globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
25.7.2015 v 11:15





Anketa: Výbava
Základ 329.900 Kč
24%
34
ABS a kontrola trakce 349.900 Kč
57%
81
ABS,DCT,kontrola trakce 374.900 Kč
20%
28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

16.12.2015 v 08:23 | Nahoru | #1

Tech píše: V_i_c_i> To teda...velká motorka pracuje stejně jak lehká. Principy jsou pořad stejné, jen se nebát. Mě by zabrzdilo jen pomyšlení na neúspěch resp. zmrvení masiny za 350k........
........, těžká potřebuje na všechno víc místa, nejde lehce nadhodit přední kolo atd...vše jde hůř, klade vetší nároky na jezdce. KTM videa jsou důkazem...


Opradu si v těch dvou příspěvcích neprotiřečíš? KTM a jiná videa jsou důlkazem, že i na těžkém enduru jde blbnout, jako na lehkém. Ale musí se na to jít specifickou technikou a hlavně hlavou! Právě proto, že těžká motorka se chová odlišně než lehká. Třeba konkrétně na tom videu bílé AT, jak vyjíždí na kamennou stěnu. U velkého endura se musí přijet pomalu a mít motorku v dokonalé rovnováze a ve správné stopě. Jakmile jakmilepse přední kolo přiblíží stěně, musí se za to vzít (aby se kolo odlehčilo) a na prvních pár metrech (kdy je zadní kolo zatížené zrychlením, zhoupnutím těla i moto v patě svahu a kousek nad ní) udělit motorce taková enegrie, aby setrvačností vyjela nahoru. Pak ubrat plyn. Jakýkoliv jiný postup znamená mínus 350 tisíc. U lehké krosky se pod stěnu může přimotat v podstatě jakkoliv rozhozený, na zrychlení je daleko víc prostoru, ve svahu se dá odšlapnutím zkorigovat ztráta rovnováhy nebo směr, plynem rychlost. Tohle všechno u těžké mrchy nejde, tam je jen jeden pokus.
Je krásně vidět, jak mu v kritický okamžik metr před úpatím podjelo kolo a malinko ho to rozhodilo. Ve výjezdu to moc nevadilo, tam to nabraná energie vyžehlila, všechno se hrnulo nahoru. Ale ta "chyba" ho dohonila na vrcholu, kdy spodní mírné rozhození těžiště musel nahoře řešit vysednutím, resp. musel dopadnout na jednu nohu, aby zachoval motorku kolmo.
Tím chci říct, že na těžké se musí jezdit takovým "trialovým" způsobem - najít vhodné místo, tam si to srovnat, udělit motorce enerii na přesně daném prostoru a převalit to přes "problém" na bezpečné místo. Využívat její energii (setrvačnost). Jakmile se na to jde soutěžácky pádlováním na lachtana, tak to většinou nedopadne dobře a navíc se u toho člověk šíleně nadře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

16.12.2015 v 11:43 | Nahoru | #2
vilemx> Hele to si napsal o postupu jízdy na velkém enduru bezezbytku platí i na soutěžním či trialce. Trialovým způsobem by se mělo enduro jezdit vždy. Proč jsou asi všichni top enduro jezdci odchovaní na trialu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist