paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou
 
24.6.2015 v 20:54
Prosím o radu - při brzdění přední brzdou u Versyse dochází k vibracím. Zatím bylo zjištěno následující. Kotouče jsou rovné - měřeno úchylkoměrem. Vůle v krku řízení není, stejně tak vidlice jsou v pořádku - bez jakékoliv vůle, destičky jsou opotřebeny tak z cca. 30%
Zbývají pouze brzdové třmeny nebo destičky - nějaké rady kde by mohl být problém? díky

Naposledy editováno 24.06.2015 20:56:56

Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

24.6.2015 v 20:57 | Nahoru | #1
o tomto istom probleme tu par dni dozadu bola nejaka tema, aj ked pre inu motorku(tusim mala tenerka). skus pohladat, urcite nieco najdes.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

24.6.2015 v 21:01 | Nahoru | #2
Jaký to jsou vibrace? Jen do řídítek? Cítíš něco v brzd. páčce? V jakým stavu je pneu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

24.6.2015 v 21:05 | Nahoru | #3

Vlnič píše: ....................... V jakým stavu je pneu?


Odskákaná guma umí divy.

(reakce na) Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

24.6.2015 v 21:36 | Nahoru | #4

ganmiki píše: Odskákaná guma umí divy.


Taky bych se prvně podíval na přední pneu, zda není odskákaná.

Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

24.6.2015 v 22:02 | Nahoru | #5
Trochu to blíž popiš... Dříve to nedělalo? Vibrují řidítka nebo se klepe celá mašina? Zkontroloval jsi ráfek a pneu? Není vůle na předním kole? Při vyšší rychlosti bez brždění se vibrace neobjevují?

Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

24.6.2015 v 22:44 | Nahoru | #6
Dost často to dělá pneu ale měl by si to pozorovat i při jízdě když jedeš rychle. Pozoruj to schválně i když jedeš rychle jak se to chová. Mě to dělalo když jsem nechal motorku stát dlouho na jednom místě. Byla tam 9 let stará pneu tak to možná mohlo bejt i tim.

Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

25.6.2015 v 07:41 | Nahoru | #7
Díky za odpovědi. Guma je OK, žádné jamky, odskoky ani nic podobného. Vibrace jsou do řídítek, klepou se vidlice, zrcátka. Důležité je, že k vibracím dochází při jakékoliv rychlosti, i když jedu z kopce při velmi pomalé rychlosti (10km/h). Samozřejmě při takovéto rychlosti nic nevybruje, pouze cítím "chluchá místa" při brždění - moto brzdí přerušovaně.
Ráfek neháže - stejně jako kotouče přeměřeno úchylkoměrem. Vůle na ložisku kola - žádná. Zkoušel jsem zvednout kolo, když jemně přibrzdím a točím kolem, lze najít přesně místo na kotoučích kde je brzdný účinek podstatně slabší jak na zbytku kotouče. Podotýkám že tyto "hluchá" místa jsou na obou kotoučích. Kotouče jsem důkladně odmastil včetně destiček - situace stále stejná.

Naposledy editováno 25.06.2015 07:43:59

Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

25.6.2015 v 07:50 | Nahoru | #8
Jestliže zvedneš kolo a při otáčení najdeš místo kde to teda nebrzdí, tak v soutěži zůstávají jen kotouče, možná ložisko předního kola. Nic víc. Změřit tloušťku kotouče na více místech, zvlášť v tom kde to teda nebrzdí.

Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

25.6.2015 v 09:15 | Nahoru | #9
Valda22>tak podle toho co popisuješ tipuju koutouče, já měl na jedný motorce taky zvlněný a klepalo se to jak prase, pumpovalo to do páčky.
nezpochybňuju tvoje měření úchylkoměrem, ale vypadá to na to.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

25.6.2015 v 10:26 | Nahoru | #10
Ahoj.Jak uz tady zaznelo: delalo ti to uz driv, nebo je to az ted? Jeste si nenapsal a nikdo se neptal: nemas tam nahodou ABS? Me tohle dela na GTRku ABS. Kdyz vypnu motor a sjizdim do garaze z kopce, tak brzdi normalne. Kdyz sjizdim se zaplym motorem, tak citim pri nizke rychlisti presne ty hluche mista v brzdeni. Moje ABS je pomerne citlive, takze ty vibrace citim co chvili. A nezda se mi, ze by citelne pumpovaly do packy brzdy.

Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

25.6.2015 v 10:29 | Nahoru | #11
Taky bych řekl že kotouče řešil jsem něco podobnýho na mojí ninji ikdyž to byl trošku jiné případ. Nemáš někoho kdo bi ti na ozkoušení pujčil přední kolo?? to by bylo asi nejjednodušší

Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

25.6.2015 v 11:07 | Nahoru | #12
Tak kdyz najdes pri toceni kolem misto kde to nebrzdi a kde to brzdi vic, tak je snad jasny co to dela ne ? Proste prechod mezi brzdici casti a nebrzdici casti stim skubne.
Takze bud je tam ten kotouc jinak vohlazenej o cemz pochybuju a nebo neumis merit uchylkomerem.
Btw: jakou hazivost ti to hlasi, 0 asi ne.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

25.6.2015 v 12:21 | Nahoru | #13
úchylkoměr ukazuje nerovnosti pouze max. v setinách, a to po celém obvodu kotoučů. Pokud by se mělo jednat o nerovnost která se projeví vibracema, soudím že by úchylkoměr musel hlásit přinejmenším desetiny. Dříve to nedělalo, začalo to až po návratu z pneuservisu kde se měnila guma. Nabízí se samozřejmě že by to mohla být guma, ale není, protože jak jsem již psal ty hluché místa na kotoučích lze nalézt i když je kolo ve vzduchu a jen s ním točím.

Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

25.6.2015 v 13:41 | Nahoru | #14
Odmastit kotouče?

Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

25.6.2015 v 13:54 | Nahoru | #15
špatný nebo křivý kolíky brzdičů poznáš i na špatně nebo křivě sjetých destičkách

(reakce na) Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

25.6.2015 v 21:59 | Nahoru | #16
gtrcbf> To si nejsem teda jistej že to tak má bejt. Já nikdy nic podobnýho na moto s ABS nepozoroval. Šel jsem na brzdy cca kolem 110 s vědomim že neubrzdim a nárazu se nevyhnu takže jsem samozřejmě přebrzdil. Jen si pamatuju to vrnění do páčky přední brzdy. Motorka jela celou dobu uplně normálně že by se chvěly řidítka nebo klepaly zrcátka si teda nemyslim.

(reakce na) Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

25.6.2015 v 22:05 | Nahoru | #17

Valda22 píše: úchylkoměr ukazuje nerovnosti pouze max. v setinách, a to po celém obvodu kotoučů. Pokud by se mělo jednat o nerovnost která se projeví vibracema, soudím že by úchylkoměr musel hlásit přinejmenším desetiny. Dříve to nedělalo, začalo to až po návratu z pneuservisu kde se měnila guma. Nabízí se samozřejmě že by to mohla být guma, ale není, protože jak jsem již psal ty hluché místa na kotoučích lze nalézt i když je kolo ve vzduchu a jen s ním točím.



ti tam s tim museli něco provést nemohly ti to nějak zamastit? jak kdyby nějak naolejovali hodně osu a rozstříkalo se to na kotouče

E: Jinak já bych to kolo měřil vyndaný na soustruhu nebo vyvažovačce a tam bych si dal uchylkoměr a rukou s tim otáčel. Na motorce bych to bral s rezervou. Možná by ze setin pak už desetiny byly nejsem si jistej.

Naposledy editováno 25.06.2015 22:20:25

Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

26.6.2015 v 09:16 | Nahoru | #18
Nebyl bys prvni komu v servisu ohnuli kotouc

Kawasaki Versys 650 vibrace při brzdění přední brzdou

13.7.2015 v 15:34 | Nahoru | #19
Zdravím. Boční házivost,kterou jste měřil číselníkovým úchylkoměrem,není tak podstatná. Výrobce udává běžně toleranci do 0,2 mm. Podstatná je síla kotouče,která musí být po celém obvodu stejná a nesmí překročit toleranci 0,01 mm,čili jedna setina milimetru. Změřte mikrometrem sílu brzdové části na deseti bodech po obvodu a pokud naměříte větší odchylku než 0,01mm,kotouč bude zákonitě kopat. Pokud budete chtít kotouč opravit,zrepasovat nebo jen poradit,mrkněte na naše stránky WWW.MOTOKOTOUCE.CZ a napište nám. S pozdraven PANTER
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist