globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odvzudušnění se stříkačkou
26.5.2015 v 22:28
Čau všem. Po namontování nové brzdové hadice - tenká pancéřovka se ani zaboha nemůžu domluvit s odvzdušněním. Stav je takový, že brzda na samé "podlaze" zastaví kolo pro ruku, tím to ale končí. Jde o zadní brzdu. Používám klasický systém odvzdušnění s hadičkou na odvzdušňováku a pumpování. Pedál klade velmi malý odpor při konci dráhy, jinak ani prd. Přitom kapalina přes odvzddušňovák bez bublin vytéká.. Zkusil sem ještě systém s vyšroubováním odvzdušňováku, kapalina pomaličku ale volně protéká systémem ven.. taky bez bublin..
Snad že existuje fígl se stříkačkou - tahá se z třmenu do ní, nebo z ní přes třmen do nádobky ? Či jak to celé funguje.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 18:45 | Nahoru | #1

maspe píše: fidlimydli> jako teorie dobrá, zajímalo by mne, proč japonci doporučují sundat brzdič a dát ho při odvzdušňování do určité polohy, když vlastně stačí povolit šroub. Možná proto, aby neměli celé brzdy zeblité od kapaliny, že při každém povolení se správně mají měnit těsnění, že spoj je považován za bezpečně těsný až po dotažení daným momentem, že k tomu tento spoj není vůbec určen, nejistota výsledku a další.

Možná proto jsou u nás motorky v takovém stavu jak jsou, když někdo místo aby povolil 4 šrouby hledá jednodušší nefunkční řešení.

Stále by mne zajímalo, co vlastně říká k tomuto tématu manuál.



Chtěl bych sdílet zdejší iluze, že v servisech postupují podle nějakých manuálů a každý šroubek dotahují momentovým klíčem. V oboru jsem byl více než 10let a vím jak to chodí . Kdyby měl mechanik dělat podle manuálu, nevydělá si na suchý chleba, nebo se zákazník nedoplatí. Víš, že u většiny automobilek by se podle manuálu měly po sundání hlavy dát všechny šrouby nové? Cena za sadu samozřejmě není pouze ve stovkách.

Líbí se mi, jak tady špekulují ti, kteří si akorát přečetli manuál a vrchol jejich praxe je šponování řetězu. Výše popsaná věc je běžná praxe pokud je třeba zalomený odvzdušňovák. Navrhl jsem tohle řešení, protože vidím z obrázku, že šroub je logicky v nejvyšším místě. Bohužel, dnes je doba, kdy lidé absolutně přestali používat rozum. Na každé povolení šroubku a zmáčknutí tlačítka potřebují manuál. Tebe zajímá co k tomu říká manuál, mne zajímá, jak jsi došel k tomu, že je to nefunkční řešení.

Samozřejmě odšroubování třmenu a zkoušet v jiném náklonu je taky jedno z řešení. Jen pak nezapomeňte třmen přitáhnout předepsaným momentem, aby byly u nás motorky ve špičkovém stavu. A vůbec .. jak to může někdo dělat na koleně doma? Po něm bych teda motorku nechtěl, ta musí být v hrozném stavu. .... nebo jak se to tu obvykle píše.

(reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 18:52 | Nahoru | #2

fidlimydli píše: Chtěl bych sdílet zdejší iluze, že v servisech postupují podle nějakých manuálů a každý šroubek dotahují momentovým klíčem. V oboru jsem byl více než 10let a vím jak to chodí . Kdyby měl mechanik dělat podle manuálu, nevydělá si na suchý chleba, nebo se zákazník nedoplatí. Víš, že u většiny automobilek by se podle manuálu měly po sundání hlavy dát všechny šrouby nové? Cena za sadu samozřejmě není pouze ve stovkách.

Líbí se mi, jak tady špekulují ti, kteří si akorát přečetli manuál a vrchol jejich praxe je šponování řetězu. Výše popsaná věc je běžná praxe pokud je třeba zalomený odvzdušňovák. Navrhl jsem tohle řešení, protože vidím z obrázku, že šroub je logicky v nejvyšším místě. Bohužel, dnes je doba, kdy lidé absolutně přestali používat rozum. Na každé povolení šroubku a zmáčknutí tlačítka potřebují manuál. Tebe zajímá co k tomu říká manuál, mne zajímá, jak jsi došel k tomu, že je to nefunkční řešení.

