globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: menší pastorek na klasický ježdění?
 
3.6.2015 v 07:49
Zdarec,

pročítám fóra o ZX12R a dost často se dočítám, jak všude doporučují 17ti zubový pastorek vepředu místo seriové 18ky.
Top speed se pak pohybuje okolo 300. Víc člověk v provozu stejně nevyužije. Všude píšou že rozdíl je tam markantní. Já nechal namontovat svody+výfuk, K&N a nechal ji odladit a zatím s výkonem spokojenost ... ale proč ji časem neoživit ještě lehce?

Jaké máte zkušenosti s ježděním menšího pastorku v běžným provozu? (řekněme o 1 zub)

jak rozdílná je "živost" motorky?
jak moc jde poznat spotřeba paliva, případně pneu? - aby mě to nesežralo i s botama při každodením ježdění

Naposledy editováno 03.06.2015 07:58:06

1 reakcí na tento příspěvek menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 08:15 | Nahoru | #1
Si to představ jako na kole. Co se stane, když si zařadíš těžší převod?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 08:19 | Nahoru | #2
kubacech> Tomu říkám reakce! .... Samozřejmě že vím jak to funguje... ale zajímají mě víc postřehy z provozu

Naposledy editováno 03.06.2015 08:19:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 08:32 | Nahoru | #3
CharlesCBR> tak dobrá. Teoreticky gumu to bude žrát méně, protože nebude přenášet tak vekou akceleraci. Při změně rychlosti bude třeba více plynu a spotřeba vzroste. Při konstantní jízdě vyšší rychlostí nebudeš muset tolik točit a mohlo by to žrát méně

Určitě si nemyslím, že by tě to potom finančně sežralo

E: Tak přesně naopak, než jsem to napsal. Psané platí pro zvětšení kolečka

Naposledy editováno 03.06.2015 08:44:59

(reakce na) menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 08:38 | Nahoru | #4
kubacech> Kluku ušatá, nepleteš ty si náhodou přední pastorek a zadní rozetu?

menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 08:39 | Nahoru | #5
A není to spíš naopak ?

menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 08:40 | Nahoru | #6
Skoro by to bylo správně, Kubo, kdyby to nebylo zcela obráceně... Ten chlapec se ptá na menší pastorek než je série. Živější to bude. O tom žádná. Spotřeba a životnost zadní gumy je pak spíš věcí zacházení než jednoho zubu na řetězce.

Naposledy editováno 03.06.2015 08:40:59

menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 08:44 | Nahoru | #7
No jo Uznávám Špatně jsem to četl. Většinou se tu řeší těžší převod. Měl jsem za to že se mění 17 a dává tam 18

menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 08:47 | Nahoru | #8
Ona má většina motorek z homologačních důvodů často zbytečně dlouhej převod. Otázkou je, zda zrovna ZX12R je z těch, co je jim nutný ještě pomáhat lehčím převodem...?

menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 08:49 | Nahoru | #9
Co to bude dělat u dvanáctky nevím, nemám zkušenost, ale u H6 to žádná převratná hitparáda není. Trošku to poznáš, ale jak tady někteří píšou, že skoro neudrží přední kolo na zemi...

menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 08:55 | Nahoru | #10
Já jsem šel na svým polo-motoru o dva zuby... pastorek o jeden míň ...rozeta o jeden víc...
škubatůra v nízkých otáčkách je pryč... maximálka šla asi o 30km/h míň ... (je moc zajímavý že já píšu všude "no a ty rychlosti přes 200km/h se stejně běžně nevyužívaj " ... ty to máš přes 300km/h ...což osobně moc nechápu ) ... ale další sadu dám asi už jen o zub ...

...no hlavně přežij

Naposledy editováno 03.06.2015 08:58:32

menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 09:21 | Nahoru | #11
- 1 zub je základ.

300+ moc nevyužiješ, no...mě na k6 stačilo 270...

menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 09:29 | Nahoru | #12
jenom 300? To se unudíš tou kochačkou.

menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 10:53 | Nahoru | #13
Já jsem měnil na yukině 125 pastorky často, do města a kolem komína jsem dával o zub menší, bylo to fajn a na delší trasy o zub větší oproti origo, tam to mělo smysl. Teď mám na suze o dva zuby větší rozetu, to znamená pomalejší převod, ale u tak výkonné moto to valného významu nemá, čeká mě výměna řetězovky tak koupím origo.

1 reakcí na tento příspěvek menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 11:09 | Nahoru | #14
Kdy uz se lidi naucej ze u motorek pres litr je naprosta picovina utracet za vyfuk a kn a pak resit pastorky a rozety. Driv nez jsi utratil prachy za ty hovadiny jsi mel dat vpredu o dva zuby mene nebo ekvivalent vzadu. Garantuju ti, ze z toho rozdilu si naseres do gati.

menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 11:11 | Nahoru | #15
Jako vždy, mrkni ještě sem:www.gearingcommander.com

menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 11:33 | Nahoru | #16
Dal jsem o zub menší pastorek před měsícem. Na čtyřválcové šestce, kvůli výjezdům z utažených vracáků. Ve stejné rychlosti se zvedly o kousek otáčky a převod je víc do síly, oboje té šestce dost prospělo. Spotřeba stejná, jede to líp. Ale na litru jsou Ti zkušenosti ze šestky stejně asi víceméně k ničemu, takže nic...

4 reakcí na tento příspěvek menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 12:59 | Nahoru | #17
Jednak si myslim, že jeden zub nejni znát, takže bych měnil o dva. A za druhý nejni dobrý mít zároveň na pastorku i rozetě sudý/lichý počet zubů. Čep řetězu se pak potkává pořád ve stejný mezeře rozety/pastorku a celá řetězovka jde dřív do kopru. Takže doporučuju na jednom kole sudej počet zubů, na druhým lichej.

(reakce na) menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 13:25 | Nahoru | #18
carlos38> díky zase o něco chytřejší... to mne nenapadlo.

(reakce na) menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 13:31 | Nahoru | #19

carlos38 píše: Jednak si myslim, že jeden zub nejni znát, takže bych měnil o dva. A za druhý nejni dobrý mít zároveň na pastorku i rozetě sudý/lichý počet zubů. Čep řetězu se pak potkává pořád ve stejný mezeře rozety/pastorku a celá řetězovka jde dřív do kopru. Takže doporučuju na jednom kole sudej počet zubů, na druhým lichej.



a ještě jednou pro pomalejší ....

(reakce na) menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 13:56 | Nahoru | #20

carlos38 píše: Jednak si myslim, že jeden zub nejni znát, takže bych měnil o dva. A za druhý nejni dobrý mít zároveň na pastorku i rozetě sudý/lichý počet zubů. Čep řetězu se pak potkává pořád ve stejný mezeře rozety/pastorku a celá řetězovka jde dřív do kopru. Takže doporučuju na jednom kole sudej počet zubů, na druhým lichej.



Takže, když čistě teoreticky budu mít převod 19:38 tak je to v pořádku??? Ten řetěz z toho nějak pochopí, že má přeskakovat???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 13:56 | Nahoru | #21

carlos38 píše: Jednak si myslim, že jeden zub nejni znát, takže bych měnil o dva. A za druhý nejni dobrý mít zároveň na pastorku i rozetě sudý/lichý počet zubů. Čep řetězu se pak potkává pořád ve stejný mezeře rozety/pastorku a celá řetězovka jde dřív do kopru. Takže doporučuju na jednom kole sudej počet zubů, na druhým lichej.



počet článků řetězu by neměl bejt násobek počtu zubů rozety nebo pastorku, podaří se to málokdy.

e: jinými slovy s napsaným výše nesouhlasím ..., a v případě co jsem napsal by se potkávaly stejný články na stejnejch zubech.

Naposledy editováno 03.06.2015 13:57:52

menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 14:46 | Nahoru | #22
Stev ma pravdu, zavisi pouze na pomeru poctu zubu vs. rozeta a pak pomeru poctu zubu vs. kolecko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 15:00 | Nahoru | #23
Stev> no právě...taky mi to nějak nedochází ... nejde ani tak o poměr otáčení rozety proti pastorku...jako poměr součtu zubů obou a článků řetězu ...ne? a docházelo by k tomu pouze za předpokladu, že by počet článků byl zuby dělitelný beze zbytku ...ne?

mám 14:43 vs 108

Naposledy editováno 03.06.2015 15:01:56

(reakce na) menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 15:08 | Nahoru | #24
Dával jsem na FZS 1000 dopředu o zub míň, a rozhodně jsem se z toho neposral. Maximálka zůstala stejná (cca 265), ale s vyššími točkami. Nevím jak má řešený ZX12R náhon tacho, já ho mám z převodovky a tudíž začlo kecat tacho, ukazuje víc. Spotřeba řekl bych stejná. A teď to pozitivum, FZS 1000 má mít 101kW, FZ1 110kW.
Přesto jsem ji zpráskal naprosto přesvědčivě, stejně jako mě práská CBR1000RR, takže to nějaký účinek asi mít bude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 15:10 | Nahoru | #25
t_freedom> já myslím že musíš brát každej zvlášť. Když bude vycházet násobek na rozetě je to špatně, když na pastorku je to ještě hůř, a oboje najednou nejhorší. Ale v praxi to většinou nevyjde nikde.

menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 15:18 | Nahoru | #26
Chlapi, ja bych taky moc rad zvysil prevodovy pomer zmensenim pastorku a zvetsenim rozety abych mohl klidanko brouzdat mestem jinak nez na jednicku. Ale skoro se toho po procteni vsech komentu bojim. Krom nedelitelnosti clanku retezu poctem zubu, nedelitelnosti rozety pastorkem a nutnosti zachovat sudy/lichy pocet jsem se jeste docetl, ze nekdy to vyjde tak, ze valec pali vzdy na stejnem miste pneu a dochazi k nerovnomernemu sjeti pneu (asi to bude palcivejsi u V2 - inlinefour sici stroje to maj asi v cajku). To je desna veda. Ale v tom vyse nalinkovanym gearingcommander.com se o paleni motoru nic nepise. Pak to ale muze dopadnout takto...

nevite nekdo, jak pocitat takovou zradnost?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 15:36 | Nahoru | #27
Stev> jo...asi máš pravdu...jasně...nesmí se to vejít do článků řetězu samostaně ...
No ve finále poprvé mám řetěz, kterej vydržel přes 21tkm... ale zase mi odchází zadní rozeta... mám hliník TSS

(reakce na) menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 15:47 | Nahoru | #28
t_freedom> já dal na 520 EK MVXZ 16 tis, certalová rozeta to vydržela bez problémů, ale řetěz nerovnoměrně vytahanej. Nicméně podezřívám i přepínání řetězu z mojí strany. Holt daň za tunění

menší pastorek na klasický ježdění?

3.6.2015 v 15:49 | Nahoru | #29
mám EKčko 525 ...zlatý... a vytáhlý je docela rovnoměrně...zato vzadu rozeta vykousaná...

menší pastorek na klasický ježdění?

5.6.2015 v 12:04 | Nahoru | #30
Mám tam 18tizub. Tak proto je to tak líný...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist