A teď již k tomu hlavnímu. Motorku jsem odzimoval teprve tento týden a po ujetí asi 30 km jsem zůstal viset s naprosto vybitým akumulátorem (startér ani neměl snahu pohnout s motorem). Motorku jsem tedy dopravil domů, přes noc baterii dobil, ráno jsem nastartoval a změřil napětí na akumulátoru (cca 13,5 V - volnoběh; cca 14 V - zvýšené otáčky), takže nyní dobíjí. Dojel jsem tedy k prodejci akumulátorů, ať proměří baterii pomocí zátěžových testů. Výsledek: baterie je v pořádku (cesta k prodejci akumulátorů absolvována na moto - celkem 40 km - a bez problémů). Večer mi to nedá a jdu se znovu projet. Před odjezdem napětí na akumulátoru cca 12,7. Ujedu 15 km, zastavím, změřím napětí na akumulátoru. Hodnota: 11,9 V. Motorku nastartuju, změřím napětí na akumulátoru. Nyní hodnota 11,7. Takže tentokrát opět nedobíjí (Jako předchozí den)! Honem dojedu domů (teď sem naštěstí nezůstal nikde viset ) a znovu změřím napětí na akumulátoru při vypnutém motoru - hodnota 11,6 V. Nastartuji a při přidání plynu se hodnota začne hýbat. Když otáčkoměr ukazuje 5 000 ot/min, tak je napětí na akumulátoru cca 12,5 V. Takže dobíjí, ale málo! Přes noc jsem akumulátor opět dobil, takže napětí na akumulátoru bylo 12,8 V a po nastartování motoru při volnoběžných otáčkách 13,5 V. Takže vše zase "v pořádku".
Tak a teď babo raď. Kde je závada?
Vadný regulátor napětí? Závada na alternátoru? Jiné nápady? Znáte někdo kvalitní motoservis v okolí Jičína, kde elektrice na motocyklech fakt rozumí? Kam Guzzisti jezdíte do servisu? Krom dobrejch recenzí na Sušici sem se moc dobrýho nedočet...
Schéma zapojení elektroinstalace:
Naposledy editováno 05.06.2015 10:16:36
Všem děkuji za rady a za to, že jste mě neposlali vy víte kam, jak je tu občas zvykem