Samozřejmě odšroubování třmenu a zkoušet v jiném náklonu je taky jedno z řešení. Jen pak nezapomeňte třmen přitáhnout předepsaným momentem, aby byly u nás motorky ve špičkovém stavu. A vůbec .. jak to může někdo dělat na koleně doma? Po něm bych teda motorku nechtěl, ta musí být v hrozném stavu. .... nebo jak se to tu obvykle píše.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 21:26 | Nahoru | #3
fidlimydli> každý podle sebe.

Edid.:Zrovna jsem si vzpomněl na typické půlení motoru šroubováky a sekerou, to je přesně ten případ, kdy dle tebe zdravý rozum vyhrál. To, že po třetím půlení je blok na vyhození, je věc druhotná. Děkuji, ale musím použít citaci Visáčů - Nechci, nechci.

Naposledy editováno 27.05.2015 21:33:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

30.5.2015 v 12:56 | Nahoru | #4

fidlimydli píše: Chtěl bych sdílet zdejší iluze, že v servisech postupují podle nějakých manuálů a každý šroubek dotahují momentovým klíčem. V oboru jsem byl více než 10let a vím jak to chodí . Kdyby měl mechanik dělat podle manuálu, nevydělá si na suchý chleba, nebo se zákazník nedoplatí. Víš, že u většiny automobilek by se podle manuálu měly po sundání hlavy dát všechny šrouby nové? Cena za sadu samozřejmě není pouze ve stovkách.....


Ahoj, taky vím jak to v těch servisech chodí, tak si pokud možno vše na autě a na motorce dělám sám. Bohužel, pečlivých, spolehlivých a poctivých odborníků je málo .
Návody taky většinou čtu, až když jsem v koncích a pak bývám překvapen, jak se to mohlo udělat jednodušeji , takže je určitě nezavrhuj. A kdo pár šroubů už utáhl a má cit pro materiál, ten potřebuje momenťák opravdu jen vyjímečně. Brzdovou soustavu jsem si zvykl odvzdušňovat podtlakem - třeba nasadit na odvzdušňovák přes hadičku větší stříkačku a jen nasávám, dokudne saji jen čistou kapalinu. Má to výhodu, že nepotřebuji nikoho na šlapání a snáze se to odvzdušní - podtlakem se bubliny zvětší a snáze jdou ven, než když jsou tlakem zmenšené v nějakém mrtvém místě. Stačí jen kontrolovat hladinu v nádobce. Stejně se i mění kapalina - vycucnu nádobku, naleju plnou a postupně u každého třmenu vysávám kapalinu z celé větve a doplňuji nádobku. Mám to bez nebezpečí zavzdušnění za chvilku hotové. Ten holendr bych taky nepovoloval, co těsní, s tím se nemá hýbat . Jo a k těm šroubům k hlavě - ty šrouby jsou utahovány k hranici pevnosti, těsně pod hranici meze kluzu. Pokud se použijí znovu, je pravděpodobné, že se tato hranice překročí a materiál se začne natahovat. No a pak to povolí a těsnění vystřelí. Svádí se to na křivou hlavu, špatné těsnění a pod, ale jsou to šrouby, které ztratily původní pevnost. Mám kamaráda, který si takhle nechával před delší cestou vyměnit všechna těsnění (??) a zpátky to vezl na vozejku, protože mu vystřelilo těsnění pod hlavou. Sváděl to na ukrajinský benzín, ale podle mě to byly ty nevyměněné šrouby. Nejsou sice zadarmo, ale kolikrát sundaváme hlavu u auta nebo cestovní motorky?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... Kamioňák_Petr 4 28.8.2022 v 20:24 kratkej01
Nová zkušenost [1, 2] Jawa 650 Style milan1963 41 1.10.2017 v 07:47 laďa-prášil
Lichtenštejnsko, Švýcarsko v červen... Jawa 650 Style milan1963 2 23.5.2015 v 17:55 milan1963
Jak bych si představoval českou mot... [1 ... 5, 6] Jawa 650 Style teamwhd 155 24.4.2015 v 14:06 laďa-prášil
Pneuservis v Ústí nad Labem Jawa 650 Style jawaman 11 21.2.2013 v 18:35 milan1963


TOPlist