globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Milovníci Italských krásek
9.6.2015 v 08:59
Vlákno pro všechny ,
kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI














Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51

1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek

6.6.2023 v 03:22 | Nahoru | #1
Vlastním několik vozidel s "klasicky "dimenzovanými motory, a vidím to dost jinak. 2l atmosférickej motor celolitina má mít max. 110HP aby se nemusel točit víc než 6000n/min, 2.8l V6 140 HP s litinovým blokem i hlavama je taky nesmrtelnej, starý fordy měly tachometry do 99 999km a tím pádem dnes nikdo neví, kolikrát to dalo nulu a obvykle to umře na zanedbání údržby -bez vody a bez oleje umře cokoliv. Naopak u novejch "vyhoněnejch motorů" jako je xjr1200 (pořád ještě litinový vložky, ne nikasil) a 2.0 SYDA ve focusu (motor vypadá vevniř podobně jako to XJR a omezovač je na 7500 n/min...) pozoruju snahy žrát olej a tak nějak počítám s konečnou životností. V devadesátkách byl pozorovatelnej úplně opačnej proces u škodovky, když dali do motoru ze š120 součástky co tam chyběly (tvrzený sedla ventilů a gufírka na ventily) a začli používat trochu slušný materiály, tak felicia MPI běžně dávala 700kkm bez generálky ( těsnění pod hlavou i třikrát, to se nepočítá :) ), na rozdíl od 120, kde byl limit 150kkm do generálky, i když 120 měla skoro poloviční výkon, a tu felicii jsem taky nikdy nešetřil... Tohle vidím jako naschvál konstruktérů, podívejte se, jak vypadá dnes píst z auta - tak nízký nebyly onehdy ani písty v motorkách. To stejný ojnice - čím kratší, tím větší boční síly, a dnes se každej výrobce snaží ten motor udělat co nejnižší, netuším proč, asi aby zbylo víc místa na plastovej kryt. Pak se to samozřejmě víc příčí ve válci a víc opotřebovává, žere řídkej olej a vůbec, už na začátku se ví, že to není na dlouho... A od doby, kdy byly vyrobený mnou popisovaný odrbaný moderní motory uběhlo dvacet let a situace se násobně zhoršila.
Když na konec zmíním úplnej extrém Zetor 25, kterej je na svou dobu moderní (tlakový mazání s filtrem a vodní okruh s termostatem a čerpadlem u traktoru byl highend)
tak některý kusy, co jsou každodenně v provozu 70 let, už mají za sebou třetí generálku, ale v původním bloku, s původní klikou, ojnicemi...
Na ježdění do práce v koloně zoufalců co neví, kde je plynovej pedál, nepotřebuju závodní motor, naopak by mě potěšilo, kdyby to byl pořádnej kus železa, kterej přežije i pozinkovanou karoserii... Tady je ku podivu i ekologie, i když by to nebylo papírově nejúspornější, protože výroba auta co pět let zanechá jistě větší uhlíkovou stopu než provozování "neekologickýho" auta. S elektromobily bude tohle o několik řádů horší. Už to bylo i někde publikovaný. A ekoterorista jistě nejsem.
P.S: známej dokázal uhnat 5.0 GT mustanga, takže ani "emerický železo" už není co bejvalo...

(reakce na) Milovníci Italských krásek

6.6.2023 v 04:07 | Nahoru | #2
karelsychra> podle me moderni motory zvladnou mnohem vic nez vsechny ty etalony spolehlivosti co staromilci vytahuji... ostatne nikdo nikomu nebrani jezdit felicii mpi...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist