Téma: Vztah mezi objemem a výkonem motoru.
12.7.2015 v 10:09
Ahoj,
zajímalo by mě, jak to je se vztahem mezi výkonem a objemem motoru. Dříve jsem žil v přesvědčení, že čím větší má motor objem, tím je výkonější, ale jak jsem se trochu začal zajímat o moto, tak jsem byl rychle vyveden z omylu. Např. moje Nevada má 750 cc, ale 35 kW, a někdo má 600 cm ale třeba dvojnásobný výkon. Čím to?

Děkuji za vstřícnou odpověď a vysvětlení i když je to nejspíš základní neznalost.

Vztah mezi objemem a výkonem motoru.

Skvělá odpověď, děkuji! 12.7.2015 v 10:16 | Nahoru | #1
To je otázka na kterou by bylo možný napsat vysokoškolský skripta (možná i existujou) - obecně čím víc výkonu z jednotky objemu, tím dražší a na servis, olej a údržbu náročnější motor, samozřejmě se dá technologiema a materiálama snížit ta náročnost na servis, ale zas pak leze nahoru výrobní cena.
Většinou mají motory s vysokým měrným výkonem taky menší životnost, extrémem jsou závodní motory u kterejch je ideální životnost motoru rovna délce závodu + jedno kolo
Čau, Tom

Vztah mezi objemem a výkonem motoru.

12.7.2015 v 11:08 | Nahoru | #2
Tady si počti
A tady
A tady

Vztah mezi objemem a výkonem motoru.

12.7.2015 v 11:16 | Nahoru | #3
to je kroutakem a zprevodovanim

1 reakcí na tento příspěvek Vztah mezi objemem a výkonem motoru.

Skvělá odpověď, děkuji! 12.7.2015 v 11:35 | Nahoru | #4
Ahoj, ta poučka by měla správně být čím větší objem, tím větší krouťák. Výkon je jen násobek: moment síly (krouťák) * otáčky, takže třeba taková Yamaha R6 má motor, ktertý má mimimum momentu v nízkých otáčkách, ale nad 10 000, kde už má tvá Moto Guzzi nejspíš omezovač, začíná tahat a díky tomu, že ten vrchol má třeba ve 13 000 a ty v 5 000 (jen pro příklad), tak pak má o tolik vyšší výkon, hrubým odhadem, samozřejmě. Samozřejmě to ale znamená, že se všechny možné části musí také za minutu otočit 13 000* a ne 5 000*, což jak už psal Tom, životnosti vůbec nepomáhá a většinou je to pak kompromis mezi cenou a životností. Ale hlavní je, že třeba tu R6 musíš držet stále pod krkem, stále vytočenou, mít na R6 4000 otáček, tak jí i s jejím vysokým výkonem snadno ujedeš, zatím co tvá motorka má zátah pomalu od volnoběhu, což je, třeba na cestování nebo prostě jen pohotovější jízdu mnohem příjemnější.

Vztah mezi objemem a výkonem motoru.

12.7.2015 v 13:16 | Nahoru | #5
dreamer mě předběhl-obsah má vliv hlavně na krouťák.ten bez obsahu prostě není(u klasického nepřeplňovaného motoru)

výkon už pak jen krouťák krát otáčky.....,čím více je schopný vytočit,tím větší výkon i když to v podstatě jede pořád stejně.......

Naposledy editováno 12.07.2015 13:17:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vztah mezi objemem a výkonem motoru.

12.7.2015 v 22:48 | Nahoru | #6
Mr.Dreamer> Ano,je to tak.A podstatně záleží na kompresním poměru motoru.Čím je tento poměr vyšší,tím stoupá výkon a klesá životnost motoru-pokud není použit kvalitnější materiál.Poválečné JAWY měly poměr I:6,5 nebo 7,5 a dvěstěpadesátka 9 koní.Dnes při kompresi 1.12 je výkon motoru několikanásobný.

(reakce na) Vztah mezi objemem a výkonem motoru.

12.7.2015 v 22:56 | Nahoru | #7

Edrig píše: Mr.Dreamer> Ano,je to tak.A podstatně záleží na kompresním poměru motoru.Čím je tento poměr vyšší,tím stoupá výkon a klesá životnost motoru-pokud není použit kvalitnější materiál.Poválečné JAWY měly poměr I:6,5 nebo 7,5 a dvěstěpadesátka 9 koní.Dnes při kompresi 1.12 je výkon motoru několikanásobný.



Kompresni pomer taky neni vse, jde spis o to konstrukci motoru udrzet kroutici moment do vysokych otacek...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist