Téma: První položení
Ahoj!

Včera jsem si mašinu poprvé položila - zlomila se mi páčka přední brzdy, rozbilo světlo, zrcátko, zarazila jsem si nějak závit u gripu. A nejlepší je, že jsem si ji vezla po dvou dnech ze sevisu...

A tak se ptám - jaké byly vaše první pády? Jak dopadly stroje a hlavně vy? Potřebuju útěchu, že může být hůř.

Mějte se! ;)

2.7.2015 v 17:25 | Nahoru | #31
Děkuji za vysvětlení. Tohle mě minulo obloukem, manželka dělala rovnou neomezenou v 17ti a já na mašině seděl poprvé až po čtvrtstoletí života. Nevím proč, ale myslel jsem, že A2 je až od 20ti.

2.7.2015 v 18:33 | Nahoru | #32
prvni drzka Simson - tricko, kratasy, sterk, pod auto. Krom bolavejch kotniku a vadach na krase - sedrena kuze, siti, vsechno cajk, az na draka, ale dal se brzo do kupy.
Druha drzka Bandit - z boku do auta - kokot mi nedal prednost. Krom bolavyho kycle nic. Bajk spocitanej na totalku.

Naposledy editováno 02.07.2015 18:34:37

2.7.2015 v 18:41 | Nahoru | #33
První velkej pád mám ukázaný v deníku moto rám rovnej nějaký ty tisíce to spraví. No já v poho až na 5cm díru v levém koleně a pravý kotník v sádřa naštěstí ne zlomenej. Bunda v háji (textilní šla prostě srát)kalhoty v háji i(asi něco ostrého co mě roztrhlo i to koleno) boty (na pravé nevydržela podrážka), rukavice prodřený a helma podřená.

2.7.2015 v 19:11 | Nahoru | #34
Když nebudu počítat takový to zahození a výstupy za jízdy na ostrým enduru, tak jen jednou na fichtlu. Plavky, žabky a oblíbená výprava emulzí a šotolinou. Jak jsem vypadal si jistě dovede kazdej představit. Měl jsem plnej kotel a mírně pod kopec.

2.7.2015 v 23:34 | Nahoru | #35

Kristýna7 píše: Tintin-MM> Tak se přijeď ukázat, borče. ;)

To je výzva sakryš....
Ale znáš to,.... plná huba keců po klávesnici a skutek utek ( a to myslím oboustranně )

3.7.2015 v 22:15 | Nahoru | #36
v 13tich honda xr 125.. helma rukavice kratase tricko som sa na "šotoline" stretol mojim zadnym kolesom so zadnym kolesom bratrancovej babety nasledky ? celi zodreny, motorka nic, babeta krive koleso a bratranec kamen asi 2x2cm v kolene zapychnuty vybral za pochodu a isli sme dalej som rad ze to bolo iba taketo :)

Naposledy editováno 03.07.2015 22:17:23

4.7.2015 v 11:53 | Nahoru | #37
Před 2 měsíci jsem ale v Mostě na okruhu dostal "hasana" v ccca 110-130km/h a to už bylo jiné "poklouzáníčko" Moc si z pádu nepamatuji, jen ten konec kdy jsem se doklouzával. A v ten den když jsem z tohodle odešel po svých jsem děkoval ne bohu ale sobě za to, že jsem investoval po prvním pádu do kvalitních hadrů, kombinéza, boty, rukavice, helma! Spousta lidí na to kašle - ale to také z drtivé většiny také ta spousta lidí co ještě nikdy nespadla a nemají ani potuchy o tom co to obnáší.
Proto vešm i tobě znovu opakuji co bylo řečeno asi 10000 0000 0000 "nešetřete lidi prachy na oblečení - fakt dobrá komboška Vás podrží, máš to svůj smysl!"

4.7.2015 v 12:10 | Nahoru | #38
takovou slečnu bych ofukoval klidně celý rok...

4.7.2015 v 12:36 | Nahoru | #39
_BoB_ vidíš já měl textilní bundu která je sice po pádu na odpis ale svoji úlohu splnila na 100% ochránila moji kůži a to jsme se válel +/- ve 110. pravda že kožený kalhoty nebýt toho roztrhlého kolene jsou jen trošku podřený ale myslím si že 4SR ví co dělá jak u textilu tak u kůže.

4.7.2015 v 17:23 | Nahoru | #40
Kamaraduv první pád byl bohužel i jeho poslední. Tak že nějaké plasty a kosmetické vady vůbec neřeš

4.7.2015 v 17:23 | Nahoru | #41
První pád jsem měl nekdy v 17 na Simálu - kraťase, tričko, sandály... Ostrá levá zatáčka se šotolinou a necitlivé zápěstí... Naštěstí jsem si nic nezlomil (na stejném místě jsem se totiž vyflákal i na kole a zlomil si kotník), akorát noha byla od kyčle až po kotník jako kdybych ji vzal smirkem... a přitom to vůbec nebolelo, holt šok je sviňa!

Vyřešil jsem to radikálně - jezdím jinudy :D

Buď ráda, že jsi v pohodě!

4.7.2015 v 23:58 | Nahoru | #42
To já sebou plácnul před cca dvěma týdny v Itálii... Výsledek - zlomený levý vnější kotník.

Tady jak se to stalo:

5.7.2015 v 03:00 | Nahoru | #43

_BoB_ píše: První takové "neplánované vystoupení z motorky bylo v roce 2011. Kombinace horké hlavy ale studených gum + písku pod nimi zapříčinila, že jsem najel do jednoho kruháče jak debil s myšlenkou jak hezky si ho "vykroužím" opak byl pravdou hezky jsem si ho jen vykutálel, Klouznul mi předek a tradáááá" Ale to byla pohodka - jen jsem pochopil, že to chce kombinézu - ne textilní hadry

PRESNE!!! tohle jsem si pri tom hasanovi rikal taky.... jeste, ze jsem nesetrelil na vybave za XY desitek tisic kc, ted letim a hlavne padam pomalu jak do perin(jen jsem se modlil abych dopadnul na nohy a ne na hlavu). Verim tomu, ze kdybych takhle vyletel na verejny silnici v kevlarovejch kalhotech tak bych tu asi nebyl...
Ale to nic nemeni na tom, ze po praze jezdim na Specku i adventurovi'na itala'...

5.7.2015 v 03:02 | Nahoru | #44
maciiik> vitej v klubu, presne tohle jsem mel taky... od ty doby predpovidam zmenu pocasi a to jsem tech zlomenin mel predtim cca 11 a teprv tahle je moje rosnicka

5.7.2015 v 10:11 | Nahoru | #45
fujitsubo> To jsi mě teda moc nepotěšil... Na druhou stranu - všichni víme, jak je to se spolehlivostí předpovědí, takže takový kotníček se ještě může hodit!

5.7.2015 v 18:20 | Nahoru | #46

Kristýna7 píše: Tintin-MM> Tak se přijeď ukázat, borče. ;)

5.7.2015 v 18:33 | Nahoru | #47
tak mam za sebou prvni pad s KTM a kozenou kombi. jel sem z Pekelnejch dolu a na vytocenou trojku, asi v 70, v pravotocivy zatacce sem byl dlouhej, rychle se mi to zavrelo a me nenapadlo nic lepsiho, nez si sahnout po predni brzde. takze ja s motorkou pres protismer do lesa, motorka pod stromem. tak sem to zvednul a nestacil sem se divit, ze motorce se vubec nic nestalo! vsechno pobraly padaky a blastery. komba decentne odrena, ja vubec, jen mam narazenou kycel, loket a nateklej palec na noze jak krava mel sem stesti a doufam, ze sem si to vybral na dlouho dopredu. hodne stastnejch kilometru!

5.7.2015 v 19:58 | Nahoru | #48

ganmiki píše: Ahoj. Tak můj první pád byl v 16ti na Simsonu. Serpentýny z vesnice Klokočná, cca 11 večer a já to valil dolů, najednou na mé straně motající se postava, jak jsem se mu chtěl vyhnout tak jsem strhnul řídítka doleva a ( asi ) dupnul na zadní brzdu, tím jsem dostal smyk na tom bordelu co je u krajnice a zadním kolem jsem toho chlapa podseknul pod kolenama a poslal ho do křoví, tím se mi ovšem zadek ze smyku zase vrátil do roviny a já naopak zapíchnul otočený přední kolo a už jsem šel přes řídítka, padnul na záda a Símák mě ladným obloučkem trvajícím několik minut přeletěl a rozplácnul se na silnici. Naštěstí se nikomu nic echt vážnýho nestalo, chlap byl nadrbanej jako sviň takže byl gumovej a já měl kliku s prdele.

jestli myslis Klokocnou u Rican tam tam jezdim celkem casto, sterk tam je skoro furt, ale zatacky to jsou pekny

2 reakcí na tento příspěvek První položení

5.7.2015 v 20:20 | Nahoru | #49
Pády bez not na kroskách nepočítám. První na velký s řidičákem byl celkem legrační. Na nově postavené Aralce myly slečny autům okna a já ze zištnejch důvodů chtěl upoutat jejich pozornost. Bylo sice po dešti, ale silnice už oschla. Tak jsem to před benzínou zašpuntoval na čumák a tak vjel do prostoru benzíny. Tam jsem chtěl brzdou ještě víc zdvihnout, ale neuvědomil jsem si, že tam je zámkovka a ta schne jinak než asfalt. Takže místo rodidla rvoucího dojmu jsem hodil držku, benzínou prolít po prdeli až k vysavačům. Škoda na mašině jen malá, blinkr a kapota, ale na egu obrovská. Rok jsem tam nejezdil tankovat.

6.7.2015 v 10:55 | Nahoru | #50
cort>

6.7.2015 v 11:12 | Nahoru | #51
Taky přiložím k tématu - já položila motorku hned na evidenčce, zapomněla jsem dát stojánek . A pak už asi jen 5x, vždy doprava,a ne za jízdy, takže jen občas modřina na nohách, 3x urvaná brzdová páčka ,ale to bylo ještě se SuzouSV,moje začátky, jsem malé pívo /157cm/, musela jsem ji dát snížit. Jo a ještě v Pekelných dolech jsem chtěla projet jeskyni, byla tam tma a já neviděla ten hrbol, lup a bylo to, taky doprava . Ted s druhou motorkou už je to v pohodě

Naposledy editováno 06.07.2015 11:14:20

6.7.2015 v 12:31 | Nahoru | #52
Jsem hrozná.Když si to představím,můžu se ztrhat smíchy ( představivost to by mi šlo) a zároveň umírám hrůzou jak to mohlo dopadnout. Skvělý ,že si dokážeš dělat legraci i sám ze sebe .

6.7.2015 v 12:32 | Nahoru | #53
Teprve začínám.Úplně.Tak uvidíme co se ze mne vyklube.Doufám,že to přežiju .

6.7.2015 v 19:57 | Nahoru | #54

Gedžitka píše: Teprve začínám.Úplně.Tak uvidíme co se ze mne vyklube.Doufám,že to přežiju .

Si z Mostu, párkrát vyjedeš na okruh a budeš jezdit jako ďábel

6.7.2015 v 20:00 | Nahoru | #55
je to bylo jeste na jawe 250 vylit jsem ze zatacky z 2 metrovyho srazu a zarazil predni kolo az do motoru protoze jsem chtel masinu zachranit

6.7.2015 v 22:39 | Nahoru | #56
Jo můj první pád byl taky spíš trapas, asi ve 40kmh jsem v zatáčce trochu zazmatkoval, rozbité/otlučené totéž co u tebe A naposledy, né tak dávno, za to se stydím, se mi povedlo při čekání na křižovatce pod kopcem držet jen přední brzdu a samozřejmě motorka se rozhodla couvat a než jsem stačil něco udělat tak už byla zase chuděra odřená

7.7.2015 v 06:19 | Nahoru | #57
O položení motky jsem psala viz výše,ale když vezmu v potaz úplně první pád, tak to bylo ještě na skútru - v zatáčce na štěrku - skútr dobrý, pár kosmetických vad, a já zpřetrhané kolenní vazy - 2x operace

21.7.2015 v 14:02 | Nahoru | #58
Kristýna7> Co je na tom zvednutí divnýho? Já sem svýho horneta taky zvedl po pádu, a to jsem měl v ruce 3 kosti zlomený, a 2 roztříštěný

6.9.2015 v 06:53 | Nahoru | #59
Díky.Před pár dna jsem se vrátila z dovolené samozřejmě na motorce jak jinak. Jak bylo ? No ze začátku strach a občas hrůza když jsem se řítila za kamarádem do zatáčky. On musel se svou Hondou 500 jet tak akorát,aby mne nikde neztratil ,ale jinak celkem dobrý. No tedy dle něj se zlepšuji. No za cca 7 dní v sedle jsem ujela 2300,- km. Z Mostu do Třeboně,z Třeboně do Valtic z Valtic přes Rakousko do Velkého Mederu na Slovensko,odtud do Sloupu na Moravě,ze Sloupu jsme jeli téměř v kuse zastávkou u mých příbuzných u Hradce Králové ) do Mostu z Mostu pak do Jáchymova a odtud do Mostu. Jela jsem i přes Babu ( kde prý se jezdí relie),užila jsem si zatáček,objížděk prostě všeho až až. Levou ruku od spojky pořádně necítím ještě teď .Tedy neudržím vidličku,ale jezdit jsem byla zase.Prý jsem se zlepšila,ale přiznám se že cca 3 pády v zatáčce,kde musím hodně dobře najet v pomalé rychlosti ( pravoúhlá zatáčka),tam jsem třikrát spadla.Spíš jsem na sebe motorku položila takže motorka i já jsme ok.Tak snad se do toho opravdu dostanu pořádně. Kamarád se směje a říká že na to že jsem měla 14 dní řidičák a nikdy neseděla ani na mopedu dobrý .Tak mi držte palce.Jízda na motorce je úžasná a musím říct,že i na to jak jsem se bála recenzí na Jukynu ,j sem i z ní nadšená.Pokud vidím kopec,rozjedu ji a krásně ho vyhoupne.Pokud potřebuji předjet ,pak na 4 to pěkně dá. Samořejmě se v akceleraci nedá srovnávat se silnějšíma motorkama, ale na tu cenu je živá,spolehlivá, protože jsem ji měla možnost 3 x zvedat ze země tak na mne i váhou akorát (170 kg),protože nejsem žádný tlouštík. Kamarádi mi poštelovali řidítka,snížili brzdu a řadicí páku a upravili trošku plyn (občas mi to chcíplo při malých otáčkách).Jezdili jsme spíše přírodou, ale užili jsme si i dálnice ,takže 120 % udělá. Chtěla jet i 130 ale nechtěla jsem ji takto vytáčet, takže občas tam vlítla i tato rychlost než jsem trochu přibrzdila.Prostě jsem nadšená.

6.9.2015 v 07:01 | Nahoru | #60

Mně se povedl opak. Zazmatkovala jsem a motorku jsem si položila v pravotočivé zatáčce.Vlastně jsem skoro stála.zatáčka byla nejenom pravotočivá ,ouzká a naproti barák,ale taky z kopce.Takže jsem strachy téměř zastavila.Motorka mi chcípla,takže tam zůstala rychlost.protože byla natočená tak jsem ji neudržela a na pravou stranu na sebe položila.Měla špatně zavřenou nádrž,která byla zrovna úplně plná a atak mi na nohu začal téct benzín.Samozřejmě že když jsem se chtěla rychle zvednout,po benzínu mi klouzaly boty a když jsem ji zvedla,přemýšlela jsem jak se z tý situace dostat.Levou ruko jsem držela přední brzdu pravou řidítka a mezi nohama jsem měla kolo.Kdyby jsem brzdu pustila motorka by se mi z kopce rozjela dolu.Asi by jsem ji neudržela.Naštěstí přiběhl kamarád a pomohl.pak mne napadlo,že by jsem musela jedině motorku znovu položit,oběhnout ji z druhé strany a pak by to možná šlo.No každopádně obě jsme bez šrámů, a zkušenosti sbírám zatím takovéto.Pokd nepočítám pár smyků z toho jeden za mokra,který jsem naštěstí ustála.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V