bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlačítko startéru
 
21.6.2015 v 22:26
Dobrý den, měl bych takový malý stupidní dotaz. Nevíte někdo, co by se stalo, kdybych na již nastartované motorce znovu zmáčkl elektronické tlačítko startování? ublížilo by to motorce? Děkuji za odpovědi.

Tlačítko startéru

21.6.2015 v 22:39 | Nahoru | #1
Ano muze ji to ublizit, pokud ta masina neni chytra a nema hlidani nastartovaneho motoru

1 reakcí na tento příspěvek Tlačítko startéru

21.6.2015 v 23:32 | Nahoru | #2
Záleží na tom, co je to za motorku, konkrétně jak je řešené startování. U většiny motorek je tříválečková volnoběžka na klice a pastorek starteru je s kolem volnoběžky ve stálém záběru. Pak se při zapnutí starteru za běhu motoru nic nestane - válečky jsou odstředivou silou drženy mimo osazení volného kola a i kdyby nebyly (při nízkých otáčkách), stejně by volně prokluzovaly (motor se otáčí rychleji, jak startovací kolo). Jiná situace je pochopitelně u motorek, kde je starter s výsuvným pastorkem (třeba XV1100, nota bene u starších verzí je bez pomocné volnoběžky - dost nešťastně řešený a problémový systém), tam by to při zapnutí starteru zahrčelo a poškozovalo by se ozubení pastorku a startovacího kola (popř. setrváku) - stejně, jako při nežádoucím zapnutí starteru u automobilového motoru - zuby nezaskočí a jdou "přes sebe".
Ještě detail pro pořádek v pojmech a průjmech - tlačítko není nijak "elektronické", je to obyčejný elektrický spínací kontakt.

Princip volnoběžky:



Element (kulisa) "outer race" je pevně spojen s klikovkou a "inner race" je nába (osazení) velkého kole, které je přes ložisko uchycené na klikovce otočně. Do tohoto kola zabírá pastorek starteru.

Kolo a pastorek mezikola (dvojnásobný převod) starteru jsou dobře vidět zde:



Jedná se o CB900C, stará verze, ještě s kladívky - nad kulisou volnoběžky jsou vidět závažíčka, natáčející vačku nad nimi - odstředivá regulace jako v klasických rozdělovačích.

1 reakcí na tento příspěvek Tlačítko startéru

22.6.2015 v 00:24 | Nahoru | #3
mas nejaky duvod proc bys chtel nastartovat motor jiz nastartovany??? chapal bych ze chces oplodnovat jiz oplodnenou to prinasi jiste uspokojeni ale nezlob se ze startovani mi zadny potrseni navic neprichazi...

Tlačítko startéru

22.6.2015 v 00:35 | Nahoru | #4
já startérem ovládám stopky napřiklad

(reakce na) Tlačítko startéru

22.6.2015 v 06:30 | Nahoru | #5
J.M.K.>

(reakce na) Tlačítko startéru

22.6.2015 v 07:59 | Nahoru | #6

Duritio píše: mas nejaky duvod proc bys chtel nastartovat motor jiz nastartovany??? chapal bych ze chces oplodnovat jiz oplodnenou to prinasi jiste uspokojeni ale nezlob se ze startovani mi zadny potrseni navic neprichazi...


Třeba si za jízdy splete tlačítko startéru s tlačítkem klaksonu

Jak píše J.M.K., u drtivé většiny motorek se nestane vůbec nic, dokonce ani u těch s přesuvným pastorkem. Těch startů by musely být stovky, aby se to nějak projevilo. Ona se tahle situace v podstatě děje při úplně každém startování - i tam člověk ještě okamžik drží tlačítko startéru i když motor už běží.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist