globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: V7 Racer nedobíjí
 
5.6.2015 v 10:11
Minulou sezónu jsem si koupil V7 r.v. 2011 s tím, že nedobíjí. Netrvalo dlouho a na závadu jsem přišel. Jednalo se o vadný regulátor dobíjení (akumulátor se vůbec nedobíjel a i při vyjmutém klíčku ze zapalování regulátor odebíral z akumulátoru proud, při odpojení regulátoru odebraný proud klesl pouze na nízkou hodnotu, kterou si odebírá ŘJ). Originál regulátor jsem tedy vyměnil za regulátor R92 od Vape a sezónu jsem bez problému dojezdil.

A teď již k tomu hlavnímu. Motorku jsem odzimoval teprve tento týden a po ujetí asi 30 km jsem zůstal viset s naprosto vybitým akumulátorem (startér ani neměl snahu pohnout s motorem). Motorku jsem tedy dopravil domů, přes noc baterii dobil, ráno jsem nastartoval a změřil napětí na akumulátoru (cca 13,5 V - volnoběh; cca 14 V - zvýšené otáčky), takže nyní dobíjí. Dojel jsem tedy k prodejci akumulátorů, ať proměří baterii pomocí zátěžových testů. Výsledek: baterie je v pořádku (cesta k prodejci akumulátorů absolvována na moto - celkem 40 km - a bez problémů). Večer mi to nedá a jdu se znovu projet. Před odjezdem napětí na akumulátoru cca 12,7. Ujedu 15 km, zastavím, změřím napětí na akumulátoru. Hodnota: 11,9 V. Motorku nastartuju, změřím napětí na akumulátoru. Nyní hodnota 11,7. Takže tentokrát opět nedobíjí (Jako předchozí den)! Honem dojedu domů (teď sem naštěstí nezůstal nikde viset ) a znovu změřím napětí na akumulátoru při vypnutém motoru - hodnota 11,6 V. Nastartuji a při přidání plynu se hodnota začne hýbat. Když otáčkoměr ukazuje 5 000 ot/min, tak je napětí na akumulátoru cca 12,5 V. Takže dobíjí, ale málo! Přes noc jsem akumulátor opět dobil, takže napětí na akumulátoru bylo 12,8 V a po nastartování motoru při volnoběžných otáčkách 13,5 V. Takže vše zase "v pořádku".

Tak a teď babo raď. Kde je závada?
Vadný regulátor napětí? Závada na alternátoru? Jiné nápady? Znáte někdo kvalitní motoservis v okolí Jičína, kde elektrice na motocyklech fakt rozumí? Kam Guzzisti jezdíte do servisu? Krom dobrejch recenzí na Sušici sem se moc dobrýho nedočet...

Schéma zapojení elektroinstalace:












Naposledy editováno 05.06.2015 10:16:36

V7 Racer nedobíjí

5.6.2015 v 10:24 | Nahoru | #1
Projet konektory, draty a ukostreni.

V7 Racer nedobíjí

5.6.2015 v 12:23 | Nahoru | #2
Tak tenhle problém jsem měl na autě, přesně to samé - vyléčil to až repas alternátoru jehož součástí je také regulátor napětí. Na rady jsem zkoušel kontakty, různé čidla, pojistky a pod. nic nepomohlo. Samozřejmě to může být cokoliv jiného.

V7 Racer nedobíjí

5.6.2015 v 14:11 | Nahoru | #3
Podle mě jsou poškozené (prošvihnuté) kabely mezi altíkem a regulátorem. Zkus tam dát měď se silnějším průřezem.
A nebo slabé konektory

Naposledy editováno 05.06.2015 14:12:51

V7 Racer nedobíjí

5.6.2015 v 15:00 | Nahoru | #4
Elektro podivnosti s dobíjením mě taky nedávno pronásledovaly, tady se něco dočteš a TADY je návod jak co kde změřit...

V7 Racer nedobíjí

6.6.2015 v 11:43 | Nahoru | #5
Tak jsem včera rozpojil, vyčistil a znovu zapojil všechny kontakty, který by mohli mít s dobíjením souvislost. Proměřil odpory vodičů, jestli není nějakej někde přerušenej, nebo nemá neobvykle vysokou hodnotu odporu. Dneska sem to vezl ke kamarádovi do servisu, že si proměřím výstupní napětí jak z alternátoru tak z regulátoru na osciloskopu, jenže motorka dobíjela. Tak sem najezdil kolem komína ještě přes 50 km a pořád dobíjela (mrcha ). Takže doufám, že to bylo fakt nějakým kontaktem a závada je odstraněna.

Všem děkuji za rady a za to, že jste mě neposlali vy víte kam, jak je tu občas zvykem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist