #31
Jestli je motorka v cajku co se tyce pneu a podvozku,tak jezdi a jezdi a ono si to casem sedne..Nejlip jezdi sam...svy tempo a uzivej si to a nelamej to prez koleno..Ja kdyz presedl z nahace na enduro,tak sem se s tim rovnal celou sezonu..a az tu dalsi sem na motorku nasedal s klidnym pocitem ze ji znam...Takze jezdi,jezdi a jezdi....

Naposledy editováno 27.07.2015 13:56:01

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 14:34 | Nahoru | #32
jinak 1000km je nic. To jsou tři nádrže. Na první velkou si budeš zvykat tak 8-15 tkm. Prostě jezdit, v klidu a pohodě, a zkoušet, přemýšlet a pozorovat jak na co motorka reaguje. Je dobré se zaměřit na jednu maximálně dvě věci najednou, víc ne. Začal bych posezem, abys netlačil na řídítka, plus pohled vždy tam kam chceš jet, nikoli metr před motorku, nebo do škarpy. Až tohle pojede automaticky, tak začít řešit práci s plynem, práci s těžištěm, stopu, brždění aj. Neřešit vše najednou, to pak začnou ty věci působit proti sobě.
A platí klasické = se učit, se učit, se učit = jezdit, jezdit, jezdit. U počítače zkušenosti nezískáš, maximálně informace.

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 14:53 | Nahoru | #33
no, on pud sebezáchovy taky není úplně k zahození...

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 15:22 | Nahoru | #34
1. motoškola pro začátečníky - nenaučí tě být hned dobrým pilotem, ale v ideálním případě ukáže cestu, kudy na to. Hlavně, jak už tu zaznělo, bez blbostí, které ti často dá okolí byť i v dobré víře. Za mne doporučuju Motoškolu Landa - dala mi hodně, stejně tak i kamarádovi, kterého jsem tam poslal. Pak už je to na tobě.
2. Pokud budeš zkušenější a budeš chtít, existují i motoškoly pro jízdu v provozu. Dělá, co vím, Sršeň a Míra Lisý. Určitě to nejsou vyhozené peníze, to už je na tobě.
3. Než rovnou ve skupině, je lepší se nejdřív olítat sám, ať pak nemusíš řešit hlavně nejistotu v ovládání motorky.
4. Pro začátek - z vlastní zkušenosti - je ideální prázdné parkoviště, nakreslit si osmičky, kruhy a jezdit a vykružovat. Ať to dostaneš do pazourů.
5. A jezdit...

Good luck

1 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 16:33 | Nahoru | #35
Zvol si SVOJE tempo, nenech se nikým honit nebo raději jezdi sám. S nikým se nikdy nesrovnávej, nejsi na závodech. Jezdím za každého počasí, i v zimě a fujavicích a vánicích a všem. Vítr umí být svině. Nemá cenu jezdit PŘÍLIŠ pomalu když fouká, to je k horšímu. Řekněme normální tempo. Bacha na výjezdy z lesa, mosty a hlavně bacha pokud ti fouká zleva a potkáváš protijedoucí auta...ale to všechno víš nebo ne? Prostě zachovej klid, jed středem pruhu, aby, když to s tebou zacvičí, měl jsi prostor metr na každou stranu. Neboj, když zůstaneš v klidu, jen tak nějaký vítr tě neshodí. Přitlačí tě do strany, to jo ale s chladnou hlavou to vždycky srovnáš, pokud to nejsou nárazy že lítají kolem střechy

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 21:02 | Nahoru | #36
A ještě jedna rada na závěr, kdo nepadá..nezrychluje Ale né, neboj..to přijde časem. Za někoho se zahákni ať Tě vede...hezky v klidu a dělej co on..a postupně budete zrychlovat... Jedno je jisté...jezdit....jezdit....jezdit.....a občas použít i hlavu

Amatér prosí o pomoc

27.7.2015 v 21:07 | Nahoru | #37
Válení po zemi ještě nikoho nezrychlilo........ . Hlavně neřeš nějaký nastavování podvozků a podobný debility. Je to jen v hlavě - nic víc....

Naposledy editováno 27.07.2015 21:09:50

Amatér prosí o pomoc

28.7.2015 v 00:29 | Nahoru | #38


Naposledy editováno 28.07.2015 00:39:01

1 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc

28.7.2015 v 00:34 | Nahoru | #39
jazdi sam nemozes sa drzat ty novacik podla skusenych vyjazdenych ti ti vzdy utecu a co potom na takomto obrovi ?







Naposledy editováno 28.07.2015 00:36:39

1 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc

28.7.2015 v 11:40 | Nahoru | #40
k čemu jsou ty videa těch autobusů dobrý??

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

28.7.2015 v 14:07 | Nahoru | #41
[quote=Miloš1961]jazdi sam nemozes sa drzat ty novacik podla skusenych vyjazdenych ti ti vzdy utecu a co potom na takomto obrovi ?







Skouknul jsem jen to druhy video a nikdy jsem na takovym parniku nejel. Ale prijde mi, ze jede dost casto blbou stopu, kazdou zatacku lame nanekolikrat a brzdi chaoticky uprostred zatacky. To ma cloveku neco dat? Jestli jsi to Ty, tak promin, nikoho se nechci dotknout.

Amatér prosí o pomoc

28.7.2015 v 18:19 | Nahoru | #42
tak si spíš zkoukni to první, tam upaluje pěkně

Amatér prosí o pomoc

28.7.2015 v 21:49 | Nahoru | #43
GSR750: mám pro tebe radu co tě asi napadla. Nejezdi radši vypadá to, že zabiješ sebe a nebo jiného. To je taky nápad z krosky sednout na ,,raketu" a pak koukat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amatér prosí o pomoc

28.7.2015 v 21:50 | Nahoru | #44
Pedrosso> tyto videa jsou dobrý k tomu aby jsi viděl jak se má jezdit

Naposledy editováno 28.07.2015 21:59:23

Amatér prosí o pomoc

28.7.2015 v 22:01 | Nahoru | #45

Amatér prosí o pomoc

28.7.2015 v 22:19 | Nahoru | #46
rada jediná jezdit, jezdit, jezdit, jezdit a když pojedeš v bandě tak se koukej co dělaj, ale jeď svým tempem oni na tebe počkaj, časem se to podá

Amatér prosí o pomoc

28.7.2015 v 23:17 | Nahoru | #47
motoškola... následně najít uzavřenou plochu trénuj s kamarády a doveďte se k lepším výsledkům začni jezdit krokem na uzavřené ploše nauč se bez problémů pracovat s mašinou a pak to půjde...

Ovšem myslím, že ti někdo musí vysvětlit co máš trénovat. pokud nejsi schopen se učit tak to vzdej.

Amatér prosí o pomoc

29.7.2015 v 01:16 | Nahoru | #48
Proč jsis nepořidil něco jiného než kapotu na začátek? Nějaký menší naháč by ti sedl určitě víc a pak by jsi mohl pokračovat ja vím že na to letí ženský ale přece se kvůli nim nezabiješ

Naposledy editováno 29.07.2015 01:17:43

Amatér prosí o pomoc

29.7.2015 v 01:31 | Nahoru | #49
gsr 750 neni kapota je to nahac

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

29.7.2015 v 07:49 | Nahoru | #50

Badarala píše: Zvol si SVOJE tempo, nenech se nikým honit nebo raději jezdi sám. S nikým se nikdy nesrovnávej, nejsi na závodech. ............



Pod tenhle příspěvek se podepisuju plnou vahou. To zlepšení přijde samo časem, neboj. Jak ti tu mnozí psali zkus motoškolu. Jinak pokud chceš jet ve skupině, najdi si někoho, kdo nejezdí rychle. Snažit se za každou cenu vyrovnat se ostatním je cesta v lepším případě do pangejtu. Já sedal bez zkušeností rovnou na litra a dodnes jsou limity stroje daleko před mýma. Jinak pokud jedu s někým ve skupině, obvykle se s ním buď dohodnu na stylu a tempu, popř. pokud jsem jel s někým fakt pomalým, tak jsem ho nechal jet vepředu. Já se kochal a on nemusel být ve stresu že nestíhá. Nicméně jezdi a ono se to časem zlepší. Zkoušej si úseky s hodně zatáčkama a vždy si dobrzdi než začneš klopit - raději víc. Nauč se v pomalý rychlosti a pak uvidíš že jistota poroste a nevědomky budeš zrychlovat. Nicméně jízda není o tom letět jak vítr, ale užít si to. Tu míru, kdy jsi ve stresu že nezvládáš stroj si musíš určit sám.....

Naposledy editováno 29.07.2015 08:25:58

Amatér prosí o pomoc

29.7.2015 v 11:53 | Nahoru | #51
Na moto v praxi Tady je docela zajímavá příručka, to ti může taky pomoct

2 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc

29.7.2015 v 12:08 | Nahoru | #52
Děkuji všem za rady, opravdu si toho cením. Všechno jsem si to pročetl, podíval jsem se na Twist of the Wirst II. Venku dost foukalo a tak jsem se rozhodl to na popud projet. Jel jsem sám, hlemíždím tempem a zkoušel jsem být úplě uvolněný. Pak jsem si zajel bokem na parkoviště a zkoušel jsem slalom, jak tady spousta lidí radila. Po hodině slalomování se z toho naklápění stala místo stresu zábava a od té doby pokaždé když jsem jel rovinku, jen slalomem. Největší chyba byla v tom, že jsem se snažil neustále hnát. Stejně tak, jak spousta radila, když jsem uvolnil ruky a hleděl dál před sebe, vítr se mnou tak necloumal, což mi dodalo opravdu dost klidu. Nečekal jsem za jednu vyjížďku takovou změnu, to co potřebuji, je klid, být sám a zkoušet. Projížděl jsem si 3 zatáčky v pomalé rychlosti a ani jsem si neuvědomil, že když jsem odjížděl domů, jel jsem je vcelku rychle a nebyl jsem u toho strnutý jako dva dny předtím. Začal jsem si to užívat, opravdu moc si těch rad cením. Určitě se podívám ještě na ty motoškoly. díky !

Amatér prosí o pomoc

29.7.2015 v 12:13 | Nahoru | #53
Gsr750> zkus ještě tu motoškolu. To je dobrá věc. Tak jsem se bál naklonit a na okruhu najednou zjistíš,že to jde. Hodně dělá i ta uvolněnost. Jen po tom okruhu si je třeba uvědomit,že silnice není okruh!
Buď svůj a prď na ostatní jak jezdí oni. Otrkáš se a bude to OK.

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

29.7.2015 v 12:20 | Nahoru | #54

Gsr750 píše: Děkuji všem za rady, opravdu si toho cením. Všechno jsem si to pročetl, podíval jsem se na Twist of the Wirst II. Venku dost foukalo a tak jsem se rozhodl to na popud projet. Jel jsem sám, hlemíždím tempem a zkoušel jsem být úplě uvolněný. Pak jsem si zajel bokem na parkoviště a zkoušel jsem slalom, jak tady spousta lidí radila. Po hodině slalomování se z toho naklápění stala místo stresu zábava a od té doby pokaždé když jsem jel rovinku, jen slalomem. Největší chyba byla v tom, že jsem se snažil neustále hnát. Stejně tak, jak spousta radila, když jsem uvolnil ruky a hleděl dál před sebe, vítr se mnou tak necloumal, což mi dodalo opravdu dost klidu. Nečekal jsem za jednu vyjížďku takovou změnu, to co potřebuji, je klid, být sám a zkoušet. Projížděl jsem si 3 zatáčky v pomalé rychlosti a ani jsem si neuvědomil, že když jsem odjížděl domů, jel jsem je vcelku rychle a nebyl jsem u toho strnutý jako dva dny předtím. Začal jsem si to užívat, opravdu moc si těch rad cením. Určitě se podívám ještě na ty motoškoly. díky !



Teď to konečně bude zábava

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

29.7.2015 v 12:36 | Nahoru | #55
Gsr750> základ máš zvládlé, to je hlavní. Jen na to mysli až zase s někým pojedeš. Ono jet rychleji než je tvá pohodová rychlost a snažit se někomu stíhat tě zase přesune z pohody do strnulosti. To je potom lepší se na ně vysrat a jet si svoje. Oni možná někde počkají

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amatér prosí o pomoc

29.7.2015 v 15:03 | Nahoru | #56
radim2> aha, tak teď už mi to je jasný... viděl jsem jen část toho druhýho videa a na příští Cortinu si budu muset koupit nějakej 400kilovej autobus, abych tam vypadal hustokrutě, i když pojedu 30km/h...

Amatér prosí o pomoc

29.7.2015 v 15:36 | Nahoru | #57
Ahoj ....jsi frajer,že jako chlap přiznáš,že ti to nejde. To je dobrý začátek.Jezdi sám... v klidu... tak jak to nejlépe cítíš a moc to neřeš.Rozhodně doporučuji nějakou moto školu...dodají ti sebedůvěru a pořešíte co ti nejde.Zjistíš,že není ostuda když si necháš poradit od profíků než to někam poslat. Já byla u Míry Lysého a super ..pohoda..klid..přátelská atmosféra ..a Míra je pohodář.Jezdi ,jezdi,jezdi,jezdi a ono to půjde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amatér prosí o pomoc

29.7.2015 v 22:03 | Nahoru | #58
Pedrosso> Někdo si zas koupí ultramegasupersportbike a přidá jen na rovince když jede z benzinky 3km od baráku... jinak to neber osobně samozřejmě

Amatér prosí o pomoc

29.7.2015 v 23:37 | Nahoru | #59
no vidíš, za pár tis. km budeš tahat kolena po zemi...

imho... kde je ten ocas co se mi smál s těma uvolněnýma rukama?

hledej v těch videích a tady na foru, všemožné rady, a pak si je běž v klidu někdě vyzkoušet, at sám vidíš co je pravda a co není... brzdit zadní brzdou lehce v zatáčce, kontra řízení, přenášení váhy do stupaček, jeden prst na brzdě, jízda bez držení, vedení pohledu, atd, atd.... i když si to jen vyzkoušíš, tak z toho něco získáš a pochopíš jak moto funguje... a začneš používat jen to, co ti přijde přirozené...

(reakce na) Amatér prosí o pomoc

30.7.2015 v 10:39 | Nahoru | #60
lopata75> tak jasně, takových případů najdeš spoustu... btw. ono se dnes už na "cestovním enduru" dá jet zajímavý tempo... spíš jsem to video nepochopil v kontextu týhle debaty... kdybych jezdil jen Dolomity, tak si koupím motarda a byl bych tam nejvíc spokojenej....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist