bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném provozu.

Ahoj znalci,

mám obuty na svém CB600F Hornetu okruhové Bridgestone Battlax R 10. V servisu mi je klasicky nahustili na 2,3 předek a skoro 3,0 zadek. Bratránek od kterého je mám a který jezdí okruhy, mi říká, že je to nesmyl, že by měly mít 2,1 předek a zadek klidně 1,9. A má otázka na Vás, jestli tyto tlaky můžu používat i na běžné ježdění po "městě" a jestli nehrozí nějaký problém . Třeba z důvodu delšího zahřátí pneu. Poprosím o info od lidí, kteří s tím mají zkušenost. Díky a mějte se.

Š.

2 reakcí na tento příspěvek Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

15.6.2015 v 20:17 | Nahoru | #1
hodně záleží na tom,jak jezdíš.........,ale když se ptáš,tak předpokládám,že pomalu,takže klidně do foukej na 2,5 a 2,9-tak jak je to v manuálu od motorky,případně o 2 desetiny méně.
v žádném případě ne 1,9,jak tvrdí bratránek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

15.6.2015 v 20:44 | Nahoru | #2

Dolph-cz píše:
v žádném případě ne 1,9,jak tvrdí bratránek.



Bratranek, to s tlakem 2.1/1.9 vubec spatne nerika. Ve tvym pripade (zpusob dotazu atp.) bych je foukal na 2.2 a 2.0 za studena, po zahrati ti to o ty dve desetinky stoupne...

Jen takova vsuvka, napr. zadni D212 se fouka na 1.1 (za studena).

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

15.6.2015 v 20:44 | Nahoru | #3
Bridstone r 10 2.2 predek 1.7 zadek za tepla na okruh. Na cestu zalezi jak jezdis, predek bych nechal zadek bych trosku ubral 3.0 se me zda hodne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

15.6.2015 v 21:37 | Nahoru | #4
Dolph-cz>

Díky a pročpak ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

15.6.2015 v 21:39 | Nahoru | #5
SLEEPER>

Díky za upřesnění, také se přikláním k nižším tlakům u těchto gum, jen si nejsem jist třebas delší doubou : Jedu třebas 5 km do práce....

(reakce na) Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

15.6.2015 v 21:40 | Nahoru | #6
brb>
Díky a na kolik třebas za Tebe. Předek vs. zadek..?

(reakce na) Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

Skvělá odpověď, děkuji! 15.6.2015 v 21:47 | Nahoru | #7

stevenn píše: SLEEPER>

Díky za upřesnění, také se přikláním k nižším tlakům u těchto gum, jen si nejsem jist třebas delší doubou : Jedu třebas 5 km do práce....



Foukej to, jak jsem ti napsal a bude to v pohode. Zbytecne to moc neris.

Pak na okreskach je dobry na stridacku dat parkrat plnej a plny brzdy, aby se ti gumy rychleji prohraly a az pak bych s tim tahal kolena po zemi....

Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

15.6.2015 v 23:49 | Nahoru | #8
Super sport gumy do beznyho provozu foukam dle manualu ... Vetsinou 2,5/2,9 .... Na okruh sem zkusil jednou ubrat a byl sem o 10s pomalejsi, absolutne bez citu v rizeni .... 2:40 nebo 2:30 a sucho v gatich je v Brne fajn ;)

Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

16.6.2015 v 07:54 | Nahoru | #9
Ja jezdim supercorsy sc2 coz jsou pneu na okruh taky jezdim v beznem provozu predek 2.3 zadek stejne funguje to v pohode je zahreju!! Okruh se fouka min predek 2.1 zadek 1.8 zalezi co udava vyrobce pneu , nikdy jsem nefoukal pneu podle manualu

Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

Skvělá odpověď, děkuji! 16.6.2015 v 11:19 | Nahoru | #10
Ahoj, dej tam normálně 2.1 př a 1.9 zadek , a už tak jsi na tlaku kterej je na okruhu při 80 stupních..
Ja do provozu davam do pirellek 1.9 předek a 1,5 zadek .
Dej si říct od lií co jezdit uměj a maj ty gumy odskoušené, ten co ti tvrdí aď si daš do zadu v poho 2.9 a litáš ví o moto a funkčnosti papučí evidentně kuloví, každá guma a výrobce to má trochu jinak, záleží na kostře pneu, smesi atd.
Dunlop se fokuá 1.1 zadek a 2,1 predek za studená,
Pirelli diablo 1.4 zadek a 1,9 predek za studená v pirelli diablo ma pouzitelnej rozsah tlaku za tepla 1,6 az 1,85 zadek a predek 2,1 až 2,25 .. tak i když v provozu pojedš s tvým stylem jízdy za studena takový tlak co se uvádí za tepla pro tu danou gumu na okruhu tak s tim nic nezkaziš , ale 2.5 a 2.9 je sebevražda.
Každopádně delejte se všichni jak chcete.
Ale pochopte že aby ta guma mohla fungovat, musíte ji umoznit jistou deformaci kuli gripu, když to bude jako kámen tak místo styčné plochy 2 až 3 prstů pojedeš po ploše tak 1 prstu a to je rozdíl.
A pak další věc nechápu kdyz tam foukaj 2,5 a 2.9 ale hrozně resej Dot gumy to je pak asi tak funkční jako 10 let stará guma ze sibiře.

(reakce na) Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

16.6.2015 v 12:02 | Nahoru | #11

stevenn píše: Dolph-cz>

Díky a pročpak ?



můj názor je takový,že ta guma bude hodně placatá a motorka těžkopádná v nízkých rychlostech.a když vezmeš ještě spolujezdce,tak už to bude úplně špatně.
ale hádat se tady nemíním,kluci co tady jezdí okruhy a píšou nízké tlaky vědí jistě proč,ale jejich styl jízdy je diametrálně odlišný od té tvojí/mojí ......

před pár lety jsem taky pár okruhovek sjel a foukal jsem to o pár desetin níž(hodně se mění tlak v pneu v závislosti na teplotě asfaltu a je k tomu potřeba prihlédnout) a tlak po 2 bary mi na běžné ježdění nevyhovoval....
nutno dodat,že ty okruhovky jsem nejezdil proto,že by mi grip cestovní gumy nevyhovoval,ale protože mně zlákala cena......

Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

16.6.2015 v 12:05 | Nahoru | #12
Do provozu takové nizké tlaky co ti radí fakt nedávej. Tvl. zas jednoho oblbnete!
Klidně foukej dle manuálu k moto. Byl bych ochoten akceptovat -0,5 na zadku, ale předek dle manuálu.
Prostě je fakt nezahřeješ na požadouvanou teplotu aby se ti zvedl tlak právě na hodnoty které jsou za studena.
Navíc pokud nemáš s touto gumou žádnou zkušenost např. z okruhu aby jsi věděl jak se při různém tlaku chová.

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

16.6.2015 v 22:17 | Nahoru | #13
Teď sem tyhle gumy jezdil dva dny v Mostě, za tepla v předu 2,2 a v zadu 1,8. Chtěl bych je dojet v provozu na druhé motorce a ty tlaky za studena mě taky zajímaji. Protože ať sem googlil jak sem chtěl, nikde sem to nenašel a dávat tam 2,5 a 2,9 mi přijde jako blbost.

Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

Skvělá odpověď, děkuji! 17.6.2015 v 00:20 | Nahoru | #14
https://cs-cz.facebo...3/10151725599699054/

Vsichni jsou hustokruti tavici gum :))))

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

17.6.2015 v 06:31 | Nahoru | #15
No, já foukám dle tabulek výrobců pneu na konkrétní moto. Jsou tam dost velký rozdíly. Dunlop Quallifier II se má na mou moto foukat 2,2 předek a 2,6 zadek a třeba Conti Sport Attack II zas 2,5 předek a 2,9 zadek. Většina výrobců to na svých webech uvádí a je dobrý se tím řídit. Jsou to tlaky na homologované pneu do provozu a když chceš lítat okruhy tak tam u okruhových pneu taky ty tlaky najdeš. Je asi nesmysl foukat okruhový tlaky na normální silnici, výrobce pneu počítá u okruhových pneu s teplotou pneu, která ti zajistí vzrůst tlaku a následně dobrý grip jenže takových teplot na silnici jako na okruhu nedosáhneš a tím pádem jedeš na podhuštěných pneu. Ať ti kluci co lítaj na okruhu změřej tlak po jízdě o kolik jim vzrostl oproti tlaku za studena

(reakce na) Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

17.6.2015 v 08:50 | Nahoru | #16
dewwil> To ti mužu říct rovnou, tlak mi v gumách po návratu z dráhy o fous kles. Zřejmě ještě netavím tolik, abych dokázal gumy udržet tak zahřáté jako na nahříváku. R10 je ale homołogovaná i pro provoz, proto je divné, že sem zatím ty tlaky za studena nikde nenašel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

17.6.2015 v 08:59 | Nahoru | #17
RoumenS> Čau Kamile přesně jak řikáš do těchto gum dát 2,5 a 2,9 je naprostá šílenost a nesmysl. Důležitý je si uvědomit, že guma se zahřívá tím jak se při jízdě deformuje. Z toho je jasný, že čím menší tlak do ní nafoukneš tím teplejší guma při jízdě bude. Řeči o tom, že na silnici gumu nezahřeješ proto do ní nafouknu 3 z toho vždycky umírám smíchy. Pak tu gumu už nezahřeje nikdo a nikde. Ideální je dát tlaky o trochu vyšší než jezdíš na okruhu, ale maximálně bych tam dal 2,1 předek a 1,9 zadek samozřejmě za studena.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

17.6.2015 v 09:49 | Nahoru | #18

Michal.P píše: RoumenS> Čau Kamile přesně jak řikáš do těchto gum dát 2,5 a 2,9 je naprostá šílenost a nesmysl. Důležitý je si uvědomit, že guma se zahřívá tím jak se při jízdě deformuje. Z toho je jasný, že čím menší tlak do ní nafoukneš tím teplejší guma při jízdě bude. Řeči o tom, že na silnici gumu nezahřeješ proto do ní nafouknu 3 z toho vždycky umírám smíchy. Pak tu gumu už nezahřeje nikdo a nikde. Ideální je dát tlaky o trochu vyšší než jezdíš na okruhu, ale maximálně bych tam dal 2,1 předek a 1,9 zadek samozřejmě za studena.


V nějakém testu téhle gumy na to jediné na co si stěžovali bylo právě zahřívání. Psali tam, že to je horší než špatný a že to chce nahříváky Asi si to ještě s tím dojetím na silnici rozmyslím

Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

17.6.2015 v 09:51 | Nahoru | #19
Zdar, strejda google mi našel:

Pressures in the range of 30F/28R Cold, 32F/30R off tire warmers and 34F/31-33R HOT off the track works well for most riders and provides great grip with good wear life.

Takže, přesně jak většina říká, 2,1 předek a 1,9 zadek (za studena).
Možná bych v běžným pianko režimu nějakou desetinku přidal...

Samozřejmě něco jinýho jsou racing a touring gumy.... Já třeba hustím PR4 na 2,5 předek a 2,9 zadek (tzn. dle doporučení výrobce v režimu "Pane Doktore, Vy jste se kochal!!!").

Naposledy editováno 17.06.2015 09:56:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

17.6.2015 v 10:26 | Nahoru | #20
RoumenS> To jo asi je radši vyhod. Pojedeš s Wildmotors 13 - 14.7 Most ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

17.6.2015 v 10:48 | Nahoru | #21

Michal.P píše: RoumenS> To jo asi je radši vyhod. Pojedeš s Wildmotors 13 - 14.7 Most ?


Mam to v plánu Tu sadu na opravu pumpy už mám, teď pojedu za mechanikem se domluvit kdy bude mít čas mi to opravit a přezout. Ty tam budeš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

17.6.2015 v 11:49 | Nahoru | #22
RoumenS> Jasný pojede celej Brain Racing

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

17.6.2015 v 12:46 | Nahoru | #23
trošku mně udivuje,že se nikdo ze zdejších odborníků nezeptal,jakou má vlastně směs.k tomu by se taky mělo přihlédnout,ne?

(reakce na) Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

17.6.2015 v 12:56 | Nahoru | #24
Dolph-cz> Zdejší "okruhoví" odborníci tohle neřešej
Tlaky pro tuhle gumu na road use jsem nikde oficiálně nenašel a stojím si za svým, že tu gumu na její provozní teplotu dostaneš opravdu jen na chvíli.
Když si vemu nějaký pěkný úsek cesty, tak ta guma bude v ideální provozní teplotě cca 5 - 10min a co pak? Kdežto na okruhu jede v provozní teplotě skoro od vyjetí (s nahříváky).
Jak jsem psal, zadní gumy klidně trochu upistit, ta se ohřeje, když člověk akceleruje, ale urcčitě v provozu nebrzdím stejně jako na okruhu, takže u přední gumy bych byl hodně opatrný.

edit: u nějakého testu této pneu byly tlaky pro Bridgestone Battlax EVO Tire Pressure, nechce se mi hledat jak je to podbná guma nebo jestli je to stejné jako slick atp...
Front (hot – off warmers): 32 psi
Rear (hot—off warmers): 28-29 psi
Front (hot—off track): 33-35 psi ( 2,3 - 2,4 bar)
Rear(hot—off track): 29-31 psi (2- 2,2 bar)

zdroj: www.motorcycle-usa.com/545/16760/Motorcycle-Article/Bridgestone-Battlax-R10-Race-Tire-Review.aspx

Naposledy editováno 17.06.2015 13:03:45

(reakce na) Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

17.6.2015 v 19:31 | Nahoru | #25

Michal.P píše: RoumenS> Jasný pojede celej Brain Racing


Tak že i Rossinka? To s ní budu muset do skupiny, aby mě trochu potáhla

Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

17.6.2015 v 21:36 | Nahoru | #26
ještě takhle-když to nafouká na 2,9bar-bude to mít menší,nebo stejný grip jako běžná cestovní guma fouklá na 2,9??

Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

17.6.2015 v 22:01 | Nahoru | #27
Kluci zastavil bych se (schvalne) extra u predni a extra u zadni gumy.

1/ Predek. Na okruhu jezdim Metzeler (Pirelli) ktera ma vyrobcem predepsany tlak 2.3 za tepla. Pokud neni vylozene vedro, tlak z nahrivaku nemam sanci ani pri casech kolem 2:20 v Brne a 1:50 v Moste udrzet, takze muze mit klidne na nahrivaku (80 stupnu) 2.4 a po navratu z trati / behem jizdy bude mit to co vyhovuje. Kdyz jsem byl ted nedavno nucen vyject na drahu na studenych gumach nafoukanych predtim zahratych spravne, odhaduju ze mel predek kolem 2 atmosfer a byla to TRAGEDIE ! Motorka byla na predku neskutecne gumova, a do zatacky se ji vazne nechtelo.
Nedokazu si predstavit, ze nekdo v provozu po ceste do prace predek zahreje na 60+ stupnu jako na dromu. Takze si myslim, ze pro silnici bude idealni pouzit za studena tlak, predepsany normalne pro gumu za tepla (pro bridge R10 je to 2.2 bar (viz GP503.de

2. Zadek: Na ovladani motorky nema temer zadny vliv. Jen na grip zadniho kola na vyjezdech pod plnym plynem. Nejeduli "tvrde okruhove", je, alespon podle me, celkem jedno, jaky tlak v kole mam. Na okruhu se cestovni gumy upousteji proto, aby se neprehrali. Ale tady se bavime o okruhovy gume v provozu. Podle me nepoznam zadny rozdil, jestli bude mit za studena 1.8 nebo 2.5. A to si myslim ze uz nejakej zakladni cit pro grip gum mam. Takze bych to moc nehrotil, a klidne tam dal neco mezi 2-2.5 za studena. I kdyz okruhovy tlak za tepla je predepsany 1.8. Pokud nelitam na okruhu, je zbytecne to mit takhle "mekke". Pokud hodlam vezt spolujezdce, pod 2.5 bych nechodil.

A posledni nad cim bych se pozastavil, proc proboha davat na motorku R10 na jezdeni do prace ? (krom pripadu ze je mam zadarmo od kamarada co z nich smetl boky na okruhu a na jizdu rovne staci. Pak mi ale zase prijde zbytecny laborovat nad tlakama, u motorky jezdene kolmo na tom tak nesejde.

Naposledy editováno 17.06.2015 22:04:07

Tlak v okruhových pneu Bridgestone battlax R10 v běžném prov...

25.6.2015 v 20:53 | Nahoru | #28
Hoj lidi, jsem rád, že se debata k tomuto tématu trochu rozjela......... a díky za Vaše podněty.

P.s. Ozzy R10 mám obuté od bratránka, který jezdí okruhy a s gumami obchoduje, gumy jsou samo trochu jeté, ale podle mě zatím v pohodě.
Jezdím rok a sbírám relevantní info, pokud je tady můžu dostat.

Š.



Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 32 Včera v 21:30 Kohlstein
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 7 Včera v 16:58 _Michal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist