1 reakcí na tento příspěvek Tlačítko startéru
Ještě detail pro pořádek v pojmech a průjmech - tlačítko není nijak "elektronické", je to obyčejný elektrický spínací kontakt.
Princip volnoběžky:
Element (kulisa) "outer race" je pevně spojen s klikovkou a "inner race" je nába (osazení) velkého kole, které je přes ložisko uchycené na klikovce otočně. Do tohoto kola zabírá pastorek starteru.
Kolo a pastorek mezikola (dvojnásobný převod) starteru jsou dobře vidět zde:
Jedná se o CB900C, stará verze, ještě s kladívky - nad kulisou volnoběžky jsou vidět závažíčka, natáčející vačku nad nimi - odstředivá regulace jako v klasických rozdělovačích.
1 reakcí na tento příspěvek Tlačítko startéru
Duritio píše: mas nejaky duvod proc bys chtel nastartovat motor jiz nastartovany??? chapal bych ze chces oplodnovat jiz oplodnenou to prinasi jiste uspokojeni ale nezlob se ze startovani mi zadny potrseni navic neprichazi...
Třeba si za jízdy splete tlačítko startéru s tlačítkem klaksonu
Jak píše J.M.K., u drtivé většiny motorek se nestane vůbec nic, dokonce ani u těch s přesuvným pastorkem. Těch startů by musely být stovky, aby se to nějak projevilo. Ona se tahle situace v podstatě děje při úplně každém startování - i tam člověk ještě okamžik drží tlačítko startéru i když motor už běží.