globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Otevření Husqvarna TE 250 (MY10-11) & TE 310 (MY11)
 
6.5.2015 v 18:41
Návod k otevření Husqvarna TE 250 (r.v. 2010-2011) a TE 310 (2011)

Úvod: Náročnost otevření motocyklu je primitivní, i přesto jej nedoporučuji provádět lidem, kteří nejsou manuálně zruční, raději navštivte servis oni vám následují kroky provedou za pár korun. Po otevření je potřeba počítat s tím že motor celkové dostane větší zápřah, tím se sníží čas servisních intervalů.

Obsah:
1, Doraz plynu
2, Vyjmutí restrikce ve filtru sání
3, Vyjmutí Lambda sondy a oklamání řídící jednotky
4, Vyjmutí katalyzátoru
5, Vyjmutí / zkrácení výfukové ucpávky
6, Přepnutí palivových MAP
7, Řídící jednotka (pouze motorky s původem: Německo)
8, nová jednotka zapalování, vstřiky a výfuk (koncovka výfuku)
9 EGR ventil

1, Doraz plynu
V jednotce vstřikování, je na straně bowdenů, plíšek, který slouží jako doraz plynové rukojeti, po vyndání bude doraz dle maximální polohy vstřiku.











2, Vyjmutí restrikce ve filtru sání
Ve filtru sání vzduchu se nachází restrikce, zamezující větší přísun vzduchu, tím se motor dusí a nemá výkon, takže stačí tuto restrikci(fotka č.2) jednoduše vyhodit a koupit místo ní klasicky držák filtru.
objednací číslo otevřeného držáku filtru: 800069549
















3, Vyjmutí Lambda sondy a oklamání řídící jednotky
co je Lambda sonda a jak funguje se dočtete zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Lambda_sonda
Lambda sonda se vymontuje, aby nedocházelo k ochuzování směsi, a místo ní se umístí záslepka(šroub) s měděnou podložkou. Do konektoru od Lambda sondy se umístí propojka která není nic jiného než odpor mezi dvěma kontakty o hodnotě 2,16k Ohm.
záslepku+měděnou podložku a propojku můžete koupit od prodejců a dovozců zn. Husqvarna a nebo si zajít do železářství pro šroub a podložku a do elektro-prodejny a koupit si odpory aby jejich součet po propojení dál hodnotu 2,16k Ohm. a propojit dva kontakty viz fotografie.
Hodnota 2,16k Ohm je stav kdy lambda sonda říká jednotce že není potřeba nijak upravovat směs tudíž motor jede na plný výkon.
objednací číslo záslepky(šroub): 8000A7724
objednací číslo měděné podložky: 8000A7749
objednací číslo propojky: 8000A6750































4, Vyjmutí katalyzátoru
co je Katalyzátor a jak funguje se dočtete zde: http://cs.wikipedia...v%C3%BDch_plyn%C5%AF
Ve stručnosti snižuje množství škodlivin ve výfukových plynech tím, že usnadňuje chemické reakce látek v nich obsažených. Menší emise. Bohužel jako kontra-produkt částečně funguje jako výfuková clona, která motoru ubírá výkon.
Katalyzátor se nachází ve spojení výfukové koncovky s výfukovým potrubím, stačí pouze vyjmout.











5, Vyjmutí / zkrácení výfukové ucpávky
Ve výfukové koncovce se nachází ucpávka, pro snížení hluku a napomáhá pomalejšímu odvodu spalin, čímž pomáhá plnit funkci katalyzátoru.
Kompletní vyjmutí ucpávky a katalyzátoru bych nedoporučoval průměrným a podprůměrným jezdcům, průběh motoru se tím razantně změní, je pak mnohem agresivnější, a hůř dávkovatelný v nízkých otáčkách, v moment kdy bude potřebovat mít naprostou kontrolu nad motocyklem v pomalých triaových pasážích vám to dost zkomplikuje život.
Proto průměrným jezdcům doporučuji Použít jinou ucpávku(na obrázku ta co má sítko) a nebo tu původní zkrátit na velikost okolo 5cm (druhou verzi ucpávky lze pořídit rovněž od dovozců zn. Husqvarna)
objednací číslo zkrácené verze ucpávky(fotka č. 1): 8000B1546












6, Přepnutí palivových MAP
Husqvarna má v základu dvě respektive tři palivové mapy, rozdíl je v pouze tom kdy a jak dávkují palivo.
a) na displayi se nezobrazuje nic výkon motoru na cca 70%
Jedná se o standardní/zahřívací mapu, je zapnutá stále, pokud Lambda sonda říká že spalování není dostatečně kvalitní. (např. když je studený motor)
b) na displayi svítí "RACE MAP I"
rozsvítí ihned po zahřátí motoru, lépe řečeno až v moment, když Lambda sonda přestane vyhodnotí že spalování je kvalitní, většinou v momentu zahřátého motoru.
Výkon motoru na 100% + mnohem rychlejší a agresivnější odezva na plyn.
lze přepnout pomocí přepínače "mode" podržením 5sec při zapnutém a zahřátém motoru. Který běží min. 10sec
c) na displayi svítí "RACE MAP II"
výkon motoru na cca 90%, ALE motorka není tak agresivní, netrhá za ruce, prostě není tak ostrá, ideální do trialových pasáží nebo na kluzký porvch.

Procenta uvedená u jednotlivých map je čistě můj odhad, na základě testování.
Některé motocykly nebyli od prodeje vybaveny přepínačem, pro možnost volit si mezi RACE MAP I a II, ale nechá se jednoduše dokoupit, a zapojit dle schéma. (jedná se o jednoduchý spínací kontakt který je při stisknutí sepnutý a po puštění se rozepne)

"RACE MAP II" může mít u někoho spíše opačný efekt, pokud není motorka správně(perfektně) naladěna ventily, vstřikování atd, výkon klesne a motor se bude hádat, bude střílet do výfuku a nepoznáte žádný výkonový rozdíl.

Mapa "RACE MAP II" se vždy po vypnutí klíčku sama vypne a je nutné jí znovu zvolit. (pokud zhasne motor ať jízdou nebo chcípakem, mape se nevypne)

objednací číslo přepínače: 8000H0590












7, Řídící jednotka (pouze motorky s původem: Německo)
Nevím jestli je to pouze fáma a nebo nikoliv, ale pro jistotu sem vkládám i toto, na živo jsem neviděl, pouze jsem o tom četl... Některé motorky určené pro německý trh dostali speciální řídící jednotku, která blokovala maximální otáčky okolo 7-8tis ot./min, tak aby motorka splnila výkonové předpisy pro tamní řidičské oprávnění.
Běžná jednotka má omezovač na 12tis/ot. min. řešení jsem nikde nenašel, tudíž nejsnazší cesta je výměna jednotky.

8, nová jednotka zapalování, vstřiky a výfuk (koncovka výfuku)
jsou tu pak i další extrémy, kdo doma neví co s penězi možná by ho tohle zajímalo... podle mě to běžným jezdcům už prakticky nic nepřinese a je hlavně pro profi segment.
více informací na http://www.cafehusk...r-te250-te310.19669/

9 EGR ventil
Husqvarna TE 250 (MY10-11) & TE 310 (MY11) to sice nemá, ale taková 510 to má, tak myslím že by bylo dobré to zmínit, co je EGR ventil se dočtete zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/EGR
Stačí ho vymontovat a HLAVNĚ otvor pro vstup do válce POŘÁDNĚ ZASLEPIT !!!!!!

















Naposledy editováno 06.07.2015 12:27:30

Otevření Husqvarna TE 250 (MY10-11) & TE 310 (MY11)

6.5.2015 v 20:34 | Nahoru | #1
Ja to sice nevyuziji, ale navod je to paradni . Nechces to dat do clanku? Tady to dost mozna nekde zapadne...

Otevření Husqvarna TE 250 (MY10-11) & TE 310 (MY11)

4.6.2015 v 20:08 | Nahoru | #2
Moc pěkný!

Otevření Husqvarna TE 250 (MY10-11) & TE 310 (MY11)

23.10.2019 v 21:08 | Nahoru | #3
šikovnej , nemáš náhodou něco takového sepsaný v pdf na TE 450 2004-2006?

Otevření Husqvarna TE 250 (MY10-11) & TE 310 (MY11)

23.10.2019 v 21:30 | Nahoru | #4
No, paráda, nemáš niečo aj o Husqvarne TE 449? (rok 2012) Mne na display svieti RACE MAP II, bol som v tom, že to je tá lepšia mapa, na tých 100%. Toto by ale až tak nesralo, skôr musím pozrieť tú prípojku na tú lambda sondu, či tam niečo je strčené. Mám tušáka , že asi bývalý majiteľ vyhodil tú lambdu a na to prepojenie sa vyprdel, preto mi to strieľa do výfuku pri nízkych otáčkach. dík za info, zas som trošku múdrejší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist