globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku
 
20.6.2015 v 21:00
Fujtajbl vespolek.

Nedá mi to a musím se podělit o dnešní zkušenost.
Máme doma pionýra 50-21, na nějž nějaký kutil namontoval "laďák".
Protože to na něj nepatří (a motocykl s ním moc nefungoval), rozhodl jsem se, že pinckovi dopřeju, co tam správně má mít.
Rozhlédl jsem se po netu a našel jsem buď originál v ceně kolem 2300-2800 Kč nebo repliku za 630-800 Kč.
Napsal jsem do obchodu, co to je zač, a jestli to má cenu.
Přišla mi odpověď, že pokud bych chtěl repliku, musím k ní koupit ještě koleno za asi 200 Kč + dalších pár drobností, abych to poskládal.
Nechal jsem si tedy poslat celý komplet repliky odpředu dozadu.
Včera dorazilo a dnes jsme se pustili do montáže.

Níže je kopie mého e-mailu, který jsem poslal do obchodu:

1.) Dosedací plocha kolene k válci byla křivá a nerovná, bez úpravy nebyla možná montáž. Materiál je měkký a kroutí se.
2.) Těsnění bylo příliš tenké, netěsnilo ani po úpravě dosedací plochy
3.) Tvar kolene absolutně neodpovídá originálu. Byla nutná úprava ve všech směrech. Bez ní nebyla montáž možná. Pokud by se neupravil tvar, výfuk by procházel zhruba 5 cm nad středem zadního kola skrze něj a končil by na druhé straně, zhruba 10 cm od zadního kola.
4.) Koleno a tlumič vzájemně nebylo možné utěsnit bez úpravy tlumiče
5.) Objímka kolene a tlumiče musela být upravena, aby bylo možno spoj utěsnit (zvětšení dilatace objímky)
6.) Chybí prvek pro přichycení k rámu motocyklu. Vyřešeno vyrobením objímky z leštěného hliníku šíře 24 mm a tl. 2,5 mm
7.) Při zhruba 4.500 otáčkách výfuk dost hnusně rezonuje
8.) Celkový dojem ze zpracování: sváry, slícování apod. je tak za 3-
9.) Pro případnou dekarbonizaci není možno výfuk rozebrat. Poslední díl koncovky nalisovaný na tlumič je užší než vnitřek tlumiče a nelze jej demontovat.

Píši Vám to proto, abyste tuto informaci mohli dát nějakému příštímu zájemci, aby si mohl koupi rozmyslet a raději si koupil český originál. Ta úspora na ceně se totálně nevyplatí. Laik to bez pomoci servisu nenamontuje ani kdyby se p…..l .
Celková doba práce byla 3,5 hodiny ve dvou lidech s plně vybavenou dílnou.
Originál bychom spáchali za 10 minut. Jsou to jen tři šrouby…


Naposledy editováno 20.06.2015 21:03:50
Anketa: Koupili byste si raději originál než repliku?
ano
100%
10
ne
0%
0

JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

20.6.2015 v 21:19 | Nahoru | #1
Osobně jsem řešil podobnou situaci s Tou, která vstala z mrtvých. Byl na ní sice původní, ale hnusný výfuk. Repliky drahé a nedobré, nakonec jsem řešil opravou původního potrubí - časově, finančně i funkčně ideální řešení. Časem se mi podařilo ze velmi pěknou cenu sehnat originál skladový, doteď nemá opravený chrom a hajá v garáži Za mě radši ojetý originál než rejžová replika.

A kdy si ty naše zweitakty zaprskaj společně?

JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

20.6.2015 v 22:00 | Nahoru | #2
Ze bych si k tobe udelal celodenni vylet?

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

20.6.2015 v 23:14 | Nahoru | #3
Nezlob se na mě, ale co jsi čekal za sedm stovek?

JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

21.6.2015 v 10:44 | Nahoru | #4
To je stejne zajmave jak si nekdo vubec dokaze myslet, ze dostane za 800 c kolik neco co se alespon priblizi vyfuku, kdyz na ten vyfuk stoji jenom samotny chrom a to v socialni kvalite 1500.. To je jako jeden znamy, ktery skupoval na aukru jiste elektronicke zarizeni, normalni cena je +- 1000 za desku, on to kupoval jednu desku za 50-150 kc a rozciloval se do ruda, kdyz z desiti fungovala jedna a to jeste tak nejak napul!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

21.6.2015 v 13:59 | Nahoru | #5
Dráťa>
Samozrejme, ze jsem necekal zazrak, ale tohle predcilo ocekavani.
Mozna sis nevsiml, ale nestezuju si. Jen jsem popsal svou zkusenost, aby se podle ni mohl zaridit nekdo druhy.
Je na kazdem, aby si ozmyslel, jestli si koupi levnou vec a investuje do ni dalsi praci a um, aby to fungovalo - a ono to samozrejme fungovat bude. Anebo da dvojnasobek a ma to bez prace "za tri sroubky".

JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

21.6.2015 v 14:39 | Nahoru | #6
Navíc když u dvoutaktu má vejfuk značnej vliv na výkon a spotřebu, protože když se to rozmrdá tak to žere a nejede, nic lepšího než origo doma nevymyslíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

21.6.2015 v 15:06 | Nahoru | #7
Dedek963> No ten mail nevypadal, ze by si chtel tomu prodejci slozit podekovani..

JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

21.6.2015 v 15:32 | Nahoru | #8


Naposledy editováno 21.06.2015 15:33:21

JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

21.6.2015 v 15:34 | Nahoru | #9
Já taky netvrdím, že si stěžuješ. Je mi v podstatě sympatická tvá snaha varovat jiné před tvou špatnou zkušeností. Nicméně věřím tomu, že tvé varování před nástrahami turecké (nebo nevím kde ještě to kdysi vyrábělo) repliky se stejně mine účinkem, protože do stroje, který se na bazaru prodává funkční kompletní od 1500,- korun, bude jen minimální počet majitelů za jeden jediný originální díl ochotno investovat částku dvojnásobně překračující cenu celého stroje. I když možná trochu podceňuji sentiment po dobách a stojích dávno minulých a současnou silnou módní vlnu oldtimerů a veteránů, kdy pro nedostatek sběratelsky zajímavých kusů jsou renovovány i nezajímavé stroje masové produkce

EDIT: pravopis

Naposledy editováno 21.06.2015 15:37:43

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

21.6.2015 v 16:28 | Nahoru | #10
Njn, nostalgie v tom je, nicméně nezajímavý stroje masový produkce - byl bych trochu opatrnější, protože byť sám mám doma dva vzácný kousky českejch motorek, tak vidím jak to je s těma masovejma - jasně na každým vete scuku je 158 kejvaček, 50 péráků, 30čz125/150A,b,c... ale když se koukneme na auta třeba, tak na tom sraze bude vždy několik felicií, ale klasická oktávka už se skoro nevidí, a podobně "masovej" obyčejnej spartak někde potkat, to je velká vzácnost, to už častejc potkáš tatraplán... Navíc fichtlů tam nikdy moc není a tím jak se rozbujely fichtlcupy jich spousta umřelo v přestavbě na cross a reálně v provozu fichtla potkám velmi zřídka, to tak jeden za měsíc. Takže ano, fichtl je stroj úplně nahovno, ale není moc vidět, tak ať si to udržuje aspoň někdo, když už mu ty jeho klasický vrtochy nevadí.

(reakce na) JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

21.6.2015 v 17:27 | Nahoru | #11
pech.> Fichtl není vidět v provozu, protože podle dnešního zákona ho nemůžeš řídit od 15 let věku, jak tomu bylo dříve. Takže s ním dnes jezdí jen masochisté, fandové značky a nostalgici, navíc na něm jedou pouze v okamžiku, kdy nikam nespěchají, takže četnost jízd bude opravdu nízká. Můj soused už asi 15 let mluví o tom, jak dachla znovuzprovozní, protože se mu stýská po tom, jakej na něm byl v 15 king. Pravděpodobně o tom bude mluvit dalších 15 let. Což mě vede k názoru, že uskladněných dachlů bude ještě velká spousta, a ani fichtlcupy na tom zase tolik nezmění. Valná většina z nich nebude funkční, dnes je v postatě levnější varianta koupit funkční fichtl (i bez not) než opravit a zprovoznit průměrnou uloženku. Mimochodem cena na bazaru též odpovídá tomu, že dachlů je spousta a nabídka značně převyšuje poptávku.

U aut je to něco jiného, málokdo už má dnes ve stodole uloženého veterána. Málokdo má dnes stodolu, mimochodem. Ale nároky na uskladnění motorky jsou mnohem nižší, na dachla stačí i panelákovej sklep.

JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

21.6.2015 v 21:12 | Nahoru | #12
mno - taky mám k tomu všemu ještě dachla 21-74 s lištama, neujel ani metr už asi 8 let, nicméně před těmi lety jsem se kvůli vsázce na něm jel trasu cca 25km po kopcích protože výzva zněla "na tom nepřijedeš" trvalo to přes hodinu, nicméně spolehlivost mu upřít nelze po pár letech novej benzín, vyčistit kladívko, dup ho a šel... technická ještě platila.

Naposledy editováno 21.06.2015 21:12:36

JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

21.6.2015 v 22:53 | Nahoru | #13
Abychom si, kluci dobre rozumeli, nas fichtl je v celkem dobrem technickem stavu, rocnik 65.
To, ze je v dobrem technickem stavu jeste neznamena, ze je na vystavovani. Ma nejake ty stopy pouzivani ze drivejska. Ne neopravitelne, kosmeticke. Ale pokud bychom uvazovali o nejakym vystavovani, chtelo by to par novych plechu. Urcite to znate :)

Duvod, proc ho mame je tento:
Kdyz byly memu starsimu synovi 3 roky, koupil jsem mu minibike. Bavi ho to, chytlo ho to.
Kdyz povyrostl, chtel jsem, aby se naucil na necem strastlivem, desivem, nemodernim. Na necem, co se blbe ovlada, co blbe brzdi, na necem, co je poruchove a co bude potreba opravovat. Opravovat a udrzovat s laskou. Bez ni to fungovat nebude.
Moderni stroj je z tohoto meho pohledu nuda.
Chci, aby k tomu stroji ziskal nejaky vztah, respekt a aby si vazil toho, ze ten stroj s nim zije, dycha a chova se tak, jak se kluk chova k nemu.
Je to - v tom nejlepsim slova smyslu - ucebni a vychovna pomucka.
...a musim podotknout ze vytecna ucebni pomucka.
Pracujeme na tom stroji a udrzujeme ho spolu. Cisteni nadrze, karburatoru, serizovani... to vse nas spolu bavi.

S ohledem na to, ze je to ucebni pomucka, je treba pocitat s tim, ze to prcek sem tam nekde slozi, ze se to odre.
Zaroven ale ten stroj mam rad a chtel jsem, aby aspon vypadal jako original, jako pionyr.
Tak holt dostala ucebni pomucka chromovanej vejfuk z Tajvanu
Jestli to s ni ma vetsi nebo mensi vykon nez original, to nikoho nezajima ani ted a ani nikdy potom. (Mimochodem, funguje to s tim tajvanskym vyfukem celkem dobre - lip nez s tim ladakem)
Hezky den

(reakce na) JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

21.6.2015 v 22:58 | Nahoru | #14

hrnous píše: Dedek963> No ten mail nevypadal, ze by si chtel tomu prodejci slozit podekovani..


To byla moje zpetna vazba.
Pocital jsem s tim, ze kvalita bude horsi. Nepocital jsem s tim, ze to bude az tak spatne.
Jak ma ten prodejce vedet, co ma komu nabidnout, kdyz s tim nema sam zkusenost?
Vetsina jich to dela ve stylo: Vidim balik, tak ho expeduju.
Tenhle prodejce byl ochotny si se mnou o tom popovidat.
Zaslouzi si vedet, ze to je vec, kterou bych si podruhe nekoupil

JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku

22.6.2015 v 21:05 | Nahoru | #15
Co čekám od výrobku, který se vyrábí v Turecku. Tu kvalitu jak hodnotíš odpovídá té ceně a to ještě budeš koukat, jak ti dopadne ten chrom. Za chvíli žádnej nebude.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist