globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: štelung zapalování
 
16.7.2015 v 08:26
Zdar,
Šteluju zapalko u XS 400 a chci se zeptat na pár věcí... V mauálu píšou, že mám dělat vůli na kladívkách, když jsou maximálně votevřený. Mno když je to na vačce, tak se to furt hejbe, tak jak poznám, že zrovna teď jsou na max?
Na tý vačce jsou ale nějaký drážky. To mi má pomoct? A šteluje se to, předpokládám, pro každý kladivko zvlášť - nejdřív je jedno na max a pak druhý na max, né jakože když maj vobě kladívka najednou maximální vůli..? Může mi pomoct nějak poloha válce/ventilu? Jiskra musí skočit, když je hrnek v horní úvrati. Takže kladívko na max by mělo bejt v dolní úvrati?:) A eště jedna věc... vůle má bejt 0,3-0,4. Co je lepší... spíš horní, nebo spíš spodní hranice?
Mno... a když už nastavim ty kladívka, a hrnu se na předstih (mám žárovku a čučim na FL/RF značky), nastavuju to pro každej válec teda v horní úvrati(resp lehce před ní na tech značkách), žejo...
Ne, že by stroj nešel nadlábnout, ale na levym kladívku to jiskří zle, by se za čas vopálily kontakty a bylo by to špatný. Taky to špatně reaguje na plyn z volnoběhu a levej válec má podle svíce chudší směsku, což přiřazuju právě spatnýmu časování..

Naposledy editováno 16.07.2015 08:44:16

štelung zapalování

16.7.2015 v 11:03 | Nahoru | #1
máš oči?? neumíš najít nejvyšší bod na vačce?? ano každékladívko se šteluje zvlášt na tom místě na vačce ,takže pootočit motorem. jsou na zapalku rysky na předstih?? pak nastavit podle rysky jestli ne pak šuplerou.

štelung zapalování

16.7.2015 v 11:37 | Nahoru | #2
Rysky sou na rotoru alternátoru, to jo. Kdyby byla ta vačka buhvíjak excentrická, tak to vidim, jenomže neni a eště je tam matka s podložkou, která je asi trochu šejdrem a mate to. Navíc hranky na konci tý hřídele sou taky nepravidelný, tak to mate eště víc. A neboď hned tak hrr, nastavuju kladívka poprvý v životě. Na škodovce sem to nikdy neřešil a vždycky sem měl motorku s elektronickym zapalkem....

štelung zapalování

16.7.2015 v 12:01 | Nahoru | #3
Tak ta posledni ryska znaci horni uvrat pistu ta ryska pred ni je okamzik zazehu (pradstih)
kladivka se steluji tak ze tocis pomalu motorem a sledujes kladivka (ne hridel co te mate) a vidis jak se zvetsuje mezera az se prestane zvetsovat prestanes tocit a nastavis odtrh (vzdalenost mezi kladivky) takle si nastavis postupne obe kladivka pozor ted to podstatny nastavis predstih. Pro info jiskra preskoci presne v okamziku kdy se kladivka zacinaji rozpojovat predstih nastavis nasledovne otocis klikou na rysku pro predstih (viz vyse) povolis desku s kladivky vyndas svicku z valce polozis ji na kostru zapojis ji na botku abys videl kdy hodi jiskru natocis desku s kladivky tak aby byla kladivka spojena zapnes zapalovani a pomalinku otacid deskou zpet a kdyz preskoci jiskra mas polohu predsttihu utahnes desku s kladivky a hotovo nic na tom neni jen logicky myslet pravidelne dychat a zadne prudke pohyby...jestli ti kladivko jiskri vymen kondik

štelung zapalování

16.7.2015 v 12:06 | Nahoru | #4
A jeste detail na karburatoru se nastavuje smes....smeska je neco jinyho to je kdyz na jizni morave pripravuji vinari vino pro nas prazaky...

štelung zapalování

16.7.2015 v 13:55 | Nahoru | #5
Dík za rady. Kladívko jiskří, no... ale možná je to tim špatnym odtrhem, nebo předstihem jako takovym... pošteluju, uvidim. Místo svíce používám zapojenou žárovku, ale je pravda, že svíce bude asi přesnější - dík za postřeh!
...a směska je taky celkem fajn :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